Permalänk
Medlem
Skrivet av Storman:

Har precis fått hem min oneplus one som jag köpte från Bazula. Satte i SIM-kortet och låste upp det men sen händer inget. Gick in på "Välj nätverksoperatör" - "Välj automatiskt" men sen så kommer det bara upp "kan inte ansluta till nätverket just nu". Väljer jag tre i listan så blir det samma sak. Har tre som abonnemang.

Kan tyvärr inte hjälpa dig, men jag kan säga att operatören 3 fungerar fint med de som jag köpt direkt hos OnePlus One till både mig själv och föräldrarna. De som Bazula säljer är väl däremot inte tillverkade för svenska marknaden egentligen om jag förstår rätt så du får väl höra med dem. Har de sålt en produkt som inte fungerar hos alla svenska operatörer utan att tala om det i förväg har du åtminstone solklar rätt att få pengar tillbaka.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storman:

Har precis fått hem min oneplus one som jag köpte från Bazula. Satte i SIM-kortet och låste upp det men sen händer inget. Gick in på "Välj nätverksoperatör" - "Välj automatiskt" men sen så kommer det bara upp "kan inte ansluta till nätverket just nu". Väljer jag tre i listan så blir det samma sak. Har tre som abonnemang.

Det är inte så att du måste ställa in apn? (Gissar bara)
https://www.tre.se/privat/kundservice/teknisk-support/install...
http://www.swedroid.se/wiki/index.php?title=APN-inst%C3%A4lln...

Den för kinesiska marknaden har ingen skillnad på frekvensband som används i sverige vad jag vet/sett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Det är inte så att du måste ställa in apn? (Gissar bara)
https://www.tre.se/privat/kundservice/teknisk-support/install...
http://www.swedroid.se/wiki/index.php?title=APN-inst%C3%A4lln...

Den för kinesiska marknaden har ingen skillnad på frekvensband som används i sverige vad jag vet/sett.

Har redan testat detta men det hjälper inte

Visa signatur

i7 3770K | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 690 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | 16GB 1600MHz | ASUS Xonar Essence STX |SSD 120GB Intel 520 | 1TB WD | Fractal Design Define XL | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Dell U3011 IPS | Eizo S2402W | Dell U2412M | Windows 7 Home Premium 64-bit | Telia Fiber 100/10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storman:

Har precis fått hem min oneplus one som jag köpte från Bazula. Satte i SIM-kortet och låste upp det men sen händer inget. Gick in på "Välj nätverksoperatör" - "Välj automatiskt" men sen så kommer det bara upp "kan inte ansluta till nätverket just nu". Väljer jag tre i listan så blir det samma sak. Har tre som abonnemang.

De har gjort det så dumt att du kan sätta in simsliden på vilket håll du vill. Om telefonen ligger med baksidan nedåt, så ska simkorts chippet vara mot bordet(har jag för mig). Hade samma problem som du, men vände på det. Men var försiktig när du tar ut simkortet igen, eftersom simkortet kan fastna. Hände min flickvän och det var mindre kul..

Någon annan som har problem med låsknappen? Känns som att man måste trycka hårdare och hårdare för att den ska reagera.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk

Har fått en inbjudan. Pma ifall ni vill ha. Den som tar emot inviten MÅSTE beställa inom 24 timmar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Snabb fråga, tänker köpa en nu inom 24timmar, så jag undrar bara visst följer det med en fungerande laddare? med tanke på att dom automatiskt la in en US Charger i korgen/checkout?

Visa signatur

Hejhoppsan

Permalänk
Medlem

vad tror ni deras black friday
erbjudande blir? http://oneplus.net/blackfriday/

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk

någon som ä sugen på en one plus? fick en tydligen en invite igår så har bara typ 3h kvar på den skicka ett pm isf.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Hm, fabriksåterställa min LG G3 och hoppas den flyter på bättre eller sälja skiten och köpa en OPO?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hm, fabriksåterställa min LG G3 och hoppas den flyter på bättre eller sälja skiten och köpa en OPO?

Köp en OPO! Går ju att beställa både 16GB och 64GB utan invite just nu https://oneplus.net/one

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timelord Sloth:

Köp en OPO! Går ju att beställa både 16GB och 64GB utan invite just nu https://oneplus.net/one

Jag såg det, aaah beslutsångest

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hm, fabriksåterställa min LG G3 och hoppas den flyter på bättre eller sälja skiten och köpa en OPO?

Flasha lollipop kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Flasha lollipop kanske?

Kan inte allt det där med roota och flasha.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kan inte allt det där med roota och flasha.

Ok. Men du behöver inte roota.
Du behöver mjukvaran, drivrutiner samt lg flashtool.

Bör väl komma ota snart iaf då de började skicka ut uppdateringen till polen för "ett par veckor" sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Ok. Men du behöver inte roota.
Du behöver mjukvaran, drivrutiner samt lg flashtool.

Bör väl komma ota snart iaf då de började skicka ut uppdateringen till polen för "ett par veckor" sedan.

Låter komplicerat Nej men det är mest att jag inte har koll.

Fast kommer det OTA kan det vara ett bra tillfälle att köra fabriksåterställning ändå.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Permalänk
Medlem

Beställde min 1+1 i fredags kväll står pending shipment. vad tror ni? hinner jag kanske få den tills tisdag-onsdag? om inte måndag om jag nu har en jävla tur

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hephox:

Beställde min 1+1 i fredags kväll står pending shipment. vad tror ni? hinner jag kanske få den tills tisdag-onsdag? om inte måndag om jag nu har en jävla tur

Beställde min tisdag kväll och fick den fredag lunch. Detta var med express frakt. Och jag bor ju rätt avsides i detta avlånga känd

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tog den översta, Tackar!

Edit: Tyvärr verkar de vara "Out of stock." för tillfället men min invite tickar ändå ner på 24 timmar, förhoppningsvis kan jag kolla vid 12:00 imorgon och hoppas de har fyllt på sitt lager.

Edit2: Såhär en halvtimma senare försökte jag en ctrl+F5 och då gick det att köpa, beställningen är nu gjord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zalsson:

Beställde min tisdag kväll och fick den fredag lunch. Detta var med express frakt. Och jag bor ju rätt avsides i detta avlånga känd

Skickades från m.sweclockers.com

aa okej jag bor i norrköping och beställde med express frakt men nästa vecka bör den väll komma om det nu inte blir något fel eller liknande? Beställde även 16 gig versionen om det nu spelar någon roll.

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Framtiden för 1+1 blir väl lite halvt oroväckande med tanke på att OnePlus och Cyanogen verkar gå skilda vägar.

http://www.swedroid.se/cyanogen-och-oneplus-pa-vag-att-ga-ski...

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Visa signatur

Fractal R4/Asrock Z77 Extreme4/I5 3750K/Antec Khuler 620/Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP /ASUS HD7970 DirectCU II/Corsair SSD Force Series 3, 120GB/Seagate Barracuda 2TB
SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5

Permalänk
Medlem

Så sitter utomlands och vill gärna beställa en 1+1 till jul, kommer hem till sverige då. Funderar lite på om man beställer med standardfrakten hämtar man ut paketet på posten då? Vill ju gärna beställa så paketet är framme innan man kommer hem, och då blir det lite konstigt om man missar kuriren osv.

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av MDrad:

Så sitter utomlands och vill gärna beställa en 1+1 till jul, kommer hem till sverige då. Funderar lite på om man beställer med standardfrakten hämtar man ut paketet på posten då? Vill ju gärna beställa så paketet är framme innan man kommer hem, och då blir det lite konstigt om man missar kuriren osv.

För mig ringde dom innan och avtalade tid och plats (express frakt)
Så du bör ju kunna skicka den till någon i familjen/släkt eller be dom lämna den på utllämningsstäle istället

Permalänk
Medlem

Ytterligare en invite dök precis ned i min mail. Måste användas inom mindre än ett dygn.
Ta bort sista bokstaven z för att använda länken.

https://account.oneplus.net/invite/claim/GLVG-ZC3U-CU1X-RAIBz

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av zalsson:

För mig ringde dom innan och avtalade tid och plats (express frakt)
Så du bör ju kunna skicka den till någon i familjen/släkt eller be dom lämna den på utllämningsstäle istället

Ah okej, funderade på om standard frakten då är mer som vanliga posten, men jag antar att ingen här har haft tålamod för det

Får kanske skriva farsans namn så kan han iaf hämta ut osv, tack!

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Medlem

Dom hade en lite Raid nu den 20/1 som man totalt missade!

Var det någon som han köpa lös någon Oneplus One?
Isåfall, så tar jag gladeligen emot en invite i PM om det finns, eller om någon annan sitter inne på en Invite

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk

Hej!

Det här är kanske fel tråd, men jag har ingen ork att leta reda på den riktiga tråden.

För dem som är intresserade så bjuder jag på två invites till en Oneplus One 64 GB variant. (OBS bara en dag kvar!)

Länk: https://account.oneplus.net/invite/claim/GLFP-2YMH-GCBK-7GIT

https://account.oneplus.net/invite/claim/GLIR-7AGL-56P1-D4TG

Varsågoda! Har en fortsatt trevlig dag och helg!!