Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Multiplayer funkar inte, Halo 3 funkar inte. Sista Halo-spelet jag någonsin kommer att köpa. Ska sälja min Xbox One, någon som vill köpa?

edit: Tydligen kan man inte spela Halo 3 om man har Sverige som region på xboxet. 343 tar inkompetens till en helt ny nivå.

What? Det låter ju helt otroligt fel. Varfør sæljs Halo MCC i Sverige om man inte kan spela 25% av det?

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av raQblad:

What? Det låter ju helt otroligt fel. Varfør sæljs Halo MCC i Sverige om man inte kan spela 25% av det?

Antagligen en bug.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Multiplayer funkar inte, Halo 3 funkar inte. Sista Halo-spelet jag någonsin kommer att köpa. Ska sälja min Xbox One, någon som vill köpa?

edit: Tydligen kan man inte spela Halo 3 om man har Sverige som region på xboxet. 343 tar inkompetens till en helt ny nivå.

Skojar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Skojar du?

Ändrar man regionen till USA så funkar det men har man på svenska regionen så funkar det inte.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Man har sett hur alla är på AC Unity, men MCC verkar ju ta priset för sämst launch.

343 gonna 343

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Kan inte vara mycket QA test av Halo MCC. En del småbuggar som borde märkts av men som de antingen missat eller inte fixat. Typ att man söker efter matchmaking och håller på i menyerna under tiden(ändrar ID eller whatever) och sen börjar map vote. Det resulterade i att spelet frös för mig. Har varit med om fler användarmönster som gör att spelet fryser, men kommer inte på dem just nu. Sen verkar de inte testat matchmaking heller.

Halo är ju fortfarande väldigt kul. Men det är verkligen ett spel som skulle tjänat på att släppas om 3-4 månader så att de hade tid att få allt att fungera.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

343 gonna 343

Från Reach och framåt, så har Halo serien bara gått ner i kvalité. Halo 1-3 var/är mästarstycken! Bara min åsikt dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Från Reach och framåt, så har Halo serien bara gått ner i kvalité. Halo 1-3 var/är mästarstycken!

Meh, gillade kampanjerna i Reach och 4. Multiplayern är en annan 5:a. Har inte särskilt stora förhoppningar att Halo 5 ska bli bra.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Meh, gillade kampanjerna i Reach och 4. Multiplayern är en annan 5:a. Har inte särskilt stora förhoppningar att Halo 5 ska bli bra.

Jag gillade inte reach, förstörde mycket av lore, är 343 informerade att man inte kan ha Sverige för att spela H3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Jag gillade inte reach, förstörde mycket av lore, är 343 informerade att man inte kan ha Sverige för att spela H3?

Så mycket förstörde det inte.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Så mycket förstörde det inte.

Kommer hem om en vecka, hoppas man kan lira Ce -4 utan problem då.

Permalänk
Medlem

Xone byta region efter köp

Tjo! Jag har stött på problem med xone. Det är nämligen så att jag har varit registrad i usa på min Xbox one och har köpt spel billigare och fått spelen tidigare än vad man hade om man hade köpt dem i Sverige men nu för några dagar sedan har jag inte kunnat köpa något via Xbox one. jag har chattat med Xbox och de säger att man måste vara registrerad i det landet man har sin Xbox, så jag har fått byta region till Sverige för att kunna köpa spel igen.

Så nu till min fråga! kan jag nu byta tillbaka till usa efter jag har ladda ner spelet som jag har köpt på svensk marknad för att kunna få lira det 3 dagar innan det släpps i Sverige utan att stöta på problem?

Spelet släpps 18 nov i usa men 21 i Sverige..

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Du har antagligen det inställt i xboxet.

Settings, Power & startup, TV & a/v power options, väl där inne kan du stänga av det.

Skickades från m.sweclockers.com

Letade på helt fel ställen tidigare.

Tack tack.

Visa signatur

Xbox live: micke9900, Playstation network: BLACKARMY-AIK

Permalänk
Medlem

Nä mitt Halo 3 fungerar inte heller.. Hur fan kan man regionlåsa 25% av spelet?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av felixus:

Tjo! Jag har stött på problem med xone. Det är nämligen så att jag har varit registrad i usa på min Xbox one och har köpt spel billigare och fått spelen tidigare än vad man hade om man hade köpt dem i Sverige men nu för några dagar sedan har jag inte kunnat köpa något via Xbox one. jag har chattat med Xbox och de säger att man måste vara registrerad i det landet man har sin Xbox, så jag har fått byta region till Sverige för att kunna köpa spel igen.

Så nu till min fråga! kan jag nu byta tillbaka till usa efter jag har ladda ner spelet som jag har köpt på svensk marknad för att kunna få lira det 3 dagar innan det släpps i Sverige utan att stöta på problem?

Spelet släpps 18 nov i usa men 21 i Sverige..

Tacksam för svar!

Köper du spelet i Sverige är det svenskt släpp som gäller. Spelar ingen roll om du byter till usa efter köpet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Fråga om 500gb HDD i XBOX ONE

Köpte precis en XO och undrar hurvida mycket plats övriga program tar upp utrymme på disken.
Har en 500gb som skrivet, men när jag kollade hur mycket det första spelet tog i plats.
Ja då stod det ungefär 320 av 360gb tillgängligt. Att OS tar plats fattar jag. Och formatering till viss del.
Men asså, nästan 150gb, hm. Och få svar från MS support är ju som att fråga mormor. I tid asså.
Fick den idag, så lite surt att få veta det så här. Liksom 150gb.

Hittade, det e korrekt.. Inget som e kasst, eller ja kasst från MS.

http://www.extremetech.com/gaming/172472-xbox-ones-500gb-hard...

Visa signatur

Trött på lagg.. . .

Permalänk
Medlem

Någon som spelar AC Unity?
Fan vad mellansekvenserna hackar. Samma för er?

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

Någon som spelar AC Unity?
Fan vad mellansekvenserna hackar. Samma för er?

Samma här. Framedrops heeela tiden. Och servrarna ska vi inte ens prata om.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Samma här. Framedrops heeela tiden. Och servrarna ska vi inte ens prata om.

Skickades från m.sweclockers.com

Känns ju mkt sämre än black flag. För inte har vi bara blivit mer kräsna?
Tycker styrningen är sämre och sämre precision med

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

Känns ju mkt sämre än black flag. För inte har vi bara blivit mer kräsna?
Tycker styrningen är sämre och sämre precision med

Ja, kontrollen är horribel. Trist på ett spel som jag ändå tycker ser bra ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Detta händer när jag ska spela Halo 4. 343i är ett jävla skämt. Hoppas Halo 5 floppar som in i helvete.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Tycker Halo 4 är grymt, enda Halo-spel jag orkat spela igenom mer än en gång!:) Hur multiplayer är har jag ingen aning om då jag hatar PVP...

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

Klagar ni på waypoint?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Klagar ni på waypoint?

Heh, har suttit där hela dagen och klagat.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Heh, har suttit där hela dagen och klagat.

Har du gjort en tråd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Har du gjort en tråd?

Tror jag har gjort 3 olika trådar.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Tror jag har gjort 3 olika trådar.

Länka så jag kan bumpa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Detta händer när jag ska spela Halo 4. 343i är ett jävla skämt. Hoppas Halo 5 floppar som in i helvete.

http://i.imgur.com/6CGXASH.jpg

Får även jag detta efter varje mission i Halo 4. Äsch, det ser ut att suga ändå..
Så kort och gott, vad kan jag spela? Halo 1 & Halo 2. Ingen multiplayer, ingen trea, och ingen fyra. 511kr för 2/5 av spelet jag betalade för.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Baserat på folks inlägg så bör man nog vänta med att köpa Master Chief collection? Tror isf det blir att köpa Forza Horizon 2 idag istället.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

Baserat på folks inlägg så bör man nog vänta med att köpa Master Chief collection? Tror isf det blir att köpa Forza Horizon 2 idag istället.

Definitivt. Halo MCC kan säkert vara jättebra om någon månad. Men idag ser jag ingen direkt anledning att köpa det över FH 2 då Halo ändå mest leder till frustration då det fungerar så uselt just nu.

Edit: Bör tilläga att jag inte fördömer MCC för alltid. Jag tror att det kommer bli bra i slutändan. Men just nu så fungerar det inte så bra. Så har man ett annat spel som man är sugen på så skulle jag köpa det så länge och vänta med Halo tills det fungerar bra.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell