Resa till Filippinerna. Nån som vill hjälpa hitta bra flyg?

Permalänk
Medlem

Resa till Filippinerna. Nån som vill hjälpa hitta bra flyg?

Hej,

Nu är det så att jag är sugen på att resa bort här över julledigheten. Och jag är sugen på att dra till Filippinerna då jag har en bekant där som jag lärt känna genom nätet. Att hitta flyg till Manila är inga problem, men grejen är den personen i fråga bor en bit därifrån och det kan ta upp till 7 timmar med bil. Plus att den flygplatsen lär vara under all kritik. Så därför är jag inriktad på att åka till en flygplats som heter Clark.

Tanken är att jag ska åka iväg runt mitten på december och stanna kvar ungefär två veckor. Inget är hugget i sten, men ungefär därikring säg 15 dec och hem 1a eller 2a januari kanske.

Det verkar som det som gäller är att åka från Arlanda, byta nånstans i europa, vidare till antingen Hong Kong eller Seoul, och därifrån till Clark. Det är bara det att det verkar bli så groteska väntetider överallt.

Så, finns det några resexperter här på Swec som kan hjälpa en ovan resenär?

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Föredetting

Flygresor.se borde ge dig det du söker.

Har för övrigt en vän som övervintrar just i närheten av Clark någonstans, har försökt hitta flyg dit även jag utan några direkta framgångar. Jag utgår iofs från Taipei, så jag är mindre sugen på att flyga några timmar åt fel håll för att få vänta några timmar extra, då flyger jag nog hellre till Manila.

Singapore och Incheon verkar vara ett par av väldigt få städer med förbindelser till Angeles/Clark.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Hmm, det verkar väldigt krångligt att lyckas undvika en lång väntan på byta. Det är alltid en nånstans. Hittat en nu med vettigt pris och hyffsade tider men då är det 7hr väntan i Seoul på hemvägen. :/ Verkar svårt att undkomma det.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Jag kan tipsa om https://www.cebupacificair.com/ som hanterar inrikesresor (och vissa utrikes) i Filippinerna.
Vi tog cebu airways när jag och min fru åkte till hennes hemstad cagayan de oro från Manilla tidigare i år.

Drog en snabbsökning och det verkar som att dom har flyg från manilla --> clark

Gav också resultat från andra länder också till Clark.

På detta sätt så fick vi bra tider för reguljärflyget till Manilla, och sedan kunde ta Cebu Airways dit vi skulle sedan

Bra tider var då max 2-4 timmar per flygplats innan nästa flyg.
Lycka till

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core