Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Nu får ta du ta och lugna ner dig lite med den här retoriken. Se våra trivselregler. Det är inte ett bra argument och antyder på ett ålderskomplex. Spel med grafik som påminner om tecknade filmer har visats åldra mycket bättre än spel som Call of Duty och Battlefield som går på realism. Manga är en ofantligt stort format för alla åldrar och genrer. Att säga att det är till för en exklusiv yngre publik är att vara väldigt oinformerad. Jag vill ta och betona §1 i forumreglerna för allihopa som har fastnat i tänket "jag är över en viss ålder, därför har alla yngre fel.".

Håller med att spel som ser tecknade ut åldras bättre. T.ex. TF2 ser helt okej ut fortfarande medan jag tycker att HL2 inte ser så bra ut. Jag är lite trött på spel som ser verkliga ut. Min hjärna tycks fungera så att allt som ens är lite fulare än det snyggaste jag sett tycker den att är hemskt.
Animerade barnfilmer tycker jag nästan mest om. Massor av humor och ibland även dold humor som barn inte förstår, men nog vuxna.

Overwatch ser spännande ut.
Det har lite Dirty Bomb i sig också.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Att det är tecknat, med talande gorillor och teleporterare och magi, måste det betyda att det är för den "yngre skaran"? Många populära spel idag innehåller sånt, fantasy och sci-fi. Alla Blizzards spel gör det, LoL gör det, DotA 2 gör det, Left 4 Dead och CoD gör det (zombies), och det e bara toppen på isberget.

Absolut, se bara "Guardians of the Galaxy", högst orealistisk film men man visar upp det på ett mer realistiskt vis vilket tilltar fler. Jag undrar hur stor filmen blivit om den var tecknad.

Vad jag menar är att när man väljer att skapa ett spel som är så mjukt och tecknat som det överhuvudtaget går så riktar man sig också till en yngre skara. Sen att det kan finnas äldre spelare som dras till spelet är en helt annan historia.

Skrivet av m4gnify:

Jag tycker även att det är självklart att de riktar in sig på den "yngre generationen" som du kallar det, det är väl dom som spelar mest. Men jag skulle definiera den "yngre generationen" som alla mellan 12-25.

Ja, vi alla har våra egna definitioner på vad "yngre generationen" innebär antar jag och i många fall är det från fall till fall. För mig skulle JAG dock säga att ett spel med denna typ av grafik skulle troligen vara ämnad för spelare upp till 15 års ålder. Men som jag sa, alla har olika gränser och det finns alltid avvikelser hur långt ifrån den tänkte åldern man än befinner sig

Det jag egentligen säger är att grafiken liknar mycket de tecknade filmer som mitt 5 åriga barn uppskattar.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Neon:

Om du verkligen anser att jag bryter mot reglerna så borde du väl radera mina poster? Det är vad en Moderator är tänkt att göra? D.v.s städa upp opassande poster? Självklart så får du då se till att ha hållbara motivationer som ni på sweclockers är överens om.

Att film och spel riktar sig till olika åldersgrupper kan väl knappast vara något nytt för dig? Blizzards Overwatch ser definitivt ut som ett spel som är tänkt att tilltala den yngre skaran, om du inte håller med får du gärna peka ut varför jag har fel.

Att det finns folk som drar sig till media som är utanför deras åldersgräns är inget konstigt och troligen inte häller något fel men det är definitivt inte till den generella normen.

Manga är stort JA, men inte i Sverige. Jag stöter på Manga extremt sällan och då försöker jag inte ens undvika det, däremot letar jag mig till det så är jag fullt medveten om att det finns i en stor skala. Att JAG säger att JAG tycker manga är rent skit kan knappast vara något som bryter mot några regler, det är min åsikt och visst får vi uttrycka våra åsikter? Eller?

Om du vill diskutera modereringsåtgärder så är detta inte rätt ställe för detta. Kort och gott, vi raderar inte allt som bryter mot reglerna. Inlägget var menat som en generell varning i tråden då jag ansåg att ditt inlägg hade en stor sannolikhet att spåra ur till en ålders-diskussion som inte tråden handlar om.

Dessutom var det en varning riktat mot dig som indirekt skriver att man måste vara "max 15 år" för att tycka om stilen.
Det är helt okej att du inte tycker om stilen och det får du skriva, men att sedan säga att alla andra måste vara yngre för att tycka om det är otrevligt, provocerande och hör inte hemma på forumet. Vill du diskutera mer har du länkar i min signatur.

§ 11 Synpunkter på moderering eller webbplatsen
Om du har synpunkter på ett enskilt modereringsfall får du gärna kontakta oss via kontaktformuläret. Skriv inte om det i forumet. Mer allmänna synpunkter på forumet eller webbplatsen i övrigt går det däremot bra att lämna genom att skapa en tråd i forumdelen Feedback.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot detta spel, ser ut att vara skönt Blizzard lir, så hoppas innerligt att man blir utvald till betan så man får prova på lite grann.

Nu har jag inte läst så mycket om det, men någon som vet om det kommer vara F2P likt TF2 och många andra spela idag eller kommer man kunna köpa en retail låda? Skulle gärna ha en låda till detta i hyllan.

Oft: Varför har det blivit så mycket snack om ålder på swec senaste dagarna? Var ju nån tråd igår om e-sport också.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Absolut, se bara "Guardians of the Galaxy", högst orealistisk film men man visar upp det på ett mer realistiskt vis vilket tilltar fler. Jag undrar hur stor filmen blivit om den var tecknad.

Vad jag menar är att när man väljer att skapa ett spel som är så mjukt och tecknat som det överhuvudtaget går så riktar man sig också till en yngre skara. Sen att det kan finnas äldre spelare som dras till spelet är en helt annan historia.

Ja, vi alla har våra egna definitioner på vad "yngre generationen" innebär antar jag och i många fall är det från fall till fall. För mig skulle JAG dock säga att ett spel med denna typ av grafik skulle troligen vara ämnad för spelare upp till 15 års ålder. Men som jag sa, alla har olika gränser och det finns alltid avvikelser hur långt ifrån den tänkte åldern man än befinner sig

Det jag egentligen säger är att grafiken liknar mycket de tecknade filmer som mitt 5 åriga barn uppskattar.

Jag har alltid fått känslan att "yngre" eftersöker fotorealism och diskuterar hur snygga spel och filmer är istället för att fokusera på innehållet. Spel, och även filmer får oftast mycket mer fokus när det är spektakulär grafik och klichén i berättarteknik, story mm efterlämnas eller helt enkelt bara accepteras. Alltså, man är mer ytlig och bryr sig inte om en djupare mening (behöver inte vara dåligt).

Man kan gilla olika stilar så länge innehållet och "logiken" eller "flytet" i designen fungerar över hela produktionen. Ser man bara en viss stil och sågar det så säger det förmodligen mer om dina preferenser än den förmodade "målgruppen".

Permalänk
Medlem

Vill testa-faktorn är i topp, inte ofta jag hittar spel som verkar kunna bli kul att spela.
Får nu bara hoppas på att det inte tar 5 minuter att lära sig spela alla olika klasser då det ska locka målgrupper som inte spelar ofta.

e:

Skrivet av Tjodd:

Jag har alltid fått känslan att "yngre" eftersöker fotorealism och diskuterar hur snygga spel och filmer är istället för att fokusera på innehållet. Spel, och även filmer får oftast mycket mer fokus när det är spektakulär grafik och klichén i berättarteknik, story mm efterlämnas eller helt enkelt bara accepteras. Alltså, man är mer ytlig och bryr sig inte om en djupare mening (behöver inte vara dåligt).

Man kan gilla olika stilar så länge innehållet och "logiken" eller "flytet" i designen fungerar över hela produktionen. Ser man bara en viss stil och sågar det så säger det förmodligen mer om dig än den förmodade "målgruppen".

håller med dig till 100% unga idag verkar bara kolla på grafiken och inte gameplayet, hade kunnat spela ett grymt äventyrs spel även om det var streckgubbar som grafik bara gameplayet var underhållande.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Jag har alltid fått känslan att "yngre" eftersöker fotorealism och diskuterar hur snygga spel och filmer är istället för att fokusera på innehållet. Spel, och även filmer får oftast mycket mer fokus när det är spektakulär grafik och klichén i berättarteknik, story mm efterlämnas eller helt enkelt bara accepteras. Alltså, man är mer ytlig och bryr sig inte om en djupare mening (behöver inte vara dåligt).

Man kan gilla olika stilar så länge innehållet och "logiken" eller "flytet" i designen fungerar över hela produktionen. Ser man bara en viss stil och sågar det så säger det förmodligen mer om dig än den förmodade "målgruppen".

På "Amiga tiden" så gick man igen MÅNGA spel men som du säger så var det innehållet som spelade roll, spel kunde se riktigt snygga ut men de var inte roliga att spela om inte spelmekaniken eller innehållet var intressant. Grafiken var med andra ord inte avgörande även om det gav plus poäng. Jag uppfattar min dotter lika dan, d.v.s det är innehållet som är det intressanta om det är en 3D film eller om det är ett fotorealistiskt spel spelar ingen roll om det inte är roligt.

Man kan se på ex Minecraft vi kan nog vara överens om att det inte vinner några skönhetstävlingar men ändå är det extremt omtyckt bland både yngre och äldre. Så återigen verkar spelmekaniken betyda merän vad spelet gör.

När man kommer upp i åldern riktar man "ofta" in sig på mer realistiska spel och det leder också till att man vill ha en grafik som representerar tanken bakom spelet. Se ex Battlefield eller Call of Duty, det är spel som riktar in sig på ett allvarligt tema och därmed är det också viktigt att de representerar sig fotorealistiskt för att bli tagna på allvar.

En sak är säker, man blir mer och mer kräsen. De flesta i åldern 30+ som jag känner till har slutat spela för att spelen inte lever upp till deras förväntningar. Någon gång då och då kan de ta upp spel som putsats upp men inser snart att spelmekaniken inte längre kan hålla dem kvar.

Antar att det är viktigt att förklara att detta är MINA uppfattningar och ingen fakta.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

På "Amiga tiden" så gick man igen MÅNGA spel men som du säger så var det innehållet som spelade roll, spel kunde se riktigt snygga ut men de var inte roliga att spela om inte spelmekaniken eller innehållet var intressant. Grafiken var med andra ord inte avgörande även om det gav plus poäng. Jag uppfattar min dotter lika dan, d.v.s det är innehållet som är det intressanta om det är en 3D film eller om det är ett fotorealistiskt spel spelar ingen roll om det inte är roligt.

Man kan se på ex Minecraft vi kan nog vara överens om att det inte vinner några skönhetstävlingar men ändå är det extremt omtyckt bland både yngre och äldre. Så återigen verkar spelmekaniken betyda merän vad spelet gör.

När man kommer upp i åldern riktar man "ofta" in sig på mer realistiska spel och det leder också till att man vill ha en grafik som representerar tanken bakom spelet. Se ex Battlefield eller Call of Duty, det är spel som riktar in sig på ett allvarligt tema och därmed är det också viktigt att de representerar sig fotorealistiskt för att bli tagna på allvar.

En sak är säker, man blir mer och mer kräsen. De flesta i åldern 30+ som jag känner till har slutat spela för att spelen inte lever upp till deras förväntningar. Någon gång då och då kan de ta upp spel som putsats upp men inser snart att spelmekaniken inte längre kan hålla dem kvar.

Antar att det är viktigt att förklara att detta är MINA uppfattningar och ingen fakta.

Tack för ett bättre och mer balanserat inlägg. När du går ut så hårt som tidigare så får du räkna med mothugg. Blir lite fånigt med din sista mening...

Jag håller med dig lite mer nu, men tror nog vi tittar på det från lite olika vinklar. Absolut blir vi mer kräsna ju mer vi konsumerar. Om du är kräsen med spelglädje och spelmekanik så skall du nog hålla ett extra öga på detta ändå.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det är ju som vanligt. Blizzard har inget som helst nytänk utan tar av det som redan finns och gör ett mer tillputsat spel av det.

För...FPS är ju nytänk? Blizzard gör en genre bättre, det är ett faktum. Finns tonvis med RTS-spel, men vilket är störst? Finns mängder med MMO, men vilket är störst? Vad bygger Dota på i grunden och vad har LoL, Dota och HoN "härmat"? Grunden var Warcraft och dess hjältar.

Nytänk? Massor faktiskt...

Hur som haver, Overwatch verkar underbart! Jag har länge saknat en ersättare till Unreal Tournament...det rappa spelsättet och med kvalitén som Blizzard präglar sina produkter med så känns det mer än lovande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

För...FPS är ju nytänk? Blizzard gör en genre bättre, det är ett faktum. Finns tonvis med RTS-spel, men vilket är störst? Finns mängder med MMO, men vilket är störst? Vad bygger Dota på i grunden och vad har LoL, Dota och HoN "härmat"? Grunden var Warcraft och dess hjältar.

Nytänk? Massor faktiskt...

Hur som haver, Overwatch verkar underbart! Jag har länge saknat en ersättare till Unreal Tournament...det rappa spelsättet och med kvalitén som Blizzard präglar sina produkter med så känns det mer än lovande.

Skickades från m.sweclockers.com

Och warcraft skapades pga av games workshop inte ville ge blizzard licens för Warhammer.

Blizzard är bra på förfina en genre och göra den spelbar för casual folk.
Så hoppas man får alpha/beta så man kan testa det

Permalänk
Medlem

WOW så häftigt! Blir till 99% ett köp för mig! Ser ut som något nytt till spelvärlden!:D

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Jag har alltid fått känslan att "yngre" eftersöker fotorealism och diskuterar hur snygga spel och filmer är istället för att fokusera på innehållet. Spel, och även filmer får oftast mycket mer fokus när det är spektakulär grafik och klichén i berättarteknik, story mm efterlämnas eller helt enkelt bara accepteras. Alltså, man är mer ytlig och bryr sig inte om en djupare mening (behöver inte vara dåligt).

Man kan gilla olika stilar så länge innehållet och "logiken" eller "flytet" i designen fungerar över hela produktionen. Ser man bara en viss stil och sågar det så säger det förmodligen mer om dina preferenser än den förmodade "målgruppen".

Mjo, det finns väl ett skäl till att man blivit en stofil och skitit i senaste generationen konsoller, och dessutom snickrat ihop en retrodator att lira gamla PC-klassiker på.

Inbillar mig samma sak som du, att det helt enkelt är en fråga om att den nya generationen tilltalas av helt andra aspekter av spelen. Har väldigt svårt att tro att utvecklarna gör något annat än det de tror kommer sälja bäst i alla fall, möjligen undantaget att de vägt in arbetsinsats i förhållande till avans i det hela också.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
SpelClockers

Ser ut att bli en succe.
Grafiken är standard blizzard.Har vi inte redan haft den diskussionen i D3?

Deras gameplay är alltid topnotch.Det skall bli riktigt intressant hur de lyckas med flowet i fps genren som är väldigt kräset.
Ser väldigt kul ut och karaktärerna verkar ha väldigt skillda funktioner , återstår att se om det finns restriktioner på vilka typer av karaktärer som laget kan bestå av.
Om det är helt fritt så lär det vara väldigt svårt att balansera lagen med tanke på hur olika karaktärerna verkar vara.
Om det är någon spelstudio som jag fortfarande litar på så är det blizzard.Det kommer säkert bli en hit.

Permalänk
Medlem

Har svårt för shooters med för mycket jox, så som TF2 med alla möjliga raketer, bomber och annat explosivt. Spelet måste vara spot on för spelare som gillar TF2. Det lär ta några år innan det är hyfsat balanserat.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Härligt att det är PC only! here we goooo!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag blev ganska intresserad av den cinematiska trailern, striderna såg väldigt intressanta ut.
Vidare till gameplay.... platt fall med ons shorts och multikills. Suck vad tråkigt i jämförelse.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Ser riktigt nice ut, och Blizzard lyckas ju med sina spel. Det här ska provas!

Permalänk
Medlem

De ser ut som ett TF2 spel.. men karaktärerna har abilites, så de blir väl mer rpg känsla? Kanske Moba/team deathmatch fight? Någon som spelat detta o kan säga hur de är?

För övrigt ser jag fram emot de... Karaktärerna är ju hur grymma som helst, speciellt Reaper och Widowmaker

Permalänk
Entusiast

Lite nya gameplay filmer, från kompletta matcher!

Hanzo:

McCree:

Mercy:

Zenyatta:

#Overwatch

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Entusiast

Tracer:

Symmetra:

#Overwatch

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Det här ser så fruktansvärt nice ut måste jag säga. Får mycket TF2/Quake 3 vibbar över det hela. Hoppas verkligen på det bästa med detta! Förhoppningsvis är det en slipad diamant vid release då Blizzard verkar vara de ända som kan fixa det idag. Tummen upp!

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Entusiast

Reaper:

Torbjörn:

Reinhardt:

Pharah:

Winston:

Widowmaker:

Bastion:

Zarya:

Soldier 76:

#Overwatch

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Snart så!!

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Gillar inte FPS eller PvP haha, men älskar tex Diablo 3 och World of Warcraft. Är mer en rollspel/PvE spelare. Detta blir nog superbra ändå, men tyvärr inget för mig mest troligt. Kommer givetvis testa, det är ju Blizzard.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

potenicial, riktigt skön gameplay trailer.. lite "gåshud" faktiskt, inte haft det sedan Arthas

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Entusiast

Lúcio:

Trodde nästan att jag hade fått betan en sekund.. http://i.imgur.com/aYEliOk.png

#Overwatch

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jag verkligen tror och hoppas på detta blir! Högoktanig action med stort underhållningsvärde. Juppjupp.

Permalänk
Entusiast

#Overwatch betan startar den 27:e Oktober! Källa

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Geeks Gaming

@Firkraag: Amerika enbart

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Entusiast

@Jinxswe: Det är sällan exklusivt till Amerika en längre period när det kommer till Blizzard, vi bör få det ungefär samtidigt som de börjar släppa större vågor och inte bara till streamers skulle jag tro.. I vilket fall som helst är det goda nyheter imo, kul att kolla lite streams och se hur det verkligen är om inte annat.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II