Permalänk
Skrivet av Holck:

Oklart med allt ni pratat om men speedboostern ska alltid startas med bländarinställningen nollad. Kanske inte berörs här?

Hm!
Hur gör man det?

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Robban

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robert Höglund:

Hm!
Hur gör man det?

Tror det bara gäller Nikon modellen.

Permalänk
Medlem

Kan vara att det bara är Nikon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk

Tjena boys.
Igår filmade jag själva bandscenen till den kommande videon jag pratat om. Den ska kompletteras med en lite enklare story också.
Kunde inte låta bli att göra en ruff klippning när jag kom hem, även om det gjorde mig trött idag

Så här ser ruffen ut

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Robban

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robert Höglund:

Tjena boys.
Igår filmade jag själva bandscenen till den kommande videon jag pratat om. Den ska kompletteras med en lite enklare story också.
Kunde inte låta bli att göra en ruff klippning när jag kom hem, även om det gjorde mig trött idag

Så här ser ruffen ut

https://www.youtube.com/watch?v=Xbr2GyhKrmI&list=UU46ESzMGt3h...

Ser ju kanon ut

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Ser ju kanon ut

Tackar

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Robban

Permalänk
Medlem

Tycker det ser väldigt bra ut, speciellt eftersom du inte verkar hållt på med film så länge!

Vad hade du för objektiv?

Mvh

Permalänk
Medlem

Sen ni som kör med Viewfinder, funkar detta bra och har ni några tips på en prisvärd?

Mvh

Permalänk
Skrivet av Al7ie:

Tycker det ser väldigt bra ut, speciellt eftersom du inte verkar hållt på med film så länge!

Vad hade du för objektiv?

Mvh

Tackar!
Det är ett Sigma 17-50 2.8.

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Robban

Permalänk
Medlem

Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM till salu om någon är intresserad

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem

Blev precis lite starstruck mitt i Så Mycket Bättre när jag såg Boshreklamen (den med tigern) som är filmad med Blackmagic.

Permalänk

Någon som har förslag på bra datorskärm? Hade velat ha en som är bra för både video och gaming om det går.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

34" 21:9 är nice när man kör Premiere

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk

Ska tydligen vara svårt att hitta en datorskärm med 144hz som samtidigt har bra färgåtergivning osv. Segt. Verkar inte kunna få båda delarna.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Tänk om gamers kunde förstå ett uns av teknik..

Inte något riktat mot någon här men generellt sett så är kraven på speltillbehören banala ur rent tekniskt perspektiv.

Helt enkelt påhittade krav för att det känns bättre så.

// A

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem

Vilken BM används i reklamen Nisse-T? Vet du det?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Al7ie:

Vilken BM används i reklamen Nisse-T? Vet du det?

Mvh

Vill minnas att det är 2.5k.

Permalänk

Ännu ett tips på externt batteri till Pocketen.

https://vimeo.com/86342058

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Robban

Permalänk
Medlem

Tack för tipset Robert, någon som testat något liknande och kan bekräfta att det fungerar och gärna hur lång batteritiden blir ca?

Mvh

Permalänk
Medlem

Nästa gång tänker jag se till att filma detta

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk

Hej alla!
Ledsen att jag inte tillför så mycket till forumet just nu. Det har varit fullt upp med barn, gig och jobb. Men jag kommer snart tillbaka och tycker till och kommer med synpunkter.

Tänkte dela med mig av en liten produktion jag gjort nyligen till mitt jobb. Det är en film som är tänkt att presentera oss till vår nya webbplats. Ni får gärna tycka till och komma med tips.

http://vimeo.com/112261953

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Robban

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robert Höglund:

Hej alla!
Ledsen att jag inte tillför så mycket till forumet just nu. Det har varit fullt upp med barn, gig och jobb. Men jag kommer snart tillbaka och tycker till och kommer med synpunkter.

Tänkte dela med mig av en liten produktion jag gjort nyligen till mitt jobb. Det är en film som är tänkt att presentera oss till vår nya webbplats. Ni får gärna tycka till och komma med tips.

http://vimeo.com/112261953

Ser fin ut! Lite röda ansikten kanske. Har haft problem med det när jag använt Redkameror. Är detta med BMPCC eller en Red?

// A

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Skrivet av Holck:

Ser fin ut! Lite röda ansikten kanske. Har haft problem med det när jag använt Redkameror. Är detta med BMPCC eller en Red?

// A

Tackar!
Det är BMPCC. Jag har också upplevt att det ofta blir lite för rött. Det stör jag mig på. Vet inte om jag inte satt rätt vitbalans eller nåt. Sen är jag väl ingen mästare på Resolve heller Men jag ska försöka bli det i alla fall
Men kul att du nämnde det röda, det vill jag komma underfund med.

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Robban

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robert Höglund:

Tackar!
Det är BMPCC. Jag har också upplevt att det ofta blir lite för rött. Det stör jag mig på. Vet inte om jag inte satt rätt vitbalans eller nåt. Sen är jag väl ingen mästare på Resolve heller Men jag ska försöka bli det i alla fall
Men kul att du nämnde det röda, det vill jag komma underfund med.

Jag har mest fått det på det sättet när jag arbetat med lysrör osv som ljus. Finns vissa värden i sådana som ska uppfyllas för att filmas med och vanliga rör gör inte alltid det. Därför lysrör för videofilmning är dyrare än de du har vid diskbänken..

Oklart om det är orsaken.

// A

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem

Hej alla!

En snabb fråga, filmar i Prores HQ och redigerar i Premiere Pro cs5.5 och tänkte höra vilken preset ni andra använder som kör detta programmet?

Mvh

Permalänk
Medlem

Bästa är att göra en egen.
Ta vilken som helst 1080p och ändra till rätt upplösning, framerate och square pixels" och sedan spara den som typ "Min 1080p preset".

Permalänk
Skrivet av Al7ie:

Hej alla!

En snabb fråga, filmar i Prores HQ och redigerar i Premiere Pro cs5.5 och tänkte höra vilken preset ni andra använder som kör detta programmet?

Mvh

Högerklicka på ett klipp du importerat och välj "New Sequence", då ställer Premiere in allt till dig.

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Robban

Permalänk
Medlem

Tack för svar, dock blir det alltid enbart ljudfilen jag får in, och ingen videodata.. Någon som haft liknande problem?

Mvh

Permalänk
Skrivet av Al7ie:

Tack för svar, dock blir det alltid enbart ljudfilen jag får in, och ingen videodata.. Någon som haft liknande problem?

Mvh

Du har tagit av linsskyddet va?
Låter märkligt. Hur gör du när du importerar?

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Robban

Permalänk
Medlem

Haha, ja.. Kan se klippen i VLC.. Jag öppnar nytt projekt och lägger till en preset som Nisse beskrev, sedan har jag testat att ta både 'import' och även 'dragit' in det i projektet.. Även testat att importera direkt från minneskortet men även lagt över på min PC! Försökt goggolat men inga andra verkar hammitt problem! Haha ..

Sen en annan fråga, vilket ND-filter var det som var prisvärt?

Mvh