Köpa WoW Draenor expen.

Permalänk
Medlem

Köpa WoW Draenor expen.

Hej!

Är det någon som har köpt denna från någon (fast2play.se GMG eller något liknande) utöver battle.net och fått nyckeln direkt. Eller skeppas nycklarna från dessa vid release den 13:e nov?

Edit: Köpte nyckel från gamecards.eu, man får den instant. Nyckel aktiverad.

Permalänk
Skrivet av dabman:

Hej!

Är det någon som har köpt denna från någon (fast2play.se GMG eller något liknande) utöver battle.net och fått nyckeln direkt. Eller skeppas nycklarna från dessa vid release den 13:e nov?

Edit: Köpte nyckel från gamecards.eu, man får den instant. Nyckel aktiverad.

Fick du med 90 boosten då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Fick du med 90 boosten då?

Japp.

Permalänk
Skrivet av dabman:

7 min sen jag beställde nu, antar att de har mycket att göra men hoppas jag hinner få den i tid i alla fall

Permalänk
Medlem

De sa att de skulle ta mellan 10-15mins. Fick den efter 5. Pratade med dem via deras livechat innan jag beställde.
Men jag är premiumkund där så det skall gå lite fortare då.

Permalänk
Medlem

Om nån fortfarande inte köpt har de ett sjukt bra erbjudande just nu - Expansionen + 90 boost + 60 dagar gametime för 476kr. Bara expansionen hos dem kostar 335kr alltså betalar du 141kr för 2 månaders gametime vilket är typ en månad gratis om man hade prenumererat på Battle.net som vanligt.

http://www.fast2play.se/category/11405/world-of-warcraft-warl...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Om nån fortfarande inte köpt har de ett sjukt bra erbjudande just nu - Expansionen + 90 boost + 60 dagar gametime för 476kr. Bara expansionen hos dem kostar 335kr alltså betalar du 141kr för 2 månaders gametime vilket är typ en månad gratis om man hade prenumererat på Battle.net som vanligt.

http://www.fast2play.se/category/11405/world-of-warcraft-warl...

Låter helt klart intressant. Gå det att beställa och förvänta sig en kod även efter kl 17?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frankensteiner:

Låter helt klart intressant. Gå det att beställa och förvänta sig en kod även efter kl 17?

De brukar ta runt 10-15 minuter att skicka kod, huruvida långt det tar nu vet jag ej.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

De brukar ta runt 10-15 minuter att skicka kod, huruvida långt det tar nu vet jag ej.

Jo, det jag undrar är väl snarare som en kod skickas ut även efter normal arbetstid (dvs automatiskt) så att det skulle kunna vara möjligt att göra en beställning ex ikväll eller under helgen och inte tvingas vänta tills måndag morgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frankensteiner:

Låter helt klart intressant. Gå det att beställa och förvänta sig en kod även efter kl 17?

Vafan? När jag kollade igår kväll var erbjudandet borta Så jag stack till Mediamarkt och köpte en fysisk kopia istället (329kr).

Man får koder dag som kväll och det brukar ta runt 2-5 minuter. Bara att vänta på mailet med koden. Jag har iaf aldrig tänkt på det där med "öppettider" då det verkar vara 24/7 service. Iofs aldrig testat att köpa en kod mitt i natten men köpte nåt förra fredagen runt 22:30 och fick koden efter ca 5min.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Sprungit runt i en tom karta halva dagen där mobsen bara "fadar" bort. Absolut inte värt att lägga tid på detta just nu...

Permalänk
Skrivet av EkrJkr:

Sprungit runt i en tom karta halva dagen där mobsen bara "fadar" bort. Absolut inte värt att lägga tid på detta just nu...

Som spelare på Kazzak som är en av de större servrarna (Jäkla polare som valde den!) så är det också helt hopplöst.. över en timme kö redan klockan 15 idag och när man kom in så tog det 15 min innan en DC med resultatet att man fick köa igen. Jag var uppe klockan 5 i natt och aktiverade min Garrnison vilket gick efter en massa strul då men har flera polare som fortfarande inte kommit igång då de inte kommer igång med questandet för de inte kommer åt sin Garrnison..

Riktigt praktfiasko för Blizzard minst sagt.

EDIT: Hepp, ny DC och 2500 pers i kö framför mig, lär inte bli något mer lirat ikväll då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Som spelare på Kazzak som är en av de större servrarna (Jäkla polare som valde den!) så är det också helt hopplöst.. över en timme kö redan klockan 15 idag och när man kom in så tog det 15 min innan en DC med resultatet att man fick köa igen. Jag var uppe klockan 5 i natt och aktiverade min Garrnison vilket gick efter en massa strul då men har flera polare som fortfarande inte kommit igång då de inte kommer igång med questandet för de inte kommer åt sin Garrnison..

Riktigt praktfiasko för Blizzard minst sagt.

EDIT: Hepp, ny DC och 2500 pers i kö framför mig, lär inte bli något mer lirat ikväll då...

Precis, min warrior är även den på Kazzak och det är hopplöst. Det värsta är att jag valde att levla upp en rogue till WoD som befann sig på Ragnaros men flyttade den till Darksorrow genom att utnyttja free migration. Just nu är 1800 i kö till Darksorrow så hela min upplevelse har varit lika noll och bara full av frustration.

Permalänk
Skrivet av EkrJkr:

Precis, min warrior är även den på Kazzak och det är hopplöst. Det värsta är att jag valde att levla upp en rogue till WoD som befann sig på Ragnaros men flyttade den till Darksorrow genom att utnyttja free migration. Just nu är 1800 i kö till Darksorrow så hela min upplevelse har varit lika noll och bara full av frustration.

Mjo, kan väll lugnt säga att det varit bättre upplevelser genom både wotlk och mop för mig då jag startade ungefär en vecka sent båda gångerna, men denna rundan passade det så bra med schemat så följde med från start..

Permalänk
Medlem

Jag startade samma natt som Wotlk släpptes, var level 73 inom 24 timmar och allting gick hur bra som helst förutom ett par buggade quester. Detta är något utöver det vanliga, absolut inte acceptabelt när man har betalat 70 Euro för att få vänta på lira spelet när det finns folk som redan är lvl 100...

Permalänk
Medlem

Detta är oacceptabelt, 4h que för att slippa till Ravencrest...

Permalänk
Medlem

stått i kö till frostmane nu i 1.5 timme och har gått från plats 480 till 240, lär bli sist till 100..

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Förväntade ni er nått annat alla wow expansions har varit dc's och kö i 2 -3 dagar innan hypet gått ner

Visa signatur

"A watcher scoffs at gravity" -Rupert Giles.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

stått i kö till frostmane nu i 1.5 timme och har gått från plats 480 till 240, lär bli sist till 100..

Jag logga in 16:00 och är fortfarande i kö. Har gått ner från 58 till 45 nu den sista timmen =/
Har lagat mat, tvättat och städat nu är man tillbakalutad i stolen och spelar Hyrule Warriors på WiiU kontrollen =P

Permalänk

Ja det blev en jävla kö, loggade ut för att göra laga mat, lyssna på lite wow lore och nu kommer man inte in. ooändlig kö på shattered hand, säkert mer.. Inte värst men ändå illa. Den låg ju på medium pop för två-tre dagar sen. Alla servrar har typ locked status.

man kan ju spela warcraft 3 story under tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kmix:

Förväntade ni er nått annat alla wow expansions har varit dc's och kö i 2 -3 dagar innan hypet gått ner

Verkligen inte, i MoP laggade första timmen/timamrna sen var det i princip felfritt. Denna gången är det DC 3 ggr i timmen och massiv kö eftersom de tvingats sänka hur många som kan vara inne samtidigt. Mycket mycket sämre än MoP. 253 platser kvar i kön, började vid 16:40.

Permalänk
Medlem

Köpte nyss min från g2a för 38.45 € inkl betalavgifter.
Står nu i kö på bladefist på plats 2078, förväntad väntetid 606min. För en timme sen var den förväntade tiden 64min.

Har ett par serier att komma i fatt, så det är väl bara att börja med nya säsongen South park.. Känns som min onykterhet är bortslösad. Skulle ju ha wow-fest!

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Verkligen inte, i MoP laggade första timmen/timamrna sen var det i princip felfritt. Denna gången är det DC 3 ggr i timmen och massiv kö eftersom de tvingats sänka hur många som kan vara inne samtidigt. Mycket mycket sämre än MoP. 253 platser kvar i kön, började vid 16:40.

Precis, som jag skrev tidigare så var varken Wotlk eller MoP så här illa. Antingen hade man otroligt tur som aldrig fastnade i köer då, eller så har de verkligen gjort någonting som har gått snett. Det är inte normalt att springa runt i en tom karta där man ser spelare/mobs ena sekunden för att se de försvinna helt, om och om igen. Det sägs att vissa levlade till 100 under 10 timmar, jag sprang runt i en timme för att försöka få lämna in min första quest där "frågetecknet" lös men utan att se någon NPC som jag kunde prata med.

Permalänk
Medlem

3 timmar senare

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av EkrJkr:

Precis, som jag skrev tidigare så var varken Wotlk eller MoP så här illa. Antingen hade man otroligt tur som aldrig fastnade i köer då, eller så har de verkligen gjort någonting som har gått snett. Det är inte normalt att springa runt i en tom karta där man ser spelare/mobs ena sekunden för att se de försvinna helt, om och om igen. Det sägs att vissa levlade till 100 under 10 timmar, jag sprang runt i en timme för att försöka få lämna in min första quest där "frågetecknet" lös men utan att se någon NPC som jag kunde prata med.

Funkade dock bra att lira igår/natt, tog mig till lvl 99

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Har inga större problem på Earthen Ring / Darkmoon Faire. Lite laggigt då och då, men inget mer än det. Var kö för första gången på flera månader

Permalänk
Medlem

Man kan säga efter ha läst dom flesta inläggen att alla har samma problem. Laggigt här och där men framför allt fulla servrar. Tittade lite på servrar nyss, och samtliga EU servrar står som locked.
Flyttade en gubbe igår till bloodscalp från darksorrow då den förstnämde var low pop. Men idag är den full och 2000 i kö.

Permalänk
Medlem

Det är 5500+ i kö på twisting nether. Min polare började på 3500 vid 18:00 och hade inte kommit under 1000 sträcket när han gick och la sig för 10 minuter sen.

Det enda spelet som har haft värre launch än detta är Archeage.

Permalänk
Medlem

Hittade detta:

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20141114/ddos-attacker-mot-...

Men det står att det bara berör US servrar, men tror nog att alla EU fått sig en släng av behandligen med.

Permalänk

Har stått i kö till Sylvanas sen strax efter 16.00 när jag kom hem från jobbet - just nu har jag plats 1320 i kön, för en timme sen var det 1100-nånting. Sjukt fiasko från Blizzards sida. Dom släpper en dokumentär där dom säger att bland det dummaste dom gjort var AQ-launchen för att det blev för mycket folk på samma plats - och upprepar misstaget nu, nästan 10 år senare. Man tycker att dom kunde lärt sig nånting.