Trivs ni med grafiken?

Permalänk

Trivs ni med grafiken?

Jag har inte spelat WOW själv men har sett vänner spela och har koll på hur det ser ut grafiskt.

Anledningen till att jag inte spelar wow är just grafiken, tycker det ser löjligt ut med grälla färger och gubbar med överdrivet stora vapen i förhållande till deras fysik. Byggnader som ser ut som att de är ritade med penna på ett papper, sneda och fula.

Skriver inte detta för att gnälla om ett spel ni tycker är bra utan mer nyfiken på hur ni tycker.

Jag är också på jakt efter ett nytt MMO efter att ha spelat EQ2 i flera år. Kanske vänjer man sig vid grafiken så det är värt att prova.

Något rätt gör ju wow eftersom det är så oerhört populärt.

Permalänk
Medlem

Finns ju alltid Tera om man vill ha snyggare grafik, har inte lagt så många timmar på det direkt men uppskattade att det var mer av ett action-rpg istället för WoW's i mitt tycke tråkiga strider.

Permalänk
Medlem

har spelat sen första releasen typ men ja grafiken gillar jag är ju WOW och det gör inget att det ser ut som de tär ritat då allt på minner en om Warcraft serien ^^

Men klart vapen ska va stora fast för mig är dom ändå små :/ klart dom ska ha lite storlek är ju ändå ett fantasy spel så att säga, istället för välidgt många andra spel där skölden inte är större än en papp tallrik..

det dom gör rätt är väll att det är väldigt lätt att sätta sig in i och finns mycket att göra med quests, pvp explora och nu även Garrison

sen att även om man är casual så går det komma lång utan att behöva nöta typ 5 timmar om dagen för att man ska kunna komma nånstans.

Permalänk

Korta svaret: jag tror de flesta WoW-spelare lägger mindre fokus på grafik, eller så har de inte så mycket val. WoW är störst och bäst och det är den enkla sanningen. Inget annat MMORPG är lika komplett och tillgängligt.

Spelar du bara spel med den mest verklighetstrogna grafiken, eller hur prioriterar du? Nothing wrong with that.

Visa signatur

CPU: i5-4690k @ 3,5 GHz + CM Hyper 212 EVO // GPU: MSI GTX 970 4GB // RAM: 16 GB Crucial BallistiX Sport 1600MHz // MoBo: Gigabyte GA-Z97M-D3H // PSU: Corsair RM550 // SSD: Samsung EVO 120 GB // HDD: 2 TB Seagate Barracuda 7200 rpm // Chassi: Silverstone SG10 mATX // OS: Win 8.1 // Skärm: BenQ 24" LED XL2430T (144 MHz 1080p)

Permalänk
Skrivet av Rojpen:

har spelat sen första releasen typ men ja grafiken gillar jag är ju WOW och det gör inget att det ser ut som de tär ritat då allt på minner en om Warcraft serien ^^

Men klart vapen ska va stora fast för mig är dom ändå små :/ klart dom ska ha lite storlek är ju ändå ett fantasy spel så att säga, istället för välidgt många andra spel där skölden inte är större än en papp tallrik..

det dom gör rätt är väll att det är väldigt lätt att sätta sig in i och finns mycket att göra med quests, pvp explora och nu även Garrison

sen att även om man är casual så går det komma lång utan att behöva nöta typ 5 timmar om dagen för att man ska kunna komma nånstans.

Personligen tycker jag att vapen, sköldar och utrustning skall passa karaktären men alla tycker ju olika.

Jag är ute efter bra pvp i något MMO, eq2 var riktigt bra på den biten.

Exempel om jag sköt med pilbåge mot någon så satt det ett gäng normalstora pilar i kroppen här och där på den jag attackerade, det gillade jag. Det var inga telefonstolpar till pilar som flög genom luften

Permalänk
Skrivet av Ringlander:

Korta svaret: jag tror de flesta WoW-spelare lägger mindre fokus på grafik, eller så har de inte så mycket val. WoW är störst och bäst och det är den enkla sanningen. Inget annat MMORPG är lika komplett och tillgängligt.

Spelar du bara spel med den mest verklighetstrogna grafiken, eller hur prioriterar du? Nothing wrong with that.

Nej det gör jag väl inte men vill ha bra känsla, som jag sa, Wow/blizzard gör ju uppenbarligen massa rätt, annars hade dem inte varit störst.

Permalänk
Skrivet av GeCors:

Finns ju alltid Tera om man vill ha snyggare grafik, har inte lagt så många timmar på det direkt men uppskattade att det var mer av ett action-rpg istället för WoW's i mitt tycke tråkiga strider.

