Skulle ni ha på er full-size hörlurar offentligt?

Permalänk
Medlem

Kan vara skönt på vintern
Nej, jag använder inte hörlurar ute

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Inga problem

Jag har ett par bose Q15, har inga problem med att gå med dem på stan. Varför ska jag bry mig om vad folk tycker när gemene man är en idiot (true story)
Folk är så himla känsliga för vad andra tycker och tänker - det måste vara jobbigt att vara så osäker på sig själv!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Jag har för närvarande inga over ear eller on ear lurar över huvud taget som kan tas med ut. Har endast ett USB dator headset och det stannar garanterat hemma. Funderar på ett ATH M50X till vardags, resor och studietimmar i skolan och skulle definitivt ha på dem ute. En referens som nästan bör läggas in i svarsalternativen är ålder.

Min ålder är 21 år.

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk

Det är ju rent av lite trendigt med stora lurar. I Stockholms tunnelbana ser man iaf. ibland hipsters med over-ear lurar. Men som alltid om någon sticker ut så finns det inskränkt folk som ska döma andra. Tycker det säger mer om den som dömer än den som blir dömd.

Själv har jag ett par Porta Pro's just nu, men söker efter ett par isolerande over-ears att ha då jag pendlar till och från jobbet. Vill ha bra ljud utan att störa mina medresenärer. Men det finns gränser för vad som är praktiskt, testade mina AKG K240 några gånger men de är liiiiite väl stora, kan inte ens dra på mig jackans huva då den fastnar i den enorma bygeln.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Det är ju rent av lite trendigt med stora lurar. I Stockholms tunnelbana ser man iaf. ibland hipsters med over-ear lurar. Men som alltid om någon sticker ut så finns det inskränkt folk som ska döma andra. Tycker det säger mer om den som dömer än den som blir dömd.

Själv har jag ett par Porta Pro's just nu, men söker efter ett par isolerande over-ears att ha då jag pendlar till och från jobbet. Vill ha bra ljud utan att störa mina medresenärer. Men det finns gränser för vad som är praktiskt, testade mina AKG K240 några gånger men de är liiiiite väl stora, kan inte ens dra på mig jackans huva då den fastnar i den enorma bygeln.

Du har inte funderat på den militära versionen och integrera huva och hörlur till samma enhet, på vintern kan det ju dessutom vara behagligt med vinterfoder, har även strupmikrofon så att man hörs om man befinner sig i en extremt bullrig miljö.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Nej, inte pga fåfänga utan för att man hör för dåligt allt som sker omkring, fordon, trafik etc. På tåget eller långfärdsbuss så spelar det ingen roll enligt mitt tycke.

Att köra bil med ett par lurar som är isolerade.... Då är man bra dum.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Du har inte funderat på den militära versionen och integrera huva och hörlur till samma enhet, på vintern kan det ju dessutom vara behagligt med vinterfoder, har även strupmikrofon så att man hörs om man befinner sig i en extremt bullrig miljö.
http://previews.123rf.com/images/zhaubasar/zhaubasar1202/zhau...

Hehe, bra för vinter i alla fall. På sommaren då det är 25 grader varmt skulle jag dock fundera två gånger innan jag tar på mig ett sådant åbäke.

Permalänk

Jag gör det helst inte, men försöker ändå att göra det ibland endast för att jag inte tycker att jag borde bry mig.

Man ser lite skum och konstigt osocial ut, men det får man ta

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Avstängd

Införskaffade dessa för pendlingen till jobbet idag, så det blir ett ja.

http://www.turtlebeach.com/product-detail/iseries-headsets/ea...

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

In-ear stoppar du ner i fickan, vad gör du med dessa?

Tanken är att jag ska använda dessa på väg till/från plugget på tåg och buss, då har jag alltid med mig min väska som jag kan lägga lurarna i. Eftersom restiden är 1-1.5h, ibland mer, gör ett par lurar pendlingen trevligare

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Nej, inte pga fåfänga utan för att man hör för dåligt allt som sker omkring, fordon, trafik etc. På tåget eller långfärdsbuss så spelar det ingen roll enligt mitt tycke.

Att köra bil med ett par lurar som är isolerade.... Då är man bra dum.

ett par in-ear lurar isolerar ju dock lika mycket, om inte mer till och med.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av morxy49:

ett par in-ear lurar isolerar ju dock lika mycket, om inte mer till och med.

Absolut, du har helt rätt, använder inte sånna heller när jag kör bil eller rör mig i trafiken. Nu var ju dock frågan gällande full-size over-ear, och jag la knappast fram in-ear som ett alternativ eller?
Kör AKG K518 som är halvkåpe-design om man så kan säga, små on-ears. Isolerar till viss del men det gör ju alla headphones, dock fungerar utmärkt att använda och fortfarande höra kring sig.

I bilen kör jag Blåtandskopplad radiosändare för att slippa headset men ändå kunna lyssna på musik i bilen

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Snacka om att folk har lite att bry sig om i så fall. Tycker synd om dom om dom inte har något bättre för sig än att skratta åt folk med hörlurar på sig.

Dagens i-landsproblem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Dagens i-landsproblem.

Iom att vi bor i ett i-land så blir ju alla problem som besvaras från folk i landet just.... tada - i-lands problem...

Permalänk
Medlem

Jag kör med Denon AH-D2000 på tåg och liknande, men de är inte speciellt sköna att ha på sig när man går.

Permalänk

Använder mina Sennheiser Momentum (inte on-ear versionen) dagligen till jobbet, på jobbet och hem från jobbet, kvittar om jag får, cyklar eller åker buss. Sen om de räknas som full-size går väl att diskutera.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Avstängd

Det ser värre ut att gå omkring med keps på huvet än stora hörlurar. Särskilt om man lämnat kvar klisterlappar och dylikt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk

Jag har på mig mina Sonylurar utomhus, både till fots och på cykel, skiter fullständigt i vad folk tycker och tänker om det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Verminator:

Ja eftersom det inte finns några så kallade "in-ear" hörlurar som sitter kvar så är enda alternativet "vanliga" hörlurar... eller "in-ear" med bygel.

Det var ju inga problem på "freestyle-tiden"... så varför kan man inte ha vanliga hörlurar idag?

Jaybird Bluebuds X sitter jävligt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte ha något emot att ha stora lurar på mig "offentligt" och jag har vid flera tillfällen haft det också för den delen.

Det stora problemet är ju inte vad andra tycker utan två helt andra saker:

1. Förvaring av lurarna när dom inte används, lite svårt att få ner dom i fickan och är dom riktigt stora så känns det ju som en nackkrage om man skulle lägga dom runt nacken.

2. Ljud utifrån. Är jag tex ute och går på byn så vill jag gärna höra om det kommer vildsinta cyklister eller finniga 740-raggare som eventuellt skulle kunna komma att göra mos av mig, kalla mig konstig men jag blir väldigt nojjig av att stänga ute allt ljud utifrån helt.

Vad folk tycker skiter jag som sagt i, jag har gått på byn med allt ifrån koss porta pro och in-ear till full-size deltacolurar för 129kr och mina sennheiser HD555.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Aldrig i livet! Med undantag för långa tågresor på över 1 timmes färd, då kan det kanske vara skönt om man har slutna, så man slipper höra allting runt omkring.
Men personligen tycker jag det ser väldigt konstigt ut. Iofs så lyssnar jag aldrig på musik heller om det inte är fest xD

Skickades från m.sweclockers.com

Redigerat av moderator
Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Jag kör med dessa. Jätteskönt att slippa krångel med sladdar, obekväma in-ear som bara hoppar ur eller läckande ljud.
Telefon-handsfree-funktionen funkar däremot bedrövligt, så den använder jag inte, bara som stereohörlurar.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Skrivet av hoski:

Jaybird Bluebuds X sitter jävligt bra.

Halva prisjakt verkar ha svårt att hålla med
Jag har mig faktisk aldrig sett ett par lurar med så många påpekanden om just passformen

Men tja, det brukar vara så med design som avviker från normen. Passar skitbra på vissa, och inte alls på vissa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Har raderat ett antal mindre lyckade inlägg.
Ber alla läsa på §1 i våra regler.

Påminner alla om att frågan är ganska harmlös och det finns ingen anledning till personangrepp.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Det har jag i princip alltid gjort.
Nu kör jag med Sennheiser Momentum, otroligt nöjd

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

I nödfall. Inte för att jag är rädd för modepolisen utan bara för att de är så klumpiga. Har kört med Koss Porta Pro i snart tio år nu eftersom de är så små och smidiga och får plats under vintermössan.

Började fnissa lite när jag läste att somliga stör sig på stora fula lurar. Tror jag ska börja använda mina XB700 oftare, bara för att retas lite. Eller kanske dra iväg en beställning på ett par DT150

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem

Hade mitt headset inte haft USB-anslutning så hade jag använt det ute. Vem bryr sig om vad folk tycker? Är ljudet bra, go for it.

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk

Självklart, inte ett par siberia dock.

Folk får tycka vad de vill, det gör de ändå när de ser mig.

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem

Hade jag lurar med aktiv brusreducering hade jag burit dem dygnet runt

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Körde med mina K240 till och från skolan i ca 1 månad när mina in-ear gick sönder, inga problem med det imo. Orka bry sig om vad andra tycker.

Visa signatur

Tofu bud