Microsofts första Lumia-telefon släpps tisdag nästa vecka

Permalänk
Melding Plague

Microsofts första Lumia-telefon släpps tisdag nästa vecka

Efter många rykten är det dags för den första Microsoft Lumia-telefonen att äntra scenen. Den 11 november släpps den första modellen som tros tillhör budgetsegmentet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Master of Overkill

Hoppas uppföljaren till 930 har Glance och blir ännu bättre.
930 ägare.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Är sugen på att köpa en, börjar bli lite segt med min iPhone 3Gs

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Hoppas uppföljaren till 930 har Glance och blir ännu bättre.
930 ägare.

Får man fråga vad glance är?

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av PerUtanZ:

Får man fråga vad glance är?

http://allaboutwindowsphone.com/features/item/19961_Windows_P...

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Proffsmobbare

Hoppas på en LED/blixt på baksidan denna gång, Lumia 520 är rätt frustrerande utan ficklampa.

Permalänk
Medlem

Det står bara att 930 saknar Glance, inte vad det är.

Efter att ha googlat uppfattade jag det som är Glance helt enkelt är Amoled skärm där den skippar bakgrundsbelysning och låter skärmen vara "på ändå".

Permalänk
Medlem

Glance screen

Skrivet av biorrith:

Det står bara att 930 saknar Glance, inte vad det är.

Efter att ha googlat uppfattade jag det som är Glance helt enkelt är Amoled skärm där den skippar bakgrundsbelysning och låter skärmen vara "på ändå".

Glance är en funktion som gör att du kan se information så som tid, datum och nästkommande kalenderhändelse, m.m. på skärmen även då skärmen är släckt och mobiltelefonen låst, alltså innan man kommer till låsskärmen. Det går att ha det ständigt på, att gå på en stund efter handrörelse över skärmen, ha det på i intervaller, alternativt stänga av det helt. Läs mer om det på http://www.windowscentral.com

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Det står bara att 930 saknar Glance, inte vad det är.

Efter att ha googlat uppfattade jag det som är Glance helt enkelt är Amoled skärm där den skippar bakgrundsbelysning och låter skärmen vara "på ändå".

Behöver inte vara amoled jag hade det på min lumia 920 och den kör med IPS.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Känns osmart att göra ett budgetsläpp om man vill bygga upp ett "nytt" varumärke...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

OnT: Blir spännande nu när MS kan kontrollera hårdvaran fullt ut.

Tagit bort citat pga. flamebait/§1.6
Permalänk

Vet inte riktigt vad jag känner för namnbytet. På något sätt litar jag mer på Nokia än på Microsoft när det gäller mobiler. Är riktigt nöjd med min 920 speciellt kombon med gratis gps, bra kamera, tålig och snygg konstruktion. Kör de bara på i samma stil så är lär det inte bli några problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Vet inte riktigt vad jag känner för namnbytet. På något sätt litar jag mer på Nokia än på Microsoft när det gäller mobiler. Är riktigt nöjd med min 920 speciellt kombon med gratis gps, bra kamera, tålig och snygg konstruktion. Kör de bara på i samma stil så är lär det inte bli några problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur menar du med litar på? Rent konkret kommer de väl tillverkas i samma fabriker som förut och även innan kördes Microsofts mjukvara i dem, så egentligen borde det inte vara någon skillnad alls. För användaren enbart ett namnbyte på produkten men annars samma sak som tidigare.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Hedersmedlem

The shit keeps rolling in... Microsoft gör bara telefoner för indiska och kinesiska landsbygden nu. Billigt och billigare. Kostar en femtiolapp för dom att sätta ihop max. Undrar hur länge mitt tålamod håller. Jag vill ha en uppgradering från 920 med kameran från 1020 i det minsta och resten av specsen för ett flaggskepp. Just nu är det inget på gång förrens kanske nästa halvår någon gång.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk

Hoppas på en uppföljare till lumia 1020 som är lite mer kompakt hade varit grymt:)

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av twinlight:

The shit keeps rolling in... Microsoft gör bara telefoner för indiska och kinesiska landsbygden nu. Billigt och billigare. Kostar en femtiolapp för dom att sätta ihop max. Undrar hur länge mitt tålamod håller. Jag vill ha en uppgradering från 920 med kameran från 1020 i det minsta och resten av specsen för ett flaggskepp. Just nu är det inget på gång förrens kanske nästa halvår någon gång.

Är det där bara vild spekulation från din sida eller något som baseras på fakta? Undrar eftersom Nokia precis tvärtom nämligen ville rikta in sig på lågbudget genom att erbjuda billiga budgettelefoner med android istället för delar av asiatiska marknaden. Men när Microsoft tog över var just den serien med lågbudgettelefoner bland det första som de lade ned då.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Bästa släpp hade varit 930 med 1020 kamera och glance screen.. Alltså lumia 1030

Permalänk
Medlem

1020 fast 4core med lite mer fart i. Mer behövs inte, då pallar den att filma i 4k och fota mycket snabbare det vore något!

Själv dras man med en lånad ifån4 då S1' ans camera dog 1 år efter ett saltvattenbad. Så står och velar om man ska löpa en begagnad 1020 nu eller vänta på en efterföljare, några tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Känns osmart att göra ett budgetsläpp om man vill bygga upp ett "nytt" varumärke...

De kanske försöker sig på att göra en AMD, leva som underdog med lägre priser och små marginaler.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerUtanZ:

Får man fråga vad glance är?

Man kan se tid, mail och andra notifikationer när skärmen är avslagen. Riktigt praktiskt.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/