Kände inte till Tera faktiskt, såg bra ut. Påminnde en hel del om EQ2 faktiskt. Skall dyka djupare i det och se om det erbjuds bra pvp.

Permalänk
Medlem

Som sagt, jag spelar inte WoW för att det har "bra" grafik, utan för att det är bra och välgjort. Sen så tycker jag faktiskt att WoW har bra grafik, kanske inte i framkant rent tekniskt, men rent artistiskt så är det väldigt snygg. Jag söker inte efter verklighetstrogen grafik när jag spela MMO:n, men det finns ju en drös andra som eftersträvar det om det nu är ett krav.

Att WoW har så "konstig" grafik är ju att det utspelar sig i Warcraft-världen som rent historiskt har haft den artstylen.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Om du vill bli blown away av mmo grafik kan jag varmt rekommendera AION, kolla gärna in det, väldigt kul spel

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Tera har väl fortfarande snyggast MMO grafik vad jag vet, speciellt när det kommer till NPCer.

WoW är mysigt och som alltid har de boostat grafiken för den nya världsdelen expansionen gäller (dvs Draenor). Man måste gilla den något tecknade/målade stilen och WoW är inte mening att se realistiskt ut som The Secret World gjorde.

Kommer nog MMOs snart som kommer vara snyggare än Tera/Aion osv. Senaste ArcheAge gjorde inte bra ifrån sig på grafikfronten direkt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Man spelar inte wow för grafiken...

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk

Kort svar: Ja

Blizzard har lyckats riktigt bra med grafiken i den senaste expansionen.

Permalänk
Medlem

Själv gillar jag WoWs grafik, den är snygg på sitt sätt.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Jag föredrar WoWs grafik före de MMOs som försöker se verkliga ut.
Och angående vapen så skalar de ju faktiskt med din karaktär så stora klasser har större vapen medans de mindre har små vapen.
Visst kan 2handarna se stora ut men ett klassiskt 2handsvapen är ju å andra sidan också ganska stort med upp till 1½ meter på Långsvärd och upp till 3 meter på Hillebards.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TiasE:

Jag föredrar WoWs grafik före de MMOs som försöker se verkliga ut.
Och angående vapen så skalar de ju faktiskt med din karaktär så stora klasser har större vapen medans de mindre har små vapen.
Visst kan 2handarna se stora ut men ett klassiskt 2handsvapen är ju å andra sidan också ganska stort med upp till 1½ meter på Långsvärd och upp till 3 meter på Hillebards.

Tänkte precis kommentera detta med att vapnen skalar också. Det är även så att vissa klasser har större vapen än andra. Tex så har ju Orcer enligt WoW lore en förkärlek till stora vapen och följaktligen har Orcerna stora vapen i WoW medan andra klasser som Humans har mer proportionerliga vapen.

För övrigt gillar jag också den ritade stilen i WoW. Jag tycker inte alls att grafiken är dålig.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Det var fel av mig att påskina att grafiken är dålig, det är den ju inte. Det jag egentligen menar är att den målade pastellstilen inte passar mig. Det är många som gillar det.

Permalänk
Medlem

Age Of Conan, skön grafik och brutala avslutningar. Inte snällt mot newbs, men folk förväntar sig väl inte att spela till lvl 80 och sedan hoppa rakt på en T5 raid ?

Permalänk
Medlem

Grafiken är väl inte "tipptopp" med dagens standarder, dock är det väl till viss del för att det inte ska krävas monsterdatorer.

Jag trivs iallafall väldigt bra med grafiken i WoW, jag har dessutom inte hittat någon annan MMORPG som faktiskt fått mig intresserad överhuvud taget.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem

Bra tips på snygga och roliga MMO's är Tera, Neverwinter, Star Wars: the old republic och rift. Dessa är gratis vad jag förstår så du slipper avgifterna iaf. Guild wars 2 saknar månadskostnad men är snyggt och intressant än då. Wildstar påminner väldigt mkt om wow eftersom det är avhoppare från blizzard som har gjort det, men det är mer humor i det, tänk dig som filmen Guardians of the galaxy...

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat mycket GW2 senaste året så tyckte jag först att grafiken på WoW/WOD var närmast löjlig men den är ändå helt ok tycker jag. Det är ju så här WoW ska se ut och det är helt ok trots toon-karaktärerna. Däremot är male humans numera så fula så jag funderar över att ta bort det nya skinnet. Det ska visst gå har jag förstått

Permalänk
Medlem

Nytt MMO som kommer ut 2015

http://www.sweclockers.com/forum/116-rollspel-och-aventyr/133...

Ser lite Final fantasy mixat med d3- aktigt ut, kan bli asfett

annars kan jag hålla med om att grafiken i wow är rätt fattig... precis som i dishonored och borderlands blir det inte mycket känsla i ritade spel, men det kan stilistiskt bli intressant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ringlander:

Korta svaret: jag tror de flesta WoW-spelare lägger mindre fokus på grafik, eller så har de inte så mycket val. WoW är störst och bäst och det är den enkla sanningen. Inget annat MMORPG är lika komplett och tillgängligt.

Spelar du bara spel med den mest verklighetstrogna grafiken, eller hur prioriterar du? Nothing wrong with that.

"Bäst"? Är det inte miljontals spelare som har slutat spela för att dom tycker att wow är skit nu för tiden?

P.S Jag har spelat i 10 minuter och klarade verkligen inte mer.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

"Bäst"? Är det inte miljontals spelare som har slutat spela för att dom tycker att wow är skit nu för tiden?

P.S Jag har spelat i 10 minuter och klarade verkligen inte mer.

http://www.mmo-champion.com/content/4526-WoW-Up-to-10-Million...

mängden spelare i wow rör sig mer än andra spel har totalt. tio miljoner subs på ett tio år gammalt spel är jävligt bra.

ts: ja, jag älskar grafiken i wow. började spela i vanilla och har växt upp med grafiken, den känns bekant och mysig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

"Bäst"? Är det inte miljontals spelare som har slutat spela för att dom tycker att wow är skit nu för tiden?

P.S Jag har spelat i 10 minuter och klarade verkligen inte mer.

nja, dom "peake'ade" i 11 miljoner spelare för ett par år sedan, och under MOP(den förra expansionen) så tappade dom ca 6 milj av dom, nu ligger dom på 10 igen så de går uppåt..

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem
Skrivet av adillboy:

nja, dom "peake'ade" i 11 miljoner spelare för ett par år sedan, och under MOP(den förra expansionen) så tappade dom ca 6 milj av dom, nu ligger dom på 10 igen så de går uppåt..

stämmer inte riktigt, kika på min länk ovan så får du se hur det har sett ut över åren. mop gick från 10 till 6,8 som lägst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

stämmer inte riktigt, kika på min länk ovan så får du se hur det har sett ut över åren. mop gick från 10 till 6,8 som lägst.

skrev lite för hastigt men de jag menade är att dom har fått tillbaka många spelare under nån månads period.

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem

Javisst, jag gillar serietidningsstilen som WoW har på sin design. Många verkar ha missat att det inte är meningen att det ska se realistiskt ut.

Sen har de ju lagt till fler och fler effekter med skuggor, vattenytor, ljusstrålar m.m. samt högre upplösning på modeller med åren, så det har ju blivit rätt mycket snyggare rent tekniskt också.

Jag gillar när det är lite färger och stora vapen och tuffa detaljer mycket mer än när det ska se ut som en riktig soldat i någon sandig ökenby. Jag gillade Doom 2 när det fanns, sen kom första Quake och var mycker mer högupplöst, men allt var ju för sjutton brunt och grått. Hur trist som helst.

När jag körde nyare FPS så var det Unreal Tournament som gällde, eftersom CounterStrike också satsade för mycket på att vara realistiskt. Hellre Flak cannon och plasmagevär än 20 sorters olika knivar och pistoler som finns på riktigt, enligt min mening

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Javisst, jag gillar serietidningsstilen som WoW har på sin design. Många verkar ha missat att det inte är meningen att det ska se realistiskt ut.

Jag tror inte att folk ifrågasätter avsikten med serietidningsstilen utan bara uttrycker att den inte tilltalar dem. Vissa gillar gulligt och mysigt, andra gillar att få såga itu underjordsvarelser med motorsågsbajonetter så att blodet sprutar över skärmen

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Jag tror inte att folk ifrågasätter avsikten med serietidningsstilen utan bara uttrycker att den inte tilltalar dem. Vissa gillar gulligt och mysigt, andra gillar att få såga itu underjordsvarelser med motorsågsbajonetter så att blodet sprutar över skärmen

Ja, i just denna tråden var det nog mest att folk inte gillar stilen, men i väldigt många andra foruminlägg som jag läst genom åren, så har det dock varit vanligt att folk jämställt just "snygg grafik" med "realistisk grafik", så jag brukar väl börja att säga lite om det på ren automatik

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Om du enbart bryr dig om grafiken så kan du väl kolla på film istället...