Permalänk
Medlem

Vad tror ni om den här datorn

Hur skulle den här datorn prestera när det gäller spel som DayZ, Battlefield 4 och GTA 5? Är den värt priset? Och hur länge kommer den att hålla?
http://www.mediamarkt.se/mcs/product/ACER-G3-605-DT.SQYEQ.067...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kabbzter:

Hur skulle den här datorn prestera när det gäller spel som DayZ, Battlefield 4 och GTA 5? Är den värt priset? Och hur länge kommer den att hålla?
http://www.mediamarkt.se/mcs/product/ACER-G3-605-DT.SQYEQ.067...

Nej nej nej. Kommer inte gå alls. Köp ordentliga saker och bygg själv.
CPUn är väl "ok", men grafikkortet är under all kritik. Du betalar för märket, Predator, vilket det inte är..
Och Dayz är cpu krävande, precis som bf4 och gta.

Spar ihop lite till
Inet har gratis montering när du vljer MSI mb/gpu

Nåt sånt här är mycket bättre. Med denna kan du lira alla nya spel på höga grafikinställningar. Det går inte med den där överprissattsa predator datorn på mediamarkt.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/7354400/2014-11-14

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Nej nej nej. Kommer inte gå alls. Köp ordentliga saker och bygg själv.
CPUn är väl "ok", men grafikkortet är under all kritik. Du betalar för märket, Predator, vilket det inte är..
Och Dayz är cpu krävande, precis som bf4 och gta.

Spar ihop lite till
Inet har gratis montering när du vljer MSI mb/gpu

Nåt sånt här är mycket bättre. Med denna kan du lira alla nya spel på höga grafikinställningar. Det går inte med den där överprissattsa predator datorn på mediamarkt.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/7354400/2014-11-14

Håller helt med, den dator du hittade kommer inte att kunna köra dagens spel på drägliga inställningar (om finansiering är ett problem, köp då hellre en PS4/Xbox1). Den av makn ihopplockade datorn är betydligt bättre lämpad för dagens spel (på 1080P och relativt höga inställningar) med dessutom väl genomtänkt pris:prestanda förhållande.

Visa signatur

PC CPU: Intel i7 4770K GPU: GTX 690 RAM: 16GB 1600Mhz Chassi: Obsidian 800D Moderkort: Asus Z87-Pro PSU: Corsair 1000W Kylning: H80i Monitor: 2x Dell U2711
HTPC CPU: Intel i5 4570S GPU: Radeon R7 250 Passive RAM: Low-Profile 8GB 1600Mhz Chassi: Fractal Design Node 605 Moderkort: Asus Z87i-Pro PSU: Nightjar Passive Cooling 400W Kylning: Noctua LH-9i, 2xSP120 i Chassi TV: Samsung UE55ES8005XXE

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Nej nej nej. Kommer inte gå alls. Köp ordentliga saker och bygg själv.
CPUn är väl "ok", men grafikkortet är under all kritik. Du betalar för märket, Predator, vilket det inte är..
Och Dayz är cpu krävande, precis som bf4 och gta.

Spar ihop lite till
Inet har gratis montering när du vljer MSI mb/gpu

Nåt sånt här är mycket bättre. Med denna kan du lira alla nya spel på höga grafikinställningar. Det går inte med den där överprissattsa predator datorn på mediamarkt.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/7354400/2014-11-14

Jag är student så över 9k är alldeles för dyrt för mig!

Skrivet av thelin:

Håller helt med, den dator du hittade kommer inte att kunna köra dagens spel på drägliga inställningar (om finansiering är ett problem, köp då hellre en PS4/Xbox1). Den av makn ihopplockade datorn är betydligt bättre lämpad för dagens spel (på 1080P och relativt höga inställningar) med dessutom väl genomtänkt pris:prestanda förhållande.

Jag behöver inte kunna köra GTAV på high och 60fps, det räcker med runt medium och runt 60fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabbzter:

Jag är student så över 9k är alldeles för dyrt för mig!

Jag behöver inte kunna köra GTAV på high och 60fps, det räcker med runt medium och runt 60fps.

Byt ut grafikkortet han valde till ett GTX 760 eller R9 270X så blir det 2k billigare. Fri monteringserbjudandet är till måndag btw.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Relizent:

Byt ut grafikkortet han valde till ett GTX 760 eller R9 270X så blir det 2k billigare. Fri monteringserbjudandet är till måndag btw.

+1

KÖP ALDRIG stationär dator från skit Media mark, el giganten etc.

Inet är nog det bästa.

eller bygg själv. Det tar 2 timmar om du är nybörjare, att följa guider och Youtube klipp!!

40 min till 1 h om du har en vän som har gjort det innan!!

Permalänk
Medlem

Som ovan, köp aldrig färdig dator från mediam, elgiganten osv. Kostar, men smakar inte.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152135:

+1

KÖP ALDRIG stationär dator från skit Media mark, el giganten etc.

Inet är nog det bästa.

eller bygg själv. Det tar 2 timmar om du är nybörjare, att följa guider och Youtube klipp!!

40 min till 1 h om du har en vän som har gjort det innan!!

Är det så? Jag är ganska ny till PC-världen så jag har inte mycket koll :/ Kan inget om datorer så vet inte om jag skulle kunna bygga en med bara hjälp av en videoguide, känner att jag behöver någon bredvid som hjälper till för annars är jag bara rädd att jag kommer göra fel och skada någon del under bygget....

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabbzter:

Är det så? Jag är ganska ny till PC-världen så jag har inte mycket koll :/ Kan inget om datorer så vet inte om jag skulle kunna bygga en med bara hjälp av en videoguide, känner att jag behöver någon bredvid som hjälper till för annars är jag bara rädd att jag kommer göra fel och skada någon del under bygget....

Som sagt så erbjuder inet gratis montering fram till den 17/11. Annars vill jag minnas att det finns en tråd på det här forumet där medlemmar har anmält sig till att frivilligt hjälpa till med byggen. Kan dock inte hitta den nu.

EDIT: Här är den. Ser ut att finnas 5 personer villiga att hjälpa till i Kalmar, om listan fortfarande är aktiv.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kabbzter:

Är det så? Jag är ganska ny till PC-världen så jag har inte mycket koll :/ Kan inget om datorer så vet inte om jag skulle kunna bygga en med bara hjälp av en videoguide, känner att jag behöver någon bredvid som hjälper till för annars är jag bara rädd att jag kommer göra fel och skada någon del under bygget....

Synd att du bor i Kalmar. Har en polare som älskar att montera ihop datorer för skojs skull.

Som sagt kör på detta https://www.inet.se/kundvagn/visa/7354400/2014-11-14

fast byt i grafikkortet till något billigare så det matchar din budget.

mvh!

Permalänk

I Karlskrona finns bygghjälp..

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för hjälpen! Dock få det bli ett köp när jag har lite mera pengar Får chilla så länge och se hur länge den dator jag har nu håller.

Permalänk