Warlords of Draenor - Ny expansion

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TiasE:

Just nu är det i princip ospelbart så kan ju inte ge allt för mycket feedback.
Men än så länge är nog WOD den expansion som har snabbast levling till maxlevel, de snabbaste har utan exploits gjort det på under 4 timmar.
Den skillnad mellan klasser man upplevde förut lär aldrig komma tillbaka då Blizzard medvetet gick bort från det för att undvika att man gick efter klass istället för person när man tog in folk i raider osv.
Professions har mindre utrymme idag än i någon expansion tidigare.
Lore har ju utvecklats och ändrats i varje expansion och jag skulle vilja påstå att den expansionen med mest lore än så länge har varit MOP, dock har jag inte sett allt vad WOD har att erbjuda då jag efter många timmars spelande inte kommit någon vart pga server krasher och lagg.

Finns ingen som lyckats på fyra timmar, det är helt omöjligt om man inte utnyttjat Timeless-questen, vilket leder till detta;

https://www.youtube.com/watch?v=xlvPkMKwbDo

Permalänk
Medlem

Skulle fan inte ha gått o lagt mig i morse. 50% av xpn kvar till 100. Och nu är det 3k i kö, när man kommer in så går det inte o spela för allt lagg <3

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Tror ni det hjälper att flytta gubben till en low pop server och levla snabbare? Är fri flytt till små servrar från nästan alla stora servrar just nu.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lspn:

Tror ni det hjälper att flytta gubben till en low pop server och levla snabbare? Är fri flytt till små servrar från nästan alla stora servrar just nu.

Jag testade det, från Kazzak (Absolut helt jävla knökfull) till Bladefist (low-pop) men jag var tydligen inte ensam, så nu är även bladefist locked pga av för mycket spelare.

Blizzard har även sänkt gränsen på total mängd aktiva spelare/server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Finns ingen som lyckats på fyra timmar, det är helt omöjligt om man inte utnyttjat Timeless-questen, vilket leder till detta;

https://www.youtube.com/watch?v=xlvPkMKwbDo

http://2p.com/10356435_1/Warlords-Of-Draenor-World-First-Play...

Och för övrigt så var det inte Athene som fick rollback, vet inte varför han försökte ta på sig det men han är ju troll och det vet ju alla om.
Auxilla är en polsk spelare som dessutom streamade när det hände, han nådde 99.5 på ca 50 minuter innan han blev disconnectad och temporärt avstängd medans de rullade tillbaka honom till 90.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Tänkte möjligtvis börja spela nu igen. Slutade dock spela innan MoP kom ut, så min main ligger fortfarande på level 85. Har Blizzard nu, i samband med att WoD släppts, gjort det möjligt att flyga i Pandaria direkt vid level 85?

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk

Du får en fri boost till 90 så du kan hoppa över pandaland pm du vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Tänkte möjligtvis börja spela nu igen. Slutade dock spela innan MoP kom ut, så min main ligger fortfarande på level 85. Har Blizzard nu, i samband med att WoD släppts, gjort det möjligt att flyga i Pandaria direkt vid level 85?

Började själv lira igen nyss, inte spelat sen WotLK. Gött med tre nya expansioner att köra igenom

Kom till MoP-ön igår och jag kunde inte flyga direkt där iafall.

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös

Permalänk
Medlem
Skrivet av guineapig:

Du får en fri boost till 90 så du kan hoppa över pandaland pm du vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Slöseri att lägga på en 85'a.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Slöseri att lägga på en 85'a.

Håller med lite där Själv drog jag en DK till level 60, boostade och fick således upptränade yrken "på köpet". Att jag sen tyckte det var skittråkigt att spela DK är en annan femma ...

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös

Permalänk
Skrivet av guineapig:

Du får en fri boost till 90 så du kan hoppa över pandaland pm du vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Nja, som de andra har sagt, lite onödigt att slösa boosten på en level 85:a.

Dock har jag hört att det är mycket enklare att gå mellan 85-90 nu när WoD har släppts. Hur lång tid uppskattar ni att det tar från 85-90?

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Nja, som de andra har sagt, lite onödigt att slösa boosten på en level 85:a.

Dock har jag hört att det är mycket enklare att gå mellan 85-90 nu när WoD har släppts. Hur lång tid uppskattar ni att det tar från 85-90?

Utan att ha kört nått i MoP tidigare så törs jag säga att det går snabbare. Jag drog dit vid lvl 85 och gjorde quests i dom två första områdena (länderna på kartan, eller vad man kan kalla det) och det räckte för att ta mig till level 90. Questen ligger tätt med bra questshubb så man kan nog kötta det på några timmar om man är effektiv. Lite tråkigt att inte få upptäcka hela kontinenten, tyckte faktiskt det var ganska schysst stämning där

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös

Permalänk
Medlem

Det blev en händelserik helg som slutade med svarta linjer och röda ögon.
29 timmar /played på 100 än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RagHank:

Utan att ha kört nått i MoP tidigare så törs jag säga att det går snabbare. Jag drog dit vid lvl 85 och gjorde quests i dom två första områdena (länderna på kartan, eller vad man kan kalla det) och det räckte för att ta mig till level 90. Questen ligger tätt med bra questshubb så man kan nog kötta det på några timmar om man är effektiv. Lite tråkigt att inte få upptäcka hela kontinenten, tyckte faktiskt det var ganska schysst stämning där

Då har de ökat xp rätt mycket.
Om de inte ändrat quest-xp'n ska man dock byta zon så fort man kan, de högre zonerna gav iaf rätt mycket mer xp per quest förr.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Tyvärr så har det varit stora problem med denna expansion. Jag har inte kunnat spela felfritt någonting sedan expansionen kom i förra veckan. Igår var första dagen jag kunde sitta i flera timmar (4 för att vara exakt) och höll jag mig ifrån min garnision gick det ok. Jag lyckade dinga 96 i alla fall och questerna är riktigt kul. Jag har tyvärr inte kunna komma in i en instans än då det varit lång kö men dom är säkert kul dom med. Jag hade låga förväntningar med expansionen är kul än så länge trots alla problem med buggar och lagg.

Jag ska leta efter lite tips på hur man sköter och expanderar sin garnision men det får vänta lite då det är för mycket lagg och phasingproblem där ännu.

Permalänk
Skrivet av waconda:

Tyvärr så har det varit stora problem med denna expansion. Jag har inte kunnat spela felfritt någonting sedan expansionen kom i förra veckan. Igår var första dagen jag kunde sitta i flera timmar (4 för att vara exakt) och höll jag mig ifrån min garnision gick det ok. Jag lyckade dinga 96 i alla fall och questerna är riktigt kul. Jag har tyvärr inte kunna komma in i en instans än då det varit lång kö men dom är säkert kul dom med. Jag hade låga förväntningar med expansionen är kul än så länge trots alla problem med buggar och lagg.

Jag ska leta efter lite tips på hur man sköter och expanderar sin garnision men det får vänta lite då det är för mycket lagg och phasingproblem där ännu.

MMO-champions forum, proffessions and Garrisons. Finns en sticky-thread där med en kille som skapat en guide för hur man optimerar sin Garrison. Han har hållt på genom hela betan och testat olika varianter, finns massvis med nyttig information där :)¨

Och ja, jag har som alla andra haft problem med köer och lagg. Dock så har jag älskat det jag hunnit spela!

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen om garrison :). Jag är ju blacksmith och miner så jag kommer ju att bygga med forge och mine fast det kanske ingår i alla garnisioner

Permalänk
Medlem

Alla skall tydligen få några gratis dagar pga allt strul, tack Blizzard

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av waconda:

Tack för tipsen om garrison :). Jag är ju blacksmith och miner så jag kommer ju att bygga med forge och mine fast det kanske ingår i alla garnisioner

Mine och herbgarden har jag fattat det som att alla får - craftingproffessions-bygnaderna råder det delade meningar om. Vissa proffs verkar ha bra profit på just den byggnaden, andra verkar ha en lite sämre bonus. Tydligen så LM ett måste under tiden man levlar, för att samla Garrison Resources, sedan bör man byta ut den mot något man hellre vill ha Sjukt bra guide iallafall, finns ju ett 50-tal sidor att läsa igenom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Alla skall tydligen få några gratis dagar pga allt strul, tack Blizzard

Riktigt nice! Kommer ihåg Blizzard har nu som då gjort det samma men vad jag vet inte vid någon launch.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Järnmagen:

Mine och herbgarden har jag fattat det som att alla får - craftingproffessions-bygnaderna råder det delade meningar om. Vissa proffs verkar ha bra profit på just den byggnaden, andra verkar ha en lite sämre bonus. Tydligen så LM ett måste under tiden man levlar, för att samla Garrison Resources, sedan bör man byta ut den mot något man hellre vill ha Sjukt bra guide iallafall, finns ju ett 50-tal sidor att läsa igenom

Så typiskt att jag valde forge istället för LM då men det får bli som det blir med det. Jag får samla GR genom quests och instanser istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Alla skall tydligen få några gratis dagar pga allt strul, tack Blizzard

5 dagar för att vara mer specifik

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

5 dagar för att vara mer specifik

Ja så var det, tack!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Någon mer som fortfarande har problem med "World Server Down"? Jag har fortfarande inte kommit längre än level 91, får liksom aldrig chansen att spela med oändliga köer blandat med dessa problem... kan ju bara hoppas på att Blizz fixat det tills helgen så att man kanske kan få trycka sig upp mot 100 då!

Permalänk
Medlem

Så, vad tycker ni? Ser Warlords bra ut? Personligen har jag inte varit så här taggad på att spela sen TBC. Jag verkar inte heller vara ensam om det då Wow nu är uppe på 10 000 0000 spelare igen.

http://www.mmo-champion.com/content/4526-WoW-Up-to-10-Million...

Nu är det bara att vänta på raids, jag hoppas att de håller samma kvalité som resten av expansionen.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Skrivet av Järnmagen:

Någon mer som fortfarande har problem med "World Server Down"? Jag har fortfarande inte kommit längre än level 91, får liksom aldrig chansen att spela med oändliga köer blandat med dessa problem... kan ju bara hoppas på att Blizz fixat det tills helgen så att man kanske kan få trycka sig upp mot 100 då!

Har spelat utan problem sen jag skaffade spelet för 2 dagar sen i alla fall. Lirar på Xavius.

Skrivet av MuLLvaD3n:

Så, vad tycker ni? Ser Warlords bra ut? Personligen har jag inte varit så här taggad på att spela sen TBC. Jag verkar inte heller vara ensam om det då Wow nu är uppe på 10 000 0000 spelare igen.

http://www.mmo-champion.com/content/4526-WoW-Up-to-10-Million...

Nu är det bara att vänta på raids, jag hoppas att de håller samma kvalité som resten av expansionen.

Jag blev nyfiken och började lira igen (3 år sen sist). Är bara lvl94 men jag tycker det känns rätt kul hittills. Får se hur det är när man börjar raida och köra lite PvP.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Järnmagen:

Någon mer som fortfarande har problem med "World Server Down"? Jag har fortfarande inte kommit längre än level 91, får liksom aldrig chansen att spela med oändliga köer blandat med dessa problem... kan ju bara hoppas på att Blizz fixat det tills helgen så att man kanske kan få trycka sig upp mot 100 då!

Stormscale hade problem med det igår.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av MuLLvaD3n:

Så, vad tycker ni?

Om man bortser från allt tekniskt strul som Blizzard haft, så är detta den bästa expansionen på väldigt länge.

Har inte haft så här kul i WoW sedan Vanilla och TBC.

Permalänk
Medlem

Ingår det en boost till lvl 90 om man handlar expansionen i en fysisk butik eller är det bara via battle.net som ju dessutom är dyra?

Permalänk
Medlem

Boosten ingår oavsett version du köper.