Sony Xperia Z2 Uppdatering 4.4.4

Permalänk
Medlem

Sony Xperia Z2 Uppdatering 4.4.4

Fick idag den senaste uppdateringen till min Z2 och jag är otroligt missnöjd. Ikonerna blev för stora, kameran laggar och det känns inte bekvämt för mig. Finns det något sätt som jag kan gå tillbaka till 4.4.3?

Permalänk
Medlem

Har du startat om telefonen efter uppdatering? Om inte, gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoWin:

Har du startat om telefonen efter uppdatering? Om inte, gör det.

I vissa avseenden, te.x. om man upplever telefonen seg och alltmänt jävlig trots ovanstående tips, så bör man också fabriksåterställa den. Visst, inte så kul men det är ett fåtal enheter som beter sig tjurigt efter en uppdatering och då brukar återställning hjälpa.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Samma sak här, hela GUI ser skit ut:

Ikonerna är gigantiska och ser ut som de är gjorda för synskadade. Urk.
3D animeringen när man byter mellan desktops är borta och ersatt av en vanlig platt, ful och tråkig sideswipe. Urk.
Google söklista är fastsatt längst upp och kan inte bytas mot annan widget, enda man kan göra är att dölja den....då blir det ett stort tomt utrymme bara. Urk.
När man deletar widgets har animeringen till papperskorgen tagits bort, hela papperskorgen borta och ersatt av endast en ful och tråkig knapp. Urk.
Standardklockan ser förjävlig ut, dagisnivå.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Det du skulle kunna göra är att använda en tredjeparts-launcher, exempelvis Nova Launcher och ändra storleken på ikonerna efter tycke och smak och en massa annat.

Permalänk
Medlem

Tyckte som det var förut var utmärkt, snyggt och smidigt. Nu har alla animationer etc tagits bort, ser stelt, platt och tråkigt ut.
Får väl hitta nåt sätt att degradera på om de ska ha det så här.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Blev också helt förskräckt. Ser verkligen helt bedrövligt ut med de stora ikonerna och de hemska animationerna. Knappast detta jag förväntade mig med uppdateringen... Flyter dessutom (precis som du sa) betydligt sämre nu än tidigare. Ytterst märkligt. FÖR ATT INTE TALA OM KLOCKAN. KLOCKAN SER BEDRÖVLIG UT. Tydligen är det inte en bugg (storleken på ikonerna) utan ett medvetet designval. Om det inte tillkommer inställningar för att ändra storleken kommer jag slänga min Xperia z2 åt helvete.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem

Äger ingen xperia men kan ni inte slänga upp bilder så skillnaden på dom båda?

Visa signatur

Mobil: Samsung galaxy s5
Surfplatta: iPad 4
Dator: Acer Aspire E1

Permalänk

Jag är mycket glad över att vi fick alla de extra funktioner från Z3an, riktigt nöjd med uppdateringen hittills.
Jag gillar inte heller dom stora ikonerna men det stör mig inte det minsta då jag använder nova och kan få hemskärmen att se ut precis som jag vill

Dold text

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjSweetBazz:

Jag är mycket glad över att vi fick alla de extra funktioner från Z3an, riktigt nöjd med uppdateringen hittills.
Jag gillar inte heller dom stora ikonerna men det stör mig inte det minsta då jag använder nova och kan få hemskärmen att se ut precis som jag vill

Skickades från m.sweclockers.com

Är lätt att vara glad när man rullar med en custom launcher. För oss som föredrog Sonys egna blir såklart resultatet ett annat.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.