Ubisoft i blåsväder efter buggig lansering av Assassin's Creed: Unity

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Jag tänkte köpa detta spel till jul, meeeen jag tror jag spelar om serien med Ezio istället!

det är ett bra spel. jag gillade assassins creed 3 men inte black flag och nu gillar jag detta. varför? älskar storyn. först amerikanska revolutionen och nu franska. love it! en liten bug förstör inte precis spelet helt...

tänk om alla inte köpte spel för buggar. då skulle inget mmo spel spelas

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av moztech:

AC har nog varit skräp sedan AC2 och förstår inte riktigt varför någon bryr sig alls i dagsläget.

Kanske folk gillar spel som dom kan klå genom att trycka på X-knappen när spelet visar att man ska trycka på X-knappen? Vad vet jag.

Är inte speciellt förvånad över en dålig port från Ubisoft heller. Gäsp.

du kan inte klaga på 3an spelar AC för storyn

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

det är ett bra spel. jag gillade assassins creed 3 men inte black flag och nu gillar jag detta. varför? älskar storyn. först amerikanska revolutionen och nu franska. love it! en liten bug förstör inte precis spelet helt...

tänk om alla inte köpte spel för buggar. då skulle inget mmo spel spelas

Jag tyckte inte om 3an. 4an var riktigt nice dock!

Hur upplever du buggarna i Unity då? Är det tillräckligt få för att ignorera? Är prestanda usel som det sägs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

du kan inte klaga på 3an spelar AC för storyn

Minns att ettan och tvåan hade bra story men tröttnade med trean och dess dassiga gameplay.

Spelar själv spel för spelupplevelsens skull. Vill jag ha en bra story läser jag en bok eller ser på film. Förstår dock hur du menar. Gillade t.ex. storyn i Bioshock 1 och 2 men Bioshock Infinite var ett riktigt bottenskrap med story och gameplay.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KlyfftPotatis:

det är ett bra spel. jag gillade assassins creed 3 men inte black flag och nu gillar jag detta. varför? älskar storyn. först amerikanska revolutionen och nu franska. love it! en liten bug förstör inte precis spelet helt...

Du har nog en stor poäng där, för att få mervärde så kanske det krävs att man har åtminstone basala kunskaper i historia. Att få vistas i en så pass levande simulation av Paris under Franska revolutionen har gett mig rysningar flera gånger under spelandet. Inte varit så påtagligt i föregående AC versioner, kanske för att det känns mycket mer levande nu med hus som man kan gå in i, detaljrikedomen, och det enorma antalet NPC's som gör gatorna till ett levande myller, precis så jag föreställer mig Paris i slutet av sjuttonhundratalet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag må vara oinsatt i spelvärlden, men vad jag inte över huvud taget kan förstå är hur man ens skulle överväga att släppa ett så ofärdigt spel som detta verkar vara. Vilket leder mig in på tankarna om de ens testat spelet innan det släpps? Och den tanken kan ju knappast vara rimlig? Vart fan har det gått fel?

Jag gillar varken genren eller assassin's creed-spelen, men man blir ju mörkrädd när man läser om hur företagen prioriterar... Ne, jag håller mig fortfarande till Rayman 2 och 3, de enda spelen som Ubisoft mer än lyckades med

Tyvärr har det blivit likt denna release för andra publishers också. Bara att jämföra alla Total War-spelen sedan Empire, många av EAs titlar etc. Det är egentligen helt oacceptabelt, men det låter detta fortsätta är pre-orders, aggressiv marknadsföring och att det ses som accepterat av den stora massan. "De kommer ju patcha det snart, så det är ok."

Permalänk
Medlem

Ubisoft! Varför!? Ni har tappat precis all min respekt. Återigen.

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|

Permalänk
Medlem

Gurgel, med tanke på vad man läser här så kommer man ju att få vänta typ till 2016 för GTA V..

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Jag tyckte inte om 3an. 4an var riktigt nice dock!

Hur upplever du buggarna i Unity då? Är det tillräckligt få för att ignorera? Är prestanda usel som det sägs?

det enda buggen jag stött på än är https://www.youtube.com/watch?v=NkKQQan7aP0&feature=youtu.be och vad är det liksom inget ground breaking

skulle säga som assassins creed 3. spelade inte black flag. kör typ high med kanske 50 fps i folkmassor med min rig. okej för att vara AC.

§7
Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Equilibrium:

Gurgel, med tanke på vad man läser här så kommer man ju att få vänta typ till 2016 för GTA V..

Oj oj oj oj oj vilken skillnad det är på Rockstar och Ubisoft.

Att jämföra Ubisofts GTA-klon med originalet blir mest pinsamt.
Nu pratar jag alltså om GTAV på PS3 mot Watch Dogs med sin världsrevolutionerande "Next generation Graphics"

Rockstars spel är ju djävligt genomarbetade.

Permalänk
Inaktiv

'nuff said

Permalänk
Skrivet av C4ndyWhi7e:

tjenixen!, har spelat en timme nu med 280x i crossfire i high med v-sync off 60hz, tycker att det flyter på fint! jag förväntade mig en katastrof med så va det inte! det dippar när det går undan bland folkmassorna men det är verkligen mycket bättre än black flag!

Antar att det är annorlunda om man kör Crossfire. Har bara ett kort och det är ett 770 och till det en i5:a, dessa prylar köptes in förra året men trots det så kan jag inte köra spelet på någorlunda högre grafik. Det laggar satan på medium inställningar och Nvidia Experience optimerar spelet till lägsta inställningar.

Såg nyligen en på Youtube som tydligen haft tur och kunnat nästintill maxa spelet med ett 770. Jag har då personligen inte ens kommit i närheten utav det, har dock inte ansträngt mig för mycket (och det skall man inte behöva göra).

Jag minns inte riktigt hur det var vid release av Black Flag men allt som oftast brukar väl kritiken flöda de första dagarna/veckorna. Black Flag var ju dock jävligt nice och flöt på väldigt bra (däremot var det dåligt optimerat men dom patchade väl det mesta sen?). Någon som vet hur det var när Black Flag hade release, mycket kritik?

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem

Gå offline när du spelar och du kommer dubblera din FPS!

Permalänk
Skrivet av Tilax:

Gå offline när du spelar och du kommer dubblera din FPS!

Vad grundar du detta på? Får väl försöka prova men det låter inte logiskt hehe.

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Raderat en del brott mot §7

Citat:

§ 7
Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag må vara oinsatt i spelvärlden, men vad jag inte över huvud taget kan förstå är hur man ens skulle överväga att släppa ett så ofärdigt spel som detta verkar vara. Vilket leder mig in på tankarna om de ens testat spelet innan det släpps? Och den tanken kan ju knappast vara rimlig? Vart fan har det gått fel?

Jag gillar varken genren eller assassin's creed-spelen, men man blir ju mörkrädd när man läser om hur företagen prioriterar... Ne, jag håller mig fortfarande till Rayman 2 och 3, de enda spelen som Ubisoft mer än lyckades med

Jag förstår att en del tycker att Assassins creeds tappning på öppen världs sandbox är det bästa sedan skivat bröd för en del, men jag fattar inte varför man vill spendera 4-5 hundringar på ett assassins creed spel när det finns så mycket bättre spel för mindre pengar som man kan spela istället och köpa det här när det inte är så buggigt längre för en billigare peng senare.

Kort sagt folk har för mycket pengar och/eller fritid, jag har varken eller för assassins creed serien åtminstone. :S

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk

Är det bara jag eller såg spelet mycket bättre ut på deras gameplays dom släppte för nån månad/några veckor sedan?

Visa signatur

RTX 3080, I5 13600KF

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Vetefan vad jag ska säga...
Inte så att jag försvarar det, försöker bara analysera varför det blir som det blir.
Ingen utvecklare kan väl vara nöjd med att släppa nått i ett sånt här skick.

Problemet är väl ändå att det har blivit såpass tekniskt komplicerat att bygga spel som lever upp till folks förväntningar nuförtiden, och pengarna/resurserna/tiden finns inte.

Ingen är villig att lägga 2-3-4-5 år av utvecklingstid och pengar på ett projekt för att sen hoppas att det mottas bra nog för att sälja.

Jag kan bara jämföra med mig själv, min egen och mina och mina vänners erfarenhet, där en stor del är inom utvecking/ingenjörsbranchen, och det är samma överallt, inte bara inom spelutveckling. Det finns (nästan) aldrig tid/kapital nog att bygga nått ordentligt.

Kan ta ett bra exempel från ett tidigare jobb/bransch:
Då släppte företaget en produkt som dom var medvetna hade brister som skulle slå konsumenterna dag 1, patchen var redan påbörjad innan släpp, men press från konkurrenter gjorde att det fanns 2 scenarion

1) Släpp och sälj produkt, försök släta över problem med kunderna och få ut patchen asap
2) Vänta ut patchen, patcha klart produkt innan säljstart, förlora en stor del av kunderna

Fanns inget annat än (1), eftersom det redan pumpats in typ 2 år av utveckling....

Så problemet är att konsumenter har orimligt höga krav på hur fort det ska gå.
Om Ubisoft istället hade slipat på detta spel i två år till så hade konsumeter istället gnällt på att grafiken var dålig och outdated när spelet släpptes...

Problemet blir ju att om man gör som du säger blir det de sanna fansen, de som köper spelet dag 1, för fullt pris, som blir lidande, medan folk som inte direkt bryr sig om spelet kan köpa det komplett för en hundring.

Varför inte bara göra det som indiespelen, släpp alphan/betan, och ta kanske 100-200 för den, kanske t.o.m 300 om det är ett riktigt påkostat spel, och när det är färdigt så kan man köpa det för fullt pris.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Vad är det inte folk begriper? Förboka inte spel. Vänta tills det finns recensioner.. Svårt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Eller kompetenta programmerare men inkompetent ledning som föredrar "quick and dirty" framför "bra när det väl blir färdigt"

Ja, något fel är iaf när man gång på gång släpper sådana här missar. Långsiktigt riskerar varumärket att skadas eller helt förstöras, det är oerhört svårt att reparera något sådant. Kortsiktigt tjänar man en slant men det är väldigt många ändå som väntar med att köpa numera. Trist utveckling där pre-order numera inte är något som får mig att inte vilja prova spelet ens.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Vad är det inte folk begriper? Förboka inte spel. Vänta tills det finns recensioner.. Svårt?

Ubisoft är väl ändå lite mer av de tillförlitliga spelutvecklarna på marknaden? Ta EA-Games och DICE, skulle aldrig lägga en preorder på Battlefield 4-5 t.ex.

Tror nog detta kan ha varit den största floppen som Ubisoft kommit med på väldigt länge. AC3 hade sina problem, vilka man åtgärdade och lika så gäller Black Flag. Problemet man har är att man stressar ut dessa nya spel och därmed dålig optimering, buggar och random kraschar. Nu när Ubisoft utvecklat en ny motor och allt så lär man gå envist ut när det gäller att förbättra Unity så gott man kan. Dock är det ju förjävligt att man skall släppa ett spel som inte är färdigutvecklat.

Brukar inte vilja avvakta när det gäller just Ubisoft och Assassins Creed. Tycker dom är de roligaste singleplayer spelen som finns och det är ett plus att spelen följer historien rätt så väl. Men nog har du förboka är ganska onödigt, vill dock göra ett undantag för AC's serien.

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk

allt på ultra, hbao+, v-sync och msaa-x8 så ligger jag på 26-37fps, droppar ner till 12-20fps ibland

smått irriterande...

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D RGB SE | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Fractal Design Ion+ Platinum 760W |
Intel Core i9 9900K @3.6 GHz | Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm | Corsair 16GB (4x8GB) DDR4 CL16 Vengeance @2666MHz | ASUS GeForce RTX 2080 ROG Strix OC ! Extreme | Samsung 970 EVO Plus (500GB M.2) | Samsung 860 EVO (2TB SSD) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RavenSign:

allt på ultra, hbao+, v-sync och msaa-x8 så ligger jag på 26-37fps, droppar ner till 12-20fps ibland

smått irriterande...

Då ska vi se hur länge det tar innan nån kommer in och säger att det är din processor som flaskar

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Skrivet av Fjaman:

Då ska vi se hur länge det tar innan nån kommer in och säger att det är din processor som flaskar

Ne, men alltså ligger man inte över 7GHz så räcker den helt enkelt inte till, bara för att ett spel försöker vara lite banbrytande med otroligt komplex och tungdriven AI, och på så vis belöna de med ordentliga speldatorer så börjar alla skrika att det är dålig optimering!

[/IRONI]

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Vetefan vad jag ska säga...
Inte så att jag försvarar det, försöker bara analysera varför det blir som det blir.
Ingen utvecklare kan väl vara nöjd med att släppa nått i ett sånt här skick.

Problemet är väl ändå att det har blivit såpass tekniskt komplicerat att bygga spel som lever upp till folks förväntningar nuförtiden, och pengarna/resurserna/tiden finns inte.

Ingen är villig att lägga 2-3-4-5 år av utvecklingstid och pengar på ett projekt för att sen hoppas att det mottas bra nog för att sälja.

Jag kan bara jämföra med mig själv, min egen och mina och mina vänners erfarenhet, där en stor del är inom utvecking/ingenjörsbranchen, och det är samma överallt, inte bara inom spelutveckling. Det finns (nästan) aldrig tid/kapital nog att bygga nått ordentligt.

Kan ta ett bra exempel från ett tidigare jobb/bransch:
Då släppte företaget en produkt som dom var medvetna hade brister som skulle slå konsumenterna dag 1, patchen var redan påbörjad innan släpp, men press från konkurrenter gjorde att det fanns 2 scenarion

1) Släpp och sälj produkt, försök släta över problem med kunderna och få ut patchen asap
2) Vänta ut patchen, patcha klart produkt innan säljstart, förlora en stor del av kunderna

Fanns inget annat än (1), eftersom det redan pumpats in typ 2 år av utveckling....

Så problemet är att konsumenter har orimligt höga krav på hur fort det ska gå.
Om Ubisoft istället hade slipat på detta spel i två år till så hade konsumeter istället gnällt på att grafiken var dålig och outdated när spelet släpptes...

Tyvärr är det knappast utvecklarna som väljer att kalla det här färdigt, utan kontrakten de skriver under med publishers eller liknande kan säga att de ska producera x spel under perioden y. Publisherna är väl mer riskkapitalister och tänker bara kortsiktigt, att släppa buggiga spel som detta förstör endast det förtroendet för en summa pengar nu.

I längden köper (förhoppningsvis) färre och färre företagets spel för att markera att detta inte är acceptabelt, men tyvärr kan aggressiv marknadsföring/"fusk" i trailers eller liknande. ändra detta. I värsta fall läggs studion ned eftersom den inte är tillräckligt lönsam, och då köper de en ny studio och cykeln fortsätter. De letar inte efter grundproblemet, alternativt blundar för det.

Jag tror ändå att roten till det hela är att alldeles för mycket pengar pumpas in i spelen och analyserna för hur bra spelet ska sälja är för optimistiska. Det är få, om ens något, spel som säljer i klass med CoD. Jag tror att en något lägre personaltäthet där det går i kombination med längre utvecklartid skulle vara ett bra sätt att gå till väga. Då byggs ett långsiktigt förtroende upp, samtidigt som utgifterna inte ökar väldigt markant.

Bättre spel + förtroende -> fler rekommendationer av både spel och utvecklare/publisher -> högre försäljning över tid. Tyvärr, som jag sade tidigare, verkar vinsten just nu viktigare än långsiktig vinst enligt publisherna.

Jag kan däremot hålla med om att konsumenterna är alldeles för ivriga/otåliga för sitt eget bästa. Jag tror inte att ubisoft skulle behöva sitta i två år till och slipa på detta, utan på sin höjd ett halvår. De vill väl dock ha detta släppt till julhandeln.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Tycker jag faktiskt.

.

Visst kan Ubisoft gjort det betydligt smidigare men samtidigt ser man folk gnälla för det minsta lilla. Folk som gnäller att de t.ex. ligger på 65 FPS istället för 70 FPS. Folk som gnäller att spelet ibland buggar ut så delar av ansiktet försvinner etc. och får det att låta som spelet är helt ospelbart från minut ett.

Och att sitta på två gtx 980s samt i7-5930k och mellan 16-64gb ram och spelet ligger inte ens på 60fps på medium/high på 1080p? Det tycker jag är relativt ospelbart i min mening i alla fall.

Permalänk
Skrivet av Thursday:

Jag har förbokat Gold Edition, om det lider av problem som dessa kommer jag aldrig förboka ett enda spel igen, det är inte värt risken direkt. Jag förbokade även Watch_Dogs, vilket man då fick lida för.

Skulle säga att man aldrig ska förboka spel oavsett, det är dåligt för slutkunden då de uppmanar företagen att skyffla skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlzooon:

Ubisoft är väl ändå lite mer av de tillförlitliga spelutvecklarna på marknaden? Ta EA-Games och DICE, skulle aldrig lägga en preorder på Battlefield 4-5 t.ex.

Tror nog detta kan ha varit den största floppen som Ubisoft kommit med på väldigt länge. AC3 hade sina problem, vilka man åtgärdade och lika så gäller Black Flag. Problemet man har är att man stressar ut dessa nya spel och därmed dålig optimering, buggar och random kraschar. Nu när Ubisoft utvecklat en ny motor och allt så lär man gå envist ut när det gäller att förbättra Unity så gott man kan. Dock är det ju förjävligt att man skall släppa ett spel som inte är färdigutvecklat.

Brukar inte vilja avvakta när det gäller just Ubisoft och Assassins Creed. Tycker dom är de roligaste singleplayer spelen som finns och det är ett plus att spelen följer historien rätt så väl. Men nog har du förboka är ganska onödigt, vill dock göra ett undantag för AC's serien.

Skulle säga Ubisoft är de som är helt klart sämst för tillfället, EA har bättrat sig lite. Tror inte de släppt ett spel de senaste 6-12 månaderna som funkat som de ska som kommer från Ubishit.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Vad innebär embargo i det här sammanhanget? "Publicera inte recensioner förren 12 timmar efter släpp, annars..." Annars vad då? Är det inte fri press?

Jag kan fatta om man fått tillgång till spelet långt innan release för att hinna göra en recension, men vad hindrar en spelrecensent från att springa ut och köpa spelet och snabbt som attan varna folk för att det suger?

Recensenten och hemsidan kan bli svartlistade och då får de inte spel längre från den spelutvecklaren och måste köpa dem själv vilket gör att deras recensioner blir försenade till långt efter embargot och kan därför inte tävla längre med andra hemsidor om informationen. Embargot är där för att ge alla en chans att hinna ut med recensioner så de mindre kan tävla mot det större men såklart att embargo har blivit missbrukat nu så som förut. Kolla in Totalbiscuit och Jim Sterlings videor om embargon om du vill veta mer, kanske kan länka dem senare.

EDIT: Såg att fler hade skrivit svar till dig tidigare =P

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Och hur kollar i så fall Ubisoft att tidning X inte lånar ut sitt ex till tidning Y, så att båda kan göra ett tidigt Scoop på att spelet har prestandaproblem?

Sedan tycker jag det är att svika sina läsare att inte upplysa om problem bara för att man har avtal. Det är väl för fan bara att dra en rövare och säga att "anonyma källor på Ubisoft hävdar att.." Källskyddet lär de ju inte kunna förhandla bort i alla fall.

Har du ett exemplar av ett spel som är bra många timmar långt och du har i princip bara en vecka som mest och ibland bara typ en helg på dig att spela igenom spelet och skriva och spela in en recension så har du inte riktigt tid att springa i mellan olika tidningar tvärs över landet för att alla ska få spela, det enda undantaget jag känner till är Nintendo som ger dem spelet en månad i förväg.