The Elder Scrolls Online

Permalänk
Jacob Fanboy

Är sugen på att prova ESO valde att skippa det vid release, då betan inte var imponerande nog. Så tänkte höra om många här fortfarande lirar? Känns rätt läge att börja då 1.3 skall komma i början på Augusti.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Drygman:

Är sugen på att prova ESO valde att skippa det vid release, då betan inte var imponerande nog. Så tänkte höra om många här fortfarande lirar? Känns rätt läge att börja då 1.3 skall komma i början på Augusti.

Jag har beställt det med 60 extra (totalt 90) dagars speltid och börjar väl kanske till helgen. Kostar 269 eller 279 kronor. Men det blir väl F2P bara för att Läst en massa och det verkar vara två delar. De flesta som är negativa är det för att det inte är F2P. Jag betalar faktiskt hellre per månad för ett bra spel och där alla spelar på lika villkor (det gör man dock ändå inte här fullt ut). Men det viktigaste är vettiga människor. Gankers och skit hör inte hemma i MMO. Everquest var en fröjd faktiskt

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drygman:

Är sugen på att prova ESO valde att skippa det vid release, då betan inte var imponerande nog. Så tänkte höra om många här fortfarande lirar? Känns rätt läge att börja då 1.3 skall komma i början på Augusti.

Förbered dig på att, om du vill tävla med de bästa, så måste du köra stav + light armor. Detta då de flesta färdigheter bygger på magica samt spell crit, några på weapon crit. Något som egentligen förstör riktigt ordentlgit för närstridsklasser.. Så om du inte vill vara gimpad så välj någon stav i stället. Designen runt stridssystemets mekaniker med magica/ samina är helt och hållet efterbliviet, någons barn måste ha tänkt ut den biten.

Endgame klagar många på men liret är rätt nytt och resan dit är roligare än i många endra mmo's.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd

Har vi inga som spelar aktivt här eller? Själv har jag i skrivande stund en snart level 20-karaktär som jag ska bli übergrym på crafting med

Tycker spelet är väldigt skönt med bra story och trevliga uppdrag där man slipper springa runt över hela världen bara för att... Att samla resurser tar dock tid på både gott och ont. Överlag förstår jag inte den negativa kritiken spelet fått av en del. Visst känns det lite mycket singelspel stundtals men det är nog mycket upp till en själv också.

Känns relativt moget i jämförelse med wow där alla pre-fjortisar whinade sönder spelet helt.

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Skrivet av Laxieboy:

Har vi inga som spelar aktivt här eller?

Jodå, många.

Men de spelar och softar inte på SweC.

Permalänk
Avstängd

Hej alla!

Nu har jag spelat det här spelet i nästan tre veckor. Jag har visserligen bara nått level 43 (eller var det 42?) men jag tänkte likväl ge min bild av spelet hittills!

Från början tyckte jag det var grymt. Helt perfekt - bättre än Skyrim etc! Underbara uppdrag och speciellt två stycken huvudkaraktärer som jag verkligen fastnade för.

Men när du vill spela i grupp istället så känns spelet lika bra som att spela Skyrim i Multiplayer! Det finns typ nästan inga i världen som fokuserar på att spela i grupp eller i "raid". Visst, jag är bara lvl 42-43 men om problemet är så stort som det är nu så borde man få lvl V12 direkt och inte spela runt i x antal lvl som en jävla singel player spelare!

Spelet är snyggt och välgjort men varför gjorde man det till ett mmo? För att tjäna pengar såklart! Därför är min rekommendation att det här spelet hade inte ens varit bra som mmo om det varit gratis!

Fy fan för vilket jävla skitspel man kan tillverka när girigheten slår som mest mot tillverkarna! Liksom, två jävla karaktärer som känns intressanta utav 500? Och snacka inte om alla dessa uppdrag du måste lyssna genom WALL OF TEXT för att ens kunna komma vidare i questen. Visst, det är inte så ofta - lyckligtvis kan man klicka sig genom allt utan att ens lyssna på vad de säger (vilket 95% av alla gör). Då funkar det ju såklart men varför ens implantera alla dessa jävla böcker? Och när folk skriker efter bete till fiske (som inte har med spelet att göra) bara för att få en achivement, då är det fan snett!

Nej, betala aldrig för det här jävla kräkspelet! Vänta till Black Desert släpps eller Repopulation! Everquest Next borde också bli ett jävligt bra spel förhoppningsvis!

Jag slutade med WoW för att jag tyckte det sög då alla kunde göra allt till sist typ. Men satan vad jag saknar det idag när jag vet hur enkelt det var att spela i grupp där - eller för den delen, hur enkelt det var att känna sig som en i världen. I TESO känner jag mig som en i - ett single player game!

Visst, grafiken är snygg och storyn kanon! Men det hjälper fan inte på ett mmo! Nej, jag hoppas verkligen detta går i graven snart! För jag kommer aldrig betala en månadsavgift för att spela Skyrim II. Men nu sitter jag med två månaders fri speltid. Någon som vill köpa den - om det går?

Själv kommer jag spela det tiden ut för den fria månaden och det måste ske någon radikalt för att jag ens ska vilja peta på detta jävla skitspelet igen!

En av mina bästa kompisar sa att TESO fått uselt betyg men jag struntade i det! Nu fattar jag varför det fått 1/10 i betyg helt enkelt! Detta är inget mmo, det är ett sjukt bra single player!

Jag fattar bara inte varför jag inte såg detta tidigare. Men jag spelade ju ensam till jag nådde lvl 36 och då upptäcker du ju inte dessa misstag!

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Avstängd

Då får jag kontra med att det i min mening är det bästa MMOt jag någonsin spelat, då höll jag på med WoW i cirka 6 år och spelade på väldigt hög nivå, World top 30 guild och EU top 10.

Det har väldigt bra story, allting är voice over, dom har gott om fina prylar och erbjudanden utöver spelet för den som är intresserad, en mjuk community där spelare är hjälpsamma och schyssta, en god balans mellan immersion och effektivitet, riktigt härlig realistisk grafik och framförallt Pay2Play vilket håller borta barn, troll, och annat otyg.

10/10 min bok.

MVH

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m86s:

Då får jag kontra med att det i min mening är det bästa MMOt jag någonsin spelat, då höll jag på med WoW i cirka 6 år och spelade på väldigt hög nivå, World top 30 guild och EU top 10.

Det har väldigt bra story, allting är voice over, dom har gott om fina prylar och erbjudanden utöver spelet för den som är intresserad, en mjuk community där spelare är hjälpsamma och schyssta, en god balans mellan immersion och effektivitet, riktigt härlig realistisk grafik och framförallt Pay2Play vilket håller borta barn, troll, och annat otyg.

10/10 min bok.

MVH

Jag håller ju med idg men hur du kan få det till ett bra mmorpg? Bra story är ju single player. Voice over är singel player! Fina prylar och erbjudande från den som är intresserad? Skojar du? Jag vill spela och bli bäst, inte köpa en massa skit och bli bäst!

Sämsta community ever! Ett guild jag var med i kraschade varje gång jag försökte nå dom - men TESO hade ingen lösning. Tackar för att jag blev kickad till sist!

P2P håller jag dock med om är något positivt men de har ju misslyckats med 95% av allt som ett mmo borde innefatta! Har sagt till mina kompisar att det är bättre än Skyrim och det står jag för - men det var ett single player game! Detta spelet slår fan inget mmo alls! Pinsamt och patetiskt är mina ord!

Vist, kanske på dåligt humör idag men seriöst? Kommer det ta 3 månader innan det är F2P pga att hela spelet suger fett vad gäller mmo? Att man ens behöver leta i över en timme och likväl inte kunna få en grupp tyder på ett helt skadat spel!

I wow (som jag till sist ansåg vara uselt) tog det max fem minuter så var du igång i en grupp!

Nej, detta spelet ska inte köpas eller spelas av någon! Giriga jävla svin som försöker släppa ett single player som ett mmo enligt min mening!

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Avstängd

Du verkar ganska upprörd och det påverkar säkerligen ditt omdöme.

Att det finns böcker, mjukisdjur, saker utanför spelet tycker jag är väldigt bra, det är en möjlighet för dom som faktiskt vill eller är intresserade av RP / Cosplay etc att engagera sig ytterliggare utanför, och för dom som ex du själv som inte är nyfiken, så är det väldigt enkelt att helt låta bli att nyttja denna möjlighet.

Jag har själv köpt glas som jag serverar i, samt böcker som hänger som prydnad på min vägg.

Dom har förbättrat upplevelsen för flera spelare som vill göra uppdrag tillsammans, men självklart är det i grund och botten en upplevelse liknande single player, likaså är det i Wildstar och WoW, du får själv läsa quest texterna etc. I TESO kan du likt de andra dela Qs, och köra dem tillsammans.

Communityn är ju högst subjektiv, jag har ingenting negativt att säga utan är med i fem olika gillen samtidigt, det är perfekt för mig, dom har även många intressanta saker som sker runtomkring som ex guild vendors som kom nu i senaste uppdateringen.

Det är inget SP spel, det är multiplayer, allt som oftast är det lätt att finna grupper till vadsomhelst, må det vara världsbossar eller grottor, man stöter även på många spelare när man är ute i världen.

Det kommer garanterat inte gå F2P, spelet har sannolikt sålt över en miljon kopior, och dom flesta spelarna är kvar, det toppade listorna i flera veckor efter release, såväl i Nordamerika som Europa. Det har kommit på Steam vilket säkerligen skjuter till ytterliggare spelare genom att det blir mer tillgängligt, samtidigt som en release för XBOX och PS4 är inkommande senast december i år, även där kommer dom sälja minst 500K - 1 miljon kopior.

http://elderscrollsonline.info/news/number-of-subscribers-and...

Allt som allt är spelet underbart, jag är supernöjd, det är en lite mer "vuxen" spelupplevelse helt i min egen smak.

MVH

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m86s:

Du verkar ganska upprörd och det påverkar säkerligen ditt omdöme.

Att det finns böcker, mjukisdjur, saker utanför spelet tycker jag är väldigt bra, det är en möjlighet för dom som faktiskt vill eller är intresserade av RP / Cosplay etc att engagera sig ytterliggare utanför, och för dom som ex du själv som inte är nyfiken, så är det väldigt enkelt att helt låta bli att nyttja denna möjlighet.

Jag har själv köpt glas som jag serverar i, samt böcker som hänger som prydnad på min vägg.

Dom har förbättrat upplevelsen för flera spelare som vill göra uppdrag tillsammans, men självklart är det i grund och botten en upplevelse liknande single player, likaså är det i Wildstar och WoW, du får själv läsa quest texterna etc. I TESO kan du likt de andra dela Qs, och köra dem tillsammans.

Communityn är ju högst subjektiv, jag har ingenting negativt att säga utan är med i fem olika gillen samtidigt, det är perfekt för mig, dom har även många intressanta saker som sker runtomkring som ex guild vendors som kom nu i senaste uppdateringen.

Det är inget SP spel, det är multiplayer, allt som oftast är det lätt att finna grupper till vadsomhelst, må det vara världsbossar eller grottor, man stöter även på många spelare när man är ute i världen.

Det kommer garanterat inte gå F2P, spelet har sannolikt sålt över en miljon kopior, och dom flesta spelarna är kvar, det toppade listorna i flera veckor efter release, såväl i Nordamerika som Europa. Det har kommit på Steam vilket säkerligen skjuter till ytterliggare spelare genom att det blir mer tillgängligt, samtidigt som en release för XBOX och PS4 är inkommande senast december i år, även där kommer dom sälja minst 500K - 1 miljon kopior.

http://elderscrollsonline.info/news/number-of-subscribers-and...

Allt som allt är spelet underbart, jag är supernöjd, det är en lite mer "vuxen" spelupplevelse helt i min egen smak.

MVH

Jag läste din text och det låter som att du inte har så många år på nacken som jag tror man behöver för att förstå mig! Du är nöjd med vad det levererar säger du typ.

Har du ens spelat Everquest när det kom ut? Där har vi nog ett av de bästa mmo som någonsin skapats! Om det var färre och mer mogna spelare som gjorde upplevelse fantastisk eller vad det var låter jag vara osagt!

Får jag fråga vilka Mmo du har spelat och vad du har för för- och nackdelar att prata om dessa!

Har du läst hur dåliga rescensioner spelet fått? Jag trodde detta var ett skämt efter level 25 men nu fattar jag!

Jag är övertygad om att spelet kommer gå F2P enbart för att det har misslyckats katastrofalt. När man skapar ett spel som är sämre än WoW har man mycket att lära enligt mig. Ett mmo ska bestå av dungeons och instanser som man "måste" göra för att kuna få en viss del av gear, emn TESO skiter i detta och bara leker vidare.

Hur ska folk vilja betala 100 kronor i månaden för ett single player spel? Jag kan inte förstå eller fatta helt enkelt!

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Skrivet av Laxieboy:

Ett mmo ska bestå av dungeons och instanser som man "måste" göra för att kuna få en viss del av gear, emn TESO skiter i detta och bara leker vidare.

Det är möjligtvis din definition av ett mmo, men absolut inte definitionen av mmorpg. Dessutom har ESO 12-man raids, vilket du verkar ha missat.

Sen förstår jag inte hur m86s ålder är relevant i sammanhanget? Han kan vara 18år och ha spelat fler mmos än någon av oss, eller 65år och utan någon större erfarenhet.

Ett spels recensioner är ganska ointressant. Vad som betyder något i sammanhanget är varje individs egen upplevelse.

Permalänk
Medlem

Någon som har en buddy key eller liknande om det finns?

Vore kanon.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Någon som har en buddy key eller liknande om det finns?

Vore kanon.

Finns tyvärr varken Buddy Key eller Trial, vilket är lite synd, då det kanske hade fått fler att testa spelet.

Ibland är det rea på Steam eller andra siter man kan köpa spel på, håll utkik efter detta! Ibland kan man få tag på spelet för 200-250kr och då ingår ju de första 30 dagarna.

Permalänk
Medlem

Storyn i eso är ju faktiskt bland det sämsta jag varit med om. Kvalitén på det de gjorde, hög, bortsett från de första månaderna med marjoriteten buggar.

Det kändes ju riktigt konstigt att springa och köra enmansuppdrag då man såg andra göra exakt samma sak. Hela upplägget är riktigt dåligt. Många gillar då att jämföra med andra lir, och då tänker jag på swtor och rift, spel med andra brister men där kändes det inte konstigt att andra spelare sprang brevid en, det var ju en del i storyn.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Storyn i eso är ju faktiskt bland det sämsta jag varit med om.

Jag är nyfiken Ice, finns det något spel du är positiv inställd till?

Läser man igenom dina kommentarer här på Swec, är du konstant negativ oberoende av spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Jag är nyfiken Ice, finns det något spel du är positiv inställd till?

Läser man igenom dina kommentarer här på Swec, är du konstant negativ oberoende av spel.

Jag har kommenterat många mmos, och många är bristfälliga, tycker du inte?

För att man påpekar brister i ett lir så behöver inte ens helhetsinställning till liret var negativt. Däremot tycks en del personer uppfatta det så.
Däremot är jag rätt kräsen då jag sett mycket och testat mycket.
Det är vidare inte direkt heller så att många av dessa spel tappat stora mängder av sina spelare efter en inte allt för lång tid, så uppenbarligen är jag inte ensam om att se bristerna.

Jag ser i dagsläget framemot kommande civilisation spel.

Edit: Sen är det ju så att många företag de senaste 20 åren har släppt produkter före de är mogna och klara. Det ska de ha smisk för.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Att ESO var ett "at-best-mediocre" spel är ganska självklart. Tröttnade kort efter att jag började.
Kändes som en dålig variant av wow, med ett skal av min favorit värld.

Tråkigt men sant.
Sitter och hoppas att de gör ett nytt riktigt ES-spel snart med lite bra story och gameplay igen.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Skrivet av IceDread:

För att man påpekar brister i ett lir så behöver inte ens helhetsinställning till liret var negativt.

Sant, men då gäller det att man också tar tillfället i akt och skriver lite om det positiva emellanåt.

Håller absolut med om att det finns brister. Men å andra sidan existerar inte det perfekta och felfria spelet. Personligen försöker jag fokusera på det jag tycker om, snarare än det jag inte tycker om.

Spelen varar betydligt längre då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Sant, men då gäller det att man också tar tillfället i akt och skriver lite om det positiva emellanåt.

Håller absolut med om att det finns brister. Men å andra sidan existerar inte det perfekta och felfria spelet. Personligen försöker jag fokusera på det jag tycker om, snarare än det jag inte tycker om.

Spelen varar betydligt längre då.

Jag har försökt det där optimisttänket men det fungerar inte, inte för mig i vart fall. När jag inser att det finns för många saker som stör mig, så tar jag paus från det spelet, eller om jag spelat mig trött på det. Om spelet fixas, ja då kan det vara värt att komma tillbaka till det då.

Eso har jag exempelvis tröttnat på, grinden blev för lång. Eller snarare, jag hade inget som helst intresse av de andra kampanjerna och kom igenom 2,5 men orkade inte. Tyckte också det var för mycket single player och tidvis var det svårt att hitta folk, och jag låg inte före alla andra så det var inte problemet. PvP delen tyckte jag var lite småtråkig men rolig ibland, dock var jag totalt ointresserad av att gå ut där utan maxlvl, jag bara vägrar ge andra fördel, även om man hade bra möjligheter ändå.
Sen fanns det en mängd andra brister, dock kändes spelet ändå rigidt. Jag kanske återvänder om de styr upp liret och multiplayer questandet inte blir så styltigt eller om jag får något plötsligt sug.

Ofta är det tex en enorm hype runt kommande och nya mmo, men då säljare ofta fungerar som de gör och företag vill få in pengar ofta och snabbt så får kvalitet stryka på foten bland många produkttillverkare. Jag har en viss inblick i några industrier.

Så om man nu bygger upp ett tålamod i stället och köper ett lir en viss tid efter release om det visar sig hålla måttet så har man sällan missat något. Just när det gäller mmos, som ofta är större produkter, är detta något marknaden borde ta till sig av. I vart fall tills säljarna mognar, och det händer inte, bortsett från Blizzard.

Spelmarkanden tycks vara extremt förlåtande, även om många svär så tycks det inte märkas tillräckligt för säljarna. Vi som blir försiktigare efter att ett företag gjort bort sig är inte tillräckligt många.

Jag har börjat ta avstånd från hyp-effekten då jag oftast blir missnöjd ändå efter att ha varit medrykt på ett eller annat sätt. Det är bättre att vänta och se, om spelet blir tillräckligt bra vid release eller ej.
Rome 2 valde jag att vänta, strategispel och mycket single player fokus, så varför inte avvakta. Tycktes vara rätt beslut.

Såg just att xcom gick för 69 pix så köpte det just
Påväg att införskaffa rome 2, men civ serien är nära runt hörnet så blir senare. Den serien tycker jag ofta håller en bra kvalité men de har gjort bort sig de med. Rome får la vänta, 200pix är iofs ingenting, men inte lönt att köpa före det blir dess tur med eventuella erbjudanden som kan dyka upp...

Nu har du fått inblick i lite lätt resonerande för att jag råkade ha tråkigt för stunden medan xcom laddades ned. ^^

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag förstår verkligen inte förstår hur man kan klaga på storyn i ESO. Visst, jämför man med singleplayerspel så är det kanske inte det bästa, men jämför man med andra MMO så ligger ju ESO hästlängder före. Förväntar man sig singleplayerkvalitet på quest i ett MMO så är det i min åsikt förväntningarna det är fel på, inte MMOet. SWTOR inledde ju ganska bra med att förbättra storyn i MMO, jämfört exempelvis med WoW, med full voiceover och mycket klassquest (WoWs enstaka klassquest bör vi inte ens nämna), jag tycker ESO går ett steg längre.

Det jag saknar storymässigt i ESO jämfört med SWTOR är väl just klassquesten, där man fick en personlig story, som kunde skilja sig från vad andra upplevde (om de spelade andra klasser eller annan faction). I ESO har ju dessvärre alla exakt samma "personliga" story. Alla är "hjälten".

Något som ESO gör väldigt bra, är att det är väldigt få "döda 10 råttor" quest, som i princip alla andra MMO fyller ut med. I princip alla quest är en del av en större överhängande story och man behöver sällan springa runt med mer än en handfull quest i loggen. Man slipper ha en checklista på 15 quest som alla går ut på "döda X antal av monster Y". De flesta questen varar en bra stund och kan vara en liten engagerande story i sig själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebban80:

Jag måste säga att jag förstår verkligen inte förstår hur man kan klaga på storyn i ESO. Visst, jämför man med singleplayerspel så är det kanske inte det bästa, men jämför man med andra MMO så ligger ju ESO hästlängder före. Förväntar man sig singleplayerkvalitet på quest i ett MMO så är det i min åsikt förväntningarna det är fel på, inte MMOet. SWTOR inledde ju ganska bra med att förbättra storyn i MMO, jämfört exempelvis med WoW, med full voiceover och mycket klassquest (WoWs enstaka klassquest bör vi inte ens nämna), jag tycker ESO går ett steg längre.

Det jag saknar storymässigt i ESO jämfört med SWTOR är väl just klassquesten, där man fick en personlig story, som kunde skilja sig från vad andra upplevde (om de spelade andra klasser eller annan faction). I ESO har ju dessvärre alla exakt samma "personliga" story. Alla är "hjälten".

Något som ESO gör väldigt bra, är att det är väldigt få "döda 10 råttor" quest, som i princip alla andra MMO fyller ut med. I princip alla quest är en del av en större överhängande story och man behöver sällan springa runt med mer än en handfull quest i loggen. Man slipper ha en checklista på 15 quest som alla går ut på "döda X antal av monster Y". De flesta questen varar en bra stund och kan vara en liten engagerande story i sig själva.

Du struntade att läsa vad de andra skrev kanske...? Du har ingen förståelse för argumenten som bland annat jag gav?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Jag vart riktigt besviken på ESO..
Lirade en månad ungefär innan jag lessna.. Voiceovern var schysst men längtade starkt till SWToR då jag saknade känsla av valmöjlighet och seriöst.. Var man en grupp så var ESO riktigt, riktigt uruselt. Det vart tillslut för mycket.
Ett påkostat, estetiskt spel med bra känsla för craft och kamp, så failar man så hårt på gruppspel.. Fyyy..

Är tbx till SWToR nöjdare än nånsin.

Edit: stavfel

Visa signatur

ASUS G750JH-T4070H

i7 4700HQ (2.4 GHz TURBO 3.4 Ghz) GeForce GTX 780M SSD: 256 GB
HDD: 1 TB RAM:16 GB (DDR3L 1600MHz 4x4 GB) 17.3" TN

SteelSeries Rival SteelSeries QcK Mass Qpad QH-85

ASUS VS229H 21,5" IPS

Permalänk
Medlem

Har lirat ESO sen betan nu och kan med säkerhet säga att

ESO = BAJS

Håll er borta, för att citera någon på ESO forumet:

ESO I really tried hard to love you but you are like that beatiful girl, that just ain't right in the head.

Eso snygg grafik, mkt bra quests resten är skit.

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hybris6:

Har lirat ESO sen betan nu och kan med säkerhet säga att

ESO = BAJS

Håll er borta, för att citera någon på ESO forumet:

ESO I really tried hard to love you but you are like that beatiful girl, that just ain't right in the head.

Eso snygg grafik, mkt bra quests resten är skit.

Haha tog det dig ända till nu för att lista ut det? Märkte man ju efter en månad lol.

Antar att inte mycket ändrats sen dess?

ESO var kul när man levlade, mycket detaljer i världen och bra quests (när dom funkade) sen vid max level... dog allting ut totalt. Cyrodill var inte särskilt kul (jag körde när det var trasigt pga vampyrer osv), PvE blev nåt vansinnigt tradigt, noll saker som kunde få en guild att köra tillsammans. Alla spel har sina nackdelar och problem, men problemet med ESO var att hela grunden inte funkade. GW2 hade fan roligare endgame PvE och det är ändå den sämsta biten av spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Haha tog det dig ända till nu för att lista ut det? Märkte man ju efter en månad lol.

Antar att inte mycket ändrats sen dess?

ESO var kul när man levlade, mycket detaljer i världen och bra quests (när dom funkade) sen vid max level... dog allting ut totalt. Cyrodill var inte särskilt kul (jag körde när det var trasigt pga vampyrer osv), PvE blev nåt vansinnigt tradigt, noll saker som kunde få en guild att köra tillsammans. Alla spel har sina nackdelar och problem, men problemet med ESO var att hela grunden inte funkade. GW2 hade fan roligare endgame PvE och det är ändå den sämsta biten av spelet.

Instämmer. Bortsett från gw2 det körde jag aldrig.

Däremot, stridssystemet, hur man siktar och stred var riktigt bra. Det går inte att köra andra äldre mmos pga det. Sen att det var konsoltänk med så få skills gjorde det däremot rätt störande samt att vissa klasser behövde både weapon och spell critt medan sorcs bars behövde spell crit...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Däremot, stridssystemet, hur man siktar och stred var riktigt bra. Det går inte att köra andra äldre mmos pga det. Sen att det var konsoltänk med så få skills gjorde det däremot rätt störande samt att vissa klasser behövde både weapon och spell critt medan sorcs bars behövde spell crit...

Nja, jag skulle säga att kontrollerna funka exakt likadant som resten av spelet - kul i början, funkar inte i endgame. Inte för att det var svårt eller så (jag körde nightblade och kunde döda harvesters innan dom ens skada mig), men allt kollapsa totalt i Cyrodill. Strider fungerade helt enkelt inte, det var som att slåss mot varandra med sladdriga nudlar samtidigt som alla perma-blockade. Vid ~10-20 pers fungerade det hjälpligt, 100+? Glöm det. Men den biten kanske fixats bättre, jag vet inte.

IMO har GW2 fortfarande bästa kompromissen mellan action styrda kontroller (typ ESO) och traditionella kontroller (typ WoW). Visst hade musdrivna ESO trevliga egenskaper, men när jag kör Archeage är det inte ESO jag längtar till - det är bara mindre antal skills ala GW2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Haha tog det dig ända till nu för att lista ut det? Märkte man ju efter en månad lol.

Antar att inte mycket ändrats sen dess?

ESO var kul när man levlade, mycket detaljer i världen och bra quests (när dom funkade) sen vid max level... dog allting ut totalt. Cyrodill var inte särskilt kul (jag körde när det var trasigt pga vampyrer osv), PvE blev nåt vansinnigt tradigt, noll saker som kunde få en guild att köra tillsammans. Alla spel har sina nackdelar och problem, men problemet med ESO var att hela grunden inte funkade. GW2 hade fan roligare endgame PvE och det är ändå den sämsta biten av spelet.

Som jag skrev:
ESO I really tried hard to love you but you are like that beatiful girl, that just ain't right in the head.

Jag gillar de andra Elderscrolls spelen så jag försökte verkligen tycka om ESO, men till slut gick det bara inte.

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zyriak:

Det är ju en nyhet och kommer att försvinna, det här är en tråd att diskutera spelet..

Jäkligt trist att dom använder samma grafikmotor som till SWTOR, tyckte den var ful och livlös..

Ännu tråkigare att dom ljög om spelmotorn när dom sa att dom absolut inte skulle använda Hero Engineen ändå använde den. För min del har dom förbrukat mitt förtroende, kommer inte köpa ett spel stämplat Bethesda igen om det inte får magiskt bra betyg. Men att köpa innan det kommer ut...Aldrig!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Nja, jag skulle säga att kontrollerna funka exakt likadant som resten av spelet - kul i början, funkar inte i endgame. Inte för att det var svårt eller så (jag körde nightblade och kunde döda harvesters innan dom ens skada mig), men allt kollapsa totalt i Cyrodill. Strider fungerade helt enkelt inte, det var som att slåss mot varandra med sladdriga nudlar samtidigt som alla perma-blockade. Vid ~10-20 pers fungerade det hjälpligt, 100+? Glöm det. Men den biten kanske fixats bättre, jag vet inte.

IMO har GW2 fortfarande bästa kompromissen mellan action styrda kontroller (typ ESO) och traditionella kontroller (typ WoW). Visst hade musdrivna ESO trevliga egenskaper, men när jag kör Archeage är det inte ESO jag längtar till - det är bara mindre antal skills ala GW2.

Jag tänkte mestadels på mindre strider och hur man attackerade mot en yta och aktade på sig.

Att slippa hålla nere höger musknapp för att vrida sig och muppa runt på det sättet tyckte jag var riktigt befriande.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Har nu gett ESO en ny chans (spelade lite vid släppet). Kör en Orc DK, Aldmeri , med fokus på 2h/bow och är nu L10.

Konstaterar att spelet är underbart när man väl låter sig svepas med av storyn. Lite trist att man sällan får göra några aktiva val i questerna. ESO känns som ett bra "casual - spelaentimmeomdan" spel (köpt warlords of Draenor men konstaerat att garrisson systemet tar bort mmo-känslan... så jag kommer nog inte köra wow på ett tag).

Nu några frågor:
- Tänkte mig fokusera på woodworking, blacksmithing och enchanting som crafts. Låter det lämpligt?
- Har man som pve-are någon nytta med at köra lite av pvp innehållet? Vad i så fall?
- Kör just nu bara heavy armor... men ser att många kompletterar med ett par medium och öppnar det "trädet". Vad är den stora fördelen med det?
- Är med i en guild som heter Tamrebay. Tips på andra guilds? Kanske med många svenskar?

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|