Har överfört pengar, men ej fått varan än (privatperson)

Permalänk
Medlem

Första rånet är inget man glömmer. Känslan man har blivit, utan att man vet säkert. Kan leda till euforie? Tur det snart e jul igen.. men längtan e roligare än presenten.
Misstroende ska man ju va vid affair. Gör det på dem villkoren som e rymliga inom din makt enligt möjligheterna som ges och inse konsekvesner utav ditt handlande. Även när du har gjort ditt bästa efter insikt behöver det inte bli som förutspädd.

Permalänk

Sjukt roligt att läsa.
Jag hade också skitit o svarat om du hade betett dig sådär mot mig o spammat mig med meddelanden o samtal... Då hade jag bara sktiti i dig hela veckan o skrivit på fredagen o frågat om du fått varorna.
Jag hade inte orkat svara o säga att det är postat för det verkar du inte tro på

Extremt omoget o hålla på att ringa till hans morsa osv också.
Och vad vet du om säljaren inte hade 2 uppsättningar av samma varor? Han kanske hade 2 burkar som han uppgraderat med nya delar? Inte helt omöjligt

Men så klart hoppas jag att du får dina saker annars är det riktigt tråkigt... Men att få världens damp 1 dag efter är ju sjukt -.-'
Spelar ju ingen roll om han postar det på lördag eller måndag, posten jobbar inte lördag/söndag^^

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Hahah riktigt rolig läsning, speciellt med all telefonterror. Ska bli kul att läsa fortsättningen på denna story, ring pappan också så kanske han plockar fram skärpet...

Skrivet av n0rp:

Första rånet är inget man glömmer. Känslan man har blivit, utan att man vet säkert. Kan leda till euforie? Tur det snart e jul igen.. men längtan e roligare än presenten.
Misstroende ska man ju va vid affair. Gör det på dem villkoren som e rymliga inom din makt enligt möjligheterna som ges och inse konsekvesner utav ditt handlande. Även när du har gjort ditt bästa efter insikt behöver det inte bli som förutspädd.

nej man blir inte euforisk efter ett rån... eller nåt?

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Sjukt roligt att läsa.
Jag hade också skitit o svarat om du hade betett dig sådär mot mig o spammat mig med meddelanden o samtal... Då hade jag bara sktiti i dig hela veckan o skrivit på fredagen o frågat om du fått varorna.
Jag hade inte orkat svara o säga att det är postat för det verkar du inte tro på

Extremt omoget o hålla på att ringa till hans morsa osv också.
Och vad vet du om säljaren inte hade 2 uppsättningar av samma varor? Han kanske hade 2 burkar som han uppgraderat med nya delar? Inte helt omöjligt

Men så klart hoppas jag att du får dina saker annars är det riktigt tråkigt... Men att få världens damp 1 dag efter är ju sjukt -.-'
Spelar ju ingen roll om han postar det på lördag eller måndag, posten jobbar inte lördag/söndag^^

Omoget? Jag är snäll... Och ger han en chans, vems mamma vill inte veta att han kanske blir polisanmäld inom 48h för att ljugit att han skickat sina delar jag köpt. Jag märker ju att du inte är gammal och tänker som mig som är pappa och har barn. Nej jag är inte omogen, bara envis och vill att saker ska vara rätt o fel.
Ringer ju inte och skäller på hans mor fattar du väl, jag prata lugnt o fint med henne och allt var frid o fröjd, som sagt jag gör det för att vara snäll vill inte grabben ska gå snesteg vid 18 års ålder redan!

Skrivet av Naga:

Hahah riktigt rolig läsning, speciellt med all telefonterror. Ska bli kul att läsa fortsättningen på denna story, ring pappan också så kanske han plockar fram skärpet...

nej man blir inte euforisk efter ett rån... eller nåt?

Ringt han för att jag VILL ha kolli, är det konstigt med det? Och läser du allt så går det inte tyda på bilden han skicka, men det kanske du missa?
Svarar man inte på PM här på Sweclockers på 36h EFTER så fort han fått pengarna, så börjar man ana ugglor i mossen. Vem skulle inte göra det liksom?

Telefonterror? Det kan man verkligen inte kallar det, har ringt hans mobil 2 ggr idag!

Citera gärna flera
Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

nej man blir inte euforisk efter ett rån... eller nåt?

Känslan efter den mistänkta situationen som aldrig skedde. Som beskrivs nedanför med exemplet jul därtill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Hahah riktigt rolig läsning, speciellt med all telefonterror. Ska bli kul att läsa fortsättningen på denna story, ring pappan också så kanske han plockar fram skärpet...

nej man blir inte euforisk efter ett rån... eller nåt?

Skrivet av Naga:

knappt så man anmäler personer försvunna efter 48h men när det är en processor och ett moderkort som är på villovägar så blir det ju en helt annan sak

Får jag inga saker jag betalt för så får man stå sitt kast, men det avvaktar jag med efter 5 dagar... Vi får se hur det slutar

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Avstängd

Oavsett om du råkat ut för ett bedrägeri eller inte (vilket jag naturligtvis hoppas på att det inte är) så kommer nog ingen som har läst denna tråden att någonsin sälja något till dig här på SC vare sig du förskottsbetalar eller inte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Det heter "brev" men är ju som paket, men billigaste sättet...Du får ej kolli och inte lika "säkert" med försäkring.. 155:- kosta frakten SA han!

Posten har sin "skicka lätt" tjänst för 89kr och det är spårbart. Använde det nyligen när jag sålde ett tangentbord här på sweclockers. Fungerade utan problem och kändes bra för både mig och köparen. Hade aldrig i mitt liv köpt något med så högt värde utan att ha nått kolli.

Har kanske missat det, men vad säger hans mamma när du säger att sonen har lurat dig på 2000kr?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tror tyvärr du har blivit blåst TS.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Telefonterror? Det kan man verkligen inte kallar det, har ringt hans mobil 2 ggr idag!

Sa inte du tidigare att du spamringt han/mailat/skrivit på facebook etc?

EDIT: Jag har skickat massa PMs och SMS!
Jag har ringt han flera gånger!
Jag har skickat PM till hans FB!
Jag har pratat med hans mamma via hennes telefon!

Så tro mig, jag har gjort det jag kunnat!

Skrivet av hznn:

EDIT: Jag har skickat massa PMs och SMS!
Jag har ringt han flera gånger!
Jag har skickat PM till hans FB!
Jag har pratat med hans mamma via hennes telefon!

Permalänk
Medlem

Det tar tid att få grejer via posten. Dock så känns det rätt uppenbart att du råkat ut för bedrägeri, i och med att hans konto är skapat samma dag som annonsen, samt att han inte svarat dig på två dagar.

Tycker nästan du förtjänar det dock, som du beter dig....

Visa signatur

ASUS Z170-K | ASUS Strix 960 OC 4GB | Crucial Ballistix Sport LT 16GB 2400MHz | Core i5-6600K @4,2Ghz| Corsair 650W | Fractal Design Define S | BenQ XL2411 144hz | Intel 600p M.2 256gb

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av hznn:

Omoget? Jag är snäll... Och ger han en chans, vems mamma vill inte veta att han kanske blir polisanmäld inom 48h för att ljugit att han skickat sina delar jag köpt. Jag märker ju att du inte är gammal och tänker som mig som är pappa och har barn. Nej jag är inte omogen, bara envis och vill att saker ska vara rätt o fel.
Ringer ju inte och skäller på hans mor fattar du väl, jag prata lugnt o fint med henne och allt var frid o fröjd, som sagt jag gör det för att vara snäll vill inte grabben ska gå snesteg vid 18 års ålder redan!

Visst, jag förstår att du är upprörd och att du vill ha dina grejer. Men att bete sig som dig och bara vrålskrika "SCAMMER" rakt ut när man inte fått ett paket på Onsdag morgon... när posten inte jobbar på helger. Ja då framstår man minst sagt som omogen. Jag hoppas verkligen att du inte blivit lurad, och jag kan förstå frustrationen när man tror att man blivit blåst. Men som du beter dig skulle jag aldrig sälja något till dig efter den här tråden.

Skrivet av n0rp:

Första rånet är inget man glömmer. Känslan man har blivit, utan att man vet säkert. Kan leda till euforie? Tur det snart e jul igen.. men längtan e roligare än presenten.
Misstroende ska man ju va vid affair. Gör det på dem villkoren som e rymliga inom din makt enligt möjligheterna som ges och inse konsekvesner utav ditt handlande. Även när du har gjort ditt bästa efter insikt behöver det inte bli som förutspädd.

Ok... No more drugs for this guy

Skrivet av haggert:

Det tar tid att få grejer via posten. Dock så känns det rätt uppenbart att du råkat ut för bedrägeri, i och med att hans konto är skapat samma dag som annonsen, samt att han inte svarat dig på två dagar.

Tycker nästan du förtjänar det dock, som du beter dig....

Det går inte ens att lägga upp annonser här samma dag som du skapar kontot, du måste varit medlem ett visst antal månader först...

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk

Ska du inte bara ta och sluta vara arg tills på fredag och sen släppa lös vredet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Jag hade också skitit o svarat om du hade betett dig sådär mot mig o spammat mig med meddelanden o samtal... Då hade jag bara sktiti i dig hela veckan o skrivit på fredagen o frågat om du fått varorna.

Håller med, och med tanke på hur smsen och pms varit (med tanke på kvalitén här i tråden) så är det inget man orkar med som säljare.

Och om du nu har haft kontakt med hans mor (vilket jag inte kan förstå att du ens gör, det är att dra allt över gränsen) så får du väl skicka bevis på din betalning till henne, så får hon ha ett snack med hennes son och fixa problemet (dvs skicka tillbaka pengarna om han inte skickat varorna). Tro mig, en mor löser sådna problem om ens son har gjort något dumt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pusher:

Tror tyvärr du har blivit blåst TS.

Baserar du det på erfarenhet eller vilka är argumenten?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Baserar du det på erfarenhet eller vilka är argumenten?

Tja, bara en känsla. Hoppas förstås att jag har fel men något säger mig att TS inte kommer få se varorna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pusher:

Tja, bara en känsla. Hoppas förstås att jag har fel men något säger mig att TS inte kommer få se varorna.

Citerar bara dig då många bara skriver massa dravvel, men jag får se helt enkelt.. på fredag BÖR dom va här om han inte scammat, simple! :/

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Skrivet av hznn:

Ursäkta alla citat på alla, men kanske får svar bäst o snabbast då!

Jag kolla posten, ingen AVI... killen som skulle skicka sakerna sa att han skrivit in mitt nr så jag får SMS avi, Bullsh*t!!

Jag har pratat med hans mamma via telefon och sagt att han får lösa detta eller så polisanmäler vi han.

Fick PM direkt efter jag gjorde denna tråd och där sa en kille att han vänta på delar från SAMMA kille! Det roliga är att det är SAMMA delar också! Så denna person har nog gjort sin sista försäljning!

Och alla er som säger posten tar sin tid osv osv osv, njaa känns inte så va! Det finns SCAMMERS på Sweclockers med! bara att inse!

bara för att du själv inte skulle lura någon, jag skulle inte heller kunna göra det. så finns det ju faktiskt folk som scammar. har alltid funnits och kommer alltid att finnas. om det inte finns något säkert alternativ att betala på, varför köper du då saker på distans av privatpersoner?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

bara för att du själv inte skulle lura någon, jag skulle inte heller kunna göra det. så finns det ju faktiskt folk som scammar. har alltid funnits och kommer alltid att finnas. om det inte finns något säkert alternativ att betala på, varför köper du då saker på distans av privatpersoner?

Om du hittar scrollknappen på musen och orkar byta till Sida 1 så skrev jag att jag kommer från och med nu aldrig köpa nåt utan postförskott!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Omoget? Jag är snäll... Och ger han en chans, vems mamma vill inte veta att han kanske blir polisanmäld inom 48h för att ljugit att han skickat sina delar jag köpt. Jag märker ju att du inte är gammal och tänker som mig som är pappa och har barn. Nej jag är inte omogen, bara envis och vill att saker ska vara rätt o fel.
Ringer ju inte och skäller på hans mor fattar du väl, jag prata lugnt o fint med henne och allt var frid o fröjd, som sagt jag gör det för att vara snäll vill inte grabben ska gå snesteg vid 18 års ålder redan!

Du har inte handlat särskilt snällt, och du har verkligen inte gett säljaren en chans. Du ringer hans mor och hotar att polisanmäla hennes son för att ett paket inte kommit på en dag(skickades tidigast på måndag och du skrev innan posten kom på onsdagen). Det är helt orimligt och allt annat än att ge en chans.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

jäklar vilket hets.. jag kan absolut förstå din oro, men så skitnödigt kan det väl inte vara.. Jag köp själv nyligen lite prylar här på Swec och det blev lite strul.. Säljaren hade dock inte räknat med strul och informera mig därför inte heller att han skulle utomlands en vecka och inte vara kontaktbar.. Visst blev jag nojig, men inte fan ringer jag upp hans föräldrar och härjar. Han kom hem och vi löste det.. Saker händer dagligen som gör att man får prioritera om sin vardag, det händer alla.. Visst är det skumt att säljaren du köper av säljer två likadana produkter men det betyder ju inte att han inte har två likadana produkter.. :/

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Du har inte handlat särskilt snällt, och du har verkligen inte gett säljaren en chans. Du ringer hans mor och hotar att polisanmäla hennes son för att ett paket inte kommit på en dag(skickades tidigast på måndag och du skrev innan posten kom på onsdagen). Det är helt orimligt och allt annat än att ge en chans.

En dag? Det är onsdag, snart torsdag.. Paketet lämna hans post i måndags förmiddag (2,5h bort med bil) Och JA jag ger posten en chans nu, sen får vi se vad dom säger om INTE sakerna kommer. Det är hans förlust i slutändan, därför ringde jag som gardering att IFALL han luras (vilket är rätt stor chans!)

Sen när jag får PM att en annan här på swec. väntar på SAMMA delar vid samma tidpunkt, det bör tändas en lampa i din hjärna med och låter skumt, eller hur?

Men som sagt, vi får se!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Funderar du på och polisanmäla säljaren efter EN dag? Herregud posten är inte så snabba. Jag som sålt massor vet att det tar 2-3 dagar normalt sett., ibland mer eftersom man väntar på att pengarna ska komma in på kontont (1 dag bara det).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazile:

jäklar vilket hets.. jag kan absolut förstå din oro, men så skitnödigt kan det väl inte vara.. Jag köp själv nyligen lite prylar här på Swec och det blev lite strul.. Säljaren hade dock inte räknat med strul och informera mig därför inte heller att han skulle utomlands en vecka och inte vara kontaktbar.. Visst blev jag nojig, men inte fan ringer jag upp hans föräldrar och härjar. Han kom hem och vi löste det.. Saker händer dagligen som gör att man får prioritera om sin vardag, det händer alla.. Visst är det skumt att säljaren du köper av säljer två likadana produkter men det betyder ju inte att han inte har två likadana produkter.. :/

Hade han vart typ 25 år+ hade jag inte ringt, men stackarn är bara 18 år och i detta scenario redan ute på fel vägar i livet troligtvis! Men som sagt vi får se, ringde bara för att nämna det för hans stackars mor som kanske får snuten i röven snart om inga delar dyker upp!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

En dag? Det är onsdag, snart torsdag.. Paketet lämna hans post i måndags förmiddag (2,5h bort med bil) Och JA jag ger posten en chans nu, sen får vi se vad dom säger om INTE sakerna kommer. Det är hans förlust i slutändan, därför ringde jag som gardering att IFALL han luras (vilket är rätt stor chans!)

Sen när jag får PM att en annan här på swec. väntar på SAMMA delar vid samma tidpunkt, det bör tändas en lampa i din hjärna med och låter skumt, eller hur?

Men som sagt, vi får se!

Du startade denna tråd och skrev att du ringt han flera gånger, skickat PM till hans FB och pratat med hans mamma på onsdag innan posten kommit. Du gjorde allt detta efter att det gått en postutdelning sen paketet skickades(tisdagen).

Nu har det gått två dagar(helt oviktigt om klockan är 11 på dagen på torsdag, fortfarande bara gått 2 postutdelningar), men två-tre dagar för frakt är inget man ringer polisen på eller spammar någons inkorg och ringer personens familj över.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Tråkig sits, men ta ett chillpill och vänta. I framtiden kom alltid överens med säljaren om att skicka som REK eller paket så att det kan spåras.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd

Bara så att du vet så slänger polisen ut din anmälan då det inte är skäligt att polisanmäla innan 10-12 arbetsdagar har gått

Permalänk
Avstängd

Räcker med posten skicka lätt för 54kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Om du hittar scrollknappen på musen och orkar byta till Sida 1 så skrev jag att jag kommer från och med nu aldrig köpa nåt utan postförskott!

Någon får rätta mig om jag har fel för det var många år sen någon ville att jag skulle sälja nåt mot postförskott. Jag kunde iaf inte det eftersom jag var en privatperson och för att skicka nåt med postförskott så behövde man ett postgiro och endast företag kunde skaffa ett postgiro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Du startade denna tråd och skrev att du ringt han flera gånger, skickat PM till hans FB och pratat med hans mamma på onsdag innan posten kommit. Du gjorde allt detta efter att det gått en postutdelning sen paketet skickades(tisdagen).

OM du har läst ALLT så tror du alltså på att sakerna kommer denna vecka?

Skrivet av FANTEN:

Någon får rätta mig om jag har fel för det var många år sen någon ville att jag skulle sälja nåt mot postförskott. Jag kunde iaf inte det eftersom jag var en privatperson och för att skicka nåt med postförskott så behövde man ett postgiro och endast företag kunde skaffa ett postgiro.

Det stämmer inte, har gjort det förr... Smartast.. personen måste BETALA när han HÄMTAR ut sina varor på posten, skit smart ju!

Skrivet av Matski2k:

Bara så att du vet så slänger polisen ut din anmälan då det inte är skäligt att polisanmäla innan 10-12 arbetsdagar har gått

Jag har tid! Mina kollegor löser biffen

Skrivet av Marinlik:

Du startade denna tråd och skrev att du ringt han flera gånger, skickat PM till hans FB och pratat med hans mamma på onsdag innan posten kommit. Du gjorde allt detta efter att det gått en postutdelning sen paketet skickades(tisdagen).

Nu har det gått två dagar(helt oviktigt om klockan är 11 på dagen på torsdag, fortfarande bara gått 2 postutdelningar), men två-tre dagar för frakt är inget man ringer polisen på eller spammar någons inkorg och ringer personens familj över.

Tiden är inte oviktig då paketen kommer till ombudet här på morgonen, innan lunch iaf.. redan dubbelkollat detta, och posten kommer hem till mig senast 13.00.... Så allt efter dessa tider blir automatiskt en dag extra väntetid

Citera flera!
Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |