Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Vad baserar du detta på? (enbart nyfiken eftersom jag skall pröva på Linux igen)

Det undrar jag också. Jag har haft Fedora 3 gånger och har alltid gått tillbaka till antingen debian-variant eller Arch.

EDIT: Såg inte att det fanns en fjärde sida och att han hade svarat. Ja, det är ju en åsikt om varför Fedora är bra. Fedora är ju bra och så men det är inte något jag skulle vilja använda som main-dist på grund av att jag tycker inte om hur Redhat-system är byggda. Men det är ju bara en vanesak så det är inte något fel i systemen i sig.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har sagt det förut och säger det igen: -Så länge inte spelindustrin till 100% kommer att stödja *nix så kommer det aldrig att slå. Då pratar jag om de stora jättarna. Inte varianten Steam håller på med (inte så många "stora" titlar är det heller).

Sedan spelar det ingen roll hur anpassningsbart allt är. Majoriteten av användarna vill bara att det ska fungera. De skiter i tekniken bakom. Att du kan kompilera hit eller dit....total ointressant.

Windows för dem som spelar. MAC för dem som vill att det ska fungera med stil.

Visa signatur

MS-DOS 6.22 | Windows 3.11 | Windows 95A/B | Windows 98 A/B | Windows 2000 | ME | Windows XP | Windows Vista | Windows 7 | Windows 8 | Windows 8.1 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av droid002:

Jag har sagt det förut och säger det igen: -Så länge inte spelindustrin till 100% kommer att stödja *nix så kommer det aldrig att slå. Då pratar jag om de stora jättarna. Inte varianten Steam håller på med (inte så många "stora" titlar är det heller).

Sedan spelar det ingen roll hur anpassningsbart allt är. Majoriteten av användarna vill bara att det ska fungera. De skiter i tekniken bakom. Att du kan kompilera hit eller dit....total ointressant.

Windows för dem som spelar. MAC för dem som vill att det ska fungera med stil.

Majoriteten av användarna spelar förivsso inte heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluser:

Majoriteten av användarna spelar förivsso inte heller.

Sant.

Dock så har både Microsoft och Apple användarna i focus. Vad det gäller spel så är det min preferens att köra Windows (vilket jag kunde ha nämnt i den andra posten).

Man får inte heller glömma bort att Windows är ett populärt mål för skadlig kod just för att det finns en så stor användarbas. Nästa mål är Apple och deras OS X?

Visa signatur

MS-DOS 6.22 | Windows 3.11 | Windows 95A/B | Windows 98 A/B | Windows 2000 | ME | Windows XP | Windows Vista | Windows 7 | Windows 8 | Windows 8.1 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rist:

Det gör de inte alls. Du kan använda vilka verktyg du vill trots att du använder steam för publicering. En stor del av steams spel använder inte runtimen i stor utsträckning och du behöver knappast använda SDL2 och opengl. Förövrig ger inte SDL2 och opengl gratis multiplattformstöd för icketriviala program. I bästa fall hjälper det dig med det, men ingenting är gratis

Jag tror du missförstod vad jag försökte säga: Valve använder sig av SDL2 (och har bidragit/bidrar mycket till utvecklingen av SDL2) och OpenGL som en stor del i deras multiplattformstöd (framförallt för att kunna köra spel på Linux).

Det går utmärkt att koda nativestöd till olika plattformar men det kräver mycket mer jobb än att använda sig av SDL2. Det finns kod som fortfarande behöver vara native för olika plattformar, men den är ganska liten om man använder sig av ramverk som SDL2.

Jag har själv utvecklat en spelklient till olika plattformar, eller rättare sagt gått från nativestöd till att använda mig av SDL2 och har kunnat kasta bort hundratusentals rader kod tack vare det. Jag har dock till exempel kopplat bort inputhanteringen för mus i OSX och använder mig av en egen snurra som parsar USB-meddelanden direkt från bussen för att bli av med acceleration.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Exakt samma trådtitel från förra året: http://www.sweclockers.com/forum/17-linux-och-ovriga-operativ...
Där finns fler argument varför / varför inte. Den tråden blev 10 sidor lång så ett och annat står det ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Jag tror du missförstod vad jag försökte säga: Valve använder sig av SDL2 (och har bidragit/bidrar mycket till utvecklingen av SDL2) och OpenGL som en stor del i deras multiplattformstöd (framförallt för att kunna köra spel på Linux).

Det går utmärkt att koda nativestöd till olika plattformar men det kräver mycket mer jobb än att använda sig av SDL2. Det finns kod som fortfarande behöver vara native för olika plattformar, men den är ganska liten om man använder sig av ramverk som SDL2.

Jag har själv utvecklat en spelklient till olika plattformar, eller rättare sagt gått från nativestöd till att använda mig av SDL2 och har kunnat kasta bort hundratusentals rader kod tack vare det. Jag har dock till exempel kopplat bort inputhanteringen för mus i OSX och använder mig av en egen snurra som parsar USB-meddelanden direkt från bussen för att bli av med acceleration.

Ja, jag missuppfattade tydligen inlägget.

Permalänk
Avstängd

Tycker som några här att både Linux och Windows har sina fördelar. Största nackdelen med Linux är att användarbasen är enormt liten och att systemet då inte stöds av underhållsindustrin. Provade Netflix i Ubuntu Live och Chrome men fick det aldrig att fungera trotts att det ska funka.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Är inte ute efter att starta något windows vs Linux krig. Men är antalet jätteintressant? Det räcker ju med 1 brist för att systemet ska vara i risk.

Bara för att förtydliga: jag är inte heller intresserad av något krig/flamewar. När det gäller Windows vs *nix design så är det dock ingen åsikt utan ren fakta. Utan värdering, båda designer har givetvis sina fördelar/nackdelar i olika scenarior

Skrivet av henkiii:

Sedan tänker jag att det inte är jättemånga Linuxservrar på internet som kör Gentoo-unstable med automatiska uppdateringar?
Min minnesbild av Linux utbildningen för många år sedan var att "kör för i helvette inte unstable i produktion", men tider förändras ju.
Tyvärr är det inte helt ovanligt att läsa "programvaran kör Linux så den behöver inte patchas".

(Lite besserwisser offtopic men det finns andra distar som ligger före Gentoo, exempelvis Arch. Enda större skillnaden är att på Gentoo är det din burk som kompilerar dina paket medans Arch distribuerar binärpaket.)

Mer åt topic: Jag är av åsikten att man bör ligga i framkant, inte nödvändigtvis i en testing-branch men att följa med upstream så fort det går är helt i linje med min syn på utveckling. Debian stable style kan ge en falsk trygghet och kräver oftast separat maintenance från upstream (beroende på tidsram), men allt detta är en helt annan diskussion. Kortfattat så är min filosofi att man löser problem genom att gå framåt, inte bakåt. Gör man det kontinuerligt blir det små uppdateringar ofta och därmed begränsad potentiell skada, till skillnad från big bang-uppgraderingar.

Skrivet av henkiii:

Den dagen man sätter sig tillbaka i stolen och tänker att mitt system är tillräckligt säkert nu är dagen hackarna vinner, det är ett ständigt krig och det finns ingen anledning att tro att man någonsin är säker oavsett system.

Man måste bryta isär delarna här. Man kan garantera säkerheten i olika delar, exempelvis "code correctness" och att mitt program är fullständigt säkert. Kan du sedan sätta ihop ett system av enbart garanterat säkra delar så har du ett säkert system. Så ser ju dock inte verkligheten ut som vi vet. Men poängen är att man kan garantera att saker är säkra till olika nivåer. Det kan brista när någon får fysisk tillgång till enheten eller liknande, men det är här man får sätta gränsen för när det är säkert nog.

Skrivet av henkiii:

Till sist är jag skeptisk till att open-source per automatik är säkrare än stängd källod, förvisso har du själv möjlighet att granska koden (hur många gör det dock?), men det har ju även angriparen.

Jag skulle inte påstå att open-sourcad kod per automatik är säkrare än stängd heller, jag tror faktiskt inte det är någon insatt människa som påstår det. Snarare så att möjligheten att analysera hur säker koden är finns samt potentialen att säkra koden ju fler som tittar på den.

Vanliga krypteringsalgoritmer som används vid våra bankärenden är open source, av den enkla anledningen att om det är öppet och ingen kan se förbättringar/knäcka det, ja då är det ansett som säkert.

Skrivet av henkiii:

Ni får gärna dela med er av de kända säkerhetshålen i Windows från NT4 tiden.

Hänger inte riktigt med på vad du menar. Ta en titt på Windows Update-historiken, de brukar väl skicka med olika nummer till säkerhetshål.

Skrivet av ronnylov:

Vi har ju buggen i bash som tydligen slunkit igenom utan upptäckt under många år.
http://www.sweclockers.com/nyhet/19379-sakerhetshalet-shell-s...

Nu vet jag att du ronnylov har koll på detta, men känner att det är Viktigt att påpeka här är att det _inte_ rör sig om något säkerhetshål i Linux-kärnan eller liknande, utan om en bugg i ett userspace-tool. Bash är ett "program" som startas och körs av användaren och buggen får helt enkelt bash att göra andra saker än vad det var tänkt, men fortfarande bara inom ramarna av vad applikationen får göra. Här är skillnaden mot många Windows-buggar där programmet istället kunnat ta sig utanför ramarna för vad det egentligen får göra och på så sätt ställa till större skada.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Använder Linux för att jag kan skräddarsy det extremt mycket efter mina behov som t.ex. GUI vilket är riktigt trevligt. Tycker även om det pga alla inbyggda funktioner i Terminalen som gör Linux väldigt kraftfullt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av droid002:

Man får inte heller glömma bort att Windows är ett populärt mål för skadlig kod just för att det finns en så stor användarbas. Nästa mål är Apple och deras OS X?

Ja, men det sker ju redan har vi sett. Länk: http://www.zdnet.com/os-x-malware-infecting-connected-iphones-ipads-7000035497/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av quanto:

Använder Linux för att jag kan skräddarsy det extremt mycket efter mina behov som t.ex. GUI vilket är riktigt trevligt. Tycker även om det pga alla inbyggda funktioner i Terminalen som gör Linux väldigt kraftfullt.

Med andra ord lönar det sig att sätta sig in i ett operativsystem. Själv är jag lite för het på gröten så när jag använder Linux och inte får till sätter jag mig med Windowsdatorn och får det gjort. Men kunde ju lika gärna varit tvärt om.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Tycker som några här att både Linux och Windows har sina fördelar. Största nackdelen med Linux är att användarbasen är enormt liten och att systemet då inte stöds av underhållsindustrin. Provade Netflix i Ubuntu Live och Chrome men fick det aldrig att fungera trotts att det ska funka.

Du kan inte köra Netflix vare sig i Ubuntu Live eller Chrome.
För att köra Netflix i Ubuntu måste Ubuntu vara installerat och du måste köra Firefox i Wine. Det finns färdiga installationer att använda som fungerar utmärkt.
Anledningen är att Netflix kräver Windows pga DRM-skydd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkboot:

<topic>

Många säger att Linux är bra men aldrig varför?

Varför jag vill testa Linux är för att få en annan miljö på datorn och bekanta mig med den men jag måste ha en anledning till att ens vilja ladda ner och virtualisera. Vad är det som är så speciellt med Linux?

Eller för att göra det enklare för min del, varför använder ni Linux?

Glömde fråga, vilken(?) Linux är att föredra till en nybörjare?

$$$ + extreme scalability / tråd

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoWin:

Du kan inte köra Netflix vare sig i Ubuntu Live eller Chrome.
För att köra Netflix i Ubuntu måste Ubuntu vara installerat och du måste köra Firefox i Wine. Det finns färdiga installationer att använda som fungerar utmärkt.
Anledningen är att Netflix kräver Windows pga DRM-skydd.

http://slashdot.org/story/207431
http://techcrunch.com/2014/10/10/netflix-now-finally-works-on...
http://www.mpagano.com/blog/?p=193

Har inte testat själv och den använder troligen EME (HTML5 DRM) så det är inte troligt att jag någonsin kommer använda det.

Permalänk
Medlem

Netflix fungerar nu i ubuntu och andra distar med senaste chrome 38 native.

Permalänk
Medlem

Den här tråden är redan riktigt stor, men jag skulle säga att linux är bättre än windows så länge man inte behöver "hållas i handen" så fort man behöver göra något utan kan kolla lite på google själv om man måste, samt att man kanske får tåla dualboot om man vill spela vissa spel.

Linux är inte helt optimalt till att kolla på videoklipp om man vill använda ffdshow, avisynth, VFW, mpc-hc eller madvr. Det finns ju mpv, mplayer mplayer2 mfl som är enkla att använda men att köra tillfredställande surroundljud eller efterbehandling på en film i linux är idag lite för bökigt. ALSA och pulseaudio konfiguration är den värsta grekiskan jag stött på.
Att lyssna på musik i linux kan alltså vara besvärligt för de som vill använda sin subwoofer med redirection och cutoff, samt surround expansion.

Om jag ska rekommendera nybörjare till linux tycker jag att de ska börja med att testa , Ubuntu, Lubuntu, Xubuntu eller Linux Mint (inte den förstnämda om datorn är klen eller mycket gammal).
Till de som gillar att lära sig saker rekommenderar jag arch linux och gentoo. Man lär sig massor om linux system med dem.

Edit:

Lägger till att Linux dessutom stöder gamla datorer (du kan göra väldigt resurssnåla system om du vill), windows 8.1 funkar inte på min dator till exempel. Åtminstone inte med win7 drivrutiner, och det finns inga till 8.1, däremot fungerade 8.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Tycker som några här att både Linux och Windows har sina fördelar. Största nackdelen med Linux är att användarbasen är enormt liten och att systemet då inte stöds av underhållsindustrin. Provade Netflix i Ubuntu Live och Chrome men fick det aldrig att fungera trotts att det ska funka.

Jag försökte få ett vanlig sketet bank-id att fungera några år. Sedan gav jag upp. Men för nörden. Absolut.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Kan hålla med Luminous om konfiguration om ljud på Linux. Vet inte hur många timmar jag försökt klura ut att få allt fungera som jag vill. Till sist så fick jag till det men ville då helt plötsligt ändra DE till Cinnamon istället för OpenBox WM. I de flesta DE's är ju de flesta konfigurationer klara och det är ju till exempel ljud i Cinnamon, så allt mitt arbete var i stort sett i onödan. Det som inte var i onödan var dock att jag lärde mig en hel del, så nu ska jag bara ändra ljudinställningarna tillbaka som jag hade det innan med vissa förbättringar.

Det som inte varit standard i Linux oavsett dist är att basen delas upp till diskanterna, inte genom subwoofern. Mest det jag haft problem med.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Avstängd

Kör XUbuntu på min gamla Netbook men enkärning atomprocessor. Gamla datorer är en kul grej att börja med LInux på. Undvik bara tunggrodda distar som tex Ubuntu utan X om datorn är gammal. Puppy Linix är annars enormt snabb på gamlingar men "in distro guiderna" rena nörd-frossan. Har tex aldrig kommit på hur man installerar systemet på HD eller fått ordning på WiFi så inställningarna sätter sig (gäller även om man kör från usb-sticka med sparning vilket är det som är tänkt med Puppy).

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Linux är inte helt optimalt till att kolla på videoklipp om man vill använda ffdshow, avisynth, VFW, mpc-hc eller madvr. Det finns ju mpv, mplayer mplayer2 mfl som är enkla att använda men att köra tillfredställande surroundljud eller efterbehandling på en film i linux är idag lite för bökigt. ALSA och pulseaudio konfiguration är den värsta grekiskan jag stött på.
Att lyssna på musik i linux kan alltså vara besvärligt för de som vill använda sin subwoofer med redirection och cutoff, samt surround expansion.

Själv tycker jag inte alls att det är något problem att se film under linux. Tvärt om så föredrar jag det framför windows. Jag kör smplayer och den fungerar grymt bra (frontend till mplayer). Nu har jag ändå en windowsdator vid TV:n på grund av att det inte är min huvudator samt att sambon kör skolarbeten på den och skolan är väldigt anti allt annat än Microsoftprodukter. Men jag hittade Smplayer till windows så det känns lite som hemma ändå.
Vad gäller ljudet så var det för mig bara att installera pulseaudio. Jag har i och för sig ett mindre problem och det är att pulse väljer fel utmatningsenhet vid uppstart, men då datorn är på 24/7 så gör det inte så mycket. I övrigt så fungerade det direkt efter installationen. Jag blev faktiskt lite förvånad eftersom jag tidigare bara kört Alsa och det kräver en hel del pyssel innan det fungerar tillfredställande.

Skrivet av Dockland:

Jag försökte få ett vanlig sketet bank-id att fungera några år. Sedan gav jag upp. Men för nörden. Absolut.

Det finns en bank-id-tarball att kompilera. Jag hade den förut och den fungerade bra då, men då jag använder det så lite så har jag det inte installerat längre.

Inget system är bäst på allt. I slutändan handlar det ju om vad man själv trivs bäst med. Jag tycker inte om att bli irriterad så därför är valet inte en windowsdator.
Jag har Linux, mac os och windows och jag föredrar dem i nämnd ordning.

Visa signatur

///Arch

Permalänk
Medlem

Kan skriva en hel uppsats av skäl till att jag själv kör Linux. (Tror jag räknat upp några längre bak i tråden) Det klarar dessutom allt jag behöver göra på en dator. Dokument i MS-format behöver jag bara kunna läsa ibland vilket LibreOffice alltid klarat. Inlämningar (universitetsnivå) gör jag alltid i LaTeX och PDF. Vad gäller BankID så har jag aldrig stött på en situation där mobilt BankID inte fungerar så det är det enda jag kör.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B550M-PLUS ~ AMD Ryzen 5600 XT ~ ASUS TUF Gaming AMD Radeon RX 6800
Corsair Vengeance LPX Red 16GB (2x8GB) 2400MHz DDR4 ~ Samsung SSD 860 EVO M.2 1TB
Corsair RM750 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det finns nog bara en fördel med windows och det är när man ska döpa om filer. Markera filen, klicka i namnfältet och skriv nytt namn, klart. Det saknar jag. Nu är det inte så fasligt jobbigt att markera filen och trycka F2 men det är inte lika smidigt som Windows lösning.

Visa signatur

///Arch

Permalänk
Medlem
Skrivet av M3Johan:

Det finns nog bara en fördel med windows och det är när man ska döpa om filer. Markera filen, klicka i namnfältet och skriv nytt namn, klart. Det saknar jag. Nu är det inte så fasligt jobbigt att markera filen och trycka F2 men det är inte lika smidigt som Windows lösning.

Själv kommer jag inte på en enda fördel med linuxdialekterna.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Saknar faktiskt fler saker ifrån Linux när jag sitter i Windows än tvärt om.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B550M-PLUS ~ AMD Ryzen 5600 XT ~ ASUS TUF Gaming AMD Radeon RX 6800
Corsair Vengeance LPX Red 16GB (2x8GB) 2400MHz DDR4 ~ Samsung SSD 860 EVO M.2 1TB
Corsair RM750 750W 80+ Gold

Permalänk
Avstängd

Ska installera Ubuntu 12.04 på min gamla Netbook just nu. Försökte med server men det gick inte så bra, tog bara en massa tid. Blev massa streck och sedan felkoder och så stannade det av.

Varför 12.04 och inte 14.10? Jo ska göra detta: http://www.torrent-invites.com/showthread.php?t=206492 och hoppas rtorrent är bättre än både Deluge och Qbittorrent som ju buggar.

Transmission är bra men man kan inte skapa egan "labels" för sortering.

Återkommer hur det går...

19.44

Klart och Ubuntu 12.04 uppe. Ska nu installera tasksel och OpenSSH server...

20.20
Tog en kaffepaus men har nu börjat installera rtorrent, rutorrent, apache, ftps server från putty genom en annan dator.

20:50

Då var det klart. Från tom disk till rutorrent och en egen privat snabb seedbox på gammal svag dator som nu får stå på och tuffa i garderoben och fjärrstyras från andra datorer.

Installation av Ubuntu och fjärrstyrd torrentklient tog ca: 1 timma med minimalist arbetsinsats.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd

Ajajaj, får uppgradera till 14.04 LS för att få VPN att fungera med OVPN.se så jag kan köra nya Networks Manager. Hoppas nu rutorrent hänger med på detta för både Deluge och Qbittorrent är buggiga saker på min lilla maskin.

Och där har vi något som inte är smärtfritt med Linux och Ubuntu. Det tar timmar att göra en uppgradering och man kan inte bara låta det stå över natten för man får frågor ibland som man ändå, med min ringa kunskap, trycker "ja" på.

EDIT - Det gick åt Helsingland så nu skiter jag i detta operativsystem. Finns roligare saker man kan spendera sitt liv på

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Ajajaj, får uppgradera till 14.04 LS för att få VPN att fungera med OVPN.se så jag kan köra nya Networks Manager. Hoppas nu rutorrent hänger med på detta för både Deluge och Qbittorrent är buggiga saker på min lilla maskin.

Och där har vi något som inte är smärtfritt med Linux och Ubuntu. Det tar timmar att göra en uppgradering och man kan inte bara låta det stå över natten för man får frågor ibland som man ändå, med min ringa kunskap, trycker "ja" på.

EDIT - Det gick åt Helsingland så nu skiter jag i detta operativsystem. Finns roligare saker man kan spendera sitt liv på

Det är ju bara gå in på nån inställning (minns ej vart) så kan du välja att uppgradera till senaste Ubuntu utan massa bekräftelser. Om du retar upp dig på bekräftelser, nu vet ja ju inte om apt-get har denna funktion, då kan du ju bara lägga till en parameter som tar yes på allt. I Arch Linux's pacman så är det --noconfirm.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oTiuZ:

Det är ju bara gå in på nån inställning (minns ej vart) så kan du välja att uppgradera till senaste Ubuntu utan massa bekräftelser. Om du retar upp dig på bekräftelser, nu vet ja ju inte om apt-get har denna funktion, då kan du ju bara lägga till en parameter som tar yes på allt. I Arch Linux's pacman så är det --noconfirm.

Gör ju livet lättare

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)