Permalänk
Medlem

Billiga joystickar?

Tja!

Någon som har tips på SUPER BILLIGA joystickar? Är i behov utav 2st och dessa skall vara BILLIGA och bör ha 3 axlar (dv.s att man kan "vrida" joysticken och inte bara dra den fram och tillbaka eller åt höger och vänster).

Någon som vet vart man kan få tag på det?

Permalänk
Rekordmedlem

Kan ju finnas på secondhandbutiker eller Ebay.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrBoXon:

Tja!

Någon som har tips på SUPER BILLIGA joystickar? Är i behov utav 2st och dessa skall vara BILLIGA och bör ha 3 axlar (dv.s att man kan "vrida" joysticken och inte bara dra den fram och tillbaka eller åt höger och vänster).

Någon som vet vart man kan få tag på det?

Thrustmaster T.1600M
Vill man inte lägga tusenlappar på en pinne så är den ett riktigt bra alternativ. Går också att konfigurera för både höger- och vänster hand, så den passar perfekt om man vill köra en dual-joystick-setup för t ex Elite: Dangerous.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Vad ska du med joystick still? Bara nyfiken fråga. I min erfarenhet är dagens gamepads vida överlägsna gamla budget joysticks - två st stickor (4 möjliga axlar) samt gas/broms. I Arma2/3 använde jag den ena för att styra huvudrotorn på helos, andra för att styra bakre rotorn medans avtryckarna skötte rotorstyrka. Visst har de dyrare joystickarna fortfarande fördelar, men inte den billiga skiten.

Men du kanske vill göra en Mechwarrior station o hålla båda händerna på joysticks, vad vet jag.

Permalänk
Medlem

Jag ska krana timmer i farming simulator!

Permalänk
Medlem

Kravet på att den skall gå att vrida ökar priset på vad du kan få tag på. Men runt 300kr med frakt är inte illa.
http://www.ebay.com/itm/Black-Widow-USB-Flightstick-Joystick-...

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Logitech extreme 3D PRO?

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

Jag visste att du skulle ha de till FS. En polare körde med joystick, sen köpte typ alla en. I och med FS släppet, så kommer även joystickarnas försäljning skjuta i höjden =D

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Thrustmaster T.1600M
Vill man inte lägga tusenlappar på en pinne så är den ett riktigt bra alternativ. Går också att konfigurera för både höger- och vänster hand, så den passar perfekt om man vill köra en dual-joystick-setup för t ex Elite: Dangerous.

Fick bli två sådana!