Permalänk
Medlem

Ändrad DPI, få samma sens i cs

Mina inställningar var:
400 dpi
raw: on
sens 1.95

Sedan köpte jag steelseries Rival, och det verkar som att den har 800 native dpi (hittar ingen källa som verkligen bekräftat detta), och därför vill jag helst inte sätta den på 400 dpi.

Tydligen blir det inte samma sens om jag sätter

800 dpi
raw: on
sens 0.975

Någon som vet vad det beror på?

Testade även att sätta
400 dpi
raw: on
sens 1.95

på den nya musen men det kändes slöare än på den gamla musen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mixxo:

Mina inställningar var:
400 dpi
raw: on
sens 1.95

Sedan köpte jag steelseries Rival, och det verkar som att den har 800 native dpi (hittar ingen källa som verkligen bekräftat detta), och därför vill jag helst inte sätta den på 400 dpi.

Tydligen blir det inte samma sens om jag sätter

800 dpi
raw: on
sens 0.975

Någon som vet vad det beror på?

Testade även att sätta
400 dpi
raw: on
sens 1.95

på den nya musen men det kändes slöare än på den gamla musen.

Den sensorn har native cpi steps i intervaller av 50.. Alltså 400 är native också.. Så du kan köra det utan problem.. jag har samma sensor men annan mus..

Jag vet inte varför det känns segare, vad hade du för mus innan?

Bästa du kan göra är väll att ställa dig i ett hörn eller ta någon markering i cs go, ta din gamla mus och dra musen över hela musmattan.. se vart du hamnar.. sen gör du samma sak med den nya så du hamnar på exakt samma ställe. ADREN har en video på detta.

https://www.youtube.com/watch?v=M-KeXyqZU7Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av hackeron:

Den sensorn har native cpi steps i intervaller av 50.. Alltså 400 är native också.. Så du kan köra det utan problem.. jag har samma sensor men annan mus..

Jag vet inte varför det känns segare, vad hade du för mus innan?

Team scorpion - Frost wyrm. Den har Avago 3050 sensor. Har du någon källa på det du sa?

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mixxo:

Team scorpion - Frost wyrm. Den har Avago 3050 sensor. Har du någon källa på det du sa?

Tack för tipset!

http://www.overclock.net/t/1432942/steelseries-rival/390#post...

har läst det på ett flertal ställen på overclockers.

"The PAW3310DH supports from 50 to 5000 cpi in 50 cpi steps.

If your definition of native means supported by the SROM instead of extra/interpolated by the firmware this gives you plenty of values.
"

Permalänk
Medlem

Tydligen blev det samma om
800 dpi
raw: on
sens 0.975

eller

400 dpi
raw: on
sens 1.95

Med rival.

Dock kan jag inte göra testet med den gamla musen för drivrutinerna funkar inte så jag vet inte riktigt vilka inställningar den är på. Men muscle memory i handen sa emot när jag hade samma settings som förr, men med den nya musen.

Permalänk
Skrivet av mixxo:

Tydligen blev det samma om
800 dpi
raw: on
sens 0.975

eller

400 dpi
raw: on
sens 1.95

Med rival.

Dock kan jag inte göra testet med den gamla musen för drivrutinerna funkar inte så jag vet inte riktigt vilka inställningar den är på. Men muscle memory i handen sa emot när jag hade samma settings som förr, men med den nya musen.

Stängt av allt vad acceleration heter?
Uppdaterat drivrutiner? Har du samma Hz på musen som du hade på den gamla? Har du av någon anledning lägre Fps än innan?
Prova byta Hz lite grann så kanske det löser sig, lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mixxo:

Tydligen blev det samma om
800 dpi
raw: on
sens 0.975

eller

400 dpi
raw: on
sens 1.95

Med rival.

Dock kan jag inte göra testet med den gamla musen för drivrutinerna funkar inte så jag vet inte riktigt vilka inställningar den är på. Men muscle memory i handen sa emot när jag hade samma settings som förr, men med den nya musen.

Det är väl inga problem isåfall ?
Det viktiga är ju att ditt muscle memory säger sig samma sak som förut, inte vilka siffror inställningarna har.
Det kan skilja sig en del beroende på mus, men även musmatta och beroende på dina musfötter.

Gör de vanliga testerna med att vända dig snabbt 180 grader, 90 grader osv och se om du hamnar där du förväntar dig.
Anpassa sensen tills det känns som förut.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.