Assassin's Creed Unity

Permalänk
Medlem

Kul från NeoGAF

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=930145&page=26

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag körde också det annars fick jag ju drops till 30 när jag var i större städer osv. Nåja, vet inte varför du hade bättre resultat med ett sämre kort men men.

Kör du V-Sync Off i spelet och ON i D3DOverrider? Så kör jag, enda ställe som är ON är i D3DOverrider. Kör man V-Sync On i båda så tror jag det blev sämre men är inte säker.

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Creepy

Permalänk
Medlem

Ja det kan man kalla en fail launch, är nog panik borta hos Ubisoft är väl därför patchen kom fort och slutade med att vara kass

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som får vibbar av Mysteriet på Greveholm?
http://capdesign.idg.se/polopoly_fs/1.481672!imageManager/143...

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

TB stompar spelet just nu på stream, www.twitch.tv/totalbiscuit
Lägger till VOD-länk när jag kan

Permalänk
Medlem

Tyckte att det varit lite väl mycket rykten om prestandaproblem och sånt efter att det börjades snacka om 900p på båda konsolerna för att det inte skulle ha någon grund. Typ att det var 900p/30fps på konsolerna för att de hade problem att ens få det. Hade aldrig planerat att köpa det day 1 (för många andra storspel nu), men tyckte att det var väldigt oroväckande att reviews inte kommit upp på idag. Brukar ju annars vara som senast på release-dagen som reviews släpps.

Verkar inte handla om att Ubisoft skiter i PC utan att de bara misslyckats totalt att optimera spelet. För det verkar lagga på PS4 också.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Kanske dags för ett "20 fps is more cinematic" uttalande?

Permalänk
Skrivet av Marinlik:

Tyckte att det varit lite väl mycket rykten om prestandaproblem och sånt efter att det börjades snacka om 900p på båda konsolerna för att det inte skulle ha någon grund. Typ att det var 900p/30fps på konsolerna för att de hade problem att ens få det. Hade aldrig planerat att köpa det day 1 (för många andra storspel nu), men tyckte att det var väldigt oroväckande att reviews inte kommit upp på idag. Brukar ju annars vara som senast på release-dagen som reviews släpps.

Verkar inte handla om att Ubisoft skiter i PC utan att de bara misslyckats totalt att optimera spelet. För det verkar lagga på PS4 också.

Press embargon gick ut 12 timmar EFTER release, vilket betyder att pressen inte FICK släppa sina reviews förrän 12 efter att spelet släpptes

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Press embargon gick ut 12 timmar EFTER release, vilket betyder att pressen inte FICK släppa sina reviews förrän 12 efter att spelet släpptes

Vilket är oroväckande sent. Det är ett väldigt dåligt tecken om reviews för ett väldigt stort spel(populärt, hög budget, whatever) inte finns att läsa när man vaknar på launch dagen.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av Marinlik:

Vilket är oroväckande sent.

Agreed, om ett embargo inte går ut 2 dagar innan eller tidigare så tycker jag att det visar att utvecklaren själva inte tycker deras spel är bra. Well done uBuyShit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Agreed, om ett embargo inte går ut 2 dagar innan eller tidigare så tycker jag att det visar att utvecklaren själva inte tycker deras spel är bra. Well done uBuyShit.

Kan man jämföra med Dragon Age Inquisition som hade recensionerna släppta idag, cirka 10 dagar innan spelet släpps

Permalänk
Medlem

Eurogamer har en prestandaanalys uppe (jämför XBO och PS4)
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-assassi...

Gillar det här citatet från UBI

Citat:

"We were quickly bottlenecked by that and it was a bit frustrating," he continued, "because we thought that this was going to be a ten-fold improvement over everything AI-wise, and we realised it was going to be pretty hard. It's not the number of polygons that affect the frame-rate. We could be running at 100fps if it was just graphics, but because of AI, we're still limited to 30 frames per second."

Så om de är CPU-begränsade som de påstår, varför körs då spelet i 1600x900? Upplösningen är enbart beroende på GPU och grafikminne. Det betyder att de ljuger. Spelet är inte CPU eller GPU-begränsat. Det överstiger bådas kapacitet på konsol. När man utnyttjar båda över gränsen så säger man inte att det är "CPU-begränsat", eftersom både CPU och GPU begränsar spelet.

Permalänk
Medlem

Någon som vet var eller om man kan ladda ner spelet nu till PC någonstans? Jag har förhandsbokat och skulle vilja spela spelet på release, och inte vänta på att ladda ner det med min slöa lina. Är det olagligt att ladda ner från en fildelningssida även ifall man använder sig utav en köpt nyckel? Skulle det fungera i huvud taget?

Permalänk
Medlem

Visste att de små trollen på Ubisoft hade någon fuffens för sig. Då får man tacka TotalBiscuit för konfirmeringen.
Hoppas dom drar sig i kragen och inte förstör ''The Division''

Permalänk

Kanske "tur" då att vi inte får spela förens på torsdag så att de hinner laga det i alla fall lite gran

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Marinlik:

Vilket är oroväckande sent. Det är ett väldigt dåligt tecken om reviews för ett väldigt stort spel(populärt, hög budget, whatever) inte finns att läsa när man vaknar på launch dagen.

Det är ju uppenbart att de försöker hova in så mycket pengar de kan innan folk upptäcker att det är skit. Det är definitivt inget misstag, de fördröjer reviews av det, och kollar man på deras system requirements så visste de sen länge att det skulle flyta skitkasst.

Den som säger att det krävs ett GTX 680 för att åstadkomma det här vet mycket väl hur dåligt spelet kommer att flyta.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av knoxz:

Kör du V-Sync Off i spelet och ON i D3DOverrider? Så kör jag, enda ställe som är ON är i D3DOverrider. Kör man V-Sync On i båda så tror jag det blev sämre men är inte säker.

Jo, jag var tvungen att använda D3DOverrider tillsist men om det är en x64 app denna gången så kommer det inte funka.

Skrivet av bärplockaren:

Är det bara jag som får vibbar av Mysteriet på Greveholm?
http://capdesign.idg.se/polopoly_fs/1.481672!imageManager/143...

Haha, precis!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

En bra recension skriven av Carl på Gamereactor

http://www.gamereactor.se/recensioner/202814/Assassin%27s+Creed%3A+Unity/?sid=b94e47dc7eb000f6f27dad6c64a59f28

Hur lyckas ubisoft? Känns som att de är påväg att bli nya EA.

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tesked:

En bra recension skriven av Carl på Gamereactor

http://www.gamereactor.se/recensioner/202814/Assassin%27s+Creed%3A+Unity/?sid=b94e47dc7eb000f6f27dad6c64a59f28

Hur lyckas ubisoft? Känns som att de är påväg att bli nya EA.

Det är lite lustigt med tanke hur hårt EA jobbar med att reparera sitt skamfilade rykte.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Det är lite lustigt med tanke hur hårt EA jobbar med att reparera sitt skamfilade rykte.

Ja precis! EA är på god väg igen. Däremot så verkar Ubisoft numera gå i motsatt riktning med dålig optimering av sina spel och konstiga uttalanden. Jag håller alla tummar som finns att inte The Division blir ett dåligt optimerat spel och en buggfest.

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Fick hem spelet tidigt igår från komplett och testade en stund. Första intrycket... det laggar! Känns som det körs mellan 20-30 FPS.

Edit: På PS4

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd

Fick hem det idag, och kör Ultra+FXAA, bara för att ligga runt 60fps.
Kör jag maxat, dvs ultra+txaa eller msaa 8x ligger det på runt 40-50fps.
man lägger 25-30k på ett system, och inte ens det klarar 60fps avg.

Gtx 980, 4790k, 16GB ram, ja systemet i signaturen.

Hoppas dom släpper en uppdatering som fixar till det en smula

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tesked:

Ja precis! EA är på god väg igen. Däremot så verkar Ubisoft numera gå i motsatt riktning med dålig optimering av sina spel och konstiga uttalanden. Jag håller alla tummar som finns att inte The Division blir ett dåligt optimerat spel och en buggfest.

EA är fortfarande kasst fast de förtjänar en eloge för att ha tillräckligt mycket självmedvetande att iallafall försöka. Ubisoft däremot, har blivit fullkomligt tondöva.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Varför envisas folk med att förhandsköpa dessa spel dont get it...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Fick hem spelet tidigt igår från komplett och testade en stund. Första intrycket... det laggar! Känns som det körs mellan 20-30 FPS.

Edit: På PS4

Det gör den också, runt 20 fps och nedåt ligger den på PS4 haha, jävla skämt alltså.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Det gör den också, runt 20 fps och nedåt ligger den på PS4 haha, jävla skämt alltså.

Varför fortsätter jag envisas med att förhandsboka spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650