TV4 play fungerar dåligt vid nyinstallation av SSD.

Permalänk
Medlem

TV4 play fungerar dåligt vid nyinstallation av SSD.

Jag har installerat en ny SSD i min dator med Windows 8.1. När jag ska titta på TV4 play så blir det dålig bild och det flyter inte på bra. När jag byter tillbaka till min gamla hårddisk med Vista så funkar det bra, vad kan det bero på? Jag har testat olika webbläsare mm. men inget funkar.

Permalänk
Medlem

Du har väll Adobe flach player ? om inte prova med det först

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Uppdaterad webbläsare samt flash som nämndes ovan?
Installerat senaste drivrutinerna till moderkort, ljud samt grafik?

Permalänk
Medlem

Jag har gjort de åtgärder som ni rekommenderat men det fungerar inte. Det konstiga är att det fungerar bra med SVT play, de kör väl också flash?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraze99:

Jag har gjort de åtgärder som ni rekommenderat men det fungerar inte. Det konstiga är att det fungerar bra med SVT play, de kör väl också flash?

Ja men det går nog även utan flach på svt tror jag, testa till exempel 5an och 3an med flera också. Annars fråga tv4 teck suport, dom borde ju veta vilka program man behöver. Annars Java och/eller byta webbläsare (byter du läsare så skadar det inte att ladda ner flach en gång till då det borde vara olika programkoder för dom olika läsarna.

Jag har för mig att jag har läst ett liknande inlägg här på forumet om just att 4play inte fungerade, ska se om jag hittar det.
Sory det var You Tube det handlade om

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.