Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av marmeladov:

Rätta mig gärna om jag har fel, men var det inte ganska länge sedan som Dustinhome tog bort gratis frakt för studenter?
Det finns då inte kvar på mitt konto längre iaf.

Fraktfritt vid order på över 500 kronor tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruktstund:

Fraktfritt vid order på över 500 kronor tror jag.

Ja juste, så var det. Ändrade min post

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Rätta mig gärna om jag har fel, men var det inte ganska länge sedan som Dustinhome tog bort gratis frakt för studenter?
Det finns då inte kvar på mitt konto längre iaf.

Jag kommer inte åt mitt studentkonto längre alls.

Edit, tänkte på ett annat företag. Nyvaken här borta.

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Sennheiser G4ME PC360 899kr på Webhallen. Har ett själv och är riktigt nöjd. Hög ljudkvalitet och en superbra mic. Bästa man kan få för detta pris (inom headset).

G4ME PC360

Prisjakt

Någon som har erfarenhet av detta headset? Läste sweclockers recension av det och där skriver de "Kan sitta lite illa på stora skallar". Jag får väl säga att jag ingår i den gruppen med stor skalle, lite mer äggformat. Har ofta problem med hörlurar efter ca 1 - 2 timmars användande. Stor skalle + stora öron gör det väldigt obekvämt.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av running_wild:

Någon som har erfarenhet av detta headset? Läste sweclockers recension av det och där skriver de "Kan sitta lite illa på stora skallar". Jag får väl säga att jag ingår i den gruppen med stor skalle, lite mer äggformat. Har ofta problem med hörlurar efter ca 1 - 2 timmars användande. Stor skalle + stora öron gör det väldigt obekvämt.

Du borde först prova ut vad som sitter bra och sen välja mellan de modellerna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av running_wild:

Någon som har erfarenhet av detta headset? Läste sweclockers recension av det och där skriver de "Kan sitta lite illa på stora skallar". Jag får väl säga att jag ingår i den gruppen med stor skalle, lite mer äggformat. Har ofta problem med hörlurar efter ca 1 - 2 timmars användande. Stor skalle + stora öron gör det väldigt obekvämt.

Ångerrätt FTW!

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem
Skrivet av rampegg:

Köpte en Samsung 840 pro SSD 512GB för 1699 tidigare idag på Webhallen och tänkte dela med mig, typ halva priset jämfört med andra sidor:

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/164106-samsun...

Gudars skymning så bra pris!

Stort tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Gudars skymning så bra pris!

Stort tack för tipset!

Två år gammal disk, utvecklingen går framåt väldigt snabbt i SSD-branchen. Verkar dock fortfarande vara en bra disk.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Gudars skymning så bra pris!

Stort tack för tipset!

Håller med, va tvungen att köpa en. Köpte två 2.5" externa hds oxå (tipset häromdagen) som jag väntar på. Vad ska man ha allt till. blir ju fattig

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Slog till på en samsung 840 pro 512gb jag med, sitter sen tidigare på 256gb varianten och den har levererat sen dag 1 utan minsta knussel

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Satan pojkar, ni gör mig sugen. Men samtidigt känns det lite onödigt när jag ännu inte har fyllt min 256 GB Basic.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni grabbar, jag har letat efter en tablet för ca. 2k ett tag nu, funkar asus vivotab note 8 tror ni?
Vill kunna lira Hearthstone, se på random film/spel, läsa pdf osv.
Är det en stor nackdel att det är standard windows 8?

Permalänk
Medlem

Antalet 840 på lager droppar stadigt. Snart är de slut.

BTW

Har 840 pro samma problem som resten av 840 serien? Är detta ett skäl till att de reas ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burain:

Antalet 840 på lager droppar stadigt. Snart är de slut.

BTW

Har 840 pro samma problem som resten av 840 serien? Är detta ett skäl till att de reas ut?

Pro-modellen ska inte ha detta problem. Jag tror mer att det kan vara lagerrensning inför nya modeller.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pappis:

Vad tror ni grabbar, jag har letat efter en tablet för ca. 2k ett tag nu, funkar asus vivotab note 8 tror ni?
Vill kunna lira Hearthstone, se på random film/spel, läsa pdf osv.
Är det en stor nackdel att det är standard windows 8?

Jag har en Toshiba Encore, liknande modell som denna Asus. Du bör kunna göra allt detta (osäker på Hearthstone men spelet ser rätt lättdrivet ut) du nämner på den. Typ allt du kan göra på en vanlig x86-baserad 32bitars Windowsdator går att göra på denna. Det går även att streama Steam så fungerar inte Hearthstone direkt på den av någon anledning så bör det gå att köra spelet genom Steam och sedan strömma.

En nackdel med många av de billigare modellerna är att de bara har en USB-port vilket kan vara besvärligt om man både vill ha laddare ikopplad samt använda USB-porten till exempelvis mus/tangentbord eller något annat. Minnet på 32GB kan vara lite problematiskt men går att trimma in hyffsat, samt att man kompletterar med ett rymligt SD-kort av passande format.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag har en Toshiba Encore, liknande modell som denna Asus. Du bör kunna göra allt detta (osäker på Hearthstone men spelet ser rätt lättdrivet ut) du nämner på den. Typ allt du kan göra på en vanlig x86-baserad 32bitars Windowsdator går att göra på denna. Det går även att streama Steam så fungerar inte Hearthstone direkt på den av någon anledning så bör det gå att köra spelet genom Steam och sedan strömma.

En nackdel med många av de billigare modellerna är att de bara har en USB-port vilket kan vara besvärligt om man både vill ha laddare ikopplad samt använda USB-porten till exempelvis mus/tangentbord eller något annat. Minnet på 32GB kan vara lite problematiskt men går att trimma in hyffsat, samt att man kompletterar med ett rymligt SD-kort av passande format.

Tack så mycket, med studentrabatt gick det på 1490:- så det blev ett spontanköp.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MP-Jan:

Gudars skymning så bra pris!

Stort tack för tipset!

Hur många ex fanns det kvar av produkten när tipset dök upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Hur många ex fanns det kvar av produkten när tipset dök upp?

Runt 50 st. om jag minns rätt.
Beställde en på rotmos.

Permalänk
Medlem

Slog till på en jag också. Ville haft två men plånboken svettades redan innan jag beställde denna ^^
Har tre 128gb som skall gå I raid 0 hemma så nu undrar jag hur framtiden ser ut för dessa nu när en 512a kommer :\

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Hur många ex fanns det kvar av produkten när tipset dök upp?

Det tog många timmar innan de sålde slut. Jag beställde den sista, eller den näst sista, vid 22.26 igår. Blev dock förvånad att Webbhallen varken skickar ett mail om att beställningen har gått igenom eller ett sms att varan är skickad trots att jag fyllde i min info. Möjligen att man måste ha ett konto för att de ska göra det. Allt jag fick var ett mail om "tack för min beställning" och att det inte var garanterat att jag fick varan ännu.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Klumpeduns:

Det tog många timmar innan de sålde slut. Jag beställde den sista, eller den näst sista, vid 22.26 igår. Blev dock förvånad att Webbhallen varken skickar ett mail om att beställningen har gått igenom eller ett sms att varan är skickad trots att jag fyllde i min info. Möjligen att man måste ha ett konto för att de ska göra det. Allt jag fick var ett mail om "tack för min beställning" och att det inte var garanterat att jag fick varan ännu.

Det gör det väl möjligen enklare för Webhallen att ångra beställningar. Se exempelvis denna tråd: http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1261040-web...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Klumpeduns:

Det tog många timmar innan de sålde slut. Jag beställde den sista, eller den näst sista, vid 22.26 igår. Blev dock förvånad att Webbhallen varken skickar ett mail om att beställningen har gått igenom eller ett sms att varan är skickad trots att jag fyllde i min info. Möjligen att man måste ha ett konto för att de ska göra det. Allt jag fick var ett mail om "tack för min beställning" och att det inte var garanterat att jag fick varan ännu.

Känns för jävligt! Jag hade gärna bytt ut min 256gigare mot 512gigaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det gör det väl möjligen enklare för Webhallen att ångra beställningar. Se exempelvis denna tråd: http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1261040-web...

Men när jag kollade efter jobbet idag så hade de skickat varan tidigare idag, då kan de ju skicka en bekräftelse åtminstone. Nu fick jag gå hela dagen och vara nyfiken, det var hemskt!

Skrivet av Klappis:

Känns för jävligt! Jag hade gärna bytt ut min 256gigare mot 512gigaren.

För min del var det lite onödig lyx då min 250 GB inte är fylld ännu men jag tänkte som så att den kan åka in i min HTPC samt att spelen blir ju bara större och större med åren.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

intressant information är att 840pro serien inte har samma problem som 840 och evon då dessa kör på TLC teknik medans pron kör på MLC teknik och har därför ej detta problem

Permalänk
Medlem

Är det fortfarande problem med detta kortet och Windows 8/8.1? sugen på att köpa det men är lite osäker.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Är det fortfarande problem med detta kortet och Windows 8/8.1? sugen på att köpa det men är lite osäker.

Skickades från m.sweclockers.com

Ska funka. Se drivrutiner här: http://www.asus.com/Sound_Cards/ROG_Xonar_Phoebus/HelpDesk_Do...

Det folk klagar på on and off är att micen brusar eller brummar. Oklart. Vissa upplever det andra inte.
Räkna dock inte med några drivrutiner till Windows 10. ASUS har inofficiellt slutat supporta kortet sedan slutet av 2013.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Ska funka. Se drivrutiner här: http://www.asus.com/Sound_Cards/ROG_Xonar_Phoebus/HelpDesk_Do...

Det folk klagar på on and off är att micen brusar eller brummar. Oklart. Vissa upplever det andra inte.
Räkna dock inte med några drivrutiner till Windows 10. ASUS har inofficiellt slutat supporta kortet sedan slutet av 2013.

Det är alltså bättre att skippa det och köpa ett nyare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ckghagen:

SanDisk Ultra II SSD 960GB
2783kr med frakt 2:90kr/GB
Ej i lager men beställningsbar

http://www.proshop.se/Haarddisk/SanDisk-Ultra-II-halvledarenh...

Står 1341kr när jag kommer till siten. Fel på priset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

Står 1341kr när jag kommer till siten. Fel på priset?

Samma här. La en beställning mot faktura, kan ju alltid hoppas att det går igenom, riktigt fynd isåfall...

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Samma här. La en beställning mot faktura, kan ju alltid hoppas att det går igenom, riktigt fynd isåfall...

samma här hehe

http://www.proshop.se/Haarddisk/SanDisk-Ultra-II-halvledarenh...

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C