Permalänk
Avstängd

Minecraft

Hej,

Jag spelar Minrcraft och spelar in i hd eller kanske till och med full hd.
Jag funderar på att kanske spela in BatleField 4.

SKÄRM:
https://www.komplett.se/samsung-27-led-syncmaster-s27d390h/81...
DATOR:
https://www.komplett.se/pc-i-delar-battlefield-4-edition/7987...

Så frågorna:
Vilken FPS kommer jag få i minecraft när jag rekordar och samma fråga igen fast med BatleField 4

Permalänk
Medlem

Den datorn ska nog kunna både spela spel och spela in spel utan problem. Sen är ju Minecraft ett spel där man helt plöstligt kan få framedrops utan någon som helst anledning. Ska du spela in så rekommenderar jag en stark processor

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Limpfittz:

Den datorn ska nog kunna både spela spel och spela in spel utan problem. Sen är ju Minecraft ett spel där man helt plöstligt kan få framedrops utan någon som helst anledning. Ska du spela in så rekommenderar jag en stark processor

Ok, men 3.9-4.2ghz borde väl funka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gasterix:

Ok, men 3.9-4.2ghz borde väl funka?

Allt beror inte på hur mycket frekvens processorn har utan architecture också och mycket mer. En i5:a skulle klara jobbat bättre än FX-6350.

Dock battlefield skulle jag tro att du minst behöver en I7 för att kunna spela in gameplay med exempelvis fraps.

OBS datorn du länka kommer utan Operativ system.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nylund1940:

Allt beror inte på hur mycket frekvens processorn har utan architecture också och mycket mer. En i5:a skulle klara jobbat bättre än FX-6350.

Dock battlefield skulle jag tro att du minst behöver en I7 för att kunna spela in gameplay med exempelvis fraps.

OBS datorn du länka kommer utan Operativ system.

Operativ system fixar jag

Men vadå? Kan man spela in minecraft och BF4?
Hur många FPS tror ni ungefär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gasterix:

Operativ system fixar jag

Men vadå? Kan man spela in minecraft och BF4?
Hur många FPS tror ni ungefär?

Minecraft + spela in med FX-6350 ska fungerar. Dock behöver man en mycket starkare processor om du vill spela in ditt gameplay på Battlefield " Full HD "