Permalänk
Medlem

Det kanske kommer fler ps3 portar till ps4.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Pessimismo:

Dunno, det är det bara.

Låt mig formulera mig på ett annat sätt; Varför skulle det vara så?

Du fortsätter skriva om något subjektivt som om det vore helt objektivt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Att en flopp i spelsammanhang innebär dålig försäljning är vedertaget.
Punkt. Finns inget subjektivt med det. Överhuvudtaget. Säger man flopp menar man dålig försäljning. Testa att använda flopp i betydelsen att det är dålig kvalitet och testa hur bra det fungerar. Sen får du tro vad fan du vill och dravla om subjektivitet osv, det ändrar ingenting. Siffror är objektiva.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Pessimismo:

Att en flopp i spelsammanhang innebär dålig försäljning är vedertaget.
Punkt. Finns inget subjektivt med det. Överhuvudtaget. Säger man flopp menar man dålig försäljning. Testa att använda flopp i betydelsen att det är dålig kvalitet och testa hur bra det fungerar. Sen får du tro vad fan du vill och dravla om subjektivitet osv, det ändrar ingenting. Siffror är objektiva.

Okej, då kan vi ju alla kalla våra åsikter för objektiva, det lär ju funka bra...

Jag kunde inte bry mig mindre om försäljningssiffror, det betyder ingenting längre, så för min del är det inte vad "flopp" handlar om. Hyfsat meningslös diskussion däremot.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Okej, då kan vi ju alla kalla våra åsikter för objektiva, det lär ju funka bra...

Jag kunde inte bry mig mindre om försäljningssiffror, det betyder ingenting längre, så för min del är det inte vad "flopp" handlar om. Hyfsat meningslös diskussion däremot.

Men för resten av världen betyder flopp i film och spelsammanhang just dåliga försäljningssiffror, sen kan det betyda vad som helst "för din del".

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Pessimismo:

Men för resten av världen betyder flopp i film och spelsammanhang just dåliga försäljningssiffror, sen kan det betyda vad som helst "för din del".

Okej Vi kommer inte längre...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Okej Vi kommer inte längre...

Du borde kanske ta och läsa vad folk faktiskt skriver till dig, ta åt dig lite ny kunskap, och gå visare tillbaka ut i världen.

Termen "flopp" är inte en synonym till "misslyckande", fritt för subjektivt tolkande. Det innebär helt enkelt att någonting misslyckas finansiellt.

Vill du prata om andra slags misslyckanden, använd då rätt ord för saken.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av n_sandstrom:

Du borde kanske ta och läsa vad folk faktiskt skriver till dig, ta åt dig lite ny kunskap, och gå visare tillbaka ut i världen.

Termen "flopp" är inte en synonym till "misslyckande", fritt för subjektivt tolkande. Det innebär helt enkelt att någonting misslyckas finansiellt.

Vill du prata om andra slags misslyckanden, använd då rätt ord för saken.

Du har fel där, helt enkelt... Bara en snabb googling så ser man det.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Du har fel där, helt enkelt... Bara en snabb googling så ser man det.

Tre personer har försökt förklara för dig nu. Men nä...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pessimismo:

The last of us är överhypat imo. Ett bra spel men inte 10/10, världens bästa spel etc som många säger. Inte så långt heller, och känns ofta som en interaktiv film. Kan vara värt en genomspelning men knappast nåt mer.

Destiny är under all kritik, fan va besviken jag blev på det, ett riktigt medelmåttigt spel som höll tre veckor typ, håll dig borta är min rekomendation om det spelet.

Tecken och gt vet jag inget om.

Men vadå 2000 kr för gta v? Inklusive en ps3 konsoll då? Det kommer ju snart till ps4, något jag ser fram emot. Kört igenom det på ps3 men ärligt talat, det spelet var lite väl tungt för den maskinen tyckte jag. Grymt spel dock och ser som sagt fram emot det.

Angående killzone vs wd, köp inget, lägg pengarna på bättre/roligare spel. Kommer en del som verar lovande, assassins creed unity, dragon age tre och så klart gta v som alla kommer om typ 3 veckor.

Sen finns ju multiplayer i the last of us som faktiskt är riktigt bra. Väldigt fräsch och rolig.

Visa signatur

CPU:intel core i5 2500k 3.30ghz||MB:Gigabyte z68x-ud3h-b3||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:kfa2 gtx 680 (accelero hybrid)||
PSU:corsair TX750w||CHASSI: fractal design define r3 ||
HDD:2tb||SSD:120gb||

Permalänk
Medlem

Sleeping dogs är annars bra om du gillar GTA-typen av spel. Det känns som ett mindre GTA, men med vissa skillnader som gör att det är tillräckligt annorlunda för att inte kännas som en direkt kopia.
Fightingen fungerar aningen bättre än i GTA och spelvärlden (en mini-version av Hong Kong Island) är riktigt cool och tillräckligt varierande. Allt annat fungerar åtminstone skapligt (bilkörningen är liknande bra/dålig som GTA-spelen, detsamma med uppdragen).
Kanske inget man spelar om efter att ha låst upp och köpt allt och hittat alla dolda saker, men kul underhållning fram till dess.

Permalänk
Medlem

Lånar den här tråden lite fort för den verkade rätt relevant i de tidigare inläggen iaf. Hur som helst så har playstation store en rätt ok rea för tillfället och där kan man köpa Killzone Shadow Fall för 185kr. Så då tänkte jag passa på att fråga i någon tråd som hade något alls att göra med Killzone om det är värt det? Jag har aldrig tidigare spelat ett KillZone spel och vet inget alls om storyn, skulle det vara konstigt att spela Shadow Fall innan något av de andra spelen och är Shadow Fall värt 185kr? Tänker liksom att det är många som säger att det inte är så jättebra men då kanske de personerna har betalat betydligt mer och ville ha mer för pengarna.