Permalänk
Medlem

Betala frakt.

Hej!

Kan det verkligen vara rätt att jag som abonnent skall betala frakten för att returnera Bredbandsbolagets modem och telefonibox vid uppsägning av abonnemang? :/

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evilsin:

Hej!

Kan det verkligen vara rätt att jag som abonnent skall betala frakten för att returnera Bredbandsbolagets modem och telefonibox vid uppsägning av abonnemang? :/

Du har förmodligen förbundit dig att göra det redan när du tecknade avtalet. Minns att jag också reagerade på det där när jag skulle säga upp mitt abonnemang för 5-6 år sedan.

Du kan dock prova det jag gjorde, gamblade på att maila dem och be dem att skicka en frankerad returlåda för mitt modem, utan att specifiera varför. Det funkade

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Det står säkert i ditt avtal att det skall returneras på kundens bekostnad. Se till att skicka det som spårbart paket så de inte hävdar att de inte fått tillbaka utrustningen och kräver dig på ersättning för den.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Du har förmodligen förbundit dig att göra det redan när du tecknade avtalet. Minns att jag också reagerade på det där när jag skulle säga upp mitt abonnemang för 5-6 år sedan.

Du kan dock prova det jag gjorde, gamblade på att maila dem och be dem att skicka en frankerad returlåda för mitt modem, utan att specifiera varför. Det funkade

Ha, vilken bra idé, det får jag testa!

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.

Permalänk
Medlem

Hur kan man vara så snåla

Permalänk
Medlem
Skrivet av evilsin:

Ha, vilken bra idé, det får jag testa!

Skrivet av kaput:

Du har förmodligen förbundit dig att göra det redan när du tecknade avtalet. Minns att jag också reagerade på det där när jag skulle säga upp mitt abonnemang för 5-6 år sedan.

Du kan dock prova det jag gjorde, gamblade på att maila dem och be dem att skicka en frankerad returlåda för mitt modem, utan att specifiera varför. Det funkade

Jag sa att jag hade sagt upp mitt abonnemang för att jag flyttade och jag behöver ha en fraktsedel för mitt modem.

Det tog några dagar men igår kom den på lådan och jag skickade iväg modemet.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."