Dragon Age 3: Inquisition

Permalänk
Medlem

Nu känns det som om spelet kraschar allt oftare, till den grad att det börjar bli riktigt störande...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

hMMMM har inte krashat en enda gång för mig.

Win 8.1
780
senaste WHQL nVIdia drivers ( För dragon age )
Dragon age installerad på Intel SSD

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Går det att föra över saker man hittat till dom andra karaktärerna? Tex hitta jag en ring som bara warrior kan ha men eftersom jag är rogue så kan jag inte använda den.
Går det att markera samtliga följeslagare och klicka så dom går åt ett annat håll?för ibland rusar alla iväg bara och drar in mig i strider som jag inte vill in i. I Baldurs gate och liknande spel kan man ju dra med musen och markera alla och klicka dom till ett annat ställe.
Annars flyter det på ganska bra för mig, runt 45-60 fps.

Permalänk
Medlem

Är spelet Hor+, dvs stödjer det tex 16:10 skärmar med fullscreen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rosslan:

Keybindings till extra musknappar, svarar nej på den, har en R.A.T 7 med installerad programvara kan inte binda något från tangentbordet till musen. Sen vet jag inte om det funkar på mer "MMO" möss med andra knappar om den tolkar de mer annorlunda. Men jag kan inte göra något

På MMO7 kan man binda vad som helst till knapparna, även macron.
Har du programvaran från cyborg?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Jaxione:

Någon som kör med Mantle aktiverat? Laddtiderna blir bedrövliga för mig när jag aktiverar det.

Mvh J

Vet att Mantle tidigare använt mer grafikminne, undrar om det har med detta att göra.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

När jag startar spelet(på pc) får jag upp menyn och muspekaren men jag kan inte trycka på något och ingen av keyboardtangenterna verkar göra något heller någon annan som har det problemet? Tips?

Visa signatur

INTEL CORE I7 4770K|ASUS MAXIMUS VI EXTREME |CORSAIR AX 1200i |16GB G.skill Trident X|GIGABYTE GEFORCE GTX 780 OC REV 2.0 SLI |3*CROSSOVER 27Q LED|CORSAIR OBSIDIAN 900D

Permalänk
Medlem

Tänkte skriva en liten statusuppdatering.

Köpte spelet på G2A.com för ca 340 kr. Gick hur smidigt som helst och fick en fungerande nyckel på 4-5 min.

Kör i 1080p.

Installerade med senaste bekräftade AMD-drivisarna och GPU enligt sidfot. Flöt på bra i ca 60-70 fps enligt inställningarna spelet ställde in automatiskt (se nedan) men bestämde mig för att testa Beta-drivisen som AMD släppt. Efter den så hade jag problem att komma förbi första sekvensen så jag såg menyn, det kraschade helt enkelt. Nåja, var inte hela världen då en omstart fixade biffen. (Jag är inte så van att starta om min dator )

Kan dock inte säga att jag märkte någon direkt skillnad, men så var det här precis i början av spelet, innan strider och så så jag kan inte direkt klubba huruvida det blev bättre eller inte.

Det jag kan säga är att det flyter faktiskt på riktigt bra med min gamla rigg (se sidfot). Kör Vsync, för tearingen var brutal utan, och den klarar stabila 60 fps med allt på HIGH, utom tesselation som är på MEDIUM och texturer som är på ULTRA. Ambient occlusion körs med HBAO och multisample antialiasing är OFF. Min dator utnyttjar då dryga 1,5 GB grafikminne och spelet ser riktigt behagligt ut.

CPU-mässigt verkar det utnyttja alla mina fyra kärnor riktigt ordentligt då dessa går i 70 - 90 % hela tiden i stort sätt. Skoj att se!

Har bara spelat någon timme och precis klarat första "bossen" så jag håller mig från att recensera spelet. Det verkar iaf inte vara så tungdrivet rent hårdvarumässigt.

Ska finlira med inställningarna, bl.a. ta bort allt blur och försöka öka AA istället. Ser i.a.f. ut som följande i dom icke förrenderade cutscenerna nu:

Så här ser det ut när man vandrar omkring. Notera min, lite av Nostradamus inspirerade, alv.

Allt ser ganska OK ut förutom trädet. Får se om jag kan omjustera lite hårdvaruresurser.

...öjöj, känner på mig att det blir tungt att jobba imorgon!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Har spelat ett antal timmar nu och är hur nöjd som helst. Jag kör väldigt action-orienterat med gamepad och styr oftast bara min karaktär. Det blir att detaljstyra lite vid hårda bossar osv. Att så många users dissat spelet på Metacritic är konstigt, är det troll/EA-hat? Självklart gillar inte alla spelet, men där är det felaktigt tycker jag. I och för sig borde man inte bry sig om Metacritic alls.

Permalänk
Medlem

Kraschar efter cirka 1 timmes spelande. Med detta fina meddelandet.

Permalänk
Medlem

Spelet verkar fantasiskt, synd bara att jag får CTD efter 20 minuters lirande
Inget errormeddelande eller något sådant. Kör utan overlay, oklockade grafikkort, drivis 344.75.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Spelet verkar fantasiskt, synd bara att jag får CTD efter 20 minuters lirande
Inget errormeddelande eller något sådant. Kör utan overlay, oklockade grafikkort, drivis 344.75.

Knepigt, kör samma driver och körde ett antal timmar utan problem innan jag spara och stängde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Tänkte skriva en liten statusuppdatering.

Köpte spelet på G2A.com för ca 340 kr. Gick hur smidigt som helst och fick en fungerande nyckel på 4-5 min.

Kör i 1080p.

Installerade med senaste bekräftade AMD-drivisarna och GPU enligt sidfot. Flöt på bra i ca 60-70 fps enligt inställningarna spelet ställde in automatiskt (se nedan) men bestämde mig för att testa Beta-drivisen som AMD släppt. Efter den så hade jag problem att komma förbi första sekvensen så jag såg menyn, det kraschade helt enkelt. Nåja, var inte hela världen då en omstart fixade biffen. (Jag är inte så van att starta om min dator )

Kan dock inte säga att jag märkte någon direkt skillnad, men så var det här precis i början av spelet, innan strider och så så jag kan inte direkt klubba huruvida det blev bättre eller inte.

Det jag kan säga är att det flyter faktiskt på riktigt bra med min gamla rigg (se sidfot). Kör Vsync, för tearingen var brutal utan, och den klarar stabila 60 fps med allt på HIGH, utom tesselation som är på MEDIUM och texturer som är på ULTRA. Ambient occlusion körs med HBAO och multisample antialiasing är OFF. Min dator utnyttjar då dryga 1,5 GB grafikminne och spelet ser riktigt behagligt ut.

CPU-mässigt verkar det utnyttja alla mina fyra kärnor riktigt ordentligt då dessa går i 70 - 90 % hela tiden i stort sätt. Skoj att se!

Har bara spelat någon timme och precis klarat första "bossen" så jag håller mig från att recensera spelet. Det verkar iaf inte vara så tungdrivet rent hårdvarumässigt.

Ska finlira med inställningarna, bl.a. ta bort allt blur och försöka öka AA istället. Ser i.a.f. ut som följande i dom icke förrenderade cutscenerna nu:
http://www.sweclockers.com/image/gallery/2014/11/20/Dragonage...

Så här ser det ut när man vandrar omkring. Notera min, lite av Nostradamus inspirerade, alv.
http://www.sweclockers.com/image/gallery/2014/11/20/Dragonage...

Allt ser ganska OK ut förutom trädet. Får se om jag kan omjustera lite hårdvaruresurser.

...öjöj, känner på mig att det blir tungt att jobba imorgon!

Förstår inte hur du kan få stadiga 60fps. Jag har två 7970 i crossfire och samma processor och får inte några stadiga 60fps varken med mantle eller Direct X 11. Kör iofs med AA, inte multisample men den andra AA:n.

Skumt!

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Skrivet av No0Vad:

Kraschar efter cirka 1 timmes spelande. Med detta fina meddelandet.
http://i.imgur.com/JYopKQF.jpg

det samma sker för denna, med den skillnaden att vi kör röda laget

Visa signatur

no i will not go loladin over this....no not at all

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Förstår inte hur du kan få stadiga 60fps. Jag har två 7970 i crossfire och samma processor och får inte några stadiga 60fps varken med mantle eller Direct X 11. Kör iofs med AA, inte multisample men den andra AA:n.

Skumt!

Mvh J

Har du installerat senaste beta-drivrutinen?

Jag kör mantle med senaste beta-drivarn, allt på ultra förutom DoF samt motion-blur skiten samt stängde av den understa AA'n för att inte grafikkorten ska behöva vara så varma.

Håller typ 90 avarage fps, men låst fps till 65 för att inte grafikkorten ska behöva jobba så hårt. Händer att det spikar till under 50 någon gång ibland när man springer runt i områden med mycket människor, men aldrig ute i naturen.

Älskar spelet, önskar jag kunde sitta å lira non-stop istället för jobba just nu..

Edit: Kan tipsa alla om att underbara frostbite 3 tillåter developers console, tryck bara på § till vänster om 1'an så kan man skriva in diverse console commands.

Jag använder mig av:
GameTime.MaxVariableFPS 65
Perfoverlay.DrawFPS 1

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

På MMO7 kan man binda vad som helst till knapparna, även macron.
Har du programvaran från cyborg?

Har programvaran men kan inte binda om när man går in på keybindings.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Väntar nog någon månad att köpa tills julrean, då har nog värsta buggarna försvunnit också

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Har du installerat senaste beta-drivrutinen?

Jag kör mantle med senaste beta-drivarn, allt på ultra förutom DoF samt motion-blur skiten samt stängde av den understa AA'n för att inte grafikkorten ska behöva vara så varma.

Håller typ 90 avarage fps, men låst fps till 65 för att inte grafikkorten ska behöva jobba så hårt. Händer att det spikar till under 50 någon gång ibland när man springer runt i områden med mycket människor, men aldrig ute i naturen.

Älskar spelet, önskar jag kunde sitta å lira non-stop istället för jobba just nu..

Edit: Kan tipsa alla om att underbara frostbite 3 tillåter developers console, tryck bara på § till vänster om 1'an så kan man skriva in diverse console commands.

Jag använder mig av:
GameTime.MaxVariableFPS 65
Perfoverlay.DrawFPS 1

Ok ska testa med det sen, kör med senaste BETA drivern dock. Tack! Får du mycket längre laddtider när du kör med Mantle?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

De efterblivna trollen på Metacritics forum ska man skita i att bry sig om överhuvudtaget. De sätter 0 på allt som inte är exakt som de tänkt sig: "Det går inte att göra en karaktär som ser ut som Aragon OMFGBBQ!!!.....0!!!!" "Kameran är inte som Dragon Age Origins!!!! 0!!!!.....h8 EA!!!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prra:

De efterblivna trollen på Metacritics forum ska man skita i att bry sig om överhuvudtaget. De sätter 0 på allt som inte är exakt som de tänkt sig: "Det går inte att göra en karaktär som ser ut som Aragon OMFGBBQ!!!.....0!!!!" "Kameran är inte som Dragon Age Origins!!!! 0!!!!.....h8 EA!!!"

Borde inte gå att sätta betyg den första veckan för samtliga spel...

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Skrivet av No0Vad:

Kraschar efter cirka 1 timmes spelande. Med detta fina meddelandet.
http://i.imgur.com/JYopKQF.jpg

Råkade ut för samma problem. Löste sig genom att ändra till "Windowed Fullscreen" istället för "Fullscreen". Värt att prova ☺

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Ok ska testa med det sen, kör med senaste BETA drivern dock. Tack! Får du mycket längre laddtider när du kör med Mantle?

Mvh J

Uh, njaae vet inte om jag märkt det.

När jag kör i DirectX så lyckas jag inte ens starta spelet, det blir bara svart ruta som buggar som "#!%!"#, så fick sitta å tabba typ 100 gånger för å lyckas byta tillbaka till mantle.

Har det iofs installerat på SSD, men ändå har man säkert 25 sek laddningstiden mellan zoner. Tycker dock detta är helt okej, det är absolut inget jag stör mig på.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Hedersmedlem

Skapade en fantastiskt fager karaktär igår som skulle fått vilken supermodell att bli avundsjuk, men efter att ha startat spelet så fastnade jag i en tom värld, och kom ej vidare till första delen där man sitter i bojor. Fick börja om med allt

Sökte lite på nätet och verkade bero på att jag overridat cinematics att köra i 60 FPS istället för "nextgen"konsolernas 30 FPS

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Skapade en fantastiskt fager karaktär igår som skulle fått vilken supermodell att bli avundsjuk, men efter att ha startat spelet så fastnade jag i en tom värld, och kom ej vidare till första delen där man sitter i bojor. Fick börja om med allt

Sökte lite på nätet och verkade bero på att jag overridat cinematics att köra i 60 FPS istället för "nextgen"konsolernas 30 FPS

Jag kör med 60fps-cinematic grejen, har aldrig haft några problem

Kanske bara gäller för absolut första scenen eller så?

Den är för övrigt 100% nödvändig senare i spelet, man vill peta ut ögonen om man inte har den igång. Med den igång är istället alla cutscenes fantastiska att se på

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Kör på en dator med följande specs:
AMD FX-8350
16GB RAM 1866MHz
Samsung SSD 830 256GB
AMD Radeon R7 260X 2GB Crossfire
Upplösning 1920x1080

Använder senaste beta drivrutinen från AMD, 14.11.2.

Kör med Mantle och alla inställningar på High utom sista AA-inställningen som är "Off".
Ligger på mellan 60-70 fps. Får dock otroliga drops ibland ner till ca 25 fps, vilket är otroligt irriterande. Har även problem med "lockups" (eller vad man ska kalla det). Allt fryser för en stund och sen spelas allting upp jättesnabbt direkt efter.

Med DX11 (istället för Mantle) får jag högre ca 10 fps hödre men fortfarande drops och "lockups". Samt att jag även får problem med artifakter i grafiken.

Den inbyggda becnhmarken buggar dessutom för mig. Tar evigheter att ladda, sedan spelas scenerna upp supersnabbt men utan ljud, därefter blir skärmen svart och allt ljud kommer. Sen får jag resultatet av körningen. Men resultatet verkar helt upp åt väggarna. Ibland har jag fått lägre medel-fps än lägsta fps, vilket inte är möjligt. Detta problem är oavsett om jag kör Mantle eller DX11 och det spelar heller ingen roll vad jag sätter övriga grafikinställningar till.

Någon som känner igen dessa problem och upplevt liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Knepigt, kör samma driver och körde ett antal timmar utan problem innan jag spara och stängde.

Crapster...ingen aning om hur jag skall lösa detta.

Det enda jag märkt i Eventloggen är att jag får felkod (0x9000004000010005) i WEHA-Logs. Haft 180st fel sen jag ominstallerade datorn för 3 månader sen. Nån som vet något om detta?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Crapster...ingen aning om hur jag skall lösa detta.

Det enda jag märkt i Eventloggen är att jag får felkod (0x9000004000010005) i WEHA-Logs. Haft 180st fel sen jag ominstallerade datorn för 3 månader sen. Nån som vet något om detta?

Är inte WEHA loggar relaterade till hårdvaruproblem. ?
Kanske värt att stresstesta datorn och se om det är något som fallerar.

har du överklockat något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus K:

Kör på en dator med följande specs:
AMD FX-8350
16GB RAM 1866MHz
Samsung SSD 830 256GB
AMD Radeon R7 260X 2GB Crossfire
Upplösning 1920x1080

Använder senaste beta drivrutinen från AMD, 14.11.2.

Kör med Mantle och alla inställningar på High utom sista AA-inställningen som är "Off".
Ligger på mellan 60-70 fps. Får dock otroliga drops ibland ner till ca 25 fps, vilket är otroligt irriterande. Har även problem med "lockups" (eller vad man ska kalla det). Allt fryser för en stund och sen spelas allting upp jättesnabbt direkt efter.

Med DX11 (istället för Mantle) får jag högre ca 10 fps hödre men fortfarande drops och "lockups". Samt att jag även får problem med artifakter i grafiken.

Den inbyggda becnhmarken buggar dessutom för mig. Tar evigheter att ladda, sedan spelas scenerna upp supersnabbt men utan ljud, därefter blir skärmen svart och allt ljud kommer. Sen får jag resultatet av körningen. Men resultatet verkar helt upp åt väggarna. Ibland har jag fått lägre medel-fps än lägsta fps, vilket inte är möjligt. Detta problem är oavsett om jag kör Mantle eller DX11 och det spelar heller ingen roll vad jag sätter övriga grafikinställningar till.

Någon som känner igen dessa problem och upplevt liknande?

Slumpmässiga spikes beror oftast på processorn.

Jag skulle göra följande:
I egenskaper för spelet, klicka i rutan "avaktivera origin för detta spel"
Se till att du inte har något annat on-screen-display som körs, till exempel msi afterburner/fraps/raptr etc.

Hjälper ingen av dessa så kan det vara så att ditt grafikminne maxas, prova om du fortfarande upplever spike'sen om du sänker texture quality till medium.

Jag får någon random spike från 65->45 typ en gång varannan minut när jag springer runt bland massa folk i non-combat zone, dunno vad det är men stör mig ändå inte så.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av raukisola:

Är inte WEHA loggar relaterade till hårdvaruproblem. ?
Kanske värt att stresstesta datorn och se om det är något som fallerar.

har du överklockat något?

Jo, Googlar man på det så kan det ha att göra med överklockning.
Och ja, jag överklockar men jag kan inte minnas att jag någonsin haft detta problemet med något spel tidigare.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9