Forza Horizon 2 Sweclockers Bilklubb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Stämmer helt, Horizon 2 är till skillnad från de vanliga Forza spelen mer som ett arkade crazy racing spel. Vill du köra off road med en Huracán så gör du det.

Lite synd om du frågar mig. Hade ju vart helskönt med ett free-roam spel med Forza Motorsports känsla. Men ska ändå ta och prova spelet nån gång tror ja! Tsk tsk på 242an dock! Förstår inte hur man kan ignorera en så självklar skönhet

Visa signatur

Intel Core i5 4690k @4.1GHz |---| Asus Maximus VII Ranger |---| ASUS STRIX GTX 980 Ti DirectCU III |---| Corsair Vengeance LP 2x8gb |---| EVGA Supernova G1 650w |---| Fractal Design Define R5 |---| Acer 27" XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Stämmer helt, Horizon 2 är till skillnad från de vanliga Forza spelen mer som ett arkade crazy racing spel. Vill du köra off road med en Huracán så gör du det.

...och eftersom den är 4x4 så är den inte helt dum att göra det med faktiskt. Såatteeeh...

Halvt on topic: Hade gärna sett lite bättre möjligheter att bygga offroadbilar. Istället för "sport" och "race compound" i däcken så kunde man välja A/T oc h M/T-däck t ex, olika höjningssatser osv. Ser fånigt ut med en RAM 1500 med tunna suddgummidäck på...

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

Jag är också med.
Mitt nick är Ronakmaster
spelar via xbox one

Visa signatur

PapaSmurf

Permalänk

någon som kör ikväll?

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Kostar dom här car packen pengar?

Permalänk
Skrivet av Def_Dog:

Kostar dom här car packen pengar?

alla tilläggsbilar kostar pengar, ytterst få är gratis.
själv blir det season pass till nyår tror jag

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Ny DLC till Horizon. Storm Island!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

vafan, den släpps ju idag?! Haha, kvällen är räddad.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

vafan, den släpps ju idag?! Haha, kvällen är räddad.

Testat det ännu?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Testat det ännu?

Nej. Fick laddat ned DLC:n på 3GB i går kväll och hoppade sedan direkt in i spelet. Tyckte inte att något var annorlunda, kände mig jättedum eftersom jag uppenbarligen inte fattade hur man kom åt innehållet i DLC:n. Visade sig till slut att det inte var jag som var efterbliven utan... https://twitter.com/forzamotorsport/status/544929489109925891

:rage:

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Nej. Fick laddat ned DLC:n på 3GB i går kväll och hoppade sedan direkt in i spelet. Tyckte inte att något var annorlunda, kände mig jättedum eftersom jag uppenbarligen inte fattade hur man kom åt innehållet i DLC:n. Visade sig till slut att det inte var jag som var efterbliven utan... https://twitter.com/forzamotorsport/status/544929489109925891

:rage:

Haha

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Fack, har inte hunnit spela Xbox på den senaste tiden så jag har inte varit så aktivt som jag hade kunnat vara i denna tråd. Ber om ursäkt för det. Men har lyckats få lite tid över nu så jag hade tänkt sätta ihop lite race om ni fortfarande är på?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Fack, har inte hunnit spela Xbox på den senaste tiden så jag har inte varit så aktivt som jag hade kunnat vara i denna tråd. Ber om ursäkt för det. Men har lyckats få lite tid över nu så jag hade tänkt sätta ihop lite race om ni fortfarande är på?

Det verkar ha varit lite halvdött i klubben den senaste tiden. Jag är gärna på att köra lite race.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Kommer en expansion med Porsche bilar till FH2 i morgon
http://www.autoblog.com/2015/06/08/porsche-returns-forza-hori...

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Tjena tjena gott folk! Är det någon/några som fortfarande lirar horizon 2 på xbox one ? Skulle vara kul å dra liv i det spelet igen tycker jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

Skaffa mig spelet idag, någon som kör skicka gärna ett PM

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Någon här som säljer sitt FH 2 till xbox One?

Lyckades få igång internet på min 360 så jag kunde ladda ner demot på FH 2. Har gjort det mesta i Forza Horizon. Det jag upplevde i demot är att man har mycket mer grepp i FH 2. Har riktigt svårt få däcken att tappa grepp? Bara bilarna i demot som är extra greppvänliga? Känns som ett steg tillbaka Forza horizon var perfekt arkadfysik för min del förenklat utan att bilarna blir tråkiga eller tokenkla att kontrollera.

Nu skiljer en hel del från 360 och One versionen vad jag förstått.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x