Dragon Age 3: Inquisition

Permalänk
Medlem

Tips under options > interface > hud visibility > contextual , samt quest Tracker Fades While Inactive. Annars tar båda upp väääldigt mkt platts på skärmen.

Hoppas de patchar att man kan ställa in UI skalan själv! Annars diggar jag spelet som fan! riktigt snyggt! flyter på fint med min burk 4,3 I52500k 780 , kör allt Ultra förutom shadows i 1440p , konstant 60fps

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag håller mig till torsdag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Den lite dyrare varianten där man får lite godsaker med

Härligt!

Själv snålade jag, och köpte på Codesnstuff, men fick i alla fall med rustningen så jag slipper gå naken

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Såg att Dragon Age Inquisition använder Denuvo DRM.
http://www.dsogaming.com/news/dragon-age-inquisition-uses-den...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Det missade jag, vad är det för godsaker?

edit Googlade lite.

"What do I get for Pre-Ordering Dragon Age: Inquisition?
Pre-ordered copies* of Dragon Age: Inquisition will grant you access** to Flames of the Inquisition gear: •Multi-class Weapons: Smite your enemies with the Flames of the Inquisition weapons arsenal. Whether staff or daggers, greatsword or war hammer, these weapons will make short work of your foes.
•Inquisitor Armor: Protect yourself against the onslaught of enemy attacks by suiting up in the Flames of the Inquisition Armor.
•Armored Mount: Flames of the Inquisition gear also includes a valiant steed, complete with its own set of Inquisition Armor forged from the flames of battle.
**Packaged versions of the game will include a code used to redeem pre-order content.

Digital Deluxe and Deluxe Packaged Editions of Dragon Age: Inquisition are available for pre-order as well. In addition to the Flames of the Inquisition content, the deluxe edition comes with: •Skyhold Throne – Every ruler should sit in a place of high honor, but as the Inquisitor you will have the greatest of all, fashioned from an ancient dragon skull.
•Red Hart Halla – Navigate the perilous, living world atop this great-horned beast.
•Bog Unicorn – Once belonging to an evil marauder, this unique mount has returned to inspire fear into those who would oppose you.
•Bring the world of Thedas wherever you go with the digital soundtrack
•Bonus digital content – to be announced!"

Precis! Och jag är en sån som gillar att känna mig overpowered redan i början så..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Tips under options > interface > hud visibility > contextual , samt quest Tracker Fades While Inactive. Annars tar båda upp väääldigt mkt platts på skärmen.

Hoppas de patchar att man kan ställa in UI skalan själv! Annars diggar jag spelet som fan! riktigt snyggt! flyter på fint med min burk 4,3 I52500k 780 , kör allt Ultra förutom shadows i 1440p , konstant 60fps

Berätta mer om spelet god damn it! Fast, gör det inte förresten :< Ååhh, disciplin! Måste härda till fredag då jag plockar upp mitt fysiska exemplar efter jobbet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Berätta mer om spelet god damn it! Fast, gör det inte förresten :< Ååhh, disciplin! Måste härda till fredag då jag plockar upp mitt fysiska exemplar efter jobbet!

haha , posetivt överaskad iaf! spelet är riiiktigt snyggt trode inte det skulle flyta på så bra som det gör! måste ta screens i windowed mode dock, fattar inte vart de hamnar i fullscreen. så här bjuder jag på en till =P

http://imagizer.imageshack.us/a/img674/6505/fmGvzy.png

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Hoppas det gör sig bra. Det ser snyggt ut men jag vet inte om jag tycker det är så snyggt som jag förväntade mig.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar på om man ska vänta eller inte, lite paranoid kanske när det gäller vpn-kopplingar, tror väl inte direkt att man blir bannad då man har läst många som frågat just detta, men lite skeptiskt till vad de ser när man kopplar upp sig... Förmodligen bara hög paranoia

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Måste man köpa en gamepad till det här för att njuta fullt ut eller kan man spela med tangentbord / mus utan problem?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

haha , posetivt överaskad iaf! spelet är riiiktigt snyggt trode inte det skulle flyta på så bra som det gör! måste ta screens i windowed mode dock, fattar inte vart de hamnar i fullscreen. så här bjuder jag på en till =P

http://imageshack.com/a/img674/6505/fmGvzy.png

http://imagizer.imageshack.us/a/img674/6505/fmGvzy.png

Kör du Origin i offline-läge efter att du har startat spelet och sedan stängt av vpn-programmet?

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rosslan:

Kör du Origin i offline-läge efter att du har startat spelet och sedan stängt av vpn-programmet?

Mitt är i online-läge, körde lite MP men jag vill köra genom kampanjen först.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag gillar spelet än så länge!
Prestandamässigt verkar allt flyta på bra när man spelar, men det blir lite småhackigt under "film"sekvenser. Nån annan som stött på liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Kör du Origin i offline-läge efter att du har startat spelet och sedan stängt av vpn-programmet?

nej, körde VPN för att aktivera allt, startade sedan spelet och kopplade ner vpn.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av mallow:

Jag gillar spelet än så länge!
Prestandamässigt verkar allt flyta på bra när man spelar, men det blir lite småhackigt under "film"sekvenser. Nån annan som stött på liknande?

yeeep! jag läste att i cinematics som är ingame, är FPSen låst till 30... Så jag misstänker att det är därför... Riktigt segt, men det kommer nog folk som listar ut hur man låser upp det, det jag verkligen INTE FATTAR hur kan man göra ett RPG spel med sån jävla ful interface? och den är inte ens det MINSTA anpassningsbar? kan inte ens ändra skaling...

det är det enda som irriterar mig i spelet än så länge 4 timmar spelade.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte vän med avsaknandet av healing på mage men det är nog för att jag inte har vant mig ordentligt vid barrier och allt vad det heter

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Någon som har köpt en nyckel online? Skulle gärna få tips på vart då jag inte har använt av liknande tjänster tidigare...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av kadafi:

Någon som har köpt en nyckel online? Skulle gärna få tips på vart då jag inte har använt av liknande tjänster tidigare...

Exempel på sidor är Greenmangaming (dyr), G2A (billigare) och Fast2Play (ännu billigare).
Sen finns det många fler sidor än så och de flesta hittar du via allkeyshop.com som är som prisjakt för CD keys. Dock stämmer inte alltid priserna där har jag märkt. Var noga med att kolla regionslåset när du köper en nyckel så du inte råkar skaffa en US, Asia eller RU nyckel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Sjukt snyggt och galet bra spel, flyter på helt perfekt.

Det enda tråkiga var första uppdraget, då trodde jag att resten av spelet skulle vara så men när man kört igenom första introduktionsdelen öppnar sig världen och det är open world.

Helt klart värt pengarna, lär ju lätt vara årets spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Exempel på sidor är Greenmangaming (dyr), G2A (billigare) och Fast2Play (ännu billigare).
Sen finns det många fler sidor än så och de flesta hittar du via allkeyshop.com som är som prisjakt för CD keys. Dock stämmer inte alltid priserna där har jag märkt. Var noga med att kolla regionslåset när du köper en nyckel så du inte råkar skaffa en US, Asia eller RU nyckel.

Tack för tipsen!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av kadafi:

Tack för tipsen!

Glöm inte spelbutiken.se heller, billiga när jag förhandsköpte därifrån för nån vecka sen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kadafi:

Någon som har köpt en nyckel online? Skulle gärna få tips på vart då jag inte har använt av liknande tjänster tidigare...

Köpte på Codesnstuff igår för 418 kronor. Fick kod till spel och DLC direkt. Aktiverade i Origin och laddade ner spelet.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Gick upp kl 6 i morse och testade en timme innan jobbet. Det verkar grymt najs! Blir att spela som fan ikväll!

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att köpa/spela detta och undvika att behöva ha Origin? Annars väntar jag...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Finns det något sätt att köpa/spela detta och undvika att behöva ha Origin? Annars väntar jag...

Ja, du kan köpa en Uplay nyckel men då måste du ha Uplay.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ja, du kan köpa en Uplay nyckel men då måste du ha Uplay.

Ok tack tack.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd

Är kb+mus så illa som folk säger?

Fyfan att spela ett sånt här spel med en kontroll.

Äckel konsoler

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qslig:

Är kb+mus så illa som folk säger?

Fyfan att spela ett sånt här spel med en kontroll.

Äckel konsoler

tycker det fungerar fint, det jag veeeeeeeeeeeeeerkligen blir irriterad på nu är att man inte kan zooma ut så mycket, så "tactical" camera blir helt jävla värdelös om en MOB står uppe på en höjd eller likannde, för du kan inte markera den för att det inte går att zooooma!!??!!! hahaha så jävla dåligt, men hoppas de fixar detta i en patch...

samt att interfacet suger getpung, annars ett roligt spel

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Exempel på sidor är Greenmangaming (dyr), G2A (billigare) och Fast2Play (ännu billigare).
Sen finns det många fler sidor än så och de flesta hittar du via allkeyshop.com som är som prisjakt för CD keys. Dock stämmer inte alltid priserna där har jag märkt. Var noga med att kolla regionslåset när du köper en nyckel så du inte råkar skaffa en US, Asia eller RU nyckel.

Jag köpte mitt på playgames.dk för 330 kr, fick koden supersnabbt, billigaste jag hittat so far.