Förslagslåda: SweClockers 6.0

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Biberu:

Det går att bevaka en tråd utan att få e-post om nya svar, annars är jag inte säker på vad skillnaden är.

Det är sant förvisso men de sorteras beroende på när senaste inlägget i respektive tråd gjordes vilket kan va lite irriterande ibland när man letar efter en speciell tråd man prenumerat på.

Aja ingen nödvändig funktion men värt att beaktas.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av grizzly666:

Bevakar man en tråd utan epost så ligger väl tråden i samma lista som övriga bevakningar gör?.
Det vore lite enklare om man kunde ha dessa bevakade trådar med epost i en lista och ej epost i en annan heller helt enkelt bokmärke/favorit för dom utan epost.

Dvs det blir lite lättare att hålla ordning på det man vill bokmärka utan epost annars försvinner ju dom trådarna i (om man är som jag med många x antal trådar bevakade) bevaknings listan.
Själv tror jag inte jag skulle använda bokmärke/favorit men jag ser poängen med nåt liknande.

Visserligen kan man ju använda sig av webläsarens bokmärken för detta men använder man fler webläsare/enheter så behöver man ju synka bokmärkena och det blir lite lättare om det redan finns på websidan i fråga.

Bevakningar är rätt omständiga och konstigt placerade nu. Efter uppgraderingen kommer de ersätta fliken "mina trådar" så att man lättare kan hitta till och välja vilka man vill fortsätta följa, att bevaka specifika trådar har blivit lättare, och under profilinställningarna finns det alternativ för att automatiskt bevaka de trådar man deltar i samt om man vill ha mailnotifikationer eller inte. Som tidigare föreslagits i tråden går det även att se vilka diskussioner man senast har läst.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Rekordmedlem

Att kunna favorit/bokmärka trådar eller än bättre specifika poster handlar nog mer om att kunna hitta tillbaka lätt till tex en guide eller liknade, det är ju ibland så att man vill länka till nått bra eller återvända själv efter ett tag även om det inte postats nått i tråden

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv

En emoticon för :/

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av anon42512:

En emoticon för :/

Tyvärr, *<:-) står före i kön.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dimestam:

Tyvärr, *<:-) står före i kön.

Äsch... ;/

Permalänk
Medlem

Angående emoticons, jag är väldigt oldschool och föredrar textbaserade. Vet att man kan sätta det per egna inlägg, vilket antagligen mest är ifall inlägget har paranteser etc som krockar. Men finns det en chans att det kan dyka upp under Inställningar->Alternativ->Synliga komponenter i inlägg för att sätta till textbaserade generellt?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Buio:

Angående emoticons, jag är väldigt oldschool och föredrar textbaserade. Vet att man kan sätta det per egna inlägg, vilket antagligen mest är ifall inlägget har paranteser etc som krockar. Men finns det en chans att det kan dyka upp under Inställningar->Alternativ->Synliga komponenter i inlägg för att sätta till textbaserade generellt?

Generellt sett är det ingen bra idé att klämma in massa olika alternativ eftersom det bidrar till s.k. feature creep. Vi vill istället att defaultbeteendet ska fungera så bra som möjligt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Generellt sett är det ingen bra idé att klämma in massa olika alternativ eftersom det bidrar till s.k. feature creep. Vi vill istället att defaultbeteendet ska fungera så bra som möjligt.

Absolut. Handlar väl också om det är en funktion många vill ha eller något ett par enstaka vill ha. Skadar inte att fråga.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att den gråa och orangea delen ovanför inlägg skulle se snyggare ut med en "renare" look (ingen skugga/övertoning)? Känns mer modernt på något sätt

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Buio:

Absolut. Handlar väl också om det är en funktion många vill ha eller något ett par enstaka vill ha. Skadar inte att fråga.

Inga problem alls, fråga på!

Skrivet av TroubleBaker:

Bara jag som tycker att den gråa och orangea delen ovanför inlägg skulle se snyggare ut med en "renare" look (ingen skugga/övertoning)? Känns mer modernt på något sätt

Det kommer bli smärre uppdateringar av designen med Swec 6.0, men de riktigt stora förändringarna sparar vi till senare. I nästa version fokuserar vi på att bygga en egen flexibel plattform och lägga grunden för en redesign.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Det kommer bli smärre uppdateringar av designen med Swec 6.0, men de riktigt stora förändringarna sparar vi till senare. I nästa version fokuserar vi på att bygga en egen flexibel plattform och lägga grunden för en redesign.

Okej, hoppas allt funkar bra då

Vad jag menade var ungefär något sånt här:

Istället för:

Och sedan skulle det temat nog passa med resten av "modulerna" på sweclockers, tex "nytt i forumet" "senaste annonserna" osv. Ingen jobbig ändring men något som säkert skulle göra sidan mycket finare

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk

Hur blir det med mörk tema? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

Okej, hoppas allt funkar bra då

Vad jag menade var ungefär något sånt här:
http://www.ladda-upp.se/files/2014/b121980.png

Istället för:
http://i.gyazo.com/bc632fd15cf138272b34cba7fa8bb910.png

Och sedan skulle det temat nog passa med resten av "modulerna" på sweclockers, tex "nytt i forumet" "senaste annonserna" osv. Ingen jobbig ändring men något som säkert skulle göra sidan mycket finare

+1 för

Istället för:

Platt är rätt inne just nu haha

Permalänk
Skrivet av Biberu:

Privata meddelanden
Privata meddelanden ska göras om helt, istället för att skicka separata meddelanden fram och tillbaks så vill vi göra om det till privata diskussionstrådar. Vet även att många vill ha in den här funktionen på mobilsiten och hoppas vi ska hinna med det också.

Mina trådar/Bevakningar
Vi håller med om att uppdelningen av mina trådar (trådar man har deltagit i) och bevakningar är konstig i dagsläget. Bevakningar är svårare att upptäcka och det är lustigt att två flikar som är så nära relaterade återfinns på olika sidor. Eftersom att mina trådar är lättare att hitta så uppmuntrar de även ett beteende där man svarar vad som helst i en tråd bara för att "bevaka" den under mina, och om man har automatisk bevakning aktiverad så motsvarar innehållet under mina trådar det under bevakningar. Tanken är att istället flytta ut bevakningarna ur profilen, ersätta nuvarande mina trådar, och göra det lättare att följa de trådar man är intresserad av.

Det med pm låter riktigt bra.

Hoppas ni får till ett bra system för mina trådar tycker själv att det är ett bra system på sätt och vis. Om man skriver något vettigt i tråden så ser man utan att behöva göra någon bevakning när nytt inlägg kommit, riktigt smidigt när det inte missbrukas (hoppas detta får vara kvar i någon form i alla fall). Men om man bara skriver för att bevaka (som jag sett lite då och då är inget bra). Men just att hitta gamla trådar är extremt svårt har närmare 36 sidor i mina trådar så

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Dimestam:

Ärade medlemmar!

Inom kort drar vi igång den inledande utvecklingsfasen av nästa version av SweClockers, den sjätte i ordningen. Till en början kommer vi att fokusera på diskussionsforumet och den bakomliggande mjukvaran. Givetvis är vi mycket intresserade av vad medlemmarna har att säga och tar tacksamt emot alla slags förbättringsförslag – stora som små.

Vad har du för tankar och idéer inför nästa version av forumet? Skriv i tråden!

Uppdatering: Tråden gäller nu förslag till samtliga delar/avdelningar på SweClockers!

Hälsningar,
Andreas Dimestam

Hur kan man bli "betatestare" till den nya sidan Sweclockers 6.0?

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Kevinkingeen:

Hur kan man bli "betatestare" till den nya sidan Sweclockers 6.0?

Kommer mer info om detta inom kort.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Inaktiv

Börjar bli lite irriterad. Tänkte söka på MP Butiken som är en ÅF jag är lite nyfiken på. Men forumets sökresultat letar även upp rubrik trådar med ordet "butiken" i sig vilket jag inte vill ha.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av anon114264:

Börjar bli lite irriterad. Tänkte söka på MP Butiken som är en ÅF jag är lite nyfiken på. Men forumets sökresultat letar även upp rubrik trådar med ordet "butiken" i sig vilket jag inte vill ha.

Har jobbat med sökfunktionen i uppgraderingen, hoppas det ska bli bättre snart.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det borde finnas en "visa svar"-funktion i forumet. På så vis kan man gå direkt till ett svar, se 4chan för exempel.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Biberu:

Har jobbat med sökfunktionen i uppgraderingen, hoppas det ska bli bättre snart.

Perfekt! Bara du kunde implementera en funktion där man kunde bokmärka trådar så vore det perfekt! Jag tycker att en funktion att bokmärka trådar ger en bättre överblick på de trådar man vill följa istället för att bevaka dem då de endast sorteras efter sista inläggsdatum. Blir svårt att hitta en specifik tråd med bevakningsfunktionen. Att sedan kunna sortera bokmärken efter namn vore trevligt!

Permalänk

Kommer sweclockers att testa evga gtx 970 och 980 korten?

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5-13400F | Gpu: Gigabyte RTX 2070 | Ram: 16GB DDR5 5200MHz CL40 FURY Beast | MB: ASUS Prime Z690-P | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Chassi: Fractal Design Define R4

Permalänk

För att hjälpa minimera antalet likadana trådar i forumet så kan ni kombinera "skrivrutan" för Titel med Sök rutan och då visa liknande existerande trådar någonstans inärheten.

Hänger ni med?

Permalänk

Varför kan man inte se det senaste meddelandet man har skickat i en korrespondens?

Under "skickat"-mappen finns inte ens de meddelandena man har sänt till folk. Bara typ annonser man har svarat på.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av martinboson:

Varför kan man inte se det senaste meddelandet man har skickat i en korrespondens?

Under "skickat"-mappen finns inte ens de meddelandena man har sänt till folk. Bara typ annonser man har svarat på.

Håller med till fullo, har inte hittat någon annan sida än Sweclockers som saknar den funktionen och det har varit ganska störande från och till faktiskt.
Det är nog den enda punkten jag tycker saknas just nu på Sweclockers om man ser till desktop-versionen.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av martinboson:

Varför kan man inte se det senaste meddelandet man har skickat i en korrespondens?

Under "skickat"-mappen finns inte ens de meddelandena man har sänt till folk. Bara typ annonser man har svarat på.

Skrivet av Sisyfos:

Håller med till fullo, har inte hittat någon annan sida än Sweclockers som saknar den funktionen och det har varit ganska störande från och till faktiskt.
Det är nog den enda punkten jag tycker saknas just nu på Sweclockers om man ser till desktop-versionen.

http://www.sweclockers.com/forum/profile.php?do=editoptions finns en inställning "Som standard spara en kopia av skickade meddelanden i min Skickat-mapp". Ni hade inte aktiverat den, men nu har jag ordnat det åt er. Tyvärr fungerar det dock bara för de pm ni skickar från och med nu.

Permalänk
Medlem

Åtminstone "Programmering och digital skapande" skulle må bra av en funktion som upptäckar kod (typ enkla taggar, if satser, brackets), och föreslår att lägga den innaför code-taggar om detta inte redan gjorts. Kan vara svårt att få en funktion som fungerar bra och inte är ivägen för vanliga användare, men bland de som ställer frågor är det snarare undantag än regel att dessa används.

Permalänk
Medlem

Sökfunktion på mobila siten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Chat. För snabba svar och offtopic Så kanske användarna lär känna varandra lite bättre också

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur