Permalänk
Medlem

Frågan är när CM 12 kommer ut hoppas de blir bara någon månad efter officiella lanseringen!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Frågan är när CM 12 kommer ut hoppas de blir bara någon månad efter officiella lanseringen!

Cyanogen har sagt inom tre månader från skarp release av Google tills de släpper uppdateringen till oneplus one, som då borde vara stable. Så nightlys kommer nog relativt kvickt ut till OPO och andra telefoner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart jag kan få tag i betan eller köra Android 5.0 Lollipop i min Samsung Galaxy S2?

Permalänk

Har vi hört något om när det kommer till LG G2?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Har vi hört något om när det kommer till LG G2?

Bara att det kommer, till G3 kommer det ju snart

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Highwell:

Någon som vet vart jag kan få tag i betan eller köra Android 5.0 Lollipop i min Samsung Galaxy S2?

OM det ens kommer (vilket jag faktiskt tvivlar på i detta fallet) så kommer det finnas här först:
http://forum.xda-developers.com/galaxy-s2/orig-development

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

OM det ens kommer (vilket jag faktiskt tvivlar i detta fallet) så kommer det finnas här först:
http://forum.xda-developers.com/galaxy-s2/orig-development

Ah, okey. Tänkte testa på gamla Telefonen. Har Z3:a nu så.

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Det är öppen källkod så det släpps till alla. När tillverkarna får tummen ur att modifiera och skicka ut är ingen som vet.

Aah okej!

Visa signatur

chassi: NZXT H440 Red/Black | CPU: i5 8600k 4,7ghz | GPU: Asus Strix GTX 980 1505mhz | PSU: EVGA superNOVA G2 750w | OS: Samsung 840 250GB | Lagring: Samsung 850 evo 250GB & 2TB barracuda 7200rpm | Moderkort: Asus rog strix z370-H gaming | RAM: Corsair 16GB 2400Mhz Skärm: Philips 298X4QJAB 29" 2560x1080p Tangentbord: Corsair K70 cherry MX red Mus: Logitech G400 Headset: QPAD QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av omnia:

Väldigt nöjd med Lollipop på min NexFemma. Håll ut vänner!

Vänta vah!? Har du fått den till Nexus 5, vart är min :O!?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Viradise:

Vänta vah!? Har du fått den till Nexus 5, vart är min :O!?

Han kör developer preview.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur vi med Developer preview kommer uppdatera till stable? Är det bara att gå in och köra en systemuppdatering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haellgren:

Någon som vet hur vi med Developer preview kommer uppdatera till stable? Är det bara att gå in och köra en systemuppdatering?

Nej, vi måste antagligen lägga in factory image via ADB manuellt. På samma sätt som vi la in preview alltså.

Permalänk
Medlem

Nu har fabriksavbilden till Nexus 9 publicerats av Google. Förhoppningsvis följer de övriga Nexus-enheterna inom kort

Permalänk
Medlem

Nu har fabriksavbilden till Nexus Player även kommit. Så det kan inte vara långt kvar nu tills De kommer till de gamla nexus enheterna nu

Visa signatur

Imac 27" Retina 5k | 3x Dell P2715Q | Intel i7- 3820 @ 4.3 Ghz | Asus P9X79 DELUXE| G.Skill 24GB | Corsair HX 850W | EVGA GTX 1080 TI SLI | EVGA GTX 460 | Fractal Design Define R4 | Vortex POK3R RGB MX Nature White | W 10 Pro 64-bit | Arch Linux

Permalänk
Medlem

För att inflika med en uppdatering.

Senaste ryktet säger 12 november då en rad buggar behöver åtgärdas. Detta gäller alltså för den första vågen av OTAs.

Permalänk

Undra när detta kommer till min Xperia Arc.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Undra när detta kommer till min Xperia Arc.

http://www.swedroid.se/ge-din-xperia-enhet-lollipop-vibbar-me...

Någonting i alla fall.

Edit: Den här var tydligen snäppet mer lik: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2796130

Permalänk
Inaktiv

Tror ni att Galaxy S3:an kommer få 5.0? Jag inser att det är osannolikt att det kommer en officiell version och om det gör så kommer den inte komma inom den närmsta tiden.. Men tror ni att det kommer att komma en cyanogenmod version av 5.0?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon249681:

Tror ni att Galaxy S3:an kommer få 5.0? Jag inser att det är osannolikt att det kommer en officiell version och om det gör så kommer den inte komma inom den närmsta tiden.. Men tror ni att det kommer att komma en cyanogenmod version av 5.0?

Definitivt. Det är en telefon med en väldigt stor community.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

För att inflika med en uppdatering.

Senaste ryktet säger 12 november då en rad buggar behöver åtgärdas. Detta gäller alltså för den första vågen av OTAs.

Om två dygn alltså. Vart florerar detta rykte? Nexuxfemman vill ha ny fyllning!

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Om två dygn alltså. Vart florerar detta rykte? Nexuxfemman vill ha ny fyllning!

Spännande vem som får L officiellt först, LG G3 eller Nexus 5?
http://www.xda-developers.com/android/lollipop-lg-g3-leak/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon249681:

Tror ni att Galaxy S3:an kommer få 5.0? Jag inser att det är osannolikt att det kommer en officiell version och om det gör så kommer den inte komma inom den närmsta tiden.. Men tror ni att det kommer att komma en cyanogenmod version av 5.0?

Det finns redan en version uppe men som är i ett väldigt tidigt stadie, men räkna med att det kommer förr eller senare.

Skrivet av Näbbdjuret:

Om två dygn alltså. Vart florerar detta rykte? Nexuxfemman vill ha ny fyllning!

Ryktet har sitt ursprung från en kommentar av Artem Russakovskii som återfinns en bit ner på sidan.

https://plus.google.com/+ArtemRussakovskii/posts/Yn3ef9aQgo9

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det bara går att uppdradera eller är det ominstallation helt pga så stor uppgradering?

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damir2d:

Någon som vet om det bara går att uppdradera eller är det ominstallation helt pga så stor uppgradering?

Uppdatera aldrig utan att säkerhetskopiera.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Jag brukar kolla om det finns någon systemuppdatering tillgänglig i Nexusfemman, sen läser jag på Swedroid om det är något knas, sen uppdaterar jag.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Är det någon som har fått Android 5 (OTA)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chigurh:

Är det någon som har fått Android 5 (OTA)?

Nope, inte heller någon annan på http://www.swedroid.se/forum/threads/ota-uppdatering-aen.1166... men någon tror onsdag, dvs i morgon.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Har inte ens fått Lollipop till min Nexus 7 2013, som tydligen borde var en av de enheter som skulle få det först.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Nope, inte heller någon annan på http://www.swedroid.se/forum/threads/ota-uppdatering-aen.1166... men någon tror onsdag, dvs i morgon.

Folk i Polen fick L i måndags till sina LG G3s. Sen har alla med G3 D855 Android L nu (eller KAN ha).

Skrivet av stingray454:

Det är sådana här gånger man önskar att man hade en Nexus :P. Har själv en LG G3, så man får nog vänta några veckor till. De har iaf lovat att det ska komma en uppdatering före årsskiftet, alltid nåt - Sony t ex har lovat tidigast januari.

Du har Android L nu. Med root och upplåst bootloader.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Jippi! Nu skriver Google på Twitter att Lollipop håller på att tryckas ut till Nexus-enheterna och att alla borde ha det inom en snar framtid

Kolla in denna tweet av @Android: https://twitter.com/Android/status/532623587874963456