Bra torrent clienter?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Spara filmer på x:\Filmer, musik på x:\Musik, osv. Går väl på alla torrentklienter.

Ursäkta, men hur? Jag hittade ingen sån inställning att välja folder beroende på filändelse i utorrent.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggwp:

Ursäkta, men hur? Jag hittade ingen sån inställning att välja folder beroende på filändelse i utorrent.

Inte automatiskt kanske, men när man lägger till en torrent, istället för att bara trycka på "ok, ok, ok, ladda ner", så väljer man var man vill ladda ner innan man börjar.

Permalänk
Medlem

men jag vill inte trycka något. När jag klickar en magnet så vill jag inte att utorrent fönstret visas.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggwp:

men nu tröttnat mest pga av alla annonser. .

Kände också det där, och fick snilleblixten att "Hey, kanske jag ska köpa utorrent istället för att slippa annonserna?" Så gjorde det och jag är glad över valat, testade massa olika program innan för jag var trött på annonserna, och Tixati var nog de jag föll för mest, men jag gillade inte alls hur de hanterade torrents i listan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Kände också det där, och fick snilleblixten att "Hey, kanske jag ska köpa utorrent istället för att slippa annonserna?" Så gjorde det och jag är glad över valat, testade massa olika program innan för jag var trött på annonserna, och Tixati var nog de jag föll för mest, men jag gillade inte alls hur de hanterade torrents i listan

Att betala för µTorrent för att slippa reklam, måste vara det dummaste jag hört. Version 2.2.1 är helt utan reklam och annan bloatware.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk

eller... så kör man utorrent och tar bort reklamen... (gratis)
http://www.wikihow.com/Remove-Sponsored-Ads-from-uTorrent

-_-

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

En till röst på qBittorrent (http://qbittorrent.sourceforge.net/). Enkel klient utan reklam som gör precis det man vill.
µTorrent försvann när man sålde sin själ för reklam. Eller tja, installerar spyware utan godkännande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keepan:

Men då ligger ju alla filer tillsammans och blandat så man inte har någon ordning igen, försöker man sortera i mappar så hittar inte uTorrent filen? Så har de gått för mig iaf.

Som ovan, då hamnar ju alla filer på samma ställe utan möjlighet att sortera de. Vill inte heller sitta för varje nedladdning jag startar och säga åt den var de ska sparas.

Använd etiketter/lables. Då lägger den alla med ex. etiketten musik i musik, alla med etiketten film i film osv.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Finns en inställning i µTorrent så man får bort annonserna.

http://www.wikihow.com/Remove-Sponsored-Ads-from-uTorrent

Så det kör jag på. Kanske redan nämnts men orkar inte läsa igenom hela tråden :P.

Permalänk

µTorrent 2.2.1 är oslagbart, finns ingen anledning att köra de nyare reklamfyllda och bloatade versionerna

Permalänk
Medlem

Du kan ju flytta alla filer i torrenten nånstans om du vill, bara inte delar.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

När jag använt Torrentprogram så har jag alltid fått ett form av virus som gör att jag får massa reklam på webbläsarna, och då har jag inte laddat ned något med programmet utan det följde med, och jag skaffade dem från officiela sidorna (qtorrent och bittorrent)

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Du kan ju flytta alla filer i torrenten nånstans om du vill, bara inte delar.

Kan jag väll inte? Då säger uTorrent: "Error: Files missing from job. Please recheck" trots att jag bara lagt in de i en annan map på samma hårddisk jag pekar på.

Kan inte folk sluta prata reklam och fokusera på mitt "problem". Personligen stör jag mig inte på reklamen då man sällan har clienten uppe men stör mig på detta att jag inte får sortera mina filer!

Visa signatur

Stationär: Intel i7 2700K @ 4.4ghz | Arctic Freezer i30 | Crucial 16GB | Asus P8Z68-V | FPS 650W 80+ Gold | GeForce 9800GT | Samsung 830 128GB SSD | 2 TB | Fractal R3
Renderings-burken: Intel Quad Q6600 G0 @ 3.5ghz | TRUE | Gigabyte P35-DS4 | Corsair 4GB | Raptor 74 GB 10000RPM | 1TB | Corsair Powersupply 520W | GeForce 7600GT | Nzxt Hush

Permalänk
Medlem

Nya Utorrent ska man ej köra. 2.2.1 har jag kört väldigt länge nu

Permalänk

Lite off-topic men segar torrents ner datorn?

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem

Deluge kör jag med, bytte från utorrent (2.2.1) då jag tyckte det presterade dåligt. Kör i dag deluge med ca 800 torrents utan problem.

rTorrent är väldigt trevligt också, går dock ej att köra på windows sist jag kolla (vilket var ett tag sedan).

Båda är byggt på libtorrent vilket är bra skit, oftast libtorrent som används på X eller Y sätt i alla seriösa seedbox burkar.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Jag kör med BitTorrent 7.9.2 med all reklam borttagen.

Länkarna ni postat om att ta bort reklam tar inte bort allt. Du måste hålla in Shift+F2 när du trycker på Options och då får du fler offers/plus saker att stänga av.

http://forum.utorrent.com/topic/81421-321-how-to-turn-off-ads...

Där har du en bättre lista med allt du borde stänga av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALBiiJONzz:

Lite off-topic men segar torrents ner datorn?

Ju snabbare du laddar hem filerna, desto mer laddar hårddisken. Om du har en SSD-disk, så kanske du inte märker någon större skillnad.

Själv rekommenderar jag Deluge. Väldigt trevligt torrent-program.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keepan:

Kan jag väll inte? Då säger uTorrent: "Error: Files missing from job. Please recheck" trots att jag bara lagt in de i en annan map på samma hårddisk jag pekar på.

Kan inte folk sluta prata reklam och fokusera på mitt "problem". Personligen stör jag mig inte på reklamen då man sällan har clienten uppe men stör mig på detta att jag inte får sortera mina filer!

När du har flyttat något på disken så får du peka mot den nya mappen/disken och högerklicka på filen/mappen i ex µTorrent och välj force Re-Check så kollar den igenom om alla filer stämmer tar någon minut sen så funkar det precis som vanligt.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Börjar bli lite irriterad på att ingen läser topicen men jag inser att min rubrik var lite väl flummig, nåja. Frågar igen:

Har någon en client som hittar filerna automatiskt efter sortering?!?!

Visa signatur

Stationär: Intel i7 2700K @ 4.4ghz | Arctic Freezer i30 | Crucial 16GB | Asus P8Z68-V | FPS 650W 80+ Gold | GeForce 9800GT | Samsung 830 128GB SSD | 2 TB | Fractal R3
Renderings-burken: Intel Quad Q6600 G0 @ 3.5ghz | TRUE | Gigabyte P35-DS4 | Corsair 4GB | Raptor 74 GB 10000RPM | 1TB | Corsair Powersupply 520W | GeForce 7600GT | Nzxt Hush

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keepan:

Börjar bli lite irriterad på att ingen läser topicen men jag inser att min rubrik var lite väl flummig, nåja. Frågar igen:

Har någon en client som hittar filerna automatiskt efter sortering?!?!

uTorrent/BitTorrent kan du ju sätta en "label" på en nedladdning.
http://help.utorrent.com/customer/portal/articles/164816-what...

Eller vill du ladda en fil sen flytta filen manuellt sedan att programmet hittar filen själv och seedar igen?

Permalänk
Medlem

Kör µtorrent 2.0.4, sätt upp AutoRSS. Välj vad som ska hamna var och rör aldrig din klient igen. Det enda du behöver göra är att gå in i katalogerna där du har filmer, musik eller vad du nu har hämtat hem. Allt fint sorterat precis som det ska vara.

Dessutom ser GUIt bra ut

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Kör µtorrent 2.0.4, sätt upp AutoRSS.[/IMG]

Länk? Guide?
Finns inget sätt att koppla ihop FileBot med uTorrent, så filmer och TV automatiskt får rätt namn vid nedladdning?

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keepan:

Kan jag väll inte? Då säger uTorrent: "Error: Files missing from job. Please recheck" trots att jag bara lagt in de i en annan map på samma hårddisk jag pekar på.

Kan inte folk sluta prata reklam och fokusera på mitt "problem". Personligen stör jag mig inte på reklamen då man sällan har clienten uppe men stör mig på detta att jag inte får sortera mina filer!

Du verkar ha stött på ett PEBCAK problem hursomhelst.
Om du flyttat filer måste du rehasha dem för att verifiera integriteten på filerna. I µTorrent högerklickar man på torrenten och "Force re-check". Alla klienter har någon form av rehashning när man flyttat filer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Tycker då en äldre version av utorrent funkar bäst, typ 2.2.1 som väger in på 390kb.

Skrivet av Tauri:

Att betala för µTorrent för att slippa reklam, måste vara det dummaste jag hört. Version 2.2.1 är helt utan reklam och annan bloatware.

Skrivet av ph0gelbice:

µTorrent 2.2.1 är oslagbart, finns ingen anledning att köra de nyare reklamfyllda och bloatade versionerna

Skrivet av Bazisten:

Nya Utorrent ska man ej köra. 2.2.1 har jag kört väldigt länge nu

Föredrar också µTorrent 2.2.1. Gör det som behövs och inget annat.

Lyckas dock inte installera den versionen i Windows 10, någon som har samma problem?

(Jag gissar att jag kan kopiera den installerade .exe-filen från en tidigare installation och ändra lite i registret. Men har lyckats glömma bort hur jag i så fall fixar autostart för .torrent-filer...)

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tog bort inlägg som stred mot §7, passade även på att plocka bort ett meningslöst "+1"-inlägg.

Citat:

§ 7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Du verkar ha stött på ett PEBCAK problem hursomhelst.
Om du flyttat filer måste du rehasha dem för att verifiera integriteten på filerna. I µTorrent högerklickar man på torrenten och "Force re-check". Alla klienter har någon form av rehashning när man flyttat filer.

Bra förolämpat när man måste googla för att förstå den, 1-0 till dig
Men varför måste det vara på det sättet? Kan ju inte krävas många rader kod för att den få en klient att göra detta automatiskt? För oss användare är det ju bara 3 knapptryck typ för att allt ska lira igen, varför inte automatisera detta?! Väntar ett halvår till nån person som kodar klienterna tagit åt sig detta och fixat de sen byter jag till den klienten!

Visa signatur

Stationär: Intel i7 2700K @ 4.4ghz | Arctic Freezer i30 | Crucial 16GB | Asus P8Z68-V | FPS 650W 80+ Gold | GeForce 9800GT | Samsung 830 128GB SSD | 2 TB | Fractal R3
Renderings-burken: Intel Quad Q6600 G0 @ 3.5ghz | TRUE | Gigabyte P35-DS4 | Corsair 4GB | Raptor 74 GB 10000RPM | 1TB | Corsair Powersupply 520W | GeForce 7600GT | Nzxt Hush

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keepan:

Kan jag väll inte? Då säger uTorrent: "Error: Files missing from job. Please recheck" trots att jag bara lagt in de i en annan map på samma hårddisk jag pekar på.

Kan inte folk sluta prata reklam och fokusera på mitt "problem". Personligen stör jag mig inte på reklamen då man sällan har clienten uppe men stör mig på detta att jag inte får sortera mina filer!

Man måste göra det i utorrent. högerklicka på torrenten, avancerat>>välj nedladdningsplats. där kan du flytta den dit du vill. (även efter att den är klar eller mitt i nedladdningen.)

Skrivet av Friterad:

När jag använt Torrentprogram så har jag alltid fått ett form av virus som gör att jag får massa reklam på webbläsarna, och då har jag inte laddat ned något med programmet utan det följde med, och jag skaffade dem från officiela sidorna (qtorrent och bittorrent)

Du har för bråttom när du installerar, man brukar få välja om man vill ha det installerat eller ej.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keepan:

Bra förolämpat när man måste googla för att förstå den, 1-0 till dig
Men varför måste det vara på det sättet? Kan ju inte krävas många rader kod för att den få en klient att göra detta automatiskt? För oss användare är det ju bara 3 knapptryck typ för att allt ska lira igen, varför inte automatisera detta?! Väntar ett halvår till nån person som kodar klienterna tagit åt sig detta och fixat de sen byter jag till den klienten!

Du kan inte bli matad med en sked hela livet, att organisera sin lokala lagring är ett känsligt område dessutom, vem vill att ett program som alltid är anslutet till internet kan kontrollera och organisera din lokala lagring? Hur länge skulle det dröja tills bakdörrar hittas?

En torrent klient har ett jobb, och den utför det med bravur, det är upp till dig själv att organisera din lokala lagring. Sätter man upp det rätt från start behöver man aldrig flytta något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggwp:

+1 skriver här mest för att följa tråden. Likt TS har jag kört uTorrent i en massa år, men nu tröttnat mest pga av alla annonser. Men söker också en klient som klarar flytta mellan mappar. Helst någon som kan flytta videofiler till en mapp automatiskt, audiofiler till en annan, osv.

Ta bort reklam:
http://lifehacker.com/disable-ads-in-utorrent-via-settings-82...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |