Video: GTA V i förstapersonsläge

Permalänk

GTA-spelen är undantagen som bekräftar min regel att man aldrig ska förhandsboka spel!

Har inte hört eller läst någonting om att de skulle släppa en samlarutgåva eller något utöver en vanlig version. Är det någon som har läst något om detta?

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Har aldrig kört GTA spelen tidigare, men nu när det blir första personsvy så blir det en helt annan femma.
Ser varierat och snyggt ut. Blir ett givet köp när det kommer.

Wow, du har verkligen missat mycket om GTA V kommer att bli ditt första.

Permalänk
Medlem

Ser ju riktigt bra ut.. förutom focus på förgrund och bakgrund när man är utanför fordon, riktigt knasigt!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Alltså. Jag förstår verkligen inte hur 4K stöd är något häftigt. I princip samtliga PC spel har haft 4K stöd sedan 90 talet, det är bara skärmar som saknats.

När det pratas om 4K-stöd så tror jag att det handlar om att få med texturer med högre upplösning rent generellt, dvs inte bara själva upplösningen på skärmen .

Visa signatur

i7-4790K | Noctua NH-D14 | ASUS Z97-A | Geforce 780 GTX | Samsung 850 PRO 512GB | Plextor M3PRO 128 GB | Fractial Design XL | MacBook Pro Retina 13"

Permalänk
Medlem

Jag kommer spela igenom det i första person på PC och PS4 då man redan spelet det i tredje person på PS3 Ser väldigt härligt ut!

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Gud så skönt att slippa 3 person view skiten! BRA DÄR!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

1080p 30FPS står det iaf i video beskrivningen för PS4/XBONE... ska bli nice köra 1440p/60FPS på PC

Tills den dagen kommer då man kommer läsa hur dåligt optimerat spelet är. Jag väntar med spänning.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Vilka jävla möjligheter rockstar har! Dom kan ju göra TDM och Domination osv med 1st person till lika kul som bf4 eller något sådant spel(kanske överdrev lite men typ så xD)

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

När first person mode ryktades så var jag lite orolig att det bara skulle vara kamera vid huvudnivå och inte så bra gjort. Men de levererar first person mode som det ska vara gjort, från grunden och inte bara påklistrat. Verkar vara en redigt bra gjord remaster. Ser fram emot att spela det på PS4 om två veckor.

Why not PC?

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Sötast

Ser förvånansvärt bra ut, är riktigt, riktigt... RIKTIGT taggad!

Permalänk
Medlem

Videon fick mig att tänka på Dead island, skulle va roligt med en zombie mod

Permalänk
Medlem
Skrivet av V1pArzZ:

Why not PC?

Dels för att jag vet att jag endast kommer köra GTA V med handkontroll och på projektorn, då blir det smidigare med Konsol. Har haft lite problem med att köra på en andra skärm och med annan ljudkälla (typ att datorn inte hittar de högtalarna utan omstart när man vilken skärm bilden ska visas på). Tillräckligt ofta för att det ska vara störande. Sen kan jag köra med min Dualshock 4 kontroller utan sladd och krångel på PS4 vilket är en stor fördel då jag tycker det är den bästa kontrollen.

Sen så vill jag kunna köra med min bror, och han har ingen PC utan kör på PS4.

Sen kommer PS4 versionen mycket tidigare än PC versionen och jag har längtat efter remastered GTA V mer än något annat spel någonsin, och då har jag ändå kört 40h på PS3 men sen inte kört det så mycket sen jag köpte en projektor i Februari(PS3-spel, speciellt GTA V, ser ut som skräp på 104").

PS4 ger mig helt enkelt en bättre upplevelse än PC för GTA, även om PC kan köra i högre inställningar och högre FPS. Har faktiskt inga problem med 30 fps i spel som GTA när jag kör i soffan, så länge det är fasta 30 FPS. Inte 30 som absolut max och oftast 20 fps som på ps3.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

1080p 30FPS står det iaf i video beskrivningen för PS4/XBONE... ska bli nice köra 1440p/60FPS på PC

Längtar till 4k standard på 24" skärmar, för tänk GTA V 4k/60fps

Skrivet av Marinlik:

Dels för att jag vet att jag endast kommer köra GTA V med handkontroll och på projektorn, då blir det smidigare med Konsol. Har haft lite problem med att köra på en andra skärm och med annan ljudkälla (typ att datorn inte hittar de högtalarna utan omstart när man vilken skärm bilden ska visas på). Tillräckligt ofta för att det ska vara störande. Sen kan jag köra med min Dualshock 4 kontroller utan sladd och krångel på PS4 vilket är en stor fördel då jag tycker det är den bästa kontrollen.

Sen så vill jag kunna köra med min bror, och han har ingen PC utan kör på PS4.

Sen kommer PS4 versionen mycket tidigare än PC versionen och jag har längtat efter remastered GTA V mer än något annat spel någonsin, och då har jag ändå kört 40h på PS3 men sen inte kört det så mycket sen jag köpte en projektor i Februari(PS3-spel, speciellt GTA V, ser ut som skräp på 104").

PS4 ger mig helt enkelt en bättre upplevelse än PC för GTA, även om PC kan köra i högre inställningar och högre FPS. Har faktiskt inga problem med 30 fps i spel som GTA när jag kör i soffan, så länge det är fasta 30 FPS. Inte 30 som absolut max och oftast 20 fps som på ps3.

Klart inte alla som kan/vill pilla med datorn för att får det att funka vid soffan med allt sådant. För mig är det dock inga problem då jag har trådlös 360-kontroll och streaming från gaming datorn till HTPCn nere i vardagsrummet för att lira vid TVn, prövat det innan med GTA IV och funkar prima

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Alltså. Jag förstår verkligen inte hur 4K stöd är något häftigt. I princip samtliga PC spel har haft 4K stöd sedan 90 talet, det är bara skärmar som saknats.

Böjd att hålla med. Det ska inte vara någon stor sak att stödja 4k för ett PC spel. Det är ju bara en högre upplösning!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av undelete:

När det pratas om 4K-stöd så tror jag att det handlar om att få med texturer med högre upplösning rent generellt, dvs inte bara själva upplösningen på skärmen .

Glöm inte att det även kräver ganska mycket, alltså en medelklassig gpu, ungefär mitt 660 eller 650Ti är ju inga gpu'er som skulle köra 4K@60fps precis

Permalänk
Medlem

Såg bra ut!
Undra om man kommer kunna ha flera olika sätt att styra, typ tangentbord och mus alternativt handkontroll när man springer och ratt eller joystick när man kör bil och flyger och sånt ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Alltså. Jag förstår verkligen inte hur 4K stöd är något häftigt. I princip samtliga PC spel har haft 4K stöd sedan 90 talet, det är bara skärmar som saknats.

På 90 talet såg iaf jag spel som bara hade typ 640 x 480 eller 800 x 600 som max upplösning, I vissa spel var max upplösning ännu lägre.
Jag hade inte ens hört talas om 4K på 90 talet.
Levde du (eller jag) i en alternativ verklighet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Böjd att hålla med. Det ska inte vara någon stor sak att stödja 4k för ett PC spel. Det är ju bara en högre upplösning!

Ja och nej. Det är inte bara högre upplösning. Om ett spel skapats för att ha 4k -upplösning så menar de att texturerna även är anpassade till den upplösningen, så att man faktiskt upplever någon skillnad.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Alltså. Jag förstår verkligen inte hur 4K stöd är något häftigt. I princip samtliga PC spel har haft 4K stöd sedan 90 talet, det är bara skärmar som saknats.

jag kommer ihåg, tja, 2008 eller så, när HD Ready" fick tillägget "1080P" på sin fancy logga och folk började hypa grafikkort med stöd för äkta FullHD. Då suckade jag lite.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Kul att dom lägger till lite nyheter i spelet för oss och inte bara mjölkar vidare på det Jag har inte lirat det på konsol och har inte direkt spoilat något heller för den delen. Så det ska bli intressant att prova när det väl släpps. Har dock ändå inga stora förhoppningar då GTA4 var en massiv besvikelse i min värld. Saints Row har istället övertagit den tron av hysteriska sandbox-spel som GTA satt på förr.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag älskar Rockstar just nu. Känns som de faktiskt fattat och visar öppet till alla andra spelkonsol designers "kolla vad vi kan åstadkomma med PC!"

och fick mig automatiskt o tänka på de här

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Jag älskar Rockstar just nu. Känns som de faktiskt fattat och visar öppet till alla andra spelkonsol designers "kolla vad vi kan åstadkomma med PC!"

och fick mig automatiskt o tänka på de här

http://i.imgur.com/dEADTkZ.png

http://segabits.com/wp-content/uploads/2014/04/iconurl.png

Fast utspelas inte det vi fick se på PS4?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Så otroligt fattigt. Jag kan inte sluta gnälla om det här. Alltså vad fan är det för fel på PS4:an om den inte kan leverera 60 fps som standard. Så otroligt pissigt av Sony att ha så vek hårdvara. För att inte tala om XBone. Sjuuuuukt tråkigt att utvecklarna av vissa titlar nöjer sig med att leverera 30 fps också.

Att köpa en PS4 var ett misstag. Nåja, kanske får behålla den för 60 fps console exclusives och investera i en PC för cross plattform. TT. Att 1 speldosa inte räcker... Palla spela i 30 fps alltså, rofl.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Alltså. Jag förstår verkligen inte hur 4K stöd är något häftigt. I princip samtliga PC spel har haft 4K stöd sedan 90 talet, det är bara skärmar som saknats.

Så sant. Däremot kan jag tycka att de spelen med flera borde ha en UI scale också för att få påstå att de har 4k stöd.

Ontopic
Får se hur det blir till pc och om jag har dator nog. Vi vet ju alla hur tidigare portar har fungerat. Men nu är ju "next gen" även x86.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Ge mig blinkers! Det har jag velat ha länge...

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Jag älskar Rockstar just nu. Känns som de faktiskt fattat och visar öppet till alla andra spelkonsol designers "kolla vad vi kan åstadkomma med PC!"

och fick mig automatiskt o tänka på de här

http://i.imgur.com/dEADTkZ.png

http://segabits.com/wp-content/uploads/2014/04/iconurl.png

Hur då? Allt de har visat hittills har varit på PS4. De visar vad de kan åstadkomma med PS4, inte med PC.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellaK:

Så otroligt fattigt. Jag kan inte sluta gnälla om det här. Alltså vad fan är det för fel på PS4:an om den inte kan leverera 60 fps som standard. Så otroligt pissigt av Sony att ha så vek hårdvara. För att inte tala om XBone. Sjuuuuukt tråkigt att utvecklarna av vissa titlar nöjer sig med att leverera 30 fps också.

Att köpa en PS4 var ett misstag. Nåja, kanske får behålla den för 60 fps console exclusives och investera i en PC för cross plattform. TT. Att 1 speldosa inte räcker... Palla spela i 30 fps alltså, rofl.

Förutom att Sony och Microsoft för en gångs skull gjort konsoler med hyfsad mängd minne (konsoler har traditionellt haft ganska lite minne), så kan man ju klart tycka att de borde satsat lite mer och gjort lite kraftigare konsoler.

Men i slutändan så är det ändå upp till utvecklarna att prioritera. Det verkar som att många prioriterar så att hellre köra 30 fps och ha mer ögongodis än att köra 60 fps och inte ha lika detaljerad grafik.
Även om konsolerna hade varit kraftfullare så hade utvecklarna fortfarande kunnat prioritera så.

Permalänk
Skrivet av DellaK:

Så otroligt fattigt. Jag kan inte sluta gnälla om det här. Alltså vad fan är det för fel på PS4:an om den inte kan leverera 60 fps som standard. Så otroligt pissigt av Sony att ha så vek hårdvara. För att inte tala om XBone. Sjuuuuukt tråkigt att utvecklarna av vissa titlar nöjer sig med att leverera 30 fps också.

Att köpa en PS4 var ett misstag. Nåja, kanske får behålla den för 60 fps console exclusives och investera i en PC för cross plattform. TT. Att 1 speldosa inte räcker... Palla spela i 30 fps alltså, rofl.

Jag tycker faktiskt det funkar rätt bra att köra i 30 fps med handkontroll. Framförallt om det är stabilt och inte går ner lägre än 30 fps – kör Destiny på PS4. Med mus och tangentbord hade jag nog inte tyckt det var lika okej. Men visst, klart man tycker det borde kunna vara 60 fps på alla titlar i senaste generationens konsoler (även om det finns några som är det – ”Wolfenstein New Order” exempelvis). Hade ju inte skadat.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Förutom att Sony och Microsoft för en gångs skull gjort konsoler med hyfsad mängd minne (konsoler har traditionellt haft ganska lite minne), så kan man ju klart tycka att de borde satsat lite mer och gjort lite kraftigare konsoler.

Men i slutändan så är det ändå upp till utvecklarna att prioritera. Det verkar som att många prioriterar så att hellre köra 30 fps och ha mer ögongodis än att köra 60 fps och inte ha lika detaljerad grafik.
Även om konsolerna hade varit kraftfullare så hade utvecklarna fortfarande kunnat prioritera så.

Dem gav dom inte heller denna gång mycket minne, då det är delat. =(

Edit:

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellaK:

Så otroligt fattigt. Jag kan inte sluta gnälla om det här. Alltså vad fan är det för fel på PS4:an om den inte kan leverera 60 fps som standard. Så otroligt pissigt av Sony att ha så vek hårdvara. För att inte tala om XBone. Sjuuuuukt tråkigt att utvecklarna av vissa titlar nöjer sig med att leverera 30 fps också.

Att köpa en PS4 var ett misstag. Nåja, kanske får behålla den för 60 fps console exclusives och investera i en PC för cross plattform. TT. Att 1 speldosa inte räcker... Palla spela i 30 fps alltså, rofl.

Inge fel på PS4:an, som du själv är inne på så är fps-count inte kopplat till hårdvaran utan är en ren mjukvarufråga som är helt upp till utvecklaren av spelet ifråga.

Och ärligt talat, om man trodde att den nya generationen konsoler skulle innebära att de flesta spel skulle köra i 60 fps så var man riktigt duktigt ute och cyklar så felet ligger snarare i enskilda individers orealistiska, för att inte säga nästan lite korkade, förväntningar.