Nokia Lumia 1520 6.0-tums Full HD Display

Permalänk
Avstängd

Nu kostar telefonen nära 4 000 kr och ett fynd enligt mig.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Nu kostar telefonen nära 4 000 kr och ett fynd enligt mig.

Alla som har sin efterträdare runt hörnet är väl billiga just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Telepati:

Alla som har sin efterträdare runt hörnet är väl billiga just nu?

Inte produkter från Apple

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Ett något märkligt problem med min 1520.

Folk verkar inte kunna höra mig under samtal.

Dock fungerar det att spela in rösten så det verkar inte vara något direkt fel på mikrofonen.

Folk kan dock höra mig om jag använder mig av headset.

Spontant, vad tror ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Telefonen är kanske för stor om man tänker att du håller den till örat och micken hamnar där halsen sitter. Själv slår jag alltid på högtalarna. Ingen som märkt att jag inte talar direkt i mikrofonen.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Telefonen är kanske för stor om man tänker att du håller den till örat och micken hamnar där halsen sitter. Själv slår jag alltid på högtalarna. Ingen som märkt att jag inte talar direkt i mikrofonen.

Nej det kommer inget ljud alls märkligt nog. Mycket underligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faulisto:

Ett något märkligt problem med min 1520.

Folk verkar inte kunna höra mig under samtal.

Dock fungerar det att spela in rösten så det verkar inte vara något direkt fel på mikrofonen.

Folk kan dock höra mig om jag använder mig av headset.

Spontant, vad tror ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle gissa på att det har hänt något med ditt OS och/eller dina systemappar.
Prova att göra en Hard Reset
En HR är ingen fara i och med att du har 8.1. Glöm inte att göra en fullständig backup först bara.
Inställningar>om>återställning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faulisto:

Ett något märkligt problem med min 1520.

Folk verkar inte kunna höra mig under samtal.

Dock fungerar det att spela in rösten så det verkar inte vara något direkt fel på mikrofonen.

Folk kan dock höra mig om jag använder mig av headset.

Spontant, vad tror ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske bara är något som hackat upp sig i hörlursuttaget, prova sätta i och ta ur headsetet några gånger. Hänt mig ganska ofta under åren med olika smartphones.

Permalänk
Medlem

Faaaaaaaan!!

Har lyckats spräcka displayen, eller glaset rättare sagt.. Första gången för min del, men den hamnade jävligt oturligt när den föll..

Vad gör man nudå? Har drulle hemförsäkringen så det kommer ju gå att lösa den vägen, MEN är det någonting nytt på G? Har lite dålig koll på läget för tillfället då jag har varit jävligt nöjd med min 1520. Om det inte är något nytt på G så tar jag lätt en likadan igen, om dom inte bara gör ett displaybyte villsäga.

/ Anders

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mubaslat:

Faaaaaaaan!!

Har lyckats spräcka displayen, eller glaset rättare sagt.. Första gången för min del, men den hamnade jävligt oturligt när den föll..

Vad gör man nudå? Har drulle hemförsäkringen så det kommer ju gå att lösa den vägen, MEN är det någonting nytt på G? Har lite dålig koll på läget för tillfället då jag har varit jävligt nöjd med min 1520. Om det inte är något nytt på G så tar jag lätt en likadan igen, om dom inte bara gör ett displaybyte villsäga.

/ Anders

Är väl lite rykten om 1525 som uppföljare men jag kan inte minnas att något av värde faktiskt har kommit fram. Så ser väl inte ut att vara något som kommer inom en snar framtid.

Någon annan kanske har bättre koll på ryktena?

Permalänk

Lumia 1520 930 m fl skall senare i år/vinter få "denimuppdateringen" som bl a skall ge 4K filmning.
Finns nån mer som vet alla förbättringar med uppdateringen och vilket videocodec o bildhastighet 1520-s 4k filmning kunna ge?

Permalänk
Medlem

Här står lite om 1525:an.
http://www.christianpost.com/news/nokia-lumia-1525-release-da...
Men inget spikat datum...

Hoppas bara den kommer innan jul eller under jul när man är i USA.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk

Åfyfan.. Gud ge mig styrka....
1525:an är ju verkligen vad jag väntat på.

Den eller Note 4...

Tyvärr verkar det bli Note 4

Permalänk
Medlem

Min 1520, blev helt svart, den reagera på on/off, kunde komma åt den via datorn och säkerhetskopiera den, sen kontakt med Nokia/MS och de sa att jag skulle skicka in den sagt och gjort skickar den till Mobilbyrån.

Efter 2 veckor kommer svaret att den är skadad efter att jag tappat den eller slagit i den. Intressant då den haft några ljusa partier i sig sen den var ny och den låg i köket på laddning när den blev svart.

Nu vet jag inte vad jag ska ersätta den med, blir troligtvis inte någon ny Nokia/MS även om jag var väldigt nöjd med telefonen, men ett sådant serviceföretag med den inställningen de som de har gör ett köp mer eller mindre omöjligt.

Får väl fortsätta med min padfone Infinity ett tag till, har faktiskt blivit riktigt bra efter uppgraderingen av androiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coolg8:

Min 1520, blev helt svart, den reagera på on/off, kunde komma åt den via datorn och säkerhetskopiera den, sen kontakt med Nokia/MS och de sa att jag skulle skicka in den sagt och gjort skickar den till Mobilbyrån.

Efter 2 veckor kommer svaret att den är skadad efter att jag tappat den eller slagit i den. Intressant då den haft några ljusa partier i sig sen den var ny och den låg i köket på laddning när den blev svart.

Nu vet jag inte vad jag ska ersätta den med, blir troligtvis inte någon ny Nokia/MS även om jag var väldigt nöjd med telefonen, men ett sådant serviceföretag med den inställningen de som de har gör ett köp mer eller mindre omöjligt.

Får väl fortsätta med min padfone Infinity ett tag till, har faktiskt blivit riktigt bra efter uppgraderingen av androiden.

Låter drygt.
Tyvärr är det så med i princip alla märken så du får nog vara utan annars.
Om du vill få den fixad så är det bara en sak som funkar. Maila, ring, tjata, skrik, spotta och fräs.
Då brukar man få rätt till sist, problemet är ju att man har roligare saker att lägga sin tid på.

Permalänk
Medlem

Jo tyvärr så stämmer det att man måste utföra allt möjligt skit för att få en telefon fixad, nu är det en företagstelefon så jag tänker inte lägga ner en minut på att få den fixad.

Inväntar och ser om det kommer en 1525 eller liknande inom kort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Coolg8:

Min 1520, blev helt svart, den reagera på on/off, kunde komma åt den via datorn och säkerhetskopiera den, sen kontakt med Nokia/MS och de sa att jag skulle skicka in den sagt och gjort skickar den till Mobilbyrån.

Efter 2 veckor kommer svaret att den är skadad efter att jag tappat den eller slagit i den. Intressant då den haft några ljusa partier i sig sen den var ny och den låg i köket på laddning när den blev svart.

Nu vet jag inte vad jag ska ersätta den med, blir troligtvis inte någon ny Nokia/MS även om jag var väldigt nöjd med telefonen, men ett sådant serviceföretag med den inställningen de som de har gör ett köp mer eller mindre omöjligt.

Får väl fortsätta med min padfone Infinity ett tag till, har faktiskt blivit riktigt bra efter uppgraderingen av androiden.

Är ju heller inte säkert att en pryl går sönder precis efter att man tappat den. Kan ta ett tag och då exempelvis vid laddning. Men har du aldrig tappat den borde firman få all skit den förtjänar. Kan ju även vara posten som hanterat mobilen fel.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Ja det är intressant att man kan skylla på att man har tappat den när man skickar ett tunt vadderat kuvert som man lägger telefonen i innan man stoppar den i "kartongen". Kartongen består av lite hårdare papper dock inte wellpapp eller liknande.
Undrar hur bra deras förpackning håller för hantering?

Permalänk
Avstängd

Det ska vara påsar med luft i kartongen runt den hårda original-förpackningen (som min hade som skickades från HongKong). Vilken firma var det. Vill veta så man inte beställer från en ovarsam firma.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Lite osäker på om jag nämnt denna här men jag gjorde i vart fall en recension av 1520 tillsammans med 930 som ett sista farväl till Nokia,

Har även gjort en 1520 vs Z3 som ligger på min kanal.

Permalänk
Medlem

Är sugen på en 1520. Nu när 8,1 kommit, har det uppstått mer problem ?

Permalänk
Avstängd

Vilka problem? Min flyter på. Tråkig men felfri.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillnn:

Är sugen på en 1520. Nu när 8,1 kommit, har det uppstått mer problem ?

Hade inga problem innan att få mer av.
Tycker förbättringarna är ok men det är ju i nästa som det blir lite större förändringar.

Permalänk
Medlem

Svårt att få tag i en 1520 nu. Jag hade en kort i sommar med ett specialjobb och trivdes med den. Nu hade jag tänkt köpa en men, som sagt svårt att få tag i...
Är det tillfälligt eller kommer det lanseras något nytt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Rött hela vägen: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2299305 Vet inte om Nokia får tillverka fler gamla Nokia Lumia xxxx för Microsoft? Men ska nog komma några i februari nästa år.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa den från utlandet istället.
Det är väl RM-937 modellen man ska köpa för att få 3g och bättre 4g täckning?

Permalänk
Medlem

eftersom surfplattan gett upp så tänkte jag köpa denna istället då jag ändå skall ha ny telefon, men kan någon vänlig själ kolla om den klarar av att spela upp filmer på swefilmer, annars blir det något annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av jenssi:

eftersom surfplattan gett upp så tänkte jag köpa denna istället då jag ändå skall ha ny telefon, men kan någon vänlig själ kolla om den klarar av att spela upp filmer på swefilmer, annars blir det något annat

Vill bara säga att den är inte lätt att få tag på om du ska ha en ny.

Permalänk
Medlem

jodå, finns i lager i lokala butiken

Permalänk
Medlem
Skrivet av jenssi:

eftersom surfplattan gett upp så tänkte jag köpa denna istället då jag ändå skall ha ny telefon, men kan någon vänlig själ kolla om den klarar av att spela upp filmer på swefilmer, annars blir det något annat

Har kollat nu, 1520 spelar upp filmer på Swefilmer utan problem.
Med vänlig hälsning semlan41.