DirectX 12 kommer ej till Windows 7

Permalänk
Medlem

DirectX 12 kommer ej till Windows 7

Enligt AMD så ska inte DirectX 12 komma till Windows 7. Vad tror ni om det? Personligen spelar det ingen roll för jag tänkte ändå skaffa Windows 10.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Det är ganska rimligt eftersom mainstream support på windows 7 upphör 13/1 2015

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Skönt isf att få en konkret anledning att smälla i ansiktet på alla "det-var-bättre-förr-konservatister" som helst av allt skulle köra Windows 7 tills 2050.

Jag menar, det finns väl folk som kör XP fortfarande och bestämt hävdar att det är bäst så..

Permalänk
Medlem

Att fortfarande köra win 7 då får man skylla sig själv.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Har Windows 8.1 själv. Men många som vill ha kvar Windows 7 och försvinner supporten så borde dom också få billigare uppgradering till Windows 10. För hört rykten allt från billigare uppgradering till helt gratis till oss med Windows 8.1 .

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Eftersom Windows 7 fortfarande är mycket omtyckt och populärt operativsystem så är Microsoft tvungen att göra allt vad dom kan för att W7 inte blir lika långlivad som XP, som ni ser så fortsätter W7 att öka sin marknadsandel under år 2014 http://www.netmarketshare.com/operating-system-market-share.a...

Edit: Länken ovan fungerar inte bra så jag lägger in en bild som visar marknadsandelar för operativsystem under oktober 2014

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Problemet med Windows 7 är att så många användare gillar det. Eftersom man uppenbarligen inte lyckades locka kunderna att byta till W8 för att det är ett bra OS så får man försöka "uppmuntra" dom att ändra sig på något annat sätt. Så länge inte DirectX 12 medför någon avgörande förbättring för något favoritspel så har jag inget problem att avstå.

Om sedan Windows 10 blir så bra att det är värt att uppgradera så kommer folk att göra det oavsett DirectX12.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem

Oavsett hur bra Windows 10 blir vill inte flesta PC gamers uppgradera sitt OS. Varför?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Trist, bara hoppas 10:an inte är samma skit som 8:an var då.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Oavsett hur bra Windows 10 blir vill inte flesta PC gamers uppgradera sitt OS. Varför?

Vet inte. Är det så?
Jag skulle inte tveka på att uppgradera om jag tyckte att jag fick ett mycket bättre OS. Jag sitter inte kvar på Windows 7 av princip utan för att jag inte gillar Windows 8.
När Windows 10 kommer är det ju bara att prova och se om man gillar det eller inte.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Avstängd

tur man enbart använder sig utav OpenGL då vi vala linux

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Oavsett hur bra Windows 10 blir vill inte flesta PC gamers uppgradera sitt OS. Varför?

Är nog mest *varför byta något som fungerar*
Är säker på att du har annat som du inte byter varje gång det kommer nytt.. bil, kaffemaskin, kylskåp etc.
Är betydligt viktigare att uppdatera programmen man använder än själva operativet.

Sedan är det nog många som byter när dom byter dator.. vilket kan vara var 4-6år eller något.

Edit: du sa visst spelare, då kan det vara lite skillnad med nytt DirectX. Men det är ju inte släppt än, tänker inte köra in alpha/beta test versioner personligen väntar jag hellre på Service Pack 1 innan nytt OS installeras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staropramen:

Vet inte. Är det så?
Jag skulle inte tveka på att uppgradera om jag tyckte att jag fick ett mycket bättre OS. Jag sitter inte kvar på Windows 7 av princip utan för att jag inte gillar Windows 8.
När Windows 10 kommer är det ju bara att prova och se om man gillar det eller inte.

Jag läste comment section på PC Gamer hemsida och alla verkar vara negativa med att uppgradera.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag läste comment section på PC Gamer hemsida och alla verkar vara negativa med att uppgradera.

Personligen är det för att man oftast behöver formatera och installera allt skit igen, vilket brukar ta några veckor. Sedan som programmerare är det inte kul att sätta upp allt igen. En annan sak är ju att det brukar finnas en jädrans massa buggar, uffiga drivrutiner osv så man inte kan göra det man normalt brukar göra innan SP1 kommer.

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Oavsett hur bra Windows 10 blir vill inte flesta PC gamers uppgradera sitt OS. Varför?

För att det är lite av ett "måste" att hata Microsoft i snudd på alla datorkretsar. Men så är folk ändå fast i deras operativ. Dom skyller på att dom måste pga spelstödet, men skulle vara för lata för att skaffa alternativa OS oavsett.
Men att byta till ett nytt Microsoft-OS med flit skulle vara ett rätt stort nederlag för deras personliga stolthet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

att win 7 fortfarande ökar beror nog mest på att företagen sista 1-2 året börjat byta till win 7 istället för xp dom brukar alltid vara nåt år efter det är nog mest det som gör att win7 & xp har så hög nivå användare fortfarande.
Testar win10 preview själv funkar bra tycker jag, annat än win8 som sög (bidde lite bättre med 8,1)
Kör även win7 på en dator måste säga att den funkar ypperligt fortfarande. (hade inga större problem med vista heller, som ie är samma som win7(om man hade hårdvaran som krävdes & efter diverse patcher av vista eller som dom ie heter NT6 & NT 6.5)
Win 10 verkar bli vad win 8a borde varit avkänning om du använder mus & tb eller om du använder fjolleriet med pekskärm, är inte så stor skillnad på skrivbord om man använder win 7 ,8 ,8.1 eller win10 förutom med win8a som försökte tvinga en att använda pekskärmsfjolleriet även på skrivbordet.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Jag har Windows 7, och är en sådan snål idiot som ni skriver om... vill inte "uppgradera" till Windows 8.1 eller 10 för att jag inte ser några som helst fel på win 7. Hatar metroläget som lanserades iom win 8, och köpte därför 7 istället, har haft det sedan dess och det är felfritt, så varför uppgradera?

Visst ska man inte hålla kvar vid gammalt bara för att, men med OS, vad spelar det för roll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Oavsett hur bra Windows 10 blir vill inte flesta PC gamers uppgradera sitt OS. Varför?

Varför skulle man som Mus och Tangentbords användare vilja uppgradera till något som har utvecklats för touchscreen användare #1.
Windows Classic tema existerar inte (vet inte hur ofta jag ser gamers sitta med det)
Man har äntligen lärt sig vart alla inställningar m.m ligger och bara tanken att inte känna sig hemma när man starta upp datorn gör en rädd.
Fungerar mina program och spel EXAKT likadant dessutom utan buggar.

Vill du som en vanlig spelare leta efter alla dessa svaren eller vill man hellre bara starta upp youtube, twitch eller det där spelet man är halvvägs in i, svaret är väldigt lätt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cooling23:

Enligt AMD så ska inte DirectX 12 komma till Windows 7. Vad tror ni om det? Personligen spelar det ingen roll för jag tänkte ändå skaffa Windows 10.

Vad AMD säger om det struntar jag fullkomligt i.

Skrivet av robbankentor:

Det är ganska rimligt eftersom mainstream support på windows 7 upphör 13/1 2015

Vad de säger nu ja, men jag tror att Win 7 kommer bli samma långkörare som Win XP då Win 7 har ohyggligt många fler användare än Win 8.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av Dussan89:

Trist, bara hoppas 10:an inte är samma skit som 8:an var då.

Och då menar du? "Samma skit", vad innebär det? Utveckla gärna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det här kommer inte vara något problem då Windows 9 är påväg ut

Visa signatur

Ryzen 1800x, Sapphire nitro+ radeon rx vega 64, LG 24" 3840x2160@60 Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterholm1:

Och då menar du? "Samma skit", vad innebär det? Utveckla gärna.

Att nästan allt är byggt för touch/metro läge, apps, microsoft account gjorde att windows 8 inte passade mig, det känns inte värt att uppgradera och lära sig win 8 när win 7 gör allt mycket smidigare för det jag använder den till.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag läste comment section på PC Gamer hemsida och alla verkar vara negativa med att uppgradera.

Själv så gillar jag inte att uppgradera till ett nytt OS. Då av den så enkla anledning att fler och fler spel slutar fungera på nya OS.

Kan jag köra 100 gamla spel i windows 7, så kan jag köra 80 av dom i windows 8, och av dom 80 kanske 50 fungerar i windows 10. Osv.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wuzu:

Det här kommer inte vara något problem då Windows 9 är påväg ut

Du menar v8.2=10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Oavsett hur bra Windows 10 blir vill inte flesta PC gamers uppgradera sitt OS. Varför?

"If it ain't broke, don't try to fix it."

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Vad AMD säger om det struntar jag fullkomligt i.

Vad de säger nu ja, men jag tror att Win 7 kommer bli samma långkörare som Win XP då Win 7 har ohyggligt många fler användare än Win 8.

Ja end of life är först 2020 men det kommer inte tillföras nya funktioner i Windows 7 typ DX12

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Visst ska man inte hålla kvar vid gammalt bara för att, men med OS, vad spelar det för roll?

Under WIndows 8 presterar en del spel bättre. Kommer dessutom DX12 bara till 8 och 10 så är ju din fråga ganska utdaterad, precis som Win7 kommer bli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Att fortfarande köra win 7 då får man skylla sig själv.

Nja så gammal burk och spel som jag kör vinner jag inget på att byta än så länge spel som bland annat släpptes ut före windows 2000 som fortfarande funkar med windows 7 efter lite småfix.

Fast kan man välja win 98 kompabilitests läge på win 8,1 så kan man nog tänka sig byta över (ett par spel som inte startar utan kompabiltets läge på min burk installerat just nu.)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Gött , eftersom mainstream support upphör så kommer de ej lägga till nya funktioner för produkten efter Jan 2015.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Windows 8 är röv, blivit less på möget bara genom att köra det på min HTPC, det kan absolut inte ersätta W7 som desktop-OS. Levererar däremot Windows 10 i det hänseendet, så är plötsligt detta inga jättedåliga nyheter. Det vore väl dock rätt nice med full support för W7 tills de slätat ut de värsta problemen med W10, typ tills de släppt första service packet eller något.

Kort och gott; det är skit om de slutar supporta W7 innan W10 är riktigt etablerat, förutsatt att det inte är samma skit som W8.

Sedan kan man förstås tycka vad man vill om att sluta supporta väl beprövade och fungerande operativsystem, bara för att tvinga fram försäljningar av något nytt, innan det nya ens fungerar lika bra som eller bättre än det gamla.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!