Next gen RPG: Lords Of The Fallen

Permalänk
Medlem

Önskar verkligen att de skulle införa typ 2 timmar "prova spelet" tid på steam. Vet inte hur många gånger jag köpte helt obrukbara spel nu. WatchDogs, COD Ghosts, DarkSouls mfl. som har helt horribel prestanda och aldrig blir fixade.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Tack för utförligt svar, blir inget köp av detta. Gillade inte heller drak souls, ingen kännsla alls i det

Jag tycker spelet passar mig bättre än Dark Souls. Du kan vänta tills det blir billigare och testa sen. Efter att jag har lvlat min warrior lite så är det betydligt lättare nu.

Det gäller att få bra loot och bygga sin karaktär på rätt sätt. 2 bossar som jag körde mot igår var inte så svåra, lagom svårt.

För mig fungerar det bäst att ha en bra 2h vapen och sedan kötta:) De har släppt en patch också som har förbättrat grafiken och någon crash har jag inte fått nu på 2 dagar.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag tycker spelet passar mig bättre än Dark Souls. Du kan vänta tills det blir billigare och testa sen. Efter att jag har lvlat min warrior lite så är det betydligt lättare nu.

Det gäller att få bra loot och bygga sin karaktär på rätt sätt. 2 bossar som jag körde mot igår var inte så svåra, lagom svårt.

För mig fungerar det bäst att ha en bra 2h vapen och sedan kötta:) De har släppt en patch också som har förbättrat grafiken och någon crash har jag inte fått nu på 2 dagar.

Ja vi får väl se om det kommer på en steam sale längre fram
Nu blev jag sugen på CIV Beyond Earth..och vi vet alla hur många timmar det kan gå åt på CIV hehe

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Ja vi får väl se om det kommer på en steam sale längre fram
Nu blev jag sugen på CIV Beyond Earth..och vi vet alla hur många timmar det kan gå åt på CIV hehe

Får hoppas att de fixar problemen som finns, verkar som de lyssnar på feedback vilket är bra iaf. Appropå Civ finns demo på steam!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Verkar som att vi som betalat för spelet än en gång får lida av dålig DRM... Användare har hittat ett program som verkar köras när spelet är igång / debuggar / anti crack / som sänker performance.

http://fextralife.com/forums/t39676/poor-performance-amp-crus...

Jaha, då blir det inget köp av detta spel. Hatar när spel använder dig av DRM som skadar de som betalar mer än piraterna :S
DRM fritt är ju drömmen, men ananrs borde de klara sig med att köras via STEAM etc istället för sådant här skräp...

Permalänk
Medlem

Lite 4k Screens medans vi väntar på patch

http://www.pcmrace.com/2014/10/29/epic-shots-lord-of-the-fall...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet är riktigt bra och hur bra atmosfär i spelet som helst! Tyvärr jämför många spelet med Souls serien och visst finns det likheter men att jämföra 2 svåra ARPG spel är ju som att jämföra 2 FPS (ta t.ex Bioshock som jag förövrigt älskar med Wolfenstein, Du bär vapen i båda men helt olika spel)

Spelet är inspirerat av Souls serien det märks med t.ex kontrollen, svårigheten och sättet att dö men spelet har många egna drag och en skön stil. Gameplayet är fenomenalt dock så är läppsynken något fruktansvärt dåligt! Ljudet i övrigt är "maffigt" och passande. För dom som gillar och tycker grafik är viktigt så är spelet väldigt snyggt och riktigt bra ljussättning.

+Gameplay
+Kontrollen och känslan
+Atmosfären i spelet

-När man gör så bra ljud och grafik hur i helvete kunde man missa läppsynken?!
-Ibland är vanliga fiender svårare en bossar. Bossar skall väl vara "the..bad...ass....mother....fucker!!?"
t.ex dom där jävla magikerna och stora riddarna med sköld!
-Varför har dom "nya" konsollerna delat minne för? Detta bidrar till att istortsätt alla jävla multiplatform spel tar så fruktansvärt med VRAM med m-leak som bara väntar på att hända!

Spelat just nu bara på min HTPC i 20h med AMD A8, R9 270X och XB kontroll. "Medium settings" TV native 1080p och det flyter på bra. Ingen crash som andra rapporterat. Dock märkt att m-leak sker och det äter upp mitt VRAM.

4/5 Tårtor
8/10 Glassar

Stavfel bjuder jag på
Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Jag tycker spelet är riktigt bra och hur bra atmosfär i spelet som helst! Tyvärr jämför många spelet med Souls serien och visst finns det likheter men att jämföra 2 svåra ARPG spel är ju som att jämföra 2 FPS (ta t.ex Bioshock som jag förövrigt älskar med Wolfenstein, Du bär vapen i båda men helt olika spel)

Spelet är inspirerat av Souls serien det märks med t.ex kontrollen, svårigheten och sättet att dö men spelet har många egna drag och en skön stil. Gameplayet är fenomenalt dock så är läppsynken något fruktansvärt dåligt! Ljudet i övrigt är "maffigt" och passande. För dom som gillar och tycker grafik är viktigt så är spelet väldigt snyggt och riktigt bra ljussättning.

+Gameplay
+Kontrollen och känslan
+Atmosfären i spelet

-När man gör så bra ljud och grafik hur i helvete kunde man missa läppsynken?!
-Ibland är vanliga fiender svårare en bossar. Bossar skall väl vara "the..bad...ass....mother....fucker!!?"
t.ex dom där jävla magikerna och stora riddarna med sköld!
-Varför har dom "nya" konsollerna delat minne för? Detta bidrar till att istortsätt alla jävla multiplatform spel tar så fruktansvärt med VRAM med m-leak som bara väntar på att hända!

Spelat just nu bara på min HTPC i 20h med AMD A8, R9 270X och XB kontroll. "Medium settings" TV native 1080p och det flyter på bra. Ingen crash som andra rapporterat. Dock märkt att m-leak sker och det äter upp mitt VRAM.

4/5 Tårtor
8/10 Glassar

Stavfel bjuder jag på
Mvh

Varför? För att det är löjligt mycket bättre, och är framtiden. Du kan väl inte skylla slarvig programmering på att det finns en bättre plattform att programmera till där ute.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Varför? För att det är löjligt mycket bättre, och är framtiden. Du kan väl inte skylla slarvig programmering på att det finns en bättre plattform att programmera till där ute.

Lite OfT
Förklara gärna hur och varför det är bättre? Är intresserad! Tekniken är inte där en om man vill ha kraft.
Finns APUer till datorer redan och är lika kraftfulla som PS4ans. 1,84 terraflopp, 18 beräkningsenheter och 1 152 streamprocessorer och det är någonstans mellan ett 7850 och ett 7870 som min ena burks AMD A8 APU har ungefär.

Själv gillar jag inte konsoler. Dessa håller igen spelens utveckling på många spel. t.ex låser dom i 30fps och låg upplösning.

Några exempel är
TEW, innan senaste PC patchen och AC Unity.

mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Köpte spelet idag.
är väldigt fint i 4k@very high men tyvärr är min 5820k och 980 SLI för klena för att få godkänd FPS. Så jag måste hålla mig till 4k@Medium.
Kul spel MEN det är otroligt dåligt optimerat och kraschar lite titt och tätt.
Kan inte rekommendera innan det släpps lite patchar.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Köpte spelet idag.
är väldigt fint i 4k@very high men tyvärr är min 5820k och 980 SLI för klena för att få godkänd FPS. Så jag måste hålla mig till 4k@Medium.
Kul spel MEN det är otroligt dåligt optimerat och kraschar lite titt och tätt.
Kan inte rekommendera innan det släpps lite patchar.

trevligt med 4K! väldigt synd dock att det är så kass optimerat, hoppas de får bukt på det med patchar. Lirar Shadow Of Mordor istället för tillfället ! helnöjd

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag tyckte inte heller 2 första bossar var för svåra trots att jag dog några gånger, men 3 bossen var fan en mardröm.

Hänger nog också ihop med hur mycket tid man har lagt på att levla gubben.

Inte alls. Om du lär dig bossfighten kan du enkelt döda den med en olevlad gubbe utan eq. Visst det tar lite längre tid då du har mindre dmg utan vapen och du har råd med mindre misstag eftersom du tar mer skada utan armor men hela grejen med souls spelen är att man aldrig har råd med speciellt mycket misstag även om LOTF är betydligt enklare.

Gillade ni konceptet med Souls spelen men tyckte dom var för maffiga och svåra att sätta sig in i kan Lords of the fallen vara något för dig men fanns det ingenting du gillade i Souls spelen finns det inget att hämta här. Ett mainstreamat Dark souls helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Nästa generation av vad? Grafik? Konsol? Jag tänker på "Next gen RPG". Det finns spel som har betydligt bättre grafik än Lords of the Fallen.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Skrivet av Maximo:

Inte alls. Om du lär dig bossfighten kan du enkelt döda den med en olevlad gubbe utan eq. Visst det tar lite längre tid då du har mindre dmg utan vapen och du har råd med mindre misstag eftersom du tar mer skada utan armor men hela grejen med souls spelen är att man aldrig har råd med speciellt mycket misstag även om LOTF är betydligt enklare.

Gillade ni konceptet med Souls spelen men tyckte dom var för maffiga och svåra att sätta sig in i kan Lords of the fallen vara något för dig men fanns det ingenting du gillade i Souls spelen finns det inget att hämta här. Ett mainstreamat Dark souls helt enkelt.

Det var betydlig enklare nästa gång. Det gäller verkligen att man lär sig hur de rör sig alla bossar. Jag har nu klarat a v spelet efter att ha dött 100 ggr av sista bossen LOLZ.

Tog mig ca 30 timmar. Jag är nöjd med spelet och gillar verkligen att det är likt Dark Souls.
Dark Souls är verkligen inte kul om man inte är hardcore spelare av ett sådan spel. Bara det att man blir straffad varje gång man dör gör att jag gav upp Dark Souls efter några timmar.

De borde ha ett lättare läge för folk som inte har hela dagar på sig att spela. Hur fan ska man klara det om livet krymper varje gång man dör.

Jag kommer aldrig köpa ett Dark Souls spel igen , men definitivt ett nytt Lords of The Fallen.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Nästa generation av vad? Grafik? Konsol? Jag tänker på "Next gen RPG". Det finns spel som har betydligt bättre grafik än Lords of the Fallen.

klart det finns, men gjorde topicen för längesedan då det var väldigt snyggt jämfört med annat vid den tiden. kan inte ändra topic.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Ny patch fixar många problem.

http://steamcommunity.com/app/265300/discussions/0/6139404779...

"Patch 1.2 Notes
A new patch for Lords of the Fallen was just released. It fixes the APEX DLL issue that users have encountered lately. The patch improves the game stability.

Patch notes:
- Improved game stability
- Advanced display settings are now saved after restart
- Fixed Catacombs door spawn point
- Fixed Catacombs pit issue- unfortunately, the fix does not get you out of the hole; it prevents occurrence of the issue.

We are still working on another patch that would improve other game stability & gameplay issues."

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

De borde ha ett lättare läge för folk som inte har hela dagar på sig att spela. Hur fan ska man klara det om livet krymper varje gång man dör.

Genom att inte haka upp sig på obetydliga variabler. Visst din hp bar krymper till halva om du dör mycket men spelet är ju balanserat efter det och fullt möjligt att klara även om du spelar större delen av spelet med halva hp baren vilket majoriteten av alla spelare gör.

Permalänk
Medlem

Har lirat nu efter patchen och jag gillar spelet ! Man har en klar fördel när man lirat Dark Souls innan alltså... Men spelet käns riiiiiiiiiiiiiktigt tungdrivet... Kör min I5 2500K @ 4,2 och mitt 780 stock clock, lirar allt på högsta , går ej att ställa in FSAA eller liknande...Men lirar iaf 2440p och det går mellan 40-60 fps...

Inte ok! måste tweaka lite till tror jag , hoppas på patch med lite mer inställningsmöjligheter för "advanced" users.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

fan va sugen hag blev på att shoppa till xboxen.. frågan är ju bara när man ska hinna spela nu när WoD kommer =(

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Skrivet av Maximo:

Genom att inte haka upp sig på obetydliga variabler. Visst din hp bar krymper till halva om du dör mycket men spelet är ju balanserat efter det och fullt möjligt att klara även om du spelar större delen av spelet med halva hp baren vilket majoriteten av alla spelare gör.

Jag gillar inte spel som straffar en hela tiden. Visst hade spelet varit mer balanserad ok, men Dark Souls är inte det. Man går hela vägen dit man dog för att sedan dö av ett slag från någon av tusen fiender som har respawnat igen.

Jag blir bara frustrerad och det känns inte kul att spela. I LOF så blir man inte straffad mer än att man förlorar exp. Det är då mer uppmuntrande att spela vidare.

Dark Souls är helt enkelt för svårt för mig Synd bara att det inte finns någon easy mode.

För det är mycket som är bra med spelet, men för vissa av oss är det helt enkelt för svårt.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag har redan hunnit bli mer irriterad på Lotf än jag blivit på Dark souls på länge.

Mitt första problem är optimeringen. Att jag inte skulle kunna köra spelet i mer än 45 avarage FPS med min dator i sign är bara löjligt dåligt. Vad sjutton hade de tänkt att man ska ha för dator för att kunna driva detta i 120fps? Varken processor eller grafikkort behöver används till 100% heller. Behövs verkligen åtgärder på denna punkt.

Vidare så är hela spelet så sjukt klumpigt gjort. Det ska vara ett "svårt" spel, men det som gör det svårt är allt *"!#)(/!"#¤! bråte som inte skulle vara ett problem i verkliga livet.
En liten sten på golvet, plankbit eller en liten bänk gör att det tar tvärstopp. Detta är endast frustrerande och det räcker inte med att rulla för att förstöra dem, utan du behöver attackera. Fruktansvärt dåligt designat i min mening.

Nästa problem är att när du rullar känns det som du har en fet järnrustning även om du är helt naken och gör "light rolls". Jämfört med Dark souls så känner man sig som en 85årig pensionär när man spelar lotf.

Många andra aspekter i spelet är bra, men dessa hindrar mig från att njuta av upplevelsen. När de fixat iaf så man kan ha konstant 60+ fps kan jag tänka mig att ge de en ny chans.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Skrivet av WoG:

Jag måste säga att jag har redan hunnit bli mer irriterad på Lotf än jag blivit på Dark souls på länge.

Mitt första problem är optimeringen. Att jag inte skulle kunna köra spelet i mer än 45 avarage FPS med min dator i sign är bara löjligt dåligt. Vad sjutton hade de tänkt att man ska ha för dator för att kunna driva detta i 120fps? Varken processor eller grafikkort behöver används till 100% heller. Behövs verkligen åtgärder på denna punkt.

Vidare så är hela spelet så sjukt klumpigt gjort. Det ska vara ett "svårt" spel, men det som gör det svårt är allt *"!#)(/!"#¤! bråte som inte skulle vara ett problem i verkliga livet.
En liten sten på golvet, plankbit eller en liten bänk gör att det tar tvärstopp. Detta är endast frustrerande och det räcker inte med att rulla för att förstöra dem, utan du behöver attackera. Fruktansvärt dåligt designat i min mening.

Nästa problem är att när du rullar känns det som du har en fet järnrustning även om du är helt naken och gör "light rolls". Jämfört med Dark souls så känner man sig som en 85årig pensionär när man spelar lotf.

Många andra aspekter i spelet är bra, men dessa hindrar mig från att njuta av upplevelsen. När de fixat iaf så man kan ha konstant 60+ fps kan jag tänka mig att ge de en ny chans.

Jag tror inte spelet stödjer Crossfire/SLI. Det är darför många har låg fps. Har inte kollat vad jag har för fps , men tror attt jag ligger en bra bit över 60fps.

Då har jag stängt av post processing då den där blurfunktionen är för mycket för mina ögon. Fattar inte varför de envisas med skiten. Samma som i Alien Isolation.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag tror inte spelet stödjer Crossfire/SLI. Det är darför många har låg fps. Har inte kollat vad jag har för fps , men tror attt jag ligger en bra bit över 60fps.

Då har jag stängt av post processing då den där blurfunktionen är för mycket för mina ögon. Fattar inte varför de envisas med skiten. Samma som i Alien Isolation.

Men även utan CF borde jag lätt klara 60fps med ett överklockat 290x.

Har du kollat med fraps vad du har?

Mitt pendlar mellan 45-55 men dippar ner på 40 ibland, och motorn gör att man vill dra ALT+F4 direkt när allt går så sjukt segt

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Skrivet av WoG:

Men även utan CF borde jag lätt klara 60fps med ett överklockat 290x.

Har du kollat med fraps vad du har?

Mitt pendlar mellan 45-55 men dippar ner på 40 ibland, och motorn gör att man vill dra ALT+F4 direkt när allt går så sjukt segt

Jag kollar ikväll så återkommer jag med svar.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag tror inte spelet stödjer Crossfire/SLI. Det är darför många har låg fps. Har inte kollat vad jag har för fps , men tror attt jag ligger en bra bit över 60fps.

Då har jag stängt av post processing då den där blurfunktionen är för mycket för mina ögon. Fattar inte varför de envisas med skiten. Samma som i Alien Isolation.

funktionen som gör det hela blurrigt som faaana är "chromatic aberration" och det ser för jävligt ut... Men de har sagt på steam forumet att de ska ta lägga till möjligheten att ta bort detta i en kommande patch.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Kan verkligen rekomendera att stänga av POST PROCESSING i spelet helt! spelet ser bättre ut utan det, MYCKET skarpare och man slippar all jävla blurr som gör en sjösjuk...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Kan verkligen rekomendera att stänga av POST PROCESSING i spelet helt! spelet ser bättre ut utan det, MYCKET skarpare och man slippar all jävla blurr som gör en sjösjuk...

Tack det hjälpte en hel del! Nu bryr jag mig inte det minsta om grafik men tycker ljuset blev mindra "stämningsfullt" men betydligt skarpare bild blev det. PP har väl aldrig varit suddig förut i spel va?

Godnatt!
Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Nästa problem är att när du rullar känns det som du har en fet järnrustning även om du är helt naken och gör "light rolls". Jämfört med Dark souls så känner man sig som en 85årig pensionär när man spelar lotf.

Många andra aspekter i spelet är bra, men dessa hindrar mig från att njuta av upplevelsen. När de fixat iaf så man kan ha konstant 60+ fps kan jag tänka mig att ge de en ny chans.

Det som fick mig att avinstallera spelet. Alla rörelser känns så oerhört långsamma och efter att ha lagt over 100timmar på det pigga, snabba och underhållande Shadow of Mordor så gick det bara inte att gå över till Lords of the Slowmotion.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Skrivet av WoG:

Men även utan CF borde jag lätt klara 60fps med ett överklockat 290x.

Har du kollat med fraps vad du har?

Mitt pendlar mellan 45-55 men dippar ner på 40 ibland, och motorn gör att man vill dra ALT+F4 direkt när allt går så sjukt segt

Hej.

har kollat fps och har ca 108fps inomhus och runt 70-80 fps ute. Very High inställningar utan post processing.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Hej.

har kollat fps och har ca 108fps inomhus och runt 70-80 fps ute. Very High inställningar utan post processing.

Ska prova samma inställningar när jag kommer hem. Kan ju hända att de är AMD som är dåligt optimerade som vanligt.

Tack för infon!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional