Permalänk
Medlem

Val av Grafikkort!

Jag behöver verkligen hjälp med valet av grafikkort i mitt bygge. Kan även säga att jag ska köra SLI.

MSI GeForce GTX 970 Gaming HDMI DP 2xDVI 4GB eller Asus GeForce GTX 970 Strix DirectCU II OC HDMI DP 2xDVI 4GB

Vad tycker ni jag ska välja till att köra SLI med? Kan inte välja:O

Permalänk
Medlem

Asus tycker jag är bäst!!!

Permalänk
Medlem

Kör Asus, dom verkar ha mindre problem med coilwhine.

Permalänk
Medlem

Läs Sweclockers recensioner av båda korten och skaffa dig en egen uppfattning. Spoltjut är ett lika stort problem för båda korten.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Inaktiv

Gigabyte 970 G1 grymt kort som smiskar asus mm på fingrarna.
Om du kan tänka dig ett sådant.

Permalänk
Avstängd

Gigabyte !!

Permalänk
Medlem

kör på ett msi 770 och älskar kylaren. Men om du vill undvika problem så kör asus

Permalänk
Hedersmedlem

Till alla er som älskar ASUS så är det att detta grafikkort (GTX970) inte är bättre än någon annan när det gäller Coil Whine, så att säga att man kan undvika problem är väl att ta i, tyvärr.

Till TS: Vilket du än väljer så är det mycket goda prestanda med GTX970 i SLI, så det är ett bra köp om du har vad som krävs när det gäller resten av burken.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Skulle också ha kört på Gigabytes verision.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att du kan ta det billigaste av dom eller gigabytes eftertersom alla är bra kort! Dock har väl inte gigabyte semipassiv kylning men det känns som en funtion som är överskattad! Mitt 660ti från asus är nästan ljudlöst vid idle endå och det är nog dom också

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob