Call of Duty: Advanced Warfare

Permalänk
Skrivet av RagHank:

Tycker det var lite sådär, men det är nog en vanesak. Själv tyckte jag det var absolut roligaste mode´t i MW2, vilket var det senaste COD jag spelade.

Man får ju tänka om lite, tidigare var det typ tre "lanes" där folk kunde komma ifrån som man skulle ha koll på. Nu kan ju folk komma från alla möjliga håll, kanter och höjder.

Edit: lite knepigt och ovant, men kanske mer rättvist, är att man byter sida, attacker/defender, efter varje runda - bäst av tio.

Jag gillade också S&D mest utav allt i MW2. Får kika på lite videos först för att se om det ser skoj ut i AW.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Ordet beta verkar ha fått en ny mening.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Spelar väl ingen roll hur stort ett spel är?

Skickades från m.sweclockers.com

Det ska väl för fasiken vara större för dem 40gb spelet är på!!!
Hur tänkte du nu?

Permalänk
Medlem

Tja! För att komma in på bättre servrar så går ni in på D:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Call of Duty Advanced Warfare\players2 sen config_mp och öppnar med wordpad. Sen ser ni att det står seta cl_maxPing "800" ändra till seta cl_maxPing "100" sen skrivskyddar du filen! Funkar för mig ENJOY!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 120hz:

Det ska väl för fasiken vara större för dem 40gb spelet är på!!!
Hur tänkte du nu?

Exakt vad spelar det för roll om ett spel är 20 eller 40GB? Det tar lite mer plats...so what?

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Exakt vad spelar det för roll om ett spel är 20 eller 40GB? Det tar lite mer plats...so what?

Det har en stor betydelse iom SSD diskar. Jag kör enbart SSD diskar och kan väll inte säga att dom rymmer så himla mycket. Visst kan ju alltid köpa nya dyrare diskar men om man kunde spara hälften av lagringen som du har som exempel så skulle det vara guld värt, och man sparar pengar.

Permalänk
Medlem

Ja det spelar stor roll hur mycket utrymme spel behöver. Ju mer utrymme som behövs destu färre spel har man plats för innan man måste köpa en till hårddisk eller en större hårddisk.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av makerspace:

Här är en som spelar ganska bra i advanced warfare och berättar om hur man bör spela. https://www.youtube.com/watch?v=F87IL_zRzLs&list=UUYVinkwSX7s...

Killen verkar ju vara dum i huvet, behöver över fyra minuter på sig för att säga att man ska använda Blast Suppressor och hoppa runt mycket. Sånt som är självklart imo...

Pro tip no.1 - how to play CoD AW

  • Gör en klass med KF5 och en med Laserturken.

  • Spawna in med någon av tidigare nämnda klasser.

  • Spamma spacebar och shift samtidigt som du håller inne LMB.

Söker även folk o spela med, vet att jag hittade ett gött gäng här för två år sedan när Black Ops 2 kom ut o försöker göra samma sak igen. Allt går så mycket lättare när alla försöker vinna istället för att sitta o sikta in mot hardpointen eller flaggorna.

Adda gärma mr_svahn på steam men skriv ett meddelande eller inlägg här då jag svämmar över i friend requests från csgolounge.

http://steamcommunity.com/profiles/76561198083640851

Permalänk
Skrivet av waspen123:

Ladda ner nästan 45gb på en anslutning som har maxfart på 1mbit/s ! Hela natten och fortf nåra gb kvar!

Går det bara i 1 Mbit/s tar det ju 4 dygn att få ner 45GB

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Jag har gjort en tvär vändning mot detta spel, lag compensate är otroligt frustrerande och vidrigt i detta spel. Det åker i papperskorgen direkt. Vilken dynga, det är enbart pga detta som jag lämnar spelet i rage.

Inte fan ska ja loosa en 1vs1 strid för att spelet bestämmer att den andra ska vinna. Ska jag förlora ska det va legit, quake1, 3 och som i cs go. stör mig inget på det där, även fast det finns där annars blir allt out of sync, men i cod aw så är det uselt kodat. Visst man kan inte förutse latency spikes från clienter och kompensera perfekt samt när latencyn fluktuerar. Men det är inte i närheten bra gjort i detta spel.

Jag märker direkt när jag blir laggad av spelet, matcher där jag inte blir det kan man spella till sin fullo och totalt krossa folk i 1vs1. När man blir laggad får man helt enkelt campa sina kills, för att folk dör inte av 10skott i chest och huvud utan när man ser killcam så skjuter man ett skott och dom ser en själv en halv sekund snabbare. Ska lagg kompensation fungera så ska båda partnerna se varandra samtidigt.

http://www.youtube.com/watch?v=y7CTGY16m3I Blir inte förvånad ifall det är så illa som han verkar tro, att dom gör lag kompensation även fast man inte har dålig ping utan för att få sämre spelare att känna sig bättre och få mer lycka av dopamin så dom fortsätter spela. Mjölka ur sista droppen

http://www.craveonline.com/gaming/articles/783679-call-duty-a...

/ FPS-gamer since Quake1 demo.

Vet inte om jag tror på det att nätkoden skulle vara byggd för att ge sämre spelare en chans. Visst kan effekten av dålig nätkod bli att den sämre spelaren vinner en duell men att det skulle vara inbyggdt i nätkoden låter lite väl konspiratoriskt.

Dock är det uppenbarligen så att själva spelet och även bf spelen är utformade så att ALLA skall kunna ha en chans att känna att dom dominerar. Detta kan man göra på två sätt. I cod och bf har man olika element som gör att skicklighetsgapet inte skall bli lika stort. Eller så gör man som cs go och quake live där man hela tiden möter folk som är rankade att ha samma skicklighet.

Starcraft 2 är ett bra exempel på hur man valde att INTE slänga in massa moment i spelet för att utjämna gapet mellan en skicklig och sämre spelare. Istället har man ett ranking system där du alltid möter folk i samma skicklighetsgrupp.

Om jag var ute efter att spela fps någon timma på kvällen då och då hade nog inte detta spelat någon roll. Spelat man mera seriöst och vill utvecklas i sitt spelande så är det nog ett rankat fps mera vettigt som CS go eller quake.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur ändrar man mus känsligheten reglaget i spelet är inge vidare specifikt.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jag spelar främst BF3 close quarters och gillar snabb action istället för att springa 5 minuter och vara med i en gunfight i 2 sec. Jag köpte även Titanfall vilket var innebar lite snabbare action och mer frihet i rörelserna men på något vis blev det för mycket.

Hur är CoD : AW? Hur skulle man kunna jämföra dem med BF3 CQ och Titanfall? Är det ett hållbart spel i längden?

PS Jag pratar om multiplayer läget då.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Jag spelar främst BF3 close quarters och gillar snabb action istället för att springa 5 minuter och vara med i en gunfight i 2 sec. Jag köpte även Titanfall vilket var innebar lite snabbare action och mer frihet i rörelserna men på något vis blev det för mycket.

Hur är CoD : AW? Hur skulle man kunna jämföra dem med BF3 CQ och Titanfall? Är det ett hållbart spel i längden?

PS Jag pratar om multiplayer läget då.

Det är väldigt högt tempo i AW, förmodligen högre än Titanfall.

Jag skulle dock avvakta med att köpa spelet då väldigt många har problem med att ens spela just nu.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av nocebo:

Vet inte om jag tror på det att nätkoden skulle vara byggd för att ge sämre spelare en chans. Visst kan effekten av dålig nätkod bli att den sämre spelaren vinner en duell men att det skulle vara inbyggdt i nätkoden låter lite väl konspiratoriskt.

Dock är det uppenbarligen så att själva spelet och även bf spelen är utformade så att ALLA skall kunna ha en chans att känna att dom dominerar. Detta kan man göra på två sätt. I cod och bf har man olika element som gör att skicklighetsgapet inte skall bli lika stort. Eller så gör man som cs go och quake live där man hela tiden möter folk som är rankade att ha samma skicklighet.

Starcraft 2 är ett bra exempel på hur man valde att INTE slänga in massa moment i spelet för att utjämna gapet mellan en skicklig och sämre spelare. Istället har man ett ranking system där du alltid möter folk i samma skicklighetsgrupp.

Om jag var ute efter att spela fps någon timma på kvällen då och då hade nog inte detta spelat någon roll. Spelat man mera seriöst och vill utvecklas i sitt spelande så är det nog ett rankat fps mera vettigt som CS go eller quake.

Skickades från m.sweclockers.com

Låg budget spel klarar av att fixa sin nätkod på ett bra sett, call of duty införde detta lagg för att motverka host övertaget som fanns innan bo1 (genom att balansera låg pingare med hörge latenc). Detta införde dom först i black ops 1 och har stannats sedan dess, i cod aw är den kraftfullare en något annat cod(för att latencyn flukturerar krafigt ibland så funkar inte detta lagg kompensering, en sekund har du 20ping nästa har du spik på 200). Kör lite matcher i MW2 och sen kör du cod aw så märker du av enorm skillnad. Visst du kanske tycker detta är perfekt men för mig förstör det sjävla spelet. Det var bra mkt bättre förr med host advance en detta skit som gör kaos med alla spelare. I CS GO har du inte alls samma problem när du kör public servrar. Och om man nu möter en som är bättre som skjuter en hela tiden, så what? Det är ju då man får prestera bättre och då man oftast avancerar sin skill (att möta bättre motstånd).

BF4 har faktiskt förbättrat sitt lagg kompensering kraftigt, efter mycket kritik från spelare (känns faktiskt godkänt nu fast inte helt 100).

Permalänk
Avstängd

Jag har sett SysReq för spelet men tycker dem verkar otroligt höga för hur spelet faktiskt ser ut. Min dator klarar BF4 på medium med lite stuffs på high. Är det en dum idé för mig att köpa spelet då? Jag vet att spelet inte är fullt optimerat ännu med drivers etc men ändå. Rent visuellt känns det som om BF4 bör vara tyngre ändå? Eller cyklar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slitageboll:

Jag har sett SysReq för spelet men tycker dem verkar otroligt höga för hur spelet faktiskt ser ut. Min dator klarar BF4 på medium med lite stuffs på high. Är det en dum idé för mig att köpa spelet då? Jag vet att spelet inte är fullt optimerat ännu med drivers etc men ändå. Rent visuellt känns det som om BF4 bör vara tyngre ändå? Eller cyklar jag?

Battlefield 4 ser bättre ut och är betydligt större och ett mer ambitiöst spel. Skillnaden är bara att Battlefield 4 inte är en konsol port medan CoD är det. Även om det är en bra port sätt till deras historia så betyder inte det att den är "on par" med T.ex. Battlefield.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Devil May Cry:

Battlefield 4 ser bättre ut och är betydligt större och ett mer ambitiöst spel. Skillnaden är bara att Battlefield 4 inte är en konsol port medan CoD är det. Även om det är en bra port sätt till deras historia så betyder inte det att den är "on par" med T.ex. Battlefield.

Tar det som ett nej då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slitageboll:

Tar det som ett nej då.

Vad har du för komponenter?

AW laggar tidvis en hel del för mig - Phenom II 1055T@3,8GHz, 8GB RAM, HD6950.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Ni som har lagg, har ni det även i singelplayer? Eller pratar vi om multiplayer läget?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Ni som har lagg, har ni det även i singelplayer? Eller pratar vi om multiplayer läget?

Det är värst i Singleplayer för min del, men det är en hel del lagg på vissa av banorna i MP också.
Och med lagg menar jag såklart FPS drops.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

BF4 har faktiskt förbättrat sitt lagg kompensering kraftigt, efter mycket kritik från spelare (känns faktiskt godkänt nu fast inte helt 100).

Jag har spelat en del BF4 och väldig massa BF3 och det är VÄLDIGT vanligt att man blir träffad trotts att man precis kommit i skydd. Helt klart störande men jag förstår problemet och att det inte är något som går att lösa så värst lätt.

Så länge som man sitter o spelar på Internet får men förvänta sig lite konstigheter då och då. Visst är det drygt om man spelar professionellt men de flesta tror jag ändå spelar casual och de fungerar det i de flesta fall utmärkt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det är värst i Singleplayer för min del, men det är en hel del lagg på vissa av banorna i MP också.
Och med lagg menar jag såklart FPS drops.

Ingen aning vad du har för hårdvara men antar att du har en hyfsat modern och isåfall, har du provat skruva ner vissa inställningar. Vad jag förstår så är vissa av dem väldigt krävande.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Vad har du för komponenter?

AW laggar tidvis en hel del för mig - Phenom II 1055T@3,8GHz, 8GB RAM, HD6950.

i5-3470 3.20GHz
8gb ram
HD6970 2gb

Bara MP som intresserar mig btw.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Ingen aning vad du har för hårdvara men antar att du har en hyfsat modern och isåfall, har du provat skruva ner vissa inställningar. Vad jag förstår så är vissa av dem väldigt krävande.

Jag har fipplat runt med det mesta, just nu ser spelet ut som skit och laggar ändå i SP och på vissa banor i MP.

Skrivet av Slitageboll:

i5-3470 3.20GHz
8gb ram
HD6970 2gb

Bara MP som intresserar mig btw.

Du kommer ju helt klart kunna spela det, men var beredd på att du får dra ner inställningarna ganska rejält.
På de mindre banorna flyter det perfekt, bara de större som är ett problem.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Vet någon om det är Double XP idag?
Jag är totalt förivrad, igår dök det upp ett meddelande i Online att det skulle vara nu i helgen tills på måndag 10 am.
I min värld var det inte Double XP fick inge mycket points idag.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Går det bara i 1 Mbit/s tar det ju 4 dygn att få ner 45GB

Max fart på 1.1 mbit/s o tog en natt + några timmar o.O Hur det går till vet jag icke xD

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Max fart på 1.1 mbit/s o tog en natt + några timmar o.O Hur det går till vet jag icke xD

Säker på att hastigheten inte var i MB/s. 1 Byte = 8 bit.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Jag har fipplat runt med det mesta, just nu ser spelet ut som skit och laggar ändå i SP och på vissa banor i MP.

Du kommer ju helt klart kunna spela det, men var beredd på att du får dra ner inställningarna ganska rejält.
På de mindre banorna flyter det perfekt, bara de större som är ett problem.

Ok tack!

Då ska jag bara försöka fixa fram pengar för att kunna köpa ett ex också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Jag har spelat en del BF4 och väldig massa BF3 och det är VÄLDIGT vanligt att man blir träffad trotts att man precis kommit i skydd. Helt klart störande men jag förstår problemet och att det inte är något som går att lösa så värst lätt.

Så länge som man sitter o spelar på Internet får men förvänta sig lite konstigheter då och då. Visst är det drygt om man spelar professionellt men de flesta tror jag ändå spelar casual och de fungerar det i de flesta fall utmärkt.

Du förstår inte vad det är jag snackar om, eftersom du skriver som du gör. Du snackar allmänt lagg och dålig nätkod.

Det har blivit bättre i bf4 sen det kom ut, dom har arbetat på det. Små indie utvecklare med endast 1-2 kodare har löst problemet lätt. Absolut kan man inte begära att allt ska funka 100% när man spelar över internet. Dom som gör COD försöker inte få det bra då dom har gjort det mer extremt iom att dom vill balansera folk med olika ping. Vad är det du inte förstår? Bf4 eller nåt annats FPS spel använder sig av lagg kompensering som alla andra för att slippa out of sync och hack när man spelar. Dom som gör COD har lagt på lite extra tjaffs utöver det för att balansera folk med olika ping, det är just det som är så jävla dåligt med cod mp nu. Folk med högre ping får ett övertag på upp till 0.5s mot en med lägre ping, och skapar då mer obalans en om dom skulle skippa det så som dom hade det i COD MW2. Deras balans kompensering funkar otroligt dåligt, då folk inte har stabil latens utan den flukturerar kraftigt iom p2p servrar. Det är inte alltid man får samma "lagg" mot samma spelare under en match, det som är så jävla konstigt. Men det beror väll på hur latensen är genom hela matchen antar jag.

Jag spelar inte sån skit multiplayer med sådana villkor, och inte häller skulle jag spela fotboll om jag fick 10kg tyngder på mina fötter bara för att jag kunde springa snabbare en dom andra.

Här förklarar han lite hur det är, och hur det funkar i praktiken. Men kort o gott så räcker det med att han spelar på sitt ruttna 3g bredband med hög och ostabil latens för att spela sina livs bästa matcher. http://www.youtube.com/watch?v=1b7L93-uZsk