Permalänk
Medlem

Jag upplever att batteritiden fördubblats i och med Lollipop, speciellt i standby så drar det i princip nada kräm.
Just batteritiden var det enda jag störde mig på tidigare, Lollipop i en nexusfemma = överlägset prisvärde.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av bjonss13:

Tycker det är piss man inte kan ha ljudlös...

Det kan du men du måste ställa in vad som får och inte får störa under "priority".

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite synd att den drar så mkt när man castar skärmen. Drog 30% på ca 45min.

Permalänk
Medlem

Är det någon med en Nexus 7 (2013) som har fått Lollipop (OTA)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chigurh:

Är det någon med en Nexus 7 (2013) som har fått Lollipop (OTA)?

Nope. Väntar galet otåligt. Provade att fabriksåterställa plattan utifall någon skräpapp låg ivägen men icke. Tycker de får slänga ut detta nu.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Chigurh:

Är det någon med en Nexus 7 (2013) som har fått Lollipop (OTA)?

Den släpptes för några dagar sen (jag ”fick upp” den på min Nexus 7 2013), men drogs tillbaka igen. Vad jag läst blev det instabilitet med uppspelning av video, globalt (dvs. i alla appar). Men andrasläpptet borde inte vara långt borta.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Den släpptes för några dagar sen (jag ”fick upp” den på min Nexus 7 2013), men drogs tillbaka igen. Vad jag läst blev det instabilitet med uppspelning av video, globalt (dvs. i alla appar). Men andrasläpptet borde inte vara långt borta.

Knas att de inte testar det ordentligt innan släppet. Varit mycket strul med detta släpp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vilket skit, kan varken ladda telefonen eller få epost efter jag uppdaterade.. Fick 59% över natten.. Nu står den på 11% och säger att det ska ta 3 dagar att ladda. Klarar mig varken utan eposten eller telefon överhuvudtaget om dagarna.

Stor besvikelse.

Dock är väl batteritiden bättre.....

Hjälp?

Visa signatur

AMD 7600x @eco | 32GB 6000MHz Expo | Arctic Liquid 240 |
AMD RX6800 OC
| Lenovo G27 QHD/IPS/165HZ | Razer Deathadder V2 | CM Storm MX Red | Audio Technica ATH-M50 | Sennheiser GAME ONE | Sound BlasterX G6 |
PS5 Disc | Samsung Q80r 65"/ S23 Ultra / Tab S7e / Buds+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kerus3:

Vilket skit, kan varken ladda telefonen eller få epost efter jag uppdaterade.. Fick 59% över natten.. Nu står den på 11% och säger att det ska ta 3 dagar att ladda. Klarar mig varken utan eposten eller telefon överhuvudtaget om dagarna.

Stor besvikelse.

Dock är väl batteritiden bättre.....

Hjälp?

Vilka telefoner är det som kan uppdatera nu? Har det släppts för alla nu?
Jag tror det lär vara buggigt från början! Om du inte löser det själv med inställningarna så kommer det säkert patchas upp kvickt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av qaaka:

Vilka telefoner är det som kan uppdatera nu? Har det släppts för alla nu?
Jag tror det lär vara buggigt från början! Om du inte löser det själv med inställningarna så kommer det säkert patchas upp kvickt!

Använder nexus 5, dock kan jag inte använda den, eftersom den dör vilken minut som helst..
Så ingen telefon att använda på jobbet under några dagar/veckor då..

Visa signatur

AMD 7600x @eco | 32GB 6000MHz Expo | Arctic Liquid 240 |
AMD RX6800 OC
| Lenovo G27 QHD/IPS/165HZ | Razer Deathadder V2 | CM Storm MX Red | Audio Technica ATH-M50 | Sennheiser GAME ONE | Sound BlasterX G6 |
PS5 Disc | Samsung Q80r 65"/ S23 Ultra / Tab S7e / Buds+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kerus3:

Använder nexus 5, dock kan jag inte använda den, eftersom den dör vilken minut som helst..
Så ingen telefon att använda på jobbet under några dagar/veckor då..

Kan du inte prova att ladda den via datorn. Kanske funkar bättre.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kerus3:

Vilket skit, kan varken ladda telefonen eller få epost efter jag uppdaterade.. Fick 59% över natten.. Nu står den på 11% och säger att det ska ta 3 dagar att ladda. Klarar mig varken utan eposten eller telefon överhuvudtaget om dagarna.

Stor besvikelse.

Dock är väl batteritiden bättre.....

Hjälp?

Provat att återställa telefonen?

Kör också med Nexus 5 och här funkar allt perfekt.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Är det någon som har fått OTA till Nexus 4?

De borde väll också rullas ut snart?

Visa signatur

FD Arc R2 |Asus Prime X370-PRO| AMD Ryzen 7 3700x -> NH-D15 | Palit GTX 1080TI Jetstream|G.skill Ripjaws 16GB 3400MHz| Evga G3 750W | Samsung 970 evo 500GB, Crucial MX100 256GB | Asus Xonar Essence STX| Fostex TH-x00 PH| Acer x34p |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av D4NN3N:

Är det någon som har fått OTA till Nexus 4?

De borde väll också rullas ut snart?

Min n4 håller på att uppdateras nu, OTA.

Permalänk
Inaktiv

Mitt lollipop funkar och så kanon, grymt nöjd

Permalänk

Min Nexus 4 uppdateras just nu OTA...

Spännande kväll framför mig

Visa signatur

i5 12600K - Noctua D14 SE2011 - msi pro Z670-A - 32 GB kingston fury beast 3600 mhz cl17 - WD_BLACK SN750 SE NVMe - Asus Tuf 3080 12gb - ACER XB271HU @ 144hz G-sync - Corsair 850AX - Fractal Design Meshify 2 - Mionix Zibal

Permalänk
Medlem

är det bara jag som är efter, eller har det inte kommit lollipop till nexus 7 2013 ännu?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

är det bara jag som är efter, eller har det inte kommit lollipop till nexus 7 2013 ännu?

Nope. Sitter också och väntar. Någon skrev tidigare här att något var strul så de drog tillbaka den. Får hoppas den kommer snart.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

är det bara jag som är efter, eller har det inte kommit lollipop till nexus 7 2013 ännu?

Skrivet av Perrablerra:

Nope. Sitter också och väntar. Någon skrev tidigare här att något var strul så de drog tillbaka den. Får hoppas den kommer snart.

Har du 3G/LTE versionen eller Wi-Fi versionen?

Wi-Fi har ju fått, men 3G/LTE kommer få sin i December av vad jag hört.
Gäller både Nexus 7 2012 och 2013.

Permalänk
Medlem

Nöjd med uppdateringen till Nexus 5, min 2012 Nexus 7 känns dock segare än innan.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Nöjd med uppdateringen till Nexus 5, min 2012 Nexus 7 känns dock segare än innan.

Nöjd med min med, gillar dock inte hur dom förstört det där med ljudet.
Går ju knappt sätta den i ljudlöst längre.

Upplever lite längre batteritid än innan, vet inte om det har med Project Volta att göra eller vad det heter eller om jag bara har mindre saker på den nu än innan.

Många som klagat på att N7 2012 blivit seg, alla animationer tär nog lite på CPUn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BuruZ:

Har du 3G/LTE versionen eller Wi-Fi versionen?

Wi-Fi har ju fått, men 3G/LTE kommer få sin i December av vad jag hört.
Gäller både Nexus 7 2012 och 2013.

Har endast wifi. Skumt att den inte kommit ännu...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BuruZ:

Har du 3G/LTE versionen eller Wi-Fi versionen?

Wi-Fi har ju fått, men 3G/LTE kommer få sin i December av vad jag hört.
Gäller både Nexus 7 2012 och 2013.

Skrivet av morxy49:

Har endast wifi. Skumt att den inte kommit ännu...

Har också wifi. Vill ha nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Har endast wifi. Skumt att den inte kommit ännu...

Skrivet av Perrablerra:

Har också wifi. Vill ha nu.

Ni bör få den i slutet av denna månad kanske, den skickas ut under en 2-3 veckor period har jag för mig.

Annars kan ni ju alltid flasha in den själv eller sideloada in OTAn.

Factory image:
https://developers.google.com/android/nexus/images#razor

OTA-filer för att sideloada in:
http://www.androidcentral.com/update-your-nexus-lollipop-usin...

Guide för att sideloada in:
http://www.androidcentral.com/how-manually-upgrade-your-nexus

Tar inget ansvar ifall något går snett, ni gör det på egen risk.

Flashade in Lollipop på min N5 så fort factory image kom ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BuruZ:

Ni bör få den i slutet av denna månad kanske, den skickas ut under en 2-3 veckor period har jag för mig.

Annars kan ni ju alltid flasha in den själv eller sideloada in OTAn.

Factory image:
https://developers.google.com/android/nexus/images#razor

OTA-filer för att sideloada in:
http://www.androidcentral.com/update-your-nexus-lollipop-usin...

Guide för att sideloada in:
http://www.androidcentral.com/how-manually-upgrade-your-nexus

Tar inget ansvar ifall något går snett, ni gör det på egen risk.

Flashade in Lollipop på min N5 så fort factory image kom ut.

Just det som är grejen. Vill inte riskera något även om det brukar vara lugnt om man tar ett djupt andetag och följer instruktionen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Just det som är grejen. Vill inte riskera något även om det brukar vara lugnt om man tar ett djupt andetag och följer instruktionen.

Precis, tar man det bara lungt så brukar det inte vara någon fara
Men i ditt fall så är det väl bara att vänta så, bör komma nu i veckan om du har tur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Kan du inte prova att ladda den via datorn. Kanske funkar bättre.

Skrivet av Flutters:

Provat att återställa telefonen?

Kör också med Nexus 5 och här funkar allt perfekt.

Jag startade om telefonen, då laddade den som vanligt ett tag, men efter en natts laddning så stod den bara på 89% imorse o att de skulle ta några dagar att ladda fullt. Får prova ladda från datorn inatt kanske..

Eposten verkar ju även den vara en ganska stor miss de gjort om man får tro alla google-resultat..

Visa signatur

AMD 7600x @eco | 32GB 6000MHz Expo | Arctic Liquid 240 |
AMD RX6800 OC
| Lenovo G27 QHD/IPS/165HZ | Razer Deathadder V2 | CM Storm MX Red | Audio Technica ATH-M50 | Sennheiser GAME ONE | Sound BlasterX G6 |
PS5 Disc | Samsung Q80r 65"/ S23 Ultra / Tab S7e / Buds+

Permalänk
Hedersmedlem

Uppdateringen av två stycken Nexus 5 var snabb och problemfri. Generellt är det en riktigt bra uppdatering som snyggar till och förbättrar en hel del. Android ser nu proffsigt ut.

Två problem, varav den ena är ett för mig mycket märkligt beslut av Google:

  • Google skapade för kontakter den oerhört praktiska funktionen grupper, som gör att man enkelt kan orginasera sina kontakter utan att behöva komma ihåg detaljer och istället fokusera på kategorier av kontakter. Vips, så tog Google bort den funktionen från Appen, vilket gjort många irriterade. Det här beslutet är antingen ett märkligt misstag eller ett beslut som tycks sakna underlag i användarundersökningar.

  • Exchange konton fungerade bra att synka mot kalendern tidigare, men här spökar tydligen någon bugg, för än om inställningarna visar att synkningar gjorts mot Exchange kalendern förblir själva kalender appen tom på händelser/ärenden.

Så visst uppdateringen är bra, men tyvärr missar den totalt för mig i ett par hänseenden som faktiskt har stor och direkt inverkan på produktiviteten i arbetet. Tills det är fixat hjälper inte de andra förbättringarna för det blir bara en sur 2/5.

Permalänk
Relik 📜

Jag har fortsatt sjuka problem med ojämn batteritid, trots ytterligare en återställning. Har även noterat att vissa appar startar mycket långsammar och nästan fryser ibland, bland annat Runkeeper, Gmail och Youtube. I allmänhet upplever jag telefonen som i perioder "segare", vilket är synd då jag hade hoppats på raka motsatsen. Sist men inte minst verkar Wifi vara helt trasigt för mig, stendör i perioder och fryser när jag försöker komma åt inställningarna.

Tycker även det är irriterande med vissa designval, till exempel att Power-knappen inte längre ger mig möjlighet att snabbvälja vibrationsläget eller flygplansläge. Jag kan ju göra samma sak med volymknapparna eller drop down-menyn, men _varför_ togs det bort? Inte så att de ersatte med något annat direkt.

Totalt ger jag från mitt perspektiv Lollipop 2/5, kanske 3/5. Grafiskt generellt trevligare och vissa bra uppdateringar, men i dagsläget retar jag mig mer på problemen än har nytta av nyheterna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag har fortsatt sjuka problem med ojämn batteritid, trots ytterligare en återställning. Har även noterat att vissa appar startar mycket långsammar och nästan fryser ibland, bland annat Runkeeper, Gmail och Youtube. I allmänhet upplever jag telefonen som i perioder "segare", vilket är synd då jag hade hoppats på raka motsatsen. Sist men inte minst verkar Wifi vara helt trasigt för mig, stendör i perioder och fryser när jag försöker komma åt inställningarna.

Tycker även det är irriterande med vissa designval, till exempel att Power-knappen inte längre ger mig möjlighet att snabbvälja vibrationsläget eller flygplansläge. Jag kan ju göra samma sak med volymknapparna eller drop down-menyn, men _varför_ togs det bort? Inte så att de ersatte med något annat direkt.

Totalt ger jag från mitt perspektiv Lollipop 2/5, kanske 3/5. Grafiskt generellt trevligare och vissa bra uppdateringar, men i dagsläget retar jag mig mer på problemen än har nytta av nyheterna.

Det där med ojämn batteritid måste jag nog ta och hålla med om nu. Har tappat drygt 50% sedan igår och då har telefonen bara legat på bordet hemma. Första laddningen efter uppdateringen drog den i stort sett inget batteri alls när den bara låg orörd.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL