Bredbandsbolaget: "Vi kommer inte blockera The Pirate Bay och Swefilmer"

Permalänk
Medlem

Bra att de står på sig, men tyvärr brukar (amerikanska) företag alltid få rätt, sjukt nog.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Problemet att det inte ännu finns bra lagliga alternativ. Får ju tag i 1080p filmer med surroundljud av både bra kvalité på ljud och bild.

När en streamingtjänst har bra utbud och jag kan använda mitt ljudsystem, så kommer jag självklart köra lagligt till 100%. Tycker inte om systemet att köpa en film för 180kr/299kr och bra nog att se en gång inte två eller dom där man hyr mellan 20/40 kr styck för film, är varken smidigt eller billigt om man ska se ett par stycken filmer/serier.

Betalar hellre runt 150 kr i månaden eller till och med 200kr bra den är bra nog.

"Bra nog" är till viss del subjektivt om man ska tolka tjänsterna jag nämndes framgångar. De duger men givetvis, finns de som vill ha superkvalle, det kan jag köpa. Där har branschen en del att göra ännu.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Som jag sagt tidigare så är det knappast något hedervärt i detta. De vek sig för PTS utan att blinka och lär sannorlikt också vika sig vid fällande dom, så spara på lovorden tills de faktiskt står inför ett ställningstagande.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av KTL:

"Bra nog" är till viss del subjektivt om man ska tolka tjänsterna jag nämndes framgångar. De duger men givetvis, finns de som vill ha superkvalle, det kan jag köpa. Där har branschen en del att göra ännu.

Lyckas inte få surroundljud, så nej dom är inte närheten av lyckas. även DVD skivor tidigt 2000 även tidigare har även surroundljud.

Tycker bildkvalitén på netflix är ok på deras webbtjänst speciell HD läget (är sämre än riktig HD, men fullt dugligt) Hade dom också surroundljud räcker med 5,1 eller i värsta fall 2,1. Behöver inte vara världens bästa ljud, men för runt 150 kr bör man ju få DVD kvalité på ljud och bild (är ju i alla fall ok som lägsta nivå för mig).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Om dom ska kräva regionsbegränsningar på material, kan dom då inte också begränsa sitt trams till usa?

Det där är bara käbbel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej,
jag har inte so mycket Pengar och tycke att det är bra från Breatbandsbolaget-+++++++Mvh.......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Lyckas inte få surroundljud, så nej dom är inte närheten av lyckas. även DVD skivor tidigt 2000 även tidigare har även surroundljud.

Tycker bildkvalitén på netflix är ok på deras webbtjänst speciell HD läget (är sämre än riktig HD, men fullt dugligt) Hade dom också surroundljud räcker med 5,1 eller i värsta fall 2,1. Behöver inte vara världens bästa ljud, men för runt 150 kr bör man ju få DVD kvalité på ljud och bild (är ju i alla fall ok som lägsta nivå för mig).

Jag får 5.1 på några filmer och serier på netflix och även UHD.

Permalänk
Medlem

Låter som de vill skifta fokus från kritik mot deras modem till något annat positivare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Jag får 5.1 på några filmer och serier på netflix och även UHD.

jaja, typ en procent.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Visst var det medhjälp till upphovsrättsbrott de ska försöka få igenom? Alltså samma som tpb-grundarna blev fällda för.
Går stämningen igenom och blir prejudicerande lär det bli fritt fram att stämma både till höger och vänster.
Skaparna av bittorrent, ftpoch andra protokoll borde också kunna stämmas då deras teknik möjliggör upphovsrättsbrott. Tillverkare av lagringsmedia borde man också kunna stämma. Skanova och andra nätägare också då de ger ISPerna möjlighet att möjliggöra olaglig fildelning.
Alvarligt, hur långt ska detta behöva dras? Ska alla arbetsgivare stämmas för att de betalar ut lön, som till viss del hamnar i fickan på ISPs?
Stäm skiten ur de som faktiskt driver sidorna, eller de stora uploaders som laddar upp materialet initialt. De har ju iallafall fall gjort ett medvetet val att bryta mot befintlig lagstiftning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Dom ska fan inte ens behöva använda resurser på att strida i den här fighten. rättsväsendet borde kasta ut fallet innan det ens börjat.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Fler internetleverantörer bör hänga på att vara emot censur på Internet. Detta i kombination med ISP's som värderar integritet. Då kanske vi kan få fler "stream tjänster" där vi betalar månadsvis för att se film och serier i hög kvalité.

Finns ju givetvis liknande tjänster i dagsläget, men oftast är utbudet väldigt dåligt och likaså kvalitén. Lär nog ta minst ytterligare 10 år innan våra politiker fattar detta. Antingen det eller att vi får in nytt blod i riksdag och regering.

Kudos till BBB att de står upp till vad som är rätt, inte nödvändigtvis vad som anses vara moraliskt enligt lag.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Enligt en rapport från Boston Consulting Group, beställd av film- och tv-branschen, sjönk nedladdningar via Bittorrent-protokollet med 11 procent under 2013 i länder där domstolar tvingat operatörer att blockera sidor som The Pirate Bay. Studien gör även gällande om en ökning med 15 procent under samma period i andra länder.

Nu tillhör jag gruppen som inte menar att vi har rätt att ta/få allt gratis om skaparen/utgivaren inte valt att sprida sina alster fritt. Däremot förstår jag överhuvudtaget inte hur de kan välja att spela så urbota korkade och ens betala för diffusa rapporter. För att den rapporten ska betyda jota krävs att de använt Deep packet inspection av all trafik och med väl den informationen finns det ändå ingen chans att de kan sortera ut legalt från illegalt material. Än om branschen ifråga har stora plånböcker tror jag knappast att de lyckats nästla sig in i FRA, NSA och någon annan organisation med viss potential och access att kunna komma med några påståenden.

Det största skälet att siffrorna sjunkit har inte med fildelning att göra, utan att det lyckats att baxa dinosaurerna till att åtminstone börja använda tekniken för legala och prisvärda strömningstjänster. Fortfarande har de dock lång väg, eftersom de sitter fast i sin juridiska snårskog av regler för i vilka regioner vem får sälja vad (det är väl för tur att vi inte bor på fler än en planet, för då hade väl någon stackars planet fått nöja sig bootlegs av Calle Jularbo... om det nu ens finns).

Permalänk
Medlem

Det är så ironiskt när dom förespråkar kapitalism och sedan inte kan acceptera att det är köparens marknad. Vi ska alltid visa sympati för stora företag när dom inte gör samma för oss.

Permalänk

Respekt till BBB som verkar stå upp för icke-censur på nätet.. Frågan är bara vad rätten säger...?

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Medlem

Hurvida antalet nedladdade filmer ökade eller sjönk är ju faktiskt rätt ointressant utan hur påverkade det bolagens intäkter och där tror jag inte det är samma siffror.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Inaktiv

Skönt att höra!

Permalänk
Medlem

Fram med högafflarna och facklorna!

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Gillar att SweC länkar till en 4TB disk i denna artikel...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Att dom aldrig ger sig och är så dumma så det är pinsamt...

Kanske ska ta och stämma lokala uthyrningsstället, man kan ju kopiera dessa och de tillhandahåller filmerna. Alltså måste det vara butikens fel. (sarkasm)

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

jaja, typ en procent.

Runt 500 filmer och serier har 5.1 på netflix och några få i UHD.

Permalänk
Skrivet av matnojje:

Jag får 5.1 på några filmer och serier på netflix och även UHD.

Kör du genom webbläsaren?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

No shit? Att blint gå med på det skulle liksom ha varit PR mässigt självmord...

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Runt 500 filmer och serier har 5.1 på netflix och några få i UHD.

Proffstipps, det som Netflix kallar "UHD" är egentligen 1080p med hög bitrate... vilket iofs är en mycket vettigare att lägga ner energi på än 4K streaming.

Permalänk
Medlem

Blir äcklad av dessa filmbolag bara för att dom har mycket pengar och många advokater så kan dom behandla rättsväsendet som en jäkla lekstuga.
Tänk om vanligt folk hade samma möjligheter att agera rättshaverister så hade hela rättssystemet havererat. Då hade man kunnat hålla dom i rättssalen 365 dagar om året och anklaga dom för all oreda i världen terror, skolskjutningar osv.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Inaktiv

Tror BBB var tvungna. annars riskerar dom förlora kunder. Och lagen har dom på sin sida. Så varför skulle dom inte strida emot?

Skrivet av ReverenD:

ett etthundra procent?
*smajl*

Skickades från m.sweclockers.com

IIihi så kewl det var! sen dricker man en päroncider från konsum som en vuxen köpt ut (blingbling *-* smajl *_* blingbling) hihihihi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

11% var ju en ganska så intressant siffra.. lite otydligt dock,

"operatörer" säger ju inte speciellt mycket, operatörer kan ju vara dom 2 minsta eller dom 10 största operatörerna i landet (För det står ju inte alla operatörer)
Och vilka sidor inkluderas i "sidor som The Pirate Bay"?

Om en operatör stoppas med ett domslut, så används det ju som prejudikat, och alla andra operatörer stoppas då också.

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

No shit? Att blint gå med på det skulle liksom ha varit PR mässigt självmord...

Att blint gå med på det, är väl troligen på gränsen till olagligt.
(Innan rätten nu gör en ny tolkning av lagen, i samband med den rättsliga prövningen)

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Hoppas BBB står upp för det här nu. De ska inte hållas ansvariga för vad folk gör på internet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sakfrågan:

Man kan inte stämma posten för medhjälp för att de levererar brev/paket med olagligt innehåll.

Leverantörerna av bredband ska inte "öppna posten för att se om det finns nått olagligt i paketen", kränkningen av den personliga integriteten är större än nyttan(filmbolagens vinster) och bör motarbetas av såväl pirater som ickepirater oavsett vad man själv tycker, för det här är ett sluttande plan som leder ner i djupare hål än vad någon av oss vill låta våra barn växa upp i.

Tillägg:

Jag använder nu spotify, då de lyckades konkurrera ut piraterna med en lyckad tjänst. Grattis till musikbolagen.

Filmbolagens tur nu. Jag kan inte förväntas köpa ett tiotal olika tjänster som levererar senare och i sämre kvalitet vad gäller både ljud och bild. Det behövs en tjänst som är lika bra som spotify.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter