Permalänk
Medlem

Letar nya hörlurar!

QPAD QH-90 är enligt mig de bästa lurarna jag haft men nu har de blivit pajade så jag tänker gå mot vanliga hörlurar.

Jag sitter med ett extremt bra ljudkort så, jag letar efter lurar som

- Ska vara bättre än QPAD QH-90
- Stänger ute ljudet mycket.
- Bra bas
- sköna och inte gör ont
- Pris punkt på max 2 000 kr.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD-25 II utan tvekan de bästa hörlurarna.

Permalänk
Medlem

AKG k550 kanske

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cryox:

Sennheiser HD-25 II utan tvekan de bästa hörlurarna.

Doms stänger inte ute ljud, är inte sköna och är verkligen inte "de bästa hörlurarna"

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Doms stänger inte ute ljud, är inte sköna och är verkligen inte "de bästa hörlurarna"

Jo, de stänger ute ljud, är sjukt sköna och definitivt de bästa. Jag vet inte vilka du tänker på, men du måste ha testat fel hörlurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cryox:

Jo, de stänger ute ljud, är sjukt sköna och definitivt de bästa. Jag vet inte vilka du tänker på, men du måste ha testat fel hörlurar.

Eller så kan vara så att ni tycker olika. Sånt händer också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Eller så kan vara så att ni tycker olika. Sånt händer också.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, för den delen. Men att säga att dem inte stänger ute ljud är en ren lögn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cryox:

Sennheiser HD-25 II utan tvekan de bästa hörlurarna.

Stänger dessa hörlurar ute ljudet?

I mina ögon ser hörluren så små ut till skillnaden mot QH-90 som är större.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cryox:

Jo, de stänger ute ljud, är sjukt sköna och definitivt de bästa. Jag vet inte vilka du tänker på, men du måste ha testat fel hörlurar.

Håller med den andra killen, dom du gillar är galet jobbiga att ha på öronen i mer än 5 min

Visa signatur

GPU: XFX 7970 | CPU: i5 3570K | Moderkort: asrock z77 extreme4 | PSU: 650W corsair | Ram: 20 GB corsair vengance

Permalänk
Medlem

Jag lägger en röst på Audio-Technica ATH-M50x

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekomendera Sennheiser Momentum! Dock så får du inte ha för stora öron, men om du har/ har haft QH-90 så är dessa i samma storlek.

Permalänk
Medlem

Beyerdynamic Dt770 är riktigt sköna lurar!

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Beyerdynamic Dt770 är riktigt sköna lurar!

Stänger den utljudet?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD380 Pro är trevliga, stänger ute ljudet också för den delen. Tvyärr så har de gått upp i pris jämfört med förr och säljs inte alls på lika många ställen längre men de är fortfarande rätt så prisvärda. Förutom det så skulle jag väl kunna tänka mig att rekommendera Audio Technica ATH-M50x som ocksä är rätt så trevliga, kommer inte ihåg hur bra de lurarna stänger ute ljud däremot för jag äger inte dem själv utan har bara lyssnat i butik.

Skrivet av Sebastian R:

Stänger den utljudet?

Yep, har för mig rätt så bra också men samma här som med ATH-m50X, har bara lyssnat i butik så mitt minne kanske bedrar mig. Utöver det så vet jag att det finns många versioner av denna hörlur där motståndet varierar och vad mer som varierar med luren då vet jag inte. Däremot så brukar man väl vara rekommenderad att köra på den med lägre motstånd om man inte har en separat förstärkare.

Tipsar på samma gång om att lyssna på Beyerdynamic Custom One Pro, ska vara rätt så bra från vad jag läst men jag har inte lyssnat på de själv.