Far Cry 4 Diskussionstråd

Permalänk
Medlem

Någon här som sitter på GTX 580 eller liknande? Installerade det nyss men får bara svart skärm. Windowed vad det verkar. Verkar som spelet blir non responding omedelbart av task managern att döma.

Installerade senaste Far Cry 4 drivisarna avaktiverat AA och håller nu på och försöker uppdatera windows systemfiler...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Tråkigt med alla problem på PC.

Flyter på som smör på mitt PS4, dock 30fps...

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfeNn:

Tråkigt med alla problem på PC.

Flyter på som smör på mitt PS4, dock 30fps...

lol det där är extremt motsägelsefullt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

grymt spel har redan spelat den några banor vilket game allså

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

lol det där är extremt motsägelsefullt

Har inte stött på buggar eller framedrops om man säger så då!

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oqvist:

lol det där är extremt motsägelsefullt

Vadå? 30fps är mycket bättre än 60+ Filmisk känsla.
Den riktiga lyxen är om man har under 15.
Ett annat tips är att ändra skärminställningarna till 800*600. Det är bättre. NEXT GEN!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oqvist:

lol det där är extremt motsägelsefullt

Flyter det på 30fps stabilt så kan det se riktigt bra ut... dippar i FPS däremot märks.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

ge5y

Skrivet av smurfeNn:

Har inte stött på buggar eller framedrops om man säger så då!

Jodå förstod vad du menar. Jaja fått igång det nu gillade inte mina USB pedaler.

Får vi se vad man får för fps med "nvidia" inställningar. Högre än Ultra antar jag lol

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av anon179444:

Vadå? 30fps är mycket bättre än 60+ Filmisk känsla.
Den riktiga lyxen är om man har under 15.
Ett annat tips är att ändra skärminställningarna till 800*600. Det är bättre. NEXT GEN!

Kom igen sitt du där med dina 15 fps och "Next Gen" konsol, själv så föredrar jag att ladda ner en massa spel relaterade bilder från google och sitta och bläddra mellan dom i i ca 0,1-0,3 fps. Bästa bildspelskänslan går inte att slå den, känns så onaturligt med 0,5+ fps, syns inte att det är ett bildspel längre även om fps dippar ner till 0,1 så känns det nästan mer likt en film :(, öh vänta... det är inte ok alls jag vill spela ett spel inte kolla på ett bildspel eller en film ;). Löjligt hur youbesoft äns försökte rädda AssAssCreed med det "24 fps är mer filmiskt därmed bättre" uttalandet, det läskiga var att många även hoppade på det ljöliga utalandet och började diskutera om vad som var bäst :O. Och till alla som försöker argumentera att Grafik inte spelar någon större roll i spel, snälla gå tillbaka och spela era 8-bitars spel igen. Visst de är roliga för en stund och man får återuppleva kära gamla nostalgiska minnen, men det finns en anledning till att vi hela tiden försöker få kraftigare komponenter till våra datorer och vill alltid ha den senaste konsolen, Grafiken är viktig för inlevelsen i ett spel och man öppnar även upp för nya tekniska möjligheter som inte är möjliga utan tekniska framsteg på både hårdvara sidan samt mjukvara sidan.

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Medlem

Ja men vilket virus uplay är. Avslutade Far Cry 4 nu vägrar uplay syncronisera. Avslutade viruset men när jag startar upp så är det i syncfas igen.

Verkar va medium inställningar som gäller för GTX 580. 17-20 fps på max men vad värre är det är väldigt svårt få upp fpsn genom att sänka skuggor, ta bort ambient occlusion och andra effektiva knep som brukar fungera. Har runt 35 stuttriga fps som känns betydligt lägre än vad Fraps vill påskina.

Hur bra flyter liret på med mer moderna kort typ 970 eller 980n?. Är det dåligt optimerat så är det ju inte värt det.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv

Någon annan som gjort en Outpost Master? Gjorde precis en men när jag var klar så kommer jag inte in i spelvärlden igen.

Skrivet av oqvist:

Ja men vilket virus uplay är. Avslutade Far Cry 4 nu vägrar uplay syncronisera. Avslutade viruset men när jag startar upp så är det i syncfas igen.

Verkar va medium inställningar som gäller för GTX 580. 17-20 fps på max men vad värre är det är väldigt svårt få upp fpsn genom att sänka skuggor, ta bort ambient occlusion och andra effektiva knep som brukar fungera. Har runt 35 stuttriga fps som känns betydligt lägre än vad Fraps vill påskina.

Hur bra flyter liret på med mer moderna kort typ 970 eller 980n?. Är det dåligt optimerat så är det ju inte värt det.

Kan ju också ha något att göra med att de som köpt spelet via Steam precis fått tillgång till spelet. Jag kan tänka mig att servrarna hamras rätt hårt nu. Mitt klient kan heller inte synkronisera.

Permalänk

spelat lite nu i olika grafik, hög 60 fps ,mycket hög 55 ,ultra 50 fps funkar OK, men håller på att bli knäpp på blinkandet som är i skuggorna bland annat vad fan är det?

Visa signatur

NEW GAMEER: Cpu I5 4670k //Moderboard Msi z97 gaming 5//Gpu R9 280x 3g 2-way crossfire//Memory Kingstone 16g hyperX 2400 Mhz//Cpu Cooler Corsair H60//Memory Fan Corsair Dominator//Psu Silverstone 1350W//Samsung 840 ssd 120g//Chassi Lianli Test Bench//Monitor Acer 27" x3 Eyefinity Led HD// Its all

Permalänk
Medlem

Glad i hågen, förbokad Gold edition inklusive seasonpass, installerat trycka play !
"Inloggningen misslyckades..........." yay.

Permalänk
Avstängd

Har fastnat.. Sjukt svårt att smyga sig på de där pilbågsnissarna i ett uppdrag, så fort de får syn på mig rushar det 50 gubbar på mig med eldpilar från alla håll och kanter....

De skickar vargar på mig också

Permalänk
Medlem

ja servern e nere

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem

Har ju iof ett andra GTX 580 liggande dammandes. Fungerar SLI bra i det här liret?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jepp, servern är nere!
http://www.isitdownrightnow.com/uplay.ubi.com.html

Skrivet av kungiibaren:

spelat lite nu i olika grafik, hög 60 fps ,mycket hög 55 ,ultra 50 fps funkar OK, men håller på att bli knäpp på blinkandet som är i skuggorna bland annat vad fan är det?

För mig blinkar träden, buskar m.m hela tiden.. ;/

Permalänk
Medlem

Jag kan inte heller synkronisera.

Förövrigt, är det kombinationen av HBAO+ och Shadows på Ultra som gör spelet extremt mörkt för endel? (mig tex..)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Kan inte ladda ner mitt Far Cry 4.
Har fått min aktivitetskod på email och skrivit in den hos Ubisoft.
Den visar att jag har ett Far Cry 4 som kostar 0 kr i kassan, men när jag matar in mina uppgifter står sidan bara och laddar och sedan kommer jag tillbaka till startskärmen där det finns några "trasiga" bilder som inte syns...

Tydligen är Ubisofts servrar nere ? Påverkar detta även mitt inköp eller är det bara spelservrarna ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Jag kommer inte in på tex http://uplay.com/ så det är nog inte bara spelservrarna

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

jag handla på g2play. fick mail efter 2 min med kod.

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Har ju iof ett andra GTX 580 liggande dammandes. Fungerar SLI bra i det här liret?

Enligt en i tråden skulle han gått ifrån 40-50 fps till 70 efter dom nya drivrutinerna från Nvidia, i SLI. Så SLI verkar kunna ge en del boost.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Skulle ni säga att spelet är värt att börja spela nu, eller är det som AC: Unity med buggar och skitprestanda?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Det går inte ens att spela för att servern gick kaputt så du kan nog vänta med köp ett tag...

Permalänk
Avstängd

Om man är ute efter single player är det alltid bäst att vänta ett halvår. Buggar fixas och ger en bättre spelupplevelse samt att priset bruka sjunka om man inte handlar på Uplay direkt. Ångrar att jag spelade Far Cry 3 från dag ett. Långt efter att jag var färdig med kampanjen hade de fixat buggarna som kraschade spelet gång på gång med ett Nvidia 590.

Early adopters är antingen ute efter Multiplayer eller gillar att vara betatestare

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Skulle ni säga att spelet är värt att börja spela nu, eller är det som AC: Unity med buggar och skitprestanda?

Prestandan är tyvärr kass, med senaste driv och överklockat 980 till 1500MHz och minnen närmare 8GHz i upplösningen 1440P så är jag inte ens nära 60FPS.
Visst går det att sänka men man tycker att ett toppkort som dessutom är överklockat ska klara ett spel som inte ens ser enormt imponerande ut.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

För att Ubisoft fortfarande utvecklar/publiserar bra spel, även om utförandet ofta har brister. FC4 är för mig årets spel för stunden men samtidigt av det förmodligen mest krävande jag försökt köra. Nu har jag "fel" grafikkort så spelet är ju inte ett dugg optimerat för mitt system men det går ju inte så mycket bättre för Geforce-användare vad jag har sett.

Jag spelade nog runt 3-4 timmar igår kväll och förutom prestandaproblem samt stuttering samt en fiende som flög iväg så märkte jag inte av några problem. Dock var spelet uppe i version 1.3.0 när jag väl kom in i spelet så mycket problem hade nog redan blivit lösta med. AC: Unity har större problem men jag räknar med och hoppas på att spelet är i ett bättre skick i december. Jag är grymt sugen även på det spelet så kommer bli ett köp så fort de flesta felen har försvunnit.

Kan inte minnas ett spel större spel de släppt på rätt länge som varit i vettigt skick när det släppts, och på senaste tiden verkar det snarare varit deras regel gällande släpp av större spel. Watchdogs, Unity, FC4, Stick of truth, Black Flag ska också haft en del problem i början, hur många andra stora titlar har de släppt på senaste tiden?

Det finns flera roliga spel, hade själv väldigt kul med FC3, men det jag snackar om är att köpa dem vid release som sagt. FC4 ser jag också fram emot att spela, trotts att det bara är en re-skin av FC3, men jag väntar tills spelet är klart.

Det verkar vara den oändliga cykeln av att köpa ett Ubisoft-spel vid release, bli förvånad över att det inte funkar ordentligt, går in och klagar på forum, blåser rent minnet från detta, och sen upprepar man helt enkelt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Myllerman:

Det går inte ens att spela för att servern gick kaputt så du kan nog vänta med köp ett tag...

Startar man Uplay i offline-läge så går det att spela SP-delen av spelet utan problem iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faulisto:

Prestandan är tyvärr kass, med senaste driv och överklockat 980 till 1500MHz och minnen närmare 8GHz i upplösningen 1440P så är jag inte ens nära 60FPS.
Visst går det att sänka men man tycker att ett toppkort som dessutom är överklockat ska klara ett spel som inte ens ser enormt imponerande ut.

Är du på riktigt eller? Säg ett annat spel som har samma möjlighet till settings med AA eller allt krimskrams som Nvidia har slängt in i sina settings..
Dessutom förväntar du dig att ETT gtx 980 ska klara allt detta i 1440P???

Dröm vidare grabbben!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det flyter på riktigt bra, allt på high 1080p och snittar runt 100 fps med ett 970 1500MHz, väldigt snyggt spel för övrigt.

MVH

Visa signatur

Fractal Design R5 | MSI X370 Pro Carbon | Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 3200 | DH-15 | Sapphire RX 5700 XT Pulse | Corsair RM850W | 2x Corsair Force Series 3 120GB + Crucial BX100 250GB| 4TB Mek disk | Corsair MP510 M.2 SSD 1tb