Permalänk
Medlem

cisco leap module

Hej! Kan jag ta bort cisco vad är det för något ?

Permalänk
Medlem

Googlade och det första man får fram är en Ask Yahoo sida. De säger att de är ett program för det trådlösa nätverkskortet.
Jag skulle inte avinstallera iaf inte om jag använder WiFi.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Rekordmedlem

Använder du nån trådlös Ciscoprodukt eller vad är sammanhanget ? Det är svårt att veta om du bör ta bort nått utan att veta mera, datorn börjar inte brinna men om du använder Ciscos wifidelar kan de sluta fungera men i så fall är det väl bara att installera om dem. Cisco och RADIUSservrar är väl inte så vanliga hemma men är det en företagsdator så kanske det används.

Q. What is Cisco ® LEAP?
A. Cisco LEAP is an 802.1X authentication type for wireless LANs (WLANs) that supports strong mutual authentication between the client and a RADIUS server using a logon password as the shared secret. It provides dynamic per-user, per-session encryption keys.

Q. Is Cisco LEAP included with all Cisco wireless products, Cisco Aironet products, and Cisco Compatible client devices?
A. Yes. Cisco LEAP is included, at no additional cost, with all Cisco wireless products, Cisco Aironet products, and Cisco Compatible client devices including Cisco Aironet autonomous and lightweight access points and Cisco wireless LAN controllers.

http://www.cisco.com/c/en/us/products/collateral/wireless/air...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.