Uppgradera från Bose LifeStyle T20.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Tänker mer på humana classic compact för ca 15k eller Audiovector Ki1 Super discreet och sist Dynaudio excite X14

http://www.ljudupplevelser.se/audio-physic-yara-ii-evolution-...

Riktigt trevligt pris annars

Förlåt för all OT till TS

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

http://www.ljudupplevelser.se/audio-physic-yara-ii-evolution-...

Riktigt trevligt pris annars

Förlåt för all OT till TS

Ska dessa vara det bästa någon länkat i forumet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Swift PG279Q, Corsair Obsidian 500D RGB SE, Asrock Extreme4, i7 8700k, Corsair Hydro H150i, RTX 2080 Ti GAMING X TRIO, Samsung EVO 970 1TB, Corsair 32GB 3200mhz, Corsair RM850x, G935, Corsair STRAFE MK.2, Razer Deathadder Chroma, Corsair MM800

Permalänk
Medlem
Skrivet av xervz:

Helt okej förstärkare men hade jag varit i din sits hade jag köpt högtalare nu (personligen gillar jag XTZ's ljud per krona, särskilt det paketet för 13k) och sedan sparat pengar till en förstärkare och köpt när det är kampanj eller så. Då kan du satsa på en 7.2 förstärkare och sedan i framtiden lägga till en sub + 2 surround från XTZ för inte allt för mycket pengar.

Jag måste instämma, detta är det som "känns mest rätt" för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag måste instämma, detta är det som "känns mest rätt" för dig.

Jo, det låter ju mest säkert att göra på det viset.
ska ner och lyssna på ett par högtalare imorgon med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Swift PG279Q, Corsair Obsidian 500D RGB SE, Asrock Extreme4, i7 8700k, Corsair Hydro H150i, RTX 2080 Ti GAMING X TRIO, Samsung EVO 970 1TB, Corsair 32GB 3200mhz, Corsair RM850x, G935, Corsair STRAFE MK.2, Razer Deathadder Chroma, Corsair MM800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fc-inter:

Jo, det låter ju mest säkert att göra på det viset.
ska ner och lyssna på ett par högtalare imorgon med

Desto mer du har möjlighet att provlyssna desto bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fc-inter:

Ska dessa vara det bästa någon länkat i forumet?

Om du menar audio physic högtalarna så måste du ha en bättre förstärkare annars tycker jag det är bortkastade slantar. Låter bra däremot mer för finliraren som verkligen vill komma så nära originalet som möjligast möjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Desto mer du har möjlighet att provlyssna desto bättre!

Ja precis. Problemet är att jag inte tror att elgiganten eller mediamarkt har dessa märken alla postar

Skrivet av buddaz:

Om du menar audio physic högtalarna så måste du ha en bättre förstärkare annars tycker jag det är bortkastade slantar. Låter bra däremot mer för finliraren som verkligen vill komma så nära originalet som möjligast möjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Aa tänkte väl. Men vad gör receiver för skillnad på ljudet?

Visa signatur

ROG Swift PG279Q, Corsair Obsidian 500D RGB SE, Asrock Extreme4, i7 8700k, Corsair Hydro H150i, RTX 2080 Ti GAMING X TRIO, Samsung EVO 970 1TB, Corsair 32GB 3200mhz, Corsair RM850x, G935, Corsair STRAFE MK.2, Razer Deathadder Chroma, Corsair MM800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fc-inter:

Ja precis. Problemet är att jag inte tror att elgiganten eller mediamarkt har dessa märken alla postar

Elgiganten har dock dessa: http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/hogtalare/REVDC6TS...
Tvivlar på att dom finns uppställda att lyssna på dock, men dom borde absolut vara värda en provlyssning!

Skrivet av Fc-inter:

Aa tänkte väl. Men vad gör receiver för skillnad på ljudet?

Förstärkaren påverkar både kraft och "kvalitet" på signalen som driver högtalarna.
Någon annan kan säkert förklara varför och hur på ett tekniskt sätt bättre än vad jag kan, men bra dyrare förstärkare låter helt enkelt bättre än bra billiga.

Jag skulle vilja kalla den du har bra, men ganska billig.

Permalänk
Medlem

Jag inser att dessa är utanför budget, men om det är nån annan som letar högtalare som följer tråden vill jag ändå tipsa. Det är inte jag som säljer dem, och jag hade huggit direkt på dem om det inte vore för att jag just köpt ett par högtalare. Nåväl, här är länken, håll till godo! http://www.blocket.se/stockholm/Quad_ESL_989_57211739.htm?aw=...

Om nån i stockholmstrakten köper dem vill jag gärna komma och lyssna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Elgiganten har dock dessa: http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/hogtalare/REVDC6TS...
Tvivlar på att dom finns uppställda att lyssna på dock, men dom borde absolut vara värda en provlyssning!

Förstärkaren påverkar både kraft och "kvalitet" på signalen som driver högtalarna.
Någon annan kan säkert förklara varför och hur på ett tekniskt sätt bättre än vad jag kan, men bra dyrare förstärkare låter helt enkelt bättre än bra billiga.

Jag skulle vilja kalla den du har bra, men ganska billig.

men jag tror det blir xtz, alla verkar riktigt positiva när det gäller dem. jag gjorde som en av grabbarna sa här och bad om en offert. 15 meter 2x4 kabel, 5 meter subkabel och det där systemet för 14000 för 13000 spänn för allt. ska även lägga till en receiver kanske.

vad tycker ni om denna? http://www.fyndborsen.se/ljud/hemmabio-hifi/hemmabio-forstark...

Visa signatur

ROG Swift PG279Q, Corsair Obsidian 500D RGB SE, Asrock Extreme4, i7 8700k, Corsair Hydro H150i, RTX 2080 Ti GAMING X TRIO, Samsung EVO 970 1TB, Corsair 32GB 3200mhz, Corsair RM850x, G935, Corsair STRAFE MK.2, Razer Deathadder Chroma, Corsair MM800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fc-inter:

men jag tror det blir xtz, alla verkar riktigt positiva när det gäller dem. jag gjorde som en av grabbarna sa här och bad om en offert. 15 meter 2x4 kabel, 5 meter subkabel och det där systemet för 14000 för 13000 spänn för allt. ska även lägga till en receiver kanske.

vad tycker ni om denna? http://www.fyndborsen.se/ljud/hemmabio-hifi/hemmabio-forstark...

Jag gillar Yamahas förstärkare, förutom det att dom saknar bluetooth och helt satsar på air-play istället.
Det finns likvärdigare förstärkare med bluetooth i prisklassen, som Onkyo TX-NR636 eller Pioneer VSX-924.

Men om du inte har något intresse av bluetooth eller gillar air-play så är det nog ett toppenköp.
Eller ja, en användare på prisjakt har haft problem med sin. Men svårt att veta om det är något specifikt eller ett allmänt problem. Kanske kan vara värt att kolla närmre på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smygolf:

Hej, jag ska sälja mitt bose t20 och tänkte uppgradera då jag ofta läser i forum att bose inte är värt pengarna.

Så länge som du är nöjd kvittar det vad alla andra säger!

Han kan ju bli mer nöjd och ändå spendera mindre pengar, ska aldrig sluta jaga de små sakerna

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Elgiganten har dock dessa: http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/hogtalare/REVDC6TS...
Tvivlar på att dom finns uppställda att lyssna på dock, men dom borde absolut vara värda en provlyssning!

Förstärkaren påverkar både kraft och "kvalitet" på signalen som driver högtalarna.
Någon annan kan säkert förklara varför och hur på ett tekniskt sätt bättre än vad jag kan, men bra dyrare förstärkare låter helt enkelt bättre än bra billiga.

Jag skulle vilja kalla den du har bra, men ganska billig.

Nja, finns åtskilliga blindtester som visar att billiga förstärkare låter lika bra som dyra.
Förstärkare är igentligen inte så avancerat utan en förstärkare ska förstärka signalen ut till högtalarna helt enkelt.

Det som billiga förstärkare inte klarar av är att driva tungdrivna högtalare osv. Samt en massa olika lull lull, men ljudmässigt ska det vara likvärdigt, då det enbart handlar om att förstärka en signal.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag gillar Yamahas förstärkare, förutom det att dom saknar bluetooth och helt satsar på air-play istället.
Det finns likvärdigare förstärkare med bluetooth i prisklassen, som Onkyo TX-NR636 eller Pioneer VSX-924.

Men om du inte har något intresse av bluetooth eller gillar air-play så är det nog ett toppenköp.
Eller ja, en användare på prisjakt har haft problem med sin. Men svårt att veta om det är något specifikt eller ett allmänt problem. Kanske kan vara värt att kolla närmre på.

aa precis, men ska nog avvakta lite när det gäller förstärkare

Skrivet av Linus82:

Nja, finns åtskilliga blindtester som visar att billiga förstärkare låter lika bra som dyra.
Förstärkare är igentligen inte så avancerat utan en förstärkare ska förstärka signalen ut till högtalarna helt enkelt.

Det som billiga förstärkare inte klarar av är att driva tungdrivna högtalare osv. Samt en massa olika lull lull, men ljudmässigt ska det vara likvärdigt, då det enbart handlar om att förstärka en signal.

det där kan ha varit det bästa jag hört när det gäller min plånbok. hehe :p. Ska nog testa med min gamla först

Visa signatur

ROG Swift PG279Q, Corsair Obsidian 500D RGB SE, Asrock Extreme4, i7 8700k, Corsair Hydro H150i, RTX 2080 Ti GAMING X TRIO, Samsung EVO 970 1TB, Corsair 32GB 3200mhz, Corsair RM850x, G935, Corsair STRAFE MK.2, Razer Deathadder Chroma, Corsair MM800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fc-inter:

aa precis, men ska nog avvakta lite när det gäller förstärkare

Ja, den du har räcker gott och sedan kan du uppgradera när det känns lägligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Ja, den du har räcker gott och sedan kan du uppgradera när det känns lägligt.

tog en ny receiver ändå. säljer den gamla istället, tillsammans med de gamla högtalarna.

Jag ville ha en budget på 10k. men som vanligt efter att man frågat om råd på sweclockers så hamna man på 17670 kr... :p.

Visa signatur

ROG Swift PG279Q, Corsair Obsidian 500D RGB SE, Asrock Extreme4, i7 8700k, Corsair Hydro H150i, RTX 2080 Ti GAMING X TRIO, Samsung EVO 970 1TB, Corsair 32GB 3200mhz, Corsair RM850x, G935, Corsair STRAFE MK.2, Razer Deathadder Chroma, Corsair MM800

Permalänk
Medlem

Vad blev det för talare då ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fc-inter:

tog en ny receiver ändå. säljer den gamla istället, tillsammans med de gamla högtalarna.

Jag ville ha en budget på 10k. men som vanligt efter att man frågat om råd på sweclockers så hamna man på 17670 kr... :p.

Haha.
Vad blev det för förstärkare?
Och antar att det blev XTZ-systemet för ~13.000?

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Vad blev det för talare då ?

Skrivet av Kilroy:

Haha.
Vad blev det för förstärkare?
Och antar att det blev XTZ-systemet för ~13.000?

Det blev XTZ, verkade som vart jag än kolla så va dom mest prisvärda tydligen. och kollade även med mediamarkt och elgiganten.

http://www.fyndborsen.se/xtz/hogtalarpaket/5.1-95srien-white-...
http://www.fyndborsen.se/ljud/hemmabio-hifi/hemmabio-forstark...
och sedan 20 meter 2x4 högalarkabel, 5m subkabel.

allt det fick jag för 17670 kr

Visa signatur

ROG Swift PG279Q, Corsair Obsidian 500D RGB SE, Asrock Extreme4, i7 8700k, Corsair Hydro H150i, RTX 2080 Ti GAMING X TRIO, Samsung EVO 970 1TB, Corsair 32GB 3200mhz, Corsair RM850x, G935, Corsair STRAFE MK.2, Razer Deathadder Chroma, Corsair MM800

Permalänk
Medlem

Kommer att bli skitbra 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Kommer att bli skitbra 👍

det tror jag också! hoppas de :). och tack alla för era råd, dom har hjälpt oerhört.

Jag tror nog väldigt många kommer att ta råd från denna tråd i framtiden

Visa signatur

ROG Swift PG279Q, Corsair Obsidian 500D RGB SE, Asrock Extreme4, i7 8700k, Corsair Hydro H150i, RTX 2080 Ti GAMING X TRIO, Samsung EVO 970 1TB, Corsair 32GB 3200mhz, Corsair RM850x, G935, Corsair STRAFE MK.2, Razer Deathadder Chroma, Corsair MM800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fc-inter:

Det blev XTZ, verkade som vart jag än kolla så va dom mest prisvärda tydligen. och kollade även med mediamarkt och elgiganten.

http://www.fyndborsen.se/xtz/hogtalarpaket/5.1-95srien-white-...
http://www.fyndborsen.se/ljud/hemmabio-hifi/hemmabio-forstark...
och sedan 20 meter 2x4 högalarkabel, 5m subkabel.

allt det fick jag för 17670 kr

Oj då, var det 12-tums subben i det paketet, hehe, det kommer bli skitbra!
Skriva gärna och dela med dig av hur du gillar och upplever ljudet jämfört med bose-systemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Oj då, var det 12-tums subben i det paketet, hehe, det kommer bli skitbra!
Skriva gärna och dela med dig av hur du gillar och upplever ljudet jämfört med bose-systemet.

hehe jadå! det ska jag göra

Visa signatur

ROG Swift PG279Q, Corsair Obsidian 500D RGB SE, Asrock Extreme4, i7 8700k, Corsair Hydro H150i, RTX 2080 Ti GAMING X TRIO, Samsung EVO 970 1TB, Corsair 32GB 3200mhz, Corsair RM850x, G935, Corsair STRAFE MK.2, Razer Deathadder Chroma, Corsair MM800

Permalänk
Medlem

Tänk bara på att stativen inte ingår,

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Tänk bara på att stativen inte ingår,

aa jag såg det, ska nog fixa vita stativ som passar hemma

Visa signatur

ROG Swift PG279Q, Corsair Obsidian 500D RGB SE, Asrock Extreme4, i7 8700k, Corsair Hydro H150i, RTX 2080 Ti GAMING X TRIO, Samsung EVO 970 1TB, Corsair 32GB 3200mhz, Corsair RM850x, G935, Corsair STRAFE MK.2, Razer Deathadder Chroma, Corsair MM800

Permalänk
Medlem

Systemet har kommit! Men vet inte hur jag ska koppla in min sin. Köpte ju med en subkabel. Men den gick inte in i varken suben eller receivern. Va tvungen att skruva av huvudet för att den skulle passa. Annars va den för liten

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Swift PG279Q, Corsair Obsidian 500D RGB SE, Asrock Extreme4, i7 8700k, Corsair Hydro H150i, RTX 2080 Ti GAMING X TRIO, Samsung EVO 970 1TB, Corsair 32GB 3200mhz, Corsair RM850x, G935, Corsair STRAFE MK.2, Razer Deathadder Chroma, Corsair MM800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fc-inter:

Systemet har kommit! Men vet inte hur jag ska koppla in min sin. Köpte ju med en subkabel. Men den gick inte in i varken suben eller receivern. Va tvungen att skruva av huvudet för att den skulle passa. Annars va den för liten

Det låter konstigt, det ska vara vanlig RCA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Det låter konstigt, det ska vara vanlig RCA?

Brukar kallas kontaktlås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Brukar kallas kontaktlås.

Men vad är det för fel jag gjort?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Swift PG279Q, Corsair Obsidian 500D RGB SE, Asrock Extreme4, i7 8700k, Corsair Hydro H150i, RTX 2080 Ti GAMING X TRIO, Samsung EVO 970 1TB, Corsair 32GB 3200mhz, Corsair RM850x, G935, Corsair STRAFE MK.2, Razer Deathadder Chroma, Corsair MM800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fc-inter:

Men vad är det för fel jag gjort?

Jag hittade detta: http://www.ljudfokus.se/produkt/proson-singel-rca-kabel-cryst...

Citat:

OBS! Kabel har kontakt-lås, vilket innebär att du vanligtvis måste lossa på kontakten lite för att kunna koppla in kabeln. När den sedan är inkopplad så spänner du åt låset igen, så sitter kabeln ordentligt fast.

Tack till oyegie som berättade vad det hette.

Funkar det fortfarande inte?