Permalänk
Medlem

Har IOS 7.0.4 i min lur, värt och uppdatera till 7.1.2?

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

5C, går den att låsa upp op låset på? Inte jailbreakat eller varit i kontakt med ajfåne sen 4s, så är ytterst ouppdaterad :/

Visa signatur

-3,4 ghz AMD , 6950, 8 gb, w7 ( 64)., - msi 462, i5, nvi 555, 8 gb. -HTPC q1900-4gb,OPENELEC@USB32gb .
- Slim RGH ,+ 500 GB ,360
- Nexus 5 root. Philips 42". - Yamaha a820. - Volvo s60 140 HK @ 188 ,Autotech.
En dag i taget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Har IOS 7.0.4 i min lur, värt och uppdatera till 7.1.2?

Absolut. Jag märkte stor skillnad från 7.0.6.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Absolut. Jag märkte stor skillnad från 7.0.6.

Uppdaterade och jailbreakade igen och alla Cydia tweaksen fungerar bra.
Tack för svar.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk

Finns det något sett att få tillbaka gamla meddelandeappen från iOS 6 till iOS 7.1.1?

Är det bara jag som hatar iOS 7? Skulle det finnas ett sätt att få tillbaka iOS 6 till min 5a så skulle jag inte tvekat en sekund.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Hejsan!
Jag är väldigt ny när det kommer till Jailbreak, är det någon som skulle kunna skicka en bra guide till hur jag tar mig till väga? Alla jag läst hittills har jag varit relativt skeptisk till.
Sen vet jag inte om det går att jailbreaka från min nuvarande version: 7.0.4 funderar på att uppdatera till 7.1.2

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Finns det något sett att få tillbaka gamla meddelandeappen från iOS 6 till iOS 7.1.1?

Är det bara jag som hatar iOS 7? Skulle det finnas ett sätt att få tillbaka iOS 6 till min 5a så skulle jag inte tvekat en sekund.

Du är inte ensam. Hade älskat att gå tillbaka till iOS 6..

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conglo:

Hejsan!
Jag är väldigt ny när det kommer till Jailbreak, är det någon som skulle kunna skicka en bra guide till hur jag tar mig till väga? Alla jag läst hittills har jag varit relativt skeptisk till.
Sen vet jag inte om det går att jailbreaka från min nuvarande version: 7.0.4 funderar på att uppdatera till 7.1.2

Icrackuridevice har väldigt bra filmer på youtube.

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conglo:

Hejsan!
Jag är väldigt ny när det kommer till Jailbreak, är det någon som skulle kunna skicka en bra guide till hur jag tar mig till väga? Alla jag läst hittills har jag varit relativt skeptisk till.
Sen vet jag inte om det går att jailbreaka från min nuvarande version: 7.0.4 funderar på att uppdatera till 7.1.2

Ingen idé att stanna på 7.0.4, uppdatera till 7.1.2 och följ den här videon bara, inte krångligt alls: http://www.youtube.com/watch?v=i7bd0s8qzcU

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conglo:

Hejsan!
Jag är väldigt ny när det kommer till Jailbreak, är det någon som skulle kunna skicka en bra guide till hur jag tar mig till väga? Alla jag läst hittills har jag varit relativt skeptisk till.
Sen vet jag inte om det går att jailbreaka från min nuvarande version: 7.0.4 funderar på att uppdatera till 7.1.2

Gjorde uppdateringen från 7.0.4 och med efterföljande jailbreak för nån dag sen och det var verkligen inte svårt. Gör en säkerhetskopiering först bara så du har allt sparat.
Själva jailbreaket är också enkelt. Ta hem Pangu jb, starta den och klicka på jailbreak, vänta lite och du får en ikon på telefonen, klicka på den och vänta. Telefonen kommer starta om nån gång och sen är det klart.
Tänk på att stäng av eventuella säkerhetskoder.

Skulle aldrig ha en Iphone om inte jailbreak fanns

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk

Tjena grabbar! Har en fråga, jailbreakade min iphone 5s och installerade lite saker och så vidare. Men nu har jag bestämt mig för att ta bort jailbreakeat, alltså återställa mobilen. Finns det någon som helst säkerhetsrisk med att använda BankiD, Swish och så vidare efter jag återställt den eller kan jag fått in virus eller något i telefonen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob-builder:

Tjena grabbar! Har en fråga, jailbreakade min iphone 5s och installerade lite saker och så vidare. Men nu har jag bestämt mig för att ta bort jailbreakeat, alltså återställa mobilen. Finns det någon som helst säkerhetsrisk med att använda BankiD, Swish och så vidare efter jag återställt den eller kan jag fått in virus eller något i telefonen?

Nej det är ingen fara.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Hejsan, jag har en ganska lång lista på alla jailbreak tweaks och sådant jag använder (inte överdrivet lång) men får lång för att gå igenom en och en för att hitta felet. och därför tänkte jag först chansa med att kolla om någon annan upplevt samma sak först. annars har jag väl inge val och måste gå igenom en och en men felet lyder så här: varje gång jag startar Musik eller Spotify så respringar mobilen till safe mode, och IBLAND gör den det när jag försöker döda appar som körs i bakgrunden.
Igår återställde mobilen till fabrikat och jailbreaka den igen. laddade ner dom tweaksen jag brukade ha +tog bort några få. men felet återstår. Så om någon har nå tips eller något så säg gärna till mvh Aki

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackki:

Hejsan, jag har en ganska lång lista på alla jailbreak tweaks och sådant jag använder (inte överdrivet lång) men får lång för att gå igenom en och en för att hitta felet. och därför tänkte jag först chansa med att kolla om någon annan upplevt samma sak först. annars har jag väl inge val och måste gå igenom en och en men felet lyder så här: varje gång jag startar Musik eller Spotify så respringar mobilen till safe mode, och IBLAND gör den det när jag försöker döda appar som körs i bakgrunden.
Igår återställde mobilen till fabrikat och jailbreaka den igen. laddade ner dom tweaksen jag brukade ha +tog bort några få. men felet återstår. Så om någon har nå tips eller något så säg gärna till mvh Aki

Ladda ner CrashReporter och posta loggen här så kanske någon vänlig själ förstår vad som orsakar kraschen.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Ladda ner CrashReporter och posta loggen här så kanske någon vänlig själ förstår vad som orsakar kraschen.

hej, tack jo jag kan testa med det. En dum fråga kanske men hur får jag loggen hit?
Märkte idag att den även kraschar när jag kommer på videos :/ förutom FB videos (appen) men allt annat.

Edit: tack som fan för hjälpen, det va mitt tema som fick mobilen och krascha av någon anledning lyckades fatta appen själv så. men tack så hgemskt mkt för hjälpen

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Pangu 1.0.1
Cydia 1.1.13

Pangu har inte bundlat Cydia än, går att SSH:a in en uppdaterad version från Saurik.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Äntligen!

Pangu 1.0.1
Cydia 1.1.13

Pangu har inte bundlat Cydia än, går att SSH:a in en uppdaterad version från Saurik.

Fan va skönt och kul! Har inte fått min lur än men det är skönt att veta att en jailbreak inte ligger långt bort.
Känner på mig att det kommer vara lite strul med denna och man behöver kanske inte stressa med en jailbreak ändå

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Äntligen!

Pangu 1.0.1
Cydia 1.1.13

Pangu har inte bundlat Cydia än, går att SSH:a in en uppdaterad version från Saurik.

Toppen! Var verkligen en trevlig överraskning men kommer inte lägga in det förrän om några dagar när Cydia är inkluderat och förhoppningsvis någon bugg kan vara åtgärdat. Sen blir det att testa nya tweaks på iP6

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Bra, bara att skrida till verket då

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem

Underbart! Dock har det gått överraskande smidigt och köra IP6 utan jailbreak. Springtomize är spontant den app/mod man saknar mest.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Underbart! Dock har det gått överraskande smidigt och köra IP6 utan jailbreak. Springtomize är spontant den app/mod man saknar mest.

Skönt att höra!
De börjar jobba på att uppdatera springtomize nästa tydligen. Bör inte ta så lång tid innan den släpps

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Skönt att höra!
De börjar jobba på att uppdatera springtomize nästa tydligen. Bör inte ta så lång tid innan den släpps

Skickades från m.sweclockers.com

Goda nyheter!

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Nu är allt stabilt nog för att öppna upp betalning i Cydia.
https://twitter.com/saurik/status/530454526302908417

Passa på nu innan iOS 8.1.1 släpps och stänger jailbreaket!

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Nu är allt stabilt nog för att öppna upp betalning i Cydia.
https://twitter.com/saurik/status/530454526302908417

Passa på nu innan iOS 8.1.1 släpps och stänger jailbreaket!

Har laddat hem allt och preppat... det är bara luren som saknas
Känner mig smått stressad att apple patchar innan jag får luren

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Jag har lite problem med kompatibilitet av appar/ tweaks på min Iphone 4S, iOS 8.
Adblock bl.a vägrar fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Har laddat hem allt och preppat... det är bara luren som saknas
Känner mig smått stressad att apple patchar innan jag får luren

Svettigt... när ska den komma?

Skrivet av minicrosser:

Jag har lite problem med kompatibilitet av appar/ tweaks på min Iphone 4S, iOS 8.
Adblock bl.a vägrar fungera.

Använd Untrusted Hosts Blocker istället, blockar allt och är mindre krävande än Adblocker http://repo.thireus.com/.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av minicrosser:

Jag har lite problem med kompatibilitet av appar/ tweaks på min Iphone 4S, iOS 8.
Adblock bl.a vägrar fungera.

Vad jag kan se så står det att "adblocker" är kompatibelt med iOS 7.1.x. Och det är även därför du inte kan köpa den via Cydia. Antagligen därför du har det svårt att fungera. Vänta på en uppdatering

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Svettigt... när ska den komma?

Ja du, hört många bud av tele2 nu men senast var den 9e nov vilket är på söndag(?!) Blir förhoppningsvis nån gång nästa vecka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Vad jag kan se så står det att "adblocker" är kompatibelt med iOS 7.1.x. Och det är även därför du inte kan köpa den via Cydia. Antagligen därför du har det svårt att fungera. Vänta på en uppdatering

http://i.imgur.com/aa6Ne5k.png

Har provat både det du rekommenderade och någon form av light-version av tweaken. Ingen verkar fungera? Youtube har fortfarande reklam osv. Måsta man konfigurera tweaken på något sätt innan? För jag hittar den inte under inställningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av minicrosser:

Har provat både det du rekommenderade och någon form av light-version av tweaken. Ingen verkar fungera? Youtube har fortfarande reklam osv. Måsta man konfigurera tweaken på något sätt innan? För jag hittar den inte under inställningar

Jag rekommenderade Untrusted Hosts Blocker (inte light-versionen, den vanliga) och använder det själv. Har ingen reklam någonstans, varken i Safari, Chrome eller YouTube. Tweaket har inga inställningar, den går in i /etc/hosts och lägger till svartlistade hosts.

Testa att avinstallera det (även Adblocker om du har det kvar) och installera Hosts Cleaner från samma repo. Efter det: respring, avinstallera Hosts Cleaner och installera Untrusted igen.

Här kan du läsa lite http://www.reddit.com/r/jailbreak/comments/2lkng4/adblocker_2...

Kort sagt så döljer Adblocker annonser, men de ligger fortfarande och rullar i bakgrunden. Med Untrusted Hosts Blocker så förhindras annonser att ens starta i bakgrunden.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W