Permalänk
Medlem
Skrivet av fredlovebot:

Tackar! Får verkligen hoppas att dom styr upp det till Android 5.0.

Permalänk

Stör mig lite på att när jag tar screenshot så sänks ringvolymen. Rätt ofta så märker jag att ringvolymen är låg eller av när det ringer..Vad kan man göra åt det?

Sen undrar jag oxå hur ni kan få såna batteritider? Jag har det mesta ibockat i batterisparfunktionerna, men ändå är jag nere på ca 50% efter en dag. Dvs 06-21 ca..Skulle iofs säkert funka att ha telefonen dagen efter oxå, men vill ogärna sätta mig i den sitsen att inte kunna leka lite

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Medlem

var kan jag köpa en magnetladdare till min Z3c? har googlat lite snabbt men inte hittat något :/

Visa signatur

Asus Z97-A
i5 4690K
MSI GTX 780
Samsung 840Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoozex:

var kan jag köpa en magnetladdare till min Z3c? har googlat lite snabbt men inte hittat något :/

Finns på över 10 butiker bara att välja och vraka

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2787296#rparams=ss=DK48

https://www.google.se/search?q=Sony+Laddningsdocka+Dk48&oq=So...

Permalänk
Medlem

tack tack

Visa signatur

Asus Z97-A
i5 4690K
MSI GTX 780
Samsung 840Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoozex:

tack tack

Inga problem. Jag har en själv men jag köpte den på Phone House för det gick knappt att få dne något billigare än på nätet

Jag trodde den var ganska stor men den är riktigt liten för en dyr peng. Men har man Sony med luckor så är en sån en självklarhet att ha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Inga problem. Jag har en själv men jag köpte den på Phone House för det gick knappt att få dne något billigare än på nätet

Jag trodde den var ganska stor men den är riktigt liten för en dyr peng. Men har man Sony med luckor så är en sån en självklarhet att ha

kändes lite väl dyrt 300kr+ och det ingick ju inte änns kablar :/ så blev 2 magnetkablar från kina istället för 55kr får se hur bra dom funkar ^^

Visa signatur

Asus Z97-A
i5 4690K
MSI GTX 780
Samsung 840Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoozex:

kändes lite väl dyrt 300kr+ och det ingick ju inte änns kablar :/ så blev 2 magnetkablar från kina istället för 55kr får se hur bra dom funkar ^^

Köp Magnetdockan DK48 funkar bra

Permalänk
Medlem

Jag har nu själv haft en z3 compact i cirkus en vecka. Jag har kört den rätt hårt, då jag skaffade den just inför en resa till släkten. Nio timmars skärmtid per laddning på 3g är inte illa. På min Nexus 4 fick jag tre - detta efter grov undervolt och underklock (var dock nästan fem och en halv på wifi).

Jag har en beställd docka som väntar på mig hemma; jag hade en den korta period jag hade z2 (för stor, ångerrätt) i våras och var nöjd med hur detta fungerade då.

Klagomål?
Till skillnad från i z2 så är högtalarna jättedåliga. Det blir en konstig resonans i hela telefonen när man spelar ljud, och det påverkar även den ljudupplevelse man får.
3.5mm-porten strular lite. Både när jag stoppar i den för samtal och musik så tar det några försök innan telefonen skickar det vidare till lurarna. Dra ur och stoppa in igen är någonting jag inte känner att jag är förtjust i. När den väl erkänner att de är i och skickar ljudet så fungerar det i alla prövade fall till dess jag drar ur dem.
Ljudvolym är på EU-maner låg från början, särskilt för mig som kom från rootad telefon (Nexus4) tidigare. Det blir till att plocka fram sin hörlursförstärkare igen.
Andra klagomål är snarare på mjukvara. Jag är allergisk mot Google Now och irriterar mig på den där cirkeln som dyker upp när man drar från hemskärm. Sony har delvis förvirrat problemet med att stoppa ytterligare en cirkel på denna funktion.
När man väl stängt av alla Sonynotifikationer ("vi har gjort film av dina senaste bilder!!") så är jag förtjust.

UIt är mindre och mer avskalat från min tid med z2. Detta märks bl a på att Androidknapparna tar upp mindre skärmyta.
Jag älskar formen på enheten, den ligger perfekt i händerna (vilka är stora, handskstorlek 11). Bakstycket är av glas och är därför precis som Nexus4an, perfekt i hand, men glider på ytor.
Hårdvaruknapparna är bra, men jag är en sådan raritet som föredrar när de sitter i jämnhöjd på motsatta sidor.
Att kunna spola av den under kranen när den blir grisig är oerhört uppskattat. Och använt, till min släkts förskräckelse (Iphones allihop).
Laddaren på 1.5 amp är trevlig och bättre än den på 0.65 jag tidigare använde. 50% på 30 min tror jag.
Telefonen blir mindre varm av användning än alla mina tidigare telefoner, Galaxy S2, Nexus 4 och Xperia Z2, men kan ändå kännas fingervarmt när man använder den vid laddning. Temperaturen på batteriet har dock inte överskridit 39°C vad jag har sett (skriv in *#*#4636#*#* i dialer).

Något ui-haveri som demoexemplaren som nämndes tidigare i tråden har jag inte sett röken av.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tigerhamster:

Jag har nu själv haft en z3 compact i cirkus en vecka. Jag har kört den rätt hårt, då jag skaffade den just inför en resa till släkten. Nio timmars skärmtid per laddning på 3g är inte illa. På min Nexus 4 fick jag tre - detta efter grov undervolt och underklock (var dock nästan fem och en halv på wifi).

Jag har en beställd docka som väntar på mig hemma; jag hade en den korta period jag hade z2 (för stor, ångerrätt) i våras och var nöjd med hur detta fungerade då.

Klagomål?
Till skillnad från i z2 så är högtalarna jättedåliga. Det blir en konstig resonans i hela telefonen när man spelar ljud, och det påverkar även den ljudupplevelse man får.
3.5mm-porten strular lite. Både när jag stoppar i den för samtal och musik så tar det några försök innan telefonen skickar det vidare till lurarna. Dra ur och stoppa in igen är någonting jag inte känner att jag är förtjust i. När den väl erkänner att de är i och skickar ljudet så fungerar det i alla prövade fall till dess jag drar ur dem.
Ljudvolym är på EU-maner låg från början, särskilt för mig som kom från rootad telefon (Nexus4) tidigare. Det blir till att plocka fram sin hörlursförstärkare igen.
Andra klagomål är snarare på mjukvara. Jag är allergisk mot Google Now och irriterar mig på den där cirkeln som dyker upp när man drar från hemskärm. Sony har delvis förvirrat problemet med att stoppa ytterligare en cirkel på denna funktion.
När man väl stängt av alla Sonynotifikationer ("vi har gjort film av dina senaste bilder!!") så är jag förtjust.

UIt är mindre och mer avskalat från min tid med z2. Detta märks bl a på att Androidknapparna tar upp mindre skärmyta.
Jag älskar formen på enheten, den ligger perfekt i händerna (vilka är stora, handskstorlek 11). Bakstycket är av glas och är därför precis som Nexus4an, perfekt i hand, men glider på ytor.
Hårdvaruknapparna är bra, men jag är en sådan raritet som föredrar när de sitter i jämnhöjd på motsatta sidor.
Att kunna spola av den under kranen när den blir grisig är oerhört uppskattat. Och använt, till min släkts förskräckelse (Iphones allihop).
Laddaren på 1.5 amp är trevlig och bättre än den på 0.65 jag tidigare använde. 50% på 30 min tror jag.
Telefonen blir mindre varm av användning än alla mina tidigare telefoner, Galaxy S2, Nexus 4 och Xperia Z2, men kan ändå kännas fingervarmt när man använder den vid laddning. Temperaturen på batteriet har dock inte överskridit 39°C vad jag har sett (skriv in *#*#4636#*#* i dialer).

Något ui-haveri som demoexemplaren som nämndes tidigare i tråden har jag inte sett röken av.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är bättre respektive sämre med den jämfört med Nexus 4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Vad är bättre respektive sämre med den jämfört med Nexus 4?

Bättre/sämre med vad då? Om du menar hela telefonen så är det en alldeles för bred fråga att besvara rakt av, men jag ger mina intryck i relation till Nexusenheten, så mitt tidigare inlägg får duga.
Det enda jag inte sade rakt ut var att Z3c har mer bloat och att tillgång till SDkort är oerhört välkommet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tigerhamster:

Bättre/sämre med vad då? Om du menar hela telefonen så är det en alldeles för bred fråga att besvara rakt av, men jag ger mina intryck i relation till Nexusenheten, så mitt tidigare inlägg får duga.
Det enda jag inte sade rakt ut var att Z3c har mer bloat och att tillgång till SDkort är oerhört välkommet

Skickades från m.sweclockers.com

Du jämförde med Z2 inte Nexus 4. Den enda du nämnde var batteriet tilll skillnad mot Nexus 4. Vilka fler skillnader upplever du?

Permalänk
Medlem

Har skrivit en post+fotoexempel om Z3 kamerans tillkortakommanden på Sonys support forum.
https://talk.sonymobile.com/t5/Xperia-Z3-Compact/Camera-flaws...

Lite naivt kanske. Förväntar mig inget svar eller erkännande, men möjligen ökar chanserna lite lite grann att problemet uppmärksammas av någon som faktiskt kan påverka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

Har skrivit en post+fotoexempel om Z3 kamerans tillkortakommanden på Sonys support forum.
https://talk.sonymobile.com/t5/Xperia-Z3-Compact/Camera-flaws...

Lite naivt kanske. Förväntar mig inget svar eller erkännande, men möjligen ökar chanserna lite lite grann att problemet uppmärksammas av någon som faktiskt kan påverka.

Jag skrev på Sonys Facebook sida förut. Dom skrev dom skulle skicka vidare det internt. Bra att du skrev i forumet

Permalänk
Medlem

Hej! Blev dessvärre av med telefonen förra helgen så är i behov av en ny. Väldigt intresserad av z3 compact, men priset svider lite i plånboken. Såg dock att z1 kostar runt 1000kr mindre, så undrar helt enkelt om skillnaderna mellan telefonen är jättestora? Tror inte man märker någon större skillnad mellan Snapdragon 800/801, och att skärmen är lite mindre spelar ingen roll. Det jag funderar på är batteritiden. Är den MYCKET sämre på z1 compact? Min lg g2 hade helt grym batteritid, har z1 sämre än den? Eller är det helt enkelt lika bra att köpa z3:an för 1000kr mer?

Visa signatur

Processor: Intel Core i5-4690K@3,5ghz
Grafikkort: Sapphire Radeon R9 290 4GB TRI-X OC
PSU: Silver Power SP-SS620M 620W
Moderkort: MSI Z97 Gaming 3 | Ram: 8gb Crucial DDR3 1333MHz
Chassi: Corsair Carbide 500R

Permalänk
Medlem
Skrivet av olivern3:

Hej! Blev dessvärre av med telefonen förra helgen så är i behov av en ny. Väldigt intresserad av z3 compact, men priset svider lite i plånboken. Såg dock att z1 kostar runt 1000kr mindre, så undrar helt enkelt om skillnaderna mellan telefonen är jättestora? Tror inte man märker någon större skillnad mellan Snapdragon 800/801, och att skärmen är lite mindre spelar ingen roll. Det jag funderar på är batteritiden. Är den MYCKET sämre på z1 compact? Min lg g2 hade helt grym batteritid, har z1 sämre än den? Eller är det helt enkelt lika bra att köpa z3:an för 1000kr mer?

Z1 Compact är inget att rekommendera, fruktansvärt mycket problem med den modellen.
Tycker helt klart dom 1000kronorna är värt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Z1 Compact är inget att rekommendera, fruktansvärt mycket problem med den modellen.
Tycker helt klart dom 1000kronorna är värt det.

Eh Va?

Jag har en Z1 Compact och tycker att det är en av de mest problemfria telefoner jag haft.
Dessutom är den väldigt snabb och rapp och har bra batteritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoWin:

Eh Va?

Jag har en Z1 Compact och tycker att det är en av de mest problemfria telefoner jag haft.
Dessutom är den väldigt snabb och rapp och har bra batteritid.

Såklart finns undantag. Men även om just DIN fungerar bra så är det en telefon som dras med väldigt mycket problem.
Bara och kolla forumet, fråga personal i mobiltelefonbutik som har koll eller fråga tekniker på serviceverkstad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Såklart finns undantag. Men även om just DIN fungerar bra så är det en telefon som dras med väldigt mycket problem.
Bara och kolla forumet, fråga personal i mobiltelefonbutik som har koll eller fråga tekniker på serviceverkstad.

Jodå, jag läser en del olika forum och mitt intryck är att Z1 Compact har färre fel än andra telefoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoWin:

Jodå, jag läser en del olika forum och mitt intryck är att Z1 Compact har färre fel än andra telefoner.

Ja fast nej, tycker du verkligen det så behöver vi inte fortsätta den diskussion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olivern3:

Hej! Blev dessvärre av med telefonen förra helgen så är i behov av en ny. Väldigt intresserad av z3 compact, men priset svider lite i plånboken. Såg dock att z1 kostar runt 1000kr mindre, så undrar helt enkelt om skillnaderna mellan telefonen är jättestora? Tror inte man märker någon större skillnad mellan Snapdragon 800/801, och att skärmen är lite mindre spelar ingen roll. Det jag funderar på är batteritiden. Är den MYCKET sämre på z1 compact? Min lg g2 hade helt grym batteritid, har z1 sämre än den? Eller är det helt enkelt lika bra att köpa z3:an för 1000kr mer?

Även om Z1 är en bra lur för pengarna så skulle jag lägga den extra tusenlappen på Z3C. Det är värt det. Bara att skärmen är så mycket större och fortfarande är telefonen lika stor.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Finns det någon anledning nu för tiden att ha ett SD kort i mobilen? Ska åka till NY under nyår, vilket gör att jag kommer fotta en del och sen ha en del musik och podcasts sparat för att inte ruinera mig för resten av livet genom att streama det där. Men kan man lägga sånt på SD kortet nu för tiden, eller är alla såna möjligheter borttagna med nya versioner av Android?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Det enda du inte kan ha på SD-kortet är appar. På Z! Compact finns tom en funktion om att flytta data till SD-kort.

Permalänk
Relik 📜

Fortfarande sugen på att "chansa" och köpa en Z3 Compact, trots bristerna som rapporteras. Billigast jag hittar just nu är 3990 :- på Cyberphoto, någon som istter på ännu bättre deal eller butik med bra bundle?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Går det att göra en genväg till glove mode on/off? Nu i vintertider har jag börjat använda den, men det blir lite småsegt att behöva gå hela vägen in i display-settings för att sätta på / stänga av den samtidigt som jag inte vill ha den på hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Fortfarande sugen på att "chansa" och köpa en Z3 Compact, trots bristerna som rapporteras. Billigast jag hittar just nu är 3990 :- på Cyberphoto, någon som istter på ännu bättre deal eller butik med bra bundle?

Biliigaste är nog hos halebop om man köper med abonnemang, knyter man upp sig i 24månader så kostar telefeonen 2400kr och imo så är det rubbet det bästa ab i den prisklassen om man prioriterar surf. Men kanske inte är aktuellt med abonnemang.

Har själv haft en z3 compact i en månad. Har faktiskt inte hittat någon brist än förutom det uppenbara som lite bloat etc. Bra batteritid, snabb och precis den storleken jag var ute efter så är nöjd.

Permalänk
Medlem

Någon med rekommendation för skal? Har kikat på ett Fusion Smoke Black hos Amazon. Verkar populärt och smidigt att ha på hela tiden.

Men är även intresserad av flipcover om någon har tips!

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Någon med rekommendation för skal? Har kikat på ett Fusion Smoke Black hos Amazon. Verkar populärt och smidigt att ha på hela tiden.

Men är även intresserad av flipcover om någon har tips!

jag kör sonys egna, det är rätt bra skulle jag säga, kanske lite onödigt, men nice att kunna svara genom "skalet".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nesvop:

jag kör sonys egna, det är rätt bra skulle jag säga, kanske lite onödigt, men nice att kunna svara genom "skalet".

Ursäkta en oinsatt, men kan du bjuda på en länk eller namn? Finns så många olika skal och det verkar onekligen svårt att skilja "sonys egna" från andra tillverkare.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Ursäkta en oinsatt, men kan du bjuda på en länk eller namn? Finns så många olika skal och det verkar onekligen svårt att skilja "sonys egna" från andra tillverkare.

Väldtigt otrevligt av mig, klart jag kan göra det!

Sonys Egna Z3-Compactskal

Finns givetvis i fler färger.
Skalet är kompatibelt med magnetstället (Magnetställ Z3/Z3C), dock sitter det med typ klister mot baksidan, vilket gör att man nog inte vill ta bort skalet så ofta.

Det är väl mest viktigt ifall man t ex. som jag ska använda ett sånt där "armband" för mobilen när man löper, då får jag snällt springa med skalet på. Skulle annars ta av det, men det är lite för mycket jobb + att jag tror inte det är så bra för skalet.