Permalänk

ny billig mobil

tyker min xperia x10 är för liten letar alltså en ny för typ 500 kr bara den har stor skärm och inte krånglar mycket fråga gärna mer om du vill veta för vet inte allt vad som behövs

Visa signatur

Har lätt dyslexi så ta det lugnt med mig

Permalänk
Skrivet av Tutti-fruti:

tyker min xperia x10 är för liten letar alltså en ny för typ 500 kr bara den har stor skärm och inte krånglar mycket fråga gärna mer om du vill veta för vet inte allt vad som behövs

för 500kr får du knappt någon smartphone som fungerar så bra, dom riktigt billiga har ju nästan alla samma problem att dom är för svaga för att fungera så värst bra. du måste nog upp till ca 900-1000kr innan du slutar irriterar dig på att "fanskapet" är trögt som kola.

om du nu inte jagar runt på blocket / tradera & kan hitta en billig iphone 4, dom funkar ju bra mycket bättre än http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2786877

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tutti-fruti:

tyker min xperia x10 är för liten letar alltså en ny för typ 500 kr bara den har stor skärm och inte krånglar mycket fråga gärna mer om du vill veta för vet inte allt vad som behövs

Lumia 530 är en telefon på 4" som kanske duger? Eftersom den har wp8,1 är dem hyffsat snabb kostar dock 850kr. Billiga android telefoner brukar inte vara särskillt trevliga att använda (av de jag kunnat prova.) Speciellt inte de för runt 500kr.

Vilken x10 är det föresten du har ? Stora eller Mini?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

för 500kr får du knappt någon smartphone som fungerar så bra, dom riktigt billiga har ju nästan alla samma problem att dom är för svaga för att fungera så värst bra. du måste nog upp till ca 900-1000kr innan du slutar irriterar dig på att "fanskapet" är trögt som kola.

om du nu inte jagar runt på blocket / tradera & kan hitta en billig iphone 4, dom funkar ju bra mycket bättre än http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2786877

mitt ex hade en sån den var inte bra sprack hela tiden och krånglade

Visa signatur

Har lätt dyslexi så ta det lugnt med mig

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Lumia 530 är en telefon på 4" som kanske duger? Eftersom den har wp8,1 är dem hyffsat snabb kostar dock 850kr. Billiga android telefoner brukar inte vara särskillt trevliga att använda (av de jag kunnat prova.) Speciellt inte de för runt 500kr.

Vilken x10 är det föresten du har ? Stora eller Mini?

lilla vad mena du med wp8,1

Visa signatur

Har lätt dyslexi så ta det lugnt med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tutti-fruti:

lilla vad mena du med wp8,1

Windows Phone 8.1

Ett operativsystem till mobiltelefoner.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tutti-fruti:

lilla vad mena du med wp8,1

Se om du kan hitta en begagnad Iphone-4. Bättre telefon för 500-800 kan du inte hitta.
Här har du renoverade enheter.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tutti-fruti:

lilla vad mena du med wp8,1

köp en oneplus one billig och kommer att hålla många år om du inte klantig då

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Windows Phone 8.1

Ett operativsystem till mobiltelefoner.

ok är det bättre en android?

Visa signatur

Har lätt dyslexi så ta det lugnt med mig

Permalänk
Medlem

Köp en begagnad, men i fint skick, från något år tillbaka.
Typ Samsung S2 eller något liknande.

Typ som denna: http://www.blocket.se/jonkoping/Samsung_galaxy_s2_fint_skick_...

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Se om du kan hitta en begagnad Iphone-4. Bättre telefon för 500-800 kan du inte hitta.
Här har du renoverade enheter.

/Lifooz

Lumias i det billigare segmentet är ganska kända att vara bättre en Iphone 4

Skrivet av Tutti-fruti:

ok är det bättre en android?

Olika åsikter om det självklart. WP är ett relativt mindre operativsystem än Android, men som IOS så kräver WP inte lika bra hårdvara då det är ett mindre ekosystem.

En 530 (eller 520 som jag har sett) har ett väldigt bra flyt på mobilen även om den är billig. Men eftersom du är ute efter en billig mobil så gissar jag att du vill ha något att ringa, smsa och kanske surfa på? Och det är något alla mobiloperativ kan idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Lumias i det billigare segmentet är ganska kända att vara bättre en Iphone 4

Där är nog åsikterna grovt delade.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

Ska bara surfa och ringa ibland surfa på wifi och behöver inte 3g då

Visa signatur

Har lätt dyslexi så ta det lugnt med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Där är nog åsikterna grovt delade.
/Lifooz

Jag har en 4S på jobbet och skulle välja en 800-kronors Lumia alla dagar i veckan före den om jag fick välja själv.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Där är nog åsikterna grovt delade.
/Lifooz

Man kan ju inte påstå att en iphone 4 med IOS 7 är en pigg telefon eller har de bättrats de senaste månaderna? Och har dom ju bara en 3,5" skärm. Sen skulle jag inte köpa en begagnad telefon med inbyggt batteri eftersom man inte vet hur slitet det är.
Fördelen är väl att kameran är ok jämfört med mobiler för 850kr nya och den har bra byggkvalitet.

Skrivet av Tutti-fruti:

Ska bara surfa och ringa ibland surfa på wifi och behöver inte 3g då

Okej då tror jag du kommer bli mycket nöjd med en lumia 530. Då får du en telefon som inte kommer kännas slö.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag har en Lumia 520 och är helnöjd! Du får grymt mycket för pengarna. Den är inte seg alls.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

Moto G är den jag kommer att tänka på direkt... har den själv och är sjukt nöjd. Den klassas inom kategorin budget, men kostar förvisso ändå mer än 500kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Man kan ju inte påstå att en iphone 4 med IOS 7 är en pigg telefon eller har de bättrats de senaste månaderna? Och har dom ju bara en 3,5" skärm. Sen skulle jag inte köpa en begagnad telefon med inbyggt batteri eftersom man inte vet hur slitet det är.
Fördelen är väl att kameran är ok jämfört med mobiler för 850kr nya och den har bra byggkvalitet. .

Det stämmer att senaste verisionen av IOS 7 försämrade prestandan. Det var ett misstag av Apple att införa det OSet på den telefonen.
Men den är dock långt från så slö den skulle kunna vara. Jag har iallfall inget att klaga på. Men sen är det ju "inne" att hata på företag som Apple och Samsung så jag är faktiskt inte förvånad......Tyvärr.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Man kan ju inte påstå att en iphone 4 med IOS 7 är en pigg telefon eller har de bättrats de senaste månaderna?

Jag har ingen koll på hur det ligger till med iPhone 4, men jag har en Lumia 1020 som är ruskigt slö på att öppna appar. Vill inte tänka på hur långsam Lumia 520 är när det gäller den biten..

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NiV3Rt:

Jag har ingen koll på hur det ligger till med iPhone 4, men jag har en Lumia 1020 som är ruskigt slö på att öppna appar. Vill inte tänka på hur långsam Lumia 520 är när det gäller den biten..

Jag har inga sådana problem på min gamla 920, så du har nog ett fel på din telefon. Min blev dessutom ännu snabbare med WP8.1-uppdateringen och blev så bra att jag la ner alla funderingar på att köpa iPhone 6 i år.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

sluta vara så barnsliga och tjaba om vad som är best

Visa signatur

Har lätt dyslexi så ta det lugnt med mig

Permalänk
Medlem

För 500kr kan du lika gärna köpa en knapptelefon, då slipper du allt lagg som du kommer få på en "smartphone" på 500kr.

Permalänk

Köp absolut inte någon Iphone 4. Med den senaste uppdateringen så blir den så långsam att den knappt går att använda, och självklart ska du köra den senaste uppdateringen.

4S däremot, funkar utmärkt ännu.

Permalänk
Skrivet av Tutti-fruti:

mitt ex hade en sån den var inte bra sprack hela tiden och krånglade

glas som glas. det beror mer på användaren.

har haft en Iphone 4 i snart 2 år aldrig behövt byta skärm. har iofs ett plånboksskydd men tappat den otaliga gånger.
vissa xperia modeller har en förmåga att glaset spricker av inre spänningar. men just 4/4s håller om sen glaset spricker så pajar inget annat.
då chassi är av rostfritt stål.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av 007onex:

köp en oneplus one billig och kommer att hålla många år om du inte klantig då

om man är klantig så blir det nog både dyrt och tar lång tid att få delar till en telefon som knappt finns i sverige.
finns det ens nån som lagar dom och har delar inne ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag har inga sådana problem på min gamla 920, så du har nog ett fel på din telefon. Min blev dessutom ännu snabbare med WP8.1-uppdateringen och blev så bra att jag la ner alla funderingar på att köpa iPhone 6 i år.

Som jag uppfattat det efter en googling är jag långt ifrån ensam om att uppleva att facebook-apparna, spotify med mera är väldigt sega att starta så det är förmodligen inget fel på min telefon.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Skrivet av Tutti-fruti:

sluta vara så barnsliga och tjaba om vad som är best

så bästa smartphone för 500kr ? finns väl mindre än 5st runt den prisklassen, och alla suger nog mer eller mindre.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tutti-fruti:

sluta vara så barnsliga och tjaba om vad som är best

Detta är ett diskussionsforum, bestående av en mängd olika människor med olika uppfattningar. Du kommer med en fråga, och det blir en diskussion tack vare det. I slutändan, förhoppningsvis, så har du inhämtat så mycket information att du kan fatta ett bra beslut om vad du vill göra. Är det inte det du ville ha?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk

Fick ett tips på ett annat forum om ett nytt märke "Doogee"(okänt för mig i alla fall) men ska tydligen vara riktigt prisvärda lurar. Verkar dock bara finnas ett ställe här i Sverige som säljer dem än, men kan ju vara värt att kolla in utbudet i alla fall.
http://doogee.se/produkter/

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 7 3700x Mb: Gigabyte B550M-DS3H
Gpu: Gigabyte RTX 3060 12GB
Ram: Corsair Vengeance DDR4 3200 Mhz
Monitor: Aoc G2490vxa 144 Hz
Hörlurar: JBL Tune 510BT

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tutti-fruti:

mitt ex hade en sån den var inte bra sprack hela tiden och krånglade

Haha är du seriös? Jo, det är mycket riktigt att glas lätt spricker om du tappat det på marken.

Skrivet av Tutti-fruti:

sluta vara så barnsliga och tjaba om vad som är best

Sluta trolla, detta är ju någon form av Sweclockers-satir.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit