Inet öppnar eget SweClockers-forum

Permalänk
Medlem

Bästa butiken med bästa servicen!

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Medlem

Ni är alltid välkommna i mitt hjärta inet. Bästa kundservicen någonsin, i min personliga erfarenhet. Kör hårt!

/zip

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Har länge valt Inet.se över andra kedjor, förutsatt att varan jag söker finns i lager. Vilket oftast är fallet. Med undantag för mitt senaste inköp av 3 st Dell U2414H skärmar som ej fanns och fick därmed beställas från netonnet.

Har det varit några problem åt något håll har allt löst sig väldigt smidigt och telefon supporten är top notch.
Kommer fortsätta handla hos er / butiken på torp när nya delar ska inhandlas.

Lycka till med nya forumdelen. Tror den kommer bli en riktigt omtyckt.

Permalänk
Medlem

Nu kanske Inet äntligen slutar med att ignorera trådar som handlar om kritik mot dom själva och hur dom behandlar sina kunder?
Men jag antar att dom inte vill svara, för dom var rädda att saker skulle gå vidare till rättegång och det skulle ligga dom till last om det uttala sig mot kunder som blivit dåligt behandlade av dom.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Nu kanske Inet äntligen slutar med att ignorera trådar som handlar om kritik mot dom själva och hur dom behandlar sina kunder?
Men jag antar att dom inte vill svara, för dom var rädda att saker skulle gå vidare till rättegång och det skulle ligga dom till last om det uttala sig mot kunder som blivit dåligt behandlade av dom.

Vad är det för trådar du tänker på? Har sett någon enstaka tråd genom åren som haft ordet Inet och aldrig mer eller liknande i rubriken, desto mer från dom andra etablerade butikerna.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Gött att ha med den näst bästa pc butiken . (Välkommen till Inet Sveriges dyraste datorbutik utan prisgaranti) Själv tycker jag supporten är riktigt bra men ...

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Skrivet av Lexius:

Gött att ha med den näst bästa pc butiken . (Välkommen till Inet Sveriges dyraste datorbutik utan prisgaranti) Själv tycker jag supporten är riktigt bra men ...

Vilken är bättre menar du?
Dyraste datorbutik..? Vet inte vilken planet du handlar ifrån, men långt ifrån dyraste.
Sen väger deras guld support upp att dom inte är billigast.
Helt i särklass bästa supporten ever, aldrig problem med garantiärenden + byte av saker.
Har i alla fall 140k på 1.5år som referens.

Visa signatur

Intel i9 9900K | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG STRIX Z390-H GAMING | Corsair Force MP600 1TB | 2tb Samsung 870 Evo | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Trident | ASUS GeForce RTX 2080 SUPER 8GB ROG STRIX | Seasonic 1000W Platinum | Asus RoG PG279Q 165hz | Vortex P0K3R RGB mx-brown | DT770 Pro 250Ω | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser Game Zero |

Permalänk
Medlem
Skrivet av skywa1ker:

Vilken är bättre menar du? Komplett
Dyraste datorbutik..? Vet inte vilken planet du handlar ifrån, men långt ifrån dyraste. Inet är långt ifrån billigast
Sen väger deras guld support upp att dom inte är billigast.
Helt i särklass bästa supporten ever, aldrig problem med garantiärenden + byte av saker.
Har i alla fall 140k på 1.5år som referens.

Va håller jag på med? förutom att prata med en inet fanboy><

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Jag blev ärligt talad förvånad när jag såg nyheten. Jag tog det som självklart att Inet redan hade en forumsida här eftersom dom vunnit årets butik senaste åren i rad. Har inte handlat där så jag har inte heller direkt spanat efter nån forumdel. Dock känns det hela lite märkligt att man ur det blå bestämmer sig efter så många år att på ett seriöst sätt möta sina kunder, när man har sluppit tidigare men ändå vunnit deras gunst. Hursom, välkommna!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesam2k:

Jag blev ärligt talad förvånad när jag såg nyheten. Jag tog det som självklart att Inet redan hade en forumsida här eftersom dom vunnit årets butik senaste åren i rad. Har inte handlat där så jag har inte heller direkt spanat efter nån forumdel. Dock känns det hela lite märkligt att man ur det blå bestämmer sig efter så många år att på ett seriöst sätt möta sina kunder, när man har sluppit tidigare men ändå vunnit deras gunst. Hursom, välkommna!

Dom hade ju dock en egen butikstråd i butiks-forumdelen. Den mest aktiva av alla företagens trådar, med nästan 13.000 inlägg.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

Fan va nice. Det är rätt ofta jag brukar beställa från inet.

Permalänk
Medlem

Brukar självklart kolla med Inet varje gång jag ska köpa något. Men jag är inte fanboy eller slösaktig med mina pengar. Allt som oftast skiljer de 100kr eller mer på de produkter som jag köper. Typ SSD, RAM osv.. De har senaste tiden faktiskt blivit Webhallen flera gånger. Webhallen må ha den sämsta websidan ever (inga filter som är vatten värda eller en sökmotor som är kodad av en treåring) men sånt har jag överseende med om priset är bra. Har även lagt någon order hos Netonnet också. Jag gillar närheten till alla dessa tre butiker i Göteborg. Har aldrig haft dåligt bemötande eller kundservice hos någon av dem.

Man brukar ju säga att man får reda på hur bra en butik är när man får strul. Jag har köpt moderkort med död LAN-port ur paketet ifrån Inet. De va jävligt besvärligt med att resa långt fram å tillbaka (gjorde ett jobb ett par mil utanför Göteborg) men de bytte de överdisk men jag fick vänta på att de konstaterade att LAN-porten va kass.

Webhallen har jag köpt trasiga wlan USB där bara 2,4ghz bandet funka men 5ghz bandet va trasigt. Inga frågor, inget testande, bara byttes ut. Jag la pengar i mellan och fick ett annat märke.

Netonnet känns lite mer opersonligt då de är större lagerbutik över de hela men de har sköt sig helt okej de gånger jag haft strul. Har bytt ut en TV med horribel BLB, död nätdel etc..

Så överlag håller alla dessa tre en bra nivå på sin service men Inet är utan tvekan den dyrast av dessa. Dock har Inet oftare kampanjer som gör dem billigare stundvis men då ska de passa in i vad man har för behov också för stunden vilket de sällan gör. Men visst någon gång har man gjort sig ett fint klipp. Men de är inte den BÄSTA butiken imo. De är bland de bästa.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk

Välkommen! Nästa gång jag handlar blir det Inet.

Visa signatur

10700K | Z-490 | RTX 3080 | 32 GB DDR 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Vad är det för trådar du tänker på? Har sett någon enstaka tråd genom åren som haft ordet Inet och aldrig mer eller liknande i rubriken, desto mer från dom andra etablerade butikerna.

Tycker det är rätt jämt, och i just Inets fall så brukar det oftast sluta dåligt för kunden, medans dom andra butikerna iallafall försöker göra rätt för sig.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Härligt ha er här, gillar värkligen eran support/service den är bäst

Visa signatur

ok

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Trodde att Inet som e så välkända redan hade en egen forumdel men där ser man!

Nåväl, kan väl bli bättre för dem.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krisskross:

Välkommen! Nästa gång jag handlar blir det Inet.

handlar bara via inet. har haft telefon rådgivning ( suport) med dem och allt jag kan säga . de är helt undebara.. det finns anledning till att de blir årets dator butik varje år ( iaf de sita åren) för de är de värda.. troo mig. tack inet för att ni har/är suport samt att ni finns. tack.