iPad kan inte restore-a

Permalänk

iPad kan inte restore-a

Jobbet gav mig en trasig iPad 1 som jag tänkte försöka få liv i, detta är vad som händer:

  • Satte den i DFU mode, iTunes hittar den när jag connectar den till datorn, och jag klickar på "Restore iPad", då börjar det hända lite på skärmen, men när det kom en apple-logga och en laddningsbar då händer inget längre.

  • Prövade att ladda ner någon "iPad1,1_5.1.1_9B206_Restore.ipsw"-fil för att försöka återställa till den istället, samma sak som innan hände.

  • Prövade att ladda ner TinyUmbrella, klickade på Fix Recovery i den och då startade skärmen och lite text syntes om missing files, händer inget mer sen tills jag klickade Exit Recovery, då poppar massa mer text upp och det står cancelled.

  • Har provat klicka ur "Request SHSH From Cydia" i TinyUmbrella, och har lagt till "74.208.105.171 gs.apple.com" i hosts, dock verkar det som att datorn automatiskt lägger in ett # av någon anledning.

  • Klickar jag på Hem-knappen så visar den bara att den har lite ström, rött batteri och en blixt, oavsett hur länge jag laddar den.

Nu får jag hela tiden antingen "The iPad "iPad" could not be restored. An unknown error occured (3194)." eller error (11) när jag försöker restore-a i iTunes, får inte änns upp laddningsbaren längre. Vad kan jag pröva för att få igång den? Känns bara som det blir värre och värre när jag pillar med den.

Permalänk
Medlem

Har du testat att återställa den på en annan dator?

Permalänk
Skrivet av Yugoboy:

Har du testat att återställa den på en annan dator?

Har inte testat, ska leta upp någon annan dator jag kan försöka på!

Permalänk

Ser ut som att man har påbörjat en jailbreak som aldrig avslutats. Borde gå att ta sig ur. Har din dator använts till att jailbreaka någon iOS enhet tidigare? Du borde nog ta bort allt som har med Apple/Cydia auth server ur din hosts-fil. Det ställer bara till, låter som det har något med det att göra... Det borde gå att fixa - än så länge har jag aldrig sett en mjukvarubrickad iOS-enhet, och då har jag sett mycket, och fixat mycket olika fel. Kan ju såklart vara hårdvarufel på din iPad såklart iofs.

Får du inte igång den och du finns i Stockholm testar jag gärna att få liva i den

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av tooobe:

Ser ut som att man har påbörjat en jailbreak som aldrig avslutats. Borde gå att ta sig ur. Har din dator använts till att jailbreaka någon iOS enhet tidigare? Du borde nog ta bort allt som har med Apple/Cydia auth server ur din hosts-fil. Det ställer bara till, låter som det har något med det att göra... Det borde gå att fixa - än så länge har jag aldrig sett en mjukvarubrickad iOS-enhet, och då har jag sett mycket, och fixat mycket olika fel. Kan ju såklart vara hårdvarufel på din iPad såklart iofs.

Får du inte igång den och du finns i Stockholm testar jag gärna att få liva i den

Har inte använt denna datorn för att jailbreaka tidigare, kan hända att han jag fick iPaden från har försökt sig på att jailbreaka men har inte frågat honom. Tog bort Apple från min hosts-fil och får inte upp något error längre iallafall, men det händer fortfarande inte mycket, laddningsskärmen står stilla, och i iTunes står det "Preparing iPad software for restore..." men det ska ju inte behöva ta hela dagen. Hade gärna låtit dig kolla på den själv men sitter på andra sidan jorden just nu.

Edit: Det är inte något dumt med att man måste logga in i iTunes med kontot som var satt till iPaden eller något? Kan inte direkt pröva dock.

Edit 2: Bör inte ha något att göra med vilket konto jag är inloggad på tycker jag då den redan gått igenom det steget med "verifying with apple" eller vad den nu säger vid det steget.