Permalänk
Medlem

Vi som inte har ett konto på Facebook då? =(

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Skrivet av backspace:

Vi som inte har ett konto på Facebook då? =(

Det bästa är om du skaffar ett, men jag kan skicka pm

Edit: hur skickar man pm här?

Permalänk
Permalänk
Avstängd

facebook
vilket jäkla larv.
det är väl bara flickor och ga... som håller på med sånt :)?

hur svårt är det att fixa en tråd här istället.
copy and paste all information
vill ni köra mot dom snabbaste så lägg ut info här istället.
annars får du harva fram med dina facebook medelmåttor

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filip_Ovik:

Riktigt snyggt kört! Kanske ska ta och damma av G27an en dag!

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Filip_Ovik:

Lite väl svensk "efter dig"-racing, men det ser ju inte dumt ut alls.

Hur är det med setup på bilarna? Det där är ju ändå någon slags GT-bilar, finns det möjlighet att ställa in fjädring, splitter/bakvinge och växelratios?

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

fjädring, splitter/bakvinge och växelratios?

Nu har jag inte testat den senaste updateringen, men innan det så gick allt att pilla på. (toe, chamber, caster osv)

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk

Grymt kul race med Abarthen igår, oerhört tight racing https://www.youtube.com/watch?v=ycHcpdb_ft4&list=UUN1OwrBpaO7...

Permalänk

Kan nån skicka en förfrågan till mig på steam. Så kan jag få köra med er lite kanske.. är med i en tysk liga med Rfactor nu men letar seriösa förare i olika klasser av snabbhet som kör AC.

Har mitt namn som Alias i steam.

Permalänk
Medlem

http://www.assettocorsa.net/forum/index.php?threads/2014-koen...
Inte testat själv än och den är bara 0.1 men folk verkar i alla fall gilla modden till en början i alla fall. Ska testa direkt jag kommer hem imorgon.
2014 koenigsegg one:1 alpha version 0.1

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Filip_Ovik:

Grymt kul race med Abarthen igår, oerhört tight racing https://www.youtube.com/watch?v=ycHcpdb_ft4&list=UUN1OwrBpaO7...

det går för långsamt
öka nu grabben

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

just införskaffat AC och vill veta om de är någon som kör med en Logitech Drive Force Pro som kan dela med sig av lite inställningar, för tycker jag inte får till de riktigt svårt förklara så vore tacksam för tips

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sokar:

just införskaffat AC och vill veta om de är någon som kör med en Logitech Drive Force Pro som kan dela med sig av lite inställningar, för tycker jag inte får till de riktigt svårt förklara så vore tacksam för tips

Jag har en DFGT och kör såhär i Logitech:
100
0
0
obockat aktivera centrering...
0
obockat rapport för kombinerade
900
bockat i låt spelet ändra..

i spelet kör jag
75 (sänker inne i själva racet för varje bil/bana om det blir för mycket)
0
0

10
0
0

Det är ju också väldigt personligt hur man vill ha det..

edit: Detta finns också men det är för att motverka clipping:
http://www.assettocorsa.net/forum/index.php?threads/force-fee...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Det där såg ju riktigt skojj ut. Jag vill också köra lite race!

Någon av er som kör med Oculus Rift?

Permalänk
Medlem

Vill bara säga: Assetto Corsa med Oculus Rift.... A W E S O M E !

Permalänk
Medlem

Morsning morsning!

Här kommer ett litet klipp på när jag kör KTM X-Bow på Nürbergring. Jäkligt svårt med handkontroll och oculus rift, kom aldrig under 8min, får öva mer

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hinkas:

Morsning morsning!

Här kommer ett litet klipp på när jag kör KTM X-Bow på Nürbergring. Jäkligt svårt med handkontroll och oculus rift, kom aldrig under 8min, får öva mer

https://www.youtube.com/watch?v=uzDrgS-DlfQ

Ser kul ut!

Trevlig video, vilken set-up har du med ratt/pedaler?

Permalänk
Skrivet av Agile:

Ser kul ut!

Trevlig video, vilken set-up har du med ratt/pedaler?

Jag kör med Logitech G27.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Lite träning idag inför racet ikväll. Jag börjar bli nervös

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hinkas:

Lite träning idag inför racet ikväll. Jag börjar bli nervös

https://www.youtube.com/watch?v=tCxdImdFxzw

Tryck på F11 så får du upp en backspegel, är väldigt bra att se om folk kommer bakifrån.

Lycka till

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Tryck på F11 så får du upp en backspegel, är väldigt bra att se om folk kommer bakifrån.

Lycka till

Jag använde bilens egna till att se bakåt. Tyvärr är det en bild på någon jävla idiot som sitter och spelar där nu

Här kommer lite klipp från gårdagens kval och race!

Permalänk

Hej

Annonserar ni de här racen på steamgruppen?
Har ni race varje vecka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders Karlsson:

Hej

Annonserar ni de här racen på steamgruppen?
Har ni race varje vecka?

Det är race "varje" söndag, denna säsong är snart slut och det blir väl en ny säsong efter det. Racen finns i facebook-gruppen: https://www.facebook.com/groups/530951250348899

Här kommer lite filmer från igår.

Kval

Race 1

Race 2

Permalänk
Medlem

Snart är det dags för nytt race! Tänk om man kunde ha spectators som kunde casta racen.... Antar att det kanske kommer till det färdiga spelet...

Permalänk
Medlem

Väldigt intresserad av att veta vilka svenska banor som finns!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Väldigt intresserad av att veta vilka svenska banor som finns!

Inga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker det borde finnas någon där ute som är tillräckligt begåvad i 3d för att kunna göra t.ex. Gelleråsen? Ska man bli tvungen att lära sig det själv för att kunna få köra på svenska banor?

Permalänk
Medlem

Näst sista racet för säsongen. Än en gång lyckas jag tabba mig och blir helt hopplöst frånåkt och inte alls med och slåss om den sista poängplatsen :(. Hoppas det går bättre nästa race då det är dubbla race med dubbla poäng. My time to shine!!!