Välkommen till Inets egna forumdel!

Permalänk
Inet
Skrivet av Coffeesauce:

Äntligen!

När tror ni att ni kommer få in http://www.inet.se/produkt/1902787/msi-z97s-sli-krait-edition... Stått försenad leverans ett tag nu.

Har fått nya preliminära besked om att det är på ingång men dröjer ca 2-3 veckor fortfarande. Produktsidan bör uppdateras inom kort med nytt datum.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av anon152135:

Haha, känns.. betryggande

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Är förvånad över att det inte kom tidigare, oavset så säger jag välkommna!! =D

Permalänk

Handlat för över 14 000kr hittils denna månad hos er! Enda butiken jag handlat datorprylar från sen många år tillbaka.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk

Är det bara jag som inte kommer in på eran hemsida? det står: Not Found

HTTP Error 404. The requested resource is not found.

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Inet
Skrivet av Affeskate13:

Är det bara jag som inte kommer in på eran hemsida? det står: Not Found

HTTP Error 404. The requested resource is not found.

Ligger nere tillfälligt - vi jobbar på att få igång den!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Ligger nere tillfälligt - vi jobbar på att få igång den!

Tack för svar, Jag kom in nu.

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Har fått nya preliminära besked om att det är på ingång men dröjer ca 2-3 veckor fortfarande. Produktsidan bör uppdateras inom kort med nytt datum.

Nu blev jag ledsen!

Visa signatur

4690K, GTX 1080, 16GB RAM, 750W, 250GB SSD x2, iPhone 7, Macbook Pro 2012

Permalänk
Medlem

Såklart färgmatchar Inet pingvinstången med ordern!

Permalänk
Skrivet av Ast0r:

Såklart färgmatchar Inet pingvinstången med ordern!
http://i.imgur.com/1H9WShNl.jpg

Vad heter det tangentbordet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Vad heter det tangentbordet?

Ducky Shine 2

Permalänk
Medlem

kommer ni få in evga 980 superclocked kort? har kikat in på inet hemsidan i 2 månader nu för o kolla om ni har fått in men så har ni inte.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Inet
Skrivet av Sh4dy:

kommer ni få in evga 980 superclocked kort? har kikat in på inet hemsidan i 2 månader nu för o kolla om ni har fått in men så har ni inte.

Är det följande kort du menar? http://www.inet.se/produkt/5411318/evga-geforce-gtx-980-4gb-s...

Isåfall har vi på lager idag!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Är det följande kort du menar? http://www.inet.se/produkt/5411318/evga-geforce-gtx-980-4gb-s...

Isåfall har vi på lager idag!

Nej, ett referenskort av EVGA som är fabriksöverklockad
http://www.evga.com/products/product.aspx?pn=04g-p4-2982-kr

Ni hade några av dessa tidigare efter lanseringen av korten

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk

Om man beställer en dator med montering från er, sätter ni då på någon inet-logga på chassit eller någon logga som visas när man startar upp? Isåfall, kan man be om att man inte vill ha det på något sätt?

Permalänk
Inet
Skrivet av Sh4dy:

Nej, ett referenskort av EVGA som är fabriksöverklockad
http://www.evga.com/products/product.aspx?pn=04g-p4-2982-kr

Ni hade några av dessa tidigare efter lanseringen av korten

Alla går bort från att tillverka referenskort och modellen från EVGA är inget som vi kommer att få in igen. Det ska dock inte vara någon skillnad mellan referensmodellerna vad vi vet utan EVGA har endast valt att överklocka direkt från fabrik medan andra tillverkare har valt standardklock.

Vi har ett fåtal modeller kvar bara och kommer inte att att få in fler tyvärr.

http://www.inet.se/produkt/5411296/gigabyte-gtx-980-4gb-ref-s...
http://www.inet.se/produkt/5411276/asus-geforce-gtx-980-hdmi-...
http://www.inet.se/produkt/5411298/evga-geforce-gtx-980-spel-...

Skrivet av NybbTronio:

Om man beställer en dator med montering från er, sätter ni då på någon inet-logga på chassit eller någon logga som visas när man startar upp? Isåfall, kan man be om att man inte vill ha det på något sätt?

Nej, vi har inget sånt. Det enda vi gör är att ställa in en stilren bakgrundsbild som har Inet-logo samt att om du kollar under systeminformation så kommer "Tillverkare" vara satt till Inet och ha en liten logga där också.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Tack för svaret Inet.

Eftersom ni inte har korten längre så funderar jag på köpa EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 och undrar om korten har led belysning?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem

Tänkte bara ge er en kom ihågare om att rea era 140mm fläktar på Black Friday

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo Evolv Glacier White | Intel Core i5 4690K | Corsair Hydro H60 | Geforce GTX 970 SLI | Asus Maximus vii Gene | EVGA Supernova G2 850W | Corsair Dominator Platinum 16GB (2x8) 1600mhz | Samsung 840 EVO SSD 250GB | WD Desktop Green 3TB | Benq XL2720T 120hz | Fujitsu P23T-6 Thor Edition | Qpad qh-90 | Logitech G710+ | Steelseries Rival Gaming Mouse

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Ost, smultron och kaffe pengar

Hej!

har en fråga eller flera!

denna SoC? som är driven av en nätadepter?
typ som en laptop "nätagg"? har jag förstått det rätt? om såfall hur hittar jag rätt/har ni sådana som ni säljer?

& sen har jag läst att man tar ström till Sata (SSD/HDD) från moderkortet... (under Sata 3/6 kontakterna så finns dessa pinnar?) finns dessa kablar med från moderkortet till sata-ström?
eller hur bär man sig åt

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ScrAAp:

Tänkte bara ge er en kom ihågare om att rea era 140mm fläktar på Black Friday

Du menar väl en lämplig laptop med bra prestanda och pris som passar för plugg

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inet
Skrivet av Sh4dy:

Tack för svaret Inet.

Eftersom ni inte har korten längre så funderar jag på köpa EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 och undrar om korten har led belysning?

Japp, det ska ha led på sidan!

Skrivet av ScrAAp:

Tänkte bara ge er en kom ihågare om att rea era 140mm fläktar på Black Friday

Har tipsat ansvariga!

Skrivet av hurrai:

Hej!

har en fråga eller flera!

denna SoC? som är driven av en nätadepter?
typ som en laptop "nätagg"? har jag förstått det rätt? om såfall hur hittar jag rätt/har ni sådana som ni säljer?

& sen har jag läst att man tar ström till Sata (SSD/HDD) från moderkortet... (under Sata 3/6 kontakterna så finns dessa pinnar?) finns dessa kablar med från moderkortet till sata-ström?
eller hur bär man sig åt

Om du kollar under tillbehör så har du en nätadapter som ska fungera och sen finns det "onboard sata power connector" där nödvändiga kablar medföljer moderkortet.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej! Följer det med alla kablar som man kan tänkas behöva när man köper en dator av komponenter man har valt själv? Eller behöver man komplettera med tex sata 6 kablar till ssd, och liknande?

Var nog 10 år sedan jag byggde en stationär sist, och då har jag för mig att man fick med det mesta!

Visa signatur

PS3, Samsung LE40-M87, iPhone, Laptop - ASUS 17" t4200, 4gb ram, GT120 1gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blygarn:

Hej! Följer det med alla kablar som man kan tänkas behöva när man köper en dator av komponenter man har valt själv? Eller behöver man komplettera med tex sata 6 kablar till ssd, och liknande?

Var nog 10 år sedan jag byggde en stationär sist, och då har jag för mig att man fick med det mesta!

När du kollar på produktens specifikationer så finns det rätt ofta information vad som ingår.

te.x. http://www.inet.se/produkt/1902171/asus-p9x79 har 4 st satakablar som ingår! Vissa SSD har sata kablar som ingår i paketet men det får du kolla upp isåfall.

Visa signatur

CPU: Intel i9 9900k // Moderkort: ASUS z390-h // GPU: SLI EVGA GeForce GTX 1080 // Ram: Corsair 16GB CL15 3000Mhz // SSD: Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ Gold // Cpukylare: Be Quiet dark pro 4 3//

Permalänk
Inet
Skrivet av blygarn:

Hej! Följer det med alla kablar som man kan tänkas behöva när man köper en dator av komponenter man har valt själv? Eller behöver man komplettera med tex sata 6 kablar till ssd, och liknande?

Var nog 10 år sedan jag byggde en stationär sist, och då har jag för mig att man fick med det mesta!

Skrivet av Samso:

När du kollar på produktens specifikationer så finns det rätt ofta information vad som ingår.

te.x. http://www.inet.se/produkt/1902171/asus-p9x79 har 4 st satakablar som ingår! Vissa SSD har sata kablar som ingår i paketet men det får du kolla upp isåfall.

Precis som Samso skriver så beror det på lite på vad man köper.

Bäst skulle jag säga är att när du plockat ihop din kundvagn så skicka oss ett mail eller slå oss en signal så kan vi kolla över den och se så allt verkar stämma och kan komma med feedback också eventuellt.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Har tipsat ansvariga!

Blev lite förvånad men väldigt när dom kom upp på black friday. Fick man något att göra på seg fysik lektion! Så tack så mycket för att ni finns Inet!

Har ni några planer för imorgon iom Cyber Måndag? Saknas bara OS sen är burken komplett!

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo Evolv Glacier White | Intel Core i5 4690K | Corsair Hydro H60 | Geforce GTX 970 SLI | Asus Maximus vii Gene | EVGA Supernova G2 850W | Corsair Dominator Platinum 16GB (2x8) 1600mhz | Samsung 840 EVO SSD 250GB | WD Desktop Green 3TB | Benq XL2720T 120hz | Fujitsu P23T-6 Thor Edition | Qpad qh-90 | Logitech G710+ | Steelseries Rival Gaming Mouse

Permalänk
Medlem

Roligt att se!

Men, i och med detta finns det en sak jag saknar. När det bara var en enda tråd så kunde man skriva lite vad som helst (relevant då) i den. Nu känns det onödigt att skapa en helt ny tråd om man bara vill ha något kort sagt eller kommenterat till er.,

Eller är det tänkt att just den här tråden är till för sådant?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

varför blir det aldrig prissänkning på EVGA 970 produkterna?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej, vi har inget sånt. Det enda vi gör är att ställa in en stilren bakgrundsbild som har Inet-logo samt att om du kollar under systeminformation så kommer "Tillverkare" vara satt till Inet och ha en liten logga där också

Nice! Bakgrundsbilden är det något man skulle kunna få ladda ner och ha som privat bild på sin dator?

Permalänk
Medlem

era priser är skumt först höjer ni priset på 970 SSC EVGA ACX under blackfriday och nu är EVGA SSC och FTW på samma prisnivå när FTW är mer fabriksöverklockad :S trodde man sänkte priser under BF...

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem