Battlefield 5 återgår till militärtema

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Ser vi ju hur det gick sist när användarna röstade in metro, firestorm, gulf of oman och caspian som banor dom ville ha tillbaka. Jag har ingen tilltro till battlefieldspelare som röstar.

Det är inga BF spelare som röstar det är före detta CoD spelare som röstar och om det nu skulle vara så att det är BF spelare som har röstat har de blivit hjärntvättade av Activion.:D

Permalänk
Avstängd

Battlefield 5 hoppas jag fortsätter på samma tema som tidigare. Verklighetstroget dvs. Det jag hatar med COD. För mycket overkligt
DICE: Gärna WW2 ! ! ! !

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Fast det stod bästa i artikeln när jag kommentera förstår inte riktigt vad din bild innebär heller

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Därför att DICE/EA släppt samma sak de senaste åren och inte som förr då de varierade mellan släppen.

Men varför klagar man då på att dom släpps för ofta? Inte samma sak

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Finns en Vietnam DLC till Battlefield bad Company 2. Kanske inte riktigt samma sak.

Det finns också Battlefield Vietnam, på riktigt, som släpptes typ 2004 kanske.
Där kunde man lyfta stridsvagnar med helikoptrar och man kunde gräva tunnlar. Bästa spelet i serien tycker jag.

Skrivet av mrfish:

Battlefield 1915 hade varit grejer det. Kasta senapsgas och köra omkring i första generationens stridsvagnar. Behöva vara två personer för att kunna använda ett maskingevär! Det är teamplay det.

Det fanns ju Code name Eagle, som var föregångaren till Battlefileld 1942, och som utspelade sig i Tsarens Ryssland (första världskriget och bakåt). Där kunde man köra första generationens stridsvagnar, och flyga tvåvingade flygplan. Släpptes typ 1999 tror jag.

Bara inse att dom lika gärna kan sluta göra spelen, och så fortsätter ni spela dom gamla, och så slipper ni köpa nya spel hela tiden.

Permalänk
Medlem

Battlefield: Cold War Era! Korea-kriget fram till 1989. Det ger en helsickes massa möjligheter. Israel-Palestina, Korea, Vietnam, Rysslands invasion av Afganistan, Falkslandskriget, plus en massa möjliga fiktiva konflikter.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

Battlefield: Cold War Era! Korea-kriget fram till 1989. Det ger en helsickes massa möjligheter. Israel-Palestina, Korea, Vietnam, Rysslands invasion av Afganistan, Falkslandskriget, plus en massa möjliga fiktiva konflikter.

Det vore intressant men det där läget är nog alldeles för infekterat just nu för att det ska bli spel av allt

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av mrfish:

Battlefield 1915 hade varit grejer det. Kasta senapsgas och köra omkring i första generationens stridsvagnar. Behöva vara två personer för att kunna använda ett maskingevär! Det är teamplay det.

Blir nog inte så roligt att köra runt med en stridsvagn som rör sig i 1km i timmen i lervällingen som är slagfältet och dessutom så var det väl i slutet av 1916 som dom första stridsvagnarna sattes in?

Men ett Battlefield 1917 det skulle vara något det och så finns det ju rum för en efterföljare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mynick:

Det finns också Battlefield Vietnam, på riktigt, som släpptes typ 2004 kanske.
Där kunde man lyfta stridsvagnar med helikoptrar och man kunde gräva tunnlar. Bästa spelet i serien tycker jag.

Nä, BF2142 var definitivt bästa i serien. Enda spelet som faktiskt försökte vara unikt, lösa BF problem och utöka striderna med ett nytt gameplay mode som inget annat BF spel toppat (samt återgå till flera saker som fanns i BF1942 och som BF2 fullkomligt sket i, tex olika skada fram/bak på tanks).

Men det finns egentligen bara ett spel som man ser fram emot utöver BF Battlefront (jo vi alla vet att det kommer förmodligen kännas exakt som ett BF spel) och det är BF1942 2. Det är fan på tiden att dom återvänder till rötterna. Vi har malt på samma jädra tema ända sen BF2 (förutom BF2142 då).

Artikeln är förresten grymt missvisande. BF "återgår" inte till militärtema. Det lämnade aldrig temat. Hardline görs av en helt annan studio än DICE och är inget jag skulle klassa som ett riktigt Battlefield spel pga just det temat. Det är bara några klåpare som tyckte en tjuv o polis mod skulle vara kul. BF1943, BFV, BF2142, BFV DLC, BC har alla varit "sidospel" till huvudattraktionenerna (BF1942, BF2, BF3, BC2 även om det är gränsfall, BF4) men dom har iaf följt temat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Det vore intressant men det där läget är nog alldeles för infekterat just nu för att det ska bli spel av allt

Infekterat är just vad det är.

War on Drugs kanske? Härja runt i Colombias jungler eller i Afghanistans berg, skydda/anfalla koka-fält och vallmo-odlingar. Kan ju bli ett fräsigt Rush-scenario om inte annat. Men är väl alldeles för "icke-PK"... En karta kunde va Ganja Smuggler! Full av icke genomförbara idéer här!

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Nä, BF2142 var definitivt bästa i serien. Enda spelet som faktiskt försökte vara unikt, lösa BF problem och utöka striderna med ett nytt gameplay mode som inget annat BF spel toppat (samt återgå till flera saker som fanns i BF1942 och som BF2 fullkomligt sket i, tex olika skada fram/bak på tanks).

Men det finns egentligen bara ett spel som man ser fram emot utöver BF Battlefront (jo vi alla vet att det kommer förmodligen kännas exakt som ett BF spel) och det är BF1942 2. Det är fan på tiden att dom återvänder till rötterna. Vi har malt på samma jädra tema ända sen BF2 (förutom BF2142 då).

Artikeln är förresten grymt missvisande. BF "återgår" inte till militärtema. Det lämnade aldrig temat. Hardline görs av en helt annan studio än DICE och är inget jag skulle klassa som ett riktigt Battlefield spel pga just det temat. Det är bara några klåpare som tyckte en tjuv o polis mod skulle vara kul. BF1943, BFV, BF2142, BFV DLC, BC har alla varit "sidospel" till huvudattraktionenerna (BF1942, BF2, BF3, BC2 även om det är gränsfall, BF4) men dom har iaf följt temat.

Jag hoppas INTE på nån 2142 uppföljare! Ogillar skarpt allt sci-fi future-tech. Precis som fantasy, man kan komma undan med vilka dumheter som helst bara genom att säga "framtiden" eller "det är magi". Pfft... Jag är inte ute efter ArmA-realism men det får ju ändå va lite jordnära.
Men, smaken är som baken...

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Har kommit på hur man ska göra nu. Man ska köpa föregående version lagom till ett nästa släpps. Dvs när 5:an släpps, då har de förmodligen fått ordning på 4an

Ärligt talat borde de använda samma taktik som Blizzard. Släppa ett VÄL-fungerande spel, dvs fixa ALLA fel med BF4, och sen släppa Stora DLC:Er för fullpris av ett nytt spel. Vi köper ju inte dessa spel pga av att det föregående är "för fult" grafikmässigt. Hellre att man har en plattform som fungerar riktigt bra. Hela BF4 hade kunnad vara en stor addon till BF3 med mindre grafiska tweaks, men med bra prestanda och förbättrad nätkod. Vi behöver ingen ny grafikmotor vartannat år som ändå är så dåligt optimerad första året.

Nu släpper de en multiplayer-plattform som är döende redan från Dag 1. När alla vet att den första året fungerar dåligt, andra året kanske börjar bli stabil, och sne pang släpps en ny, och alla spelare försvinner.

Håller helt med till 100% faat man kan alltid hoppas att dom släper det färdigt! Tyvär är det nog inte troligt.

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk

Allt snack om suget efter WW2-shooters men ingen nämner Red Orchestra 2/Risingstorm? Sjukt bra spel imo.

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem

Vad blir det här spelet? Battlefield 3.75?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Jag ser att många hade uppskattad en vietnam, ww2, ww1 eller äldre tidsepok i BF5. Och då måste väll en marknad finnas eller? Jag är en utav dom som gärna vill ha en bra ww2 pangare!

Permalänk
Medlem

bara jag som tycker BF5 borde vara gratis för alla som köpte BF4 på realesen. fan spelet funkar ju ännu inte 100%

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av LordError:

Allt snack om suget efter WW2-shooters men ingen nämner Red Orchestra 2/Risingstorm? Sjukt bra spel imo.

Risingstrom tyckte jag var bra, rätt svårt att mästra Dock är väl spelarbasen tunn, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LordError:

Allt snack om suget efter WW2-shooters men ingen nämner Red Orchestra 2/Risingstorm? Sjukt bra spel imo.

Ja, det är sjukt bra...men försök att få dina vänner att spela det.
Jag har försökt med mina, de orkar inte lära sig att spela det. *suck*

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Jag ser att många hade uppskattad en vietnam, ww2, ww1 eller äldre tidsepok i BF5. Och då måste väll en marknad finnas eller? Jag är en utav dom som gärna vill ha en bra ww2 pangare!

Vietnam vore intressant. Det må vara hänt att jag inte följt med alls i FPS-världen, men hittills tycker jag ingenting har slagit det i sammanhanget urgamla Vietcong på fingrarna när det kommer till Vietnam-FPS. Börjar bli dags med en utmanare på den fronten faktiskt

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

Battlefield: Cold War Era! Korea-kriget fram till 1989. Det ger en helsickes massa möjligheter. Israel-Palestina, Korea, Vietnam, Rysslands invasion av Afganistan, Falkslandskriget, plus en massa möjliga fiktiva konflikter.

Fan va fränt det skulle vara !

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt varför alla längtar så vansinnigt mycket efter ett Bad Company 3. Vad är skillnaden mot BF4/5 egentligen? Singleplayerläget? Körde både BC2 och BF3 riktigt mycket och skillnaden i gameplay i multiplayer är ju extremt liten.

Permalänk

BF1944 tack! Fatta framtidens frostbite och WW2! Funderar på sätta upp en monitor vänd mot EA och Dice kontor (sitter 5-10meter ifrån) och köra propaganda meddelanden North Korea style.

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem
Skrivet av mynick:

Det finns också Battlefield Vietnam, på riktigt, som släpptes typ 2004 kanske.
Där kunde man lyfta stridsvagnar med helikoptrar och man kunde gräva tunnlar. Bästa spelet i serien tycker jag.

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSwNgFbD...

Det fanns ju Code name Eagle, som var föregångaren till Battlefileld 1942, och som utspelade sig i Tsarens Ryssland (första världskriget och bakåt). Där kunde man köra första generationens stridsvagnar, och flyga tvåvingade flygplan. Släpptes typ 1999 tror jag.
http://img-fotki.yandex.ru/get/3313/shonenpl.0/0_258e2_402357...

Bara inse att dom lika gärna kan sluta göra spelen, och så fortsätter ni spela dom gamla, och så slipper ni köpa nya spel hela tiden.

Codename eagle var ett riktigt roligt spel på lan. Har kvar skivan någonstans. Mark 1 tankarna i spelet var lika fula i verkligheten!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Dice borde nyttja sina svenska rötter bättre och åtminstone göra någon form av svenskförankrad expansion innehållandes ubåtskränkningar, visby-korvetter, nedskurna JAS-plan, militanta genusvetare och dialogpoliser.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Håller med om att dom borde göra ett nytt 1942, skulle vara riktigt grymt. 1942 var helt klart det bästa i serien enligt mig. Har struntat helt i 3an och 4an då jag inte riktigt gillar det moderna stuket lika mycket.

Nu var det ju inte bara att det var just den tidsåldern som gjorde 1942 bra, utan mycket annat runt om kring. Men det med ny grafikmotor skulle vara grymt.

Eller varför inte Vietcong-stuket, ni som spelat det vet hur bra det var

Det värsta som skulle kunna hända är att det blir en massa laservapen, rymdtema m.m. Då spyr man... Nog med sådant nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Föredrar historiska krig, så säger som många, gå tillbaka till att göra ett 1942 eller Vietnam, eller rent ut av ett första världskrig. Säger lite samma sak om cod, det var 1 & 2 an som var bra, sen gick det utför, 4an var väl ok då den var något nytt, men sen har de bara gjort samma spel om och om igen.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Det vore intressant men det där läget är nog alldeles för infekterat just nu för att det ska bli spel av allt

BF2 mod: Project reality. spela insergency läget! civila som kastar sten och som man arresterar med buntband istället för kniven

Skrivet av makn:

Battlefield 5 hoppas jag fortsätter på samma tema som tidigare. Verklighetstroget dvs. Det jag hatar med COD. För mycket overkligt
DICE: Gärna WW2 ! ! ! !

verklighets troget?!? när har BF serien varit verklighets trogen?

Skrivet av Schnitz:

Dice borde nyttja sina svenska rötter bättre och åtminstone göra någon form av svenskförankrad expansion innehållandes ubåtskränkningar, visby-korvetter, nedskurna JAS-plan, militanta genusvetare och dialogpoliser.

Hmmm battlefield 1709 kanske

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnitz:

Dice borde nyttja sina svenska rötter bättre och åtminstone göra någon form av svenskförankrad expansion innehållandes ubåtskränkningar, visby-korvetter, nedskurna JAS-plan, militanta genusvetare och dialogpoliser.

Dagens skratt! Tummen upp!

Personligen skulle jag mycket hellre köpa Battlefield 1914, Bad Company 3, Battlefield Vietnam 2, eller Battlefield 1944 än BF5. Som någon skrev, så finns det ju så klart andra historiska konflikter som hade varit intressanta också.

Permalänk
Skrivet av LordError:

Allt snack om suget efter WW2-shooters men ingen nämner Red Orchestra 2/Risingstorm? Sjukt bra spel imo.

Red Orchestra är bra. Red Orchestra 2 är lite mindre bra och just det spelet saknar det Battlefield-serien har, fordon. Inte bara det som skiljer såklart men.
Jag skulle gärna se ett nytt Battlefield i ww2-stilen, orginalspelet var riktigt bra och lägger man till dagens grafik och fysik borde det kunna bli ännu bättre (i teorin).

Skrivet av AndraBullar:

Förstår inte riktigt varför alla längtar så vansinnigt mycket efter ett Bad Company 3. Vad är skillnaden mot BF4/5 egentligen? Singleplayerläget? Körde både BC2 och BF3 riktigt mycket och skillnaden i gameplay i multiplayer är ju extremt liten.

Undrade också över det, så jag googlade på det.

http://www.gamespot.com/videos/top-10-reasons-bad-company-2-w...

Klippet fick iaf mig att komma ihåg hur Bad Company 2 var och att det faktisk var ett bra spel.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Jag tycker de även borde återgå till WW2 tema